Skocz do zawartości

bezpieczniki elektryczne


PREZES

Recommended Posts

Chciałbym wiedzieć, czy do bezpiecznika nadprądowego typu s mogę wpiąć przewód zasilający z dowolnej strony, czy tylko z jednej konkretnej, bo inaczej bezpiecznik nie zadziała w razie zwarcia? A druga sprawa, to jak podłączyć różnicówkę. Najlepiej jakby mi to ktoś rozrysował. Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.GR
Link do komentarza
Cytat

Chciałbym wiedzieć, czy do bezpiecznika nadprądowego typu s mogę wpiąć przewód zasilający z dowolnej strony, czy tylko z jednej konkretnej, bo inaczej bezpiecznik nie zadziała w razie zwarcia? A druga sprawa, to jak podłączyć różnicówkę. Najlepiej jakby mi to ktoś rozrysował. Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.GR



Bezpieczniki i różnicówka to jedno, ale zalecałbym też skupić się na ochronie przeciwprzepięciowej i filtrowaniu różnego rodzaju "śmieci" EMC. Ludzie budują bardzo rozbudowane instalacje elektruczne, niezależne obwody z dziesiątkami bezpieczników, a to wszystko pozbawione jakiejkolwiek ochrony... Bo chyba nie można nazwać ochroną jakiegoś małego warystorka w listwie zasilającej (jest to już ostatnia linia ochrony - typu D, no i zasady nie może być pierwszą...). Generalnie, pierwszy stopień ochrony własnej powinien być jak najdalej od domu (zakładam, że przyłączenie nie jest 2 km od domu) przy przyłączu. Najlepiej przy skrzynce przyłączeniowej postawić swoją, doprowadzić dobry uziom, i dać tam pierwszy stopień ochrony (typu B). Następny (typu C) w głównej skrzynce w domu. To wszystko chroni nas przed wyładowaniami wysokoenergetycznymi typu "surge". Do tego dochodzą jeszcze słabsze wysokoczęstotliwościowe typu "burst". Nie są aż tak niebezpieczne, ale mogą skutecznie utrudniać oglądanie telewizji, itp. Tu mogą pomóc rdzenie ferrytowe nakładane na przewody lub gotowe filtry.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...