Skocz do zawartości

Stara podłoga skrzypi - montaż nowych paneli


Recommended Posts

Witam

mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi.

Obecnie sytuacja:
-Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu)
-Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice"
-Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm)
-Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm
- Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować.

Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie:
a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu
b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele?

Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić?
Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki

Adam
Link do komentarza
Cytat

Witam

mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi.

Obecnie sytuacja:
-Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu)
-Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice"
-Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm)
-Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm
- Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować.

Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie:
a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu
b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele?

Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić?
Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki

Adam



Witam,

możesz na starą podłogę zamontować płytę OSB grubości minimum 20 mm (przykleić i przytwierdzić wkrętami do drewna) i na to położyć panele / przykleić parkiet. Przed montażem płyty OSB warto przeszlifować starą podłogę (delikatnie wycyklinować dla wyrównania poziomu) i odtłuścić.

Żywiec z butelki proszę. icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam

mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi.

Obecnie sytuacja:
-Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu)
-Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice"
-Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm)
-Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm
- Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować.

Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie:
a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu
b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele?

Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić?
Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki

Adam



JA bym  poprzykręcał dodatkowo wkrętami podłogę. Potem zrobił  test łażąc z browarkiem oraz ołówkiem w ręku  , nasłuchując  zaznaczał  miejsca gdzie skrzypi i się ugina następnie ponawiercał otwory na wężyk  w tych miejscach dalej  pianka rozprężna  pod podłogę   .Poczekać 2 dni aż stwardnieje .Potem zrobił znowu  test   icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

JA bym  poprzykręcał dodatkowo wkrętami podłogę. Potem zrobił  test łażąc z browarkiem oraz ołówkiem w ręku  , nasłuchując  zaznaczał  miejsca gdzie skrzypi i się ugina następnie ponawiercał otwory na wężyk  w tych miejscach dalej  pianka rozprężna  pod podłogę   .Poczekać 2 dni aż stwardnieje .Potem zrobił znowu  test   icon_smile.gif




dzięki fajna propozycja, pewnie tak zrobie
Link do komentarza
Cytat

Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie:
a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu


mam inna propozycję

zerwać podłogę i zrobic jastrych /nie samopoziomującą - bo to drogie rozwiązanie/

na posadzkę mozesz wejść na drugi dzień /podlac i nakryc folie na kilka dni/
poźniej odkryć i intensywnie wietrzyć
trzy tygodnie przy tej temperaturze ?
nie znam grubości jastrychu ani czy to piwnica czy pomieszczenie wyżej, od południa czy zacienione
ale ...
liczę ze w takich warunkach jak dzis - wyschnie szybciej niz 3 tygodnie
Link do komentarza
Cytat

mam inna propozycję

zerwać podłogę i zrobic jastrych /nie samopoziomującą - bo to drogie rozwiązanie/

na posadzkę mozesz wejść na drugi dzień /podlac i nakryc folie na kilka dni/
poźniej odkryć i intensywnie wietrzyć
trzy tygodnie przy tej temperaturze ?
nie znam grubości jastrychu ani czy to piwnica czy pomieszczenie wyżej, od południa czy zacienione
ale ...
liczę ze w takich warunkach jak dzis - wyschnie szybciej niz 3 tygodnie



Pytanie takie: Czy zrobienie wylewki z Jastrychu (6cm grubość-chyba minimum takie musi być w pokojach, jeśli się mylę to poprawcie mnie?) nie popęka mi tka wylewka bez uzbrojenia?
Bo jeden fachowiec doradzał mi zrobienie wylewki ale tylko i wyłącznie z uzbrojeniem, bo jak twierdzi zwykła wylewka pod ciężarem np. szafy popęka po jakimś czasie? Czy to prawda?
Bo co fachowiec to inne zdanie i jestem już całkowicie zakołowany i nie wiem czy wylewka czy OSB kłaść? icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

Brzoza, a jastrych to jaki byś robił?
Optiroc 1000 - z gotowców chyba najtańszy (w Castoramie 9,55 za 25kg),
czy mieszać cement z piachem? proporcje 1:3?


PeZet
mam własna betoniarkę, więc w moim przypadku lepiej kalkuluje sie robic z piachu i cementu /1:3 mniej więcej - to jest doś mocne/

natomiast co do grubości
przy równym podłozu i twardym styropianie 3- 3,5 cm jest wystarczające /plus zbrojenie rozproszone czyli włókna polipropylenowe/
mozna zamiennie rzucic siatke z cienkiego drutu / lub druty luzem jakies fi 4 - fi 5/

6- 7 cm daje sie przy nierównym podłozu i niepewnym styropianie
Link do komentarza
nie znam tej z Castoramy
zasada jest taka
aby jastrych był mocny to nie tylko ważny cement i włókna
ale piasek do jastrychu powinien być "ostry" czyli doś gruby / nawet żwirek czy grys wskazane jest dołożyć/
a w gotowcu obawiam sie ze piasek to miałki pyłek ...

choc zastrzegam - nie znam tego "gotowca" z Castoramy Edytowano przez brzoza (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

PeZet
mam własna betoniarkę, więc w moim przypadku lepiej kalkuluje sie robic z piachu i cementu /1:3 mniej więcej - to jest doś mocne/

natomiast co do grubości
przy równym podłozu i twardym styropianie 3- 3,5 cm jest wystarczające /plus zbrojenie rozproszone czyli włókna polipropylenowe/
mozna zamiennie rzucic siatke z cienkiego drutu / lub druty luzem jakies fi 4 - fi 5/

6- 7 cm daje sie przy nierównym podłozu i niepewnym styropianie




To podpowiedź mi:
1. jakiej grubości dać styropian + jaką grubą wylewkę. (podłoże w miare równe mam w pokojach)
2. Czy zbroić wylewkę czy wystarczy samo wylanie

dzięki
Link do komentarza


barkley1

osobiscie nie lubie inwestować w cos co zwróci mi sie za 50 lat lub nie ...
dlatego
- jesli to wylewka na pietrze/poddaszu/ moim zdaniem styropian 2- 3 cm jest wystarczajacy
- jesli parter 5 -7 cm styropianu

natomiast jestem zwolennikiem /stosunko/ grubej dylatacji miedzy jastrychem a scianą i tu widze 1- 2 cm styropianu
którą następnie zakryją płytki, panele, parkiet itp


co do zbrojenia
najmniej kłopotliwe jest zbrojenie rozproszone
paczuszke włókien /taka jak paczka np. tytoniu/ moczysz w wodzie celem spęcznienia i dodajesz do zarobu
taka masa "niteczek" która ułozy sie w masie betonowej w róznych kierunkach powoduje spore wzmocnienie

natomiast jesli jastrych jest dobrze dopilnowany /tzn. cement nie "spali się" z niedoboru wody i jest odpowiednio dobrze zagęszczony i zatarty/ to i bez zbrojenia nie załamie sie pod ciężarem przysłowiowej szafy icon_smile.gif

Link do komentarza
Mi się wydaje, że jak podłoga nie jest pogniła, to wystarczy ja tylko odnowić i położyć na nowo. Bardzo dobre są takie podłogi a przede wszystkim na czasie. Ludzie płaca naprawdę duże pieniądze tylko po to żeby mieć coś takiego i żeby się ładnie prezentowało. Przemyśl jeszcze sprawę tych paneli.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...