Skocz do zawartości

Co pod dachówke folie czy membrane zamontowa


Recommended Posts

Cytat

Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan.



To podnosi koszt i to sporo.
Jeśli poddasze nieużytkowe to tylko łaty i dachówka, oczywiście wykonane poprawnie.
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały delemat co pod dachówke zamontować folie czy membrane.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. prosze o fachową porade ..




Brak odprowadzenia skroplin oraz podwianego rozpuszczonego śniegu ,który dostał się pod pokrycie to szybsza degradacja dachu zawilgocenie izolacji stropu .

Folia to praktycznie na chwilę bo dla poprawnie zrobionego dachu 5-10 lat to chwila.

Membrana to pod blacho-dachówkę bo 10-20 lat to dla poprawnie zrobionego dachu z dachówki ceramicznej to chwila.

Najlepsza opcja to :
Cytat

Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan.




W dachu nie powinno się szukać oszczędności lepiej kupić meble Ikea . icon_smile.gif
Link do komentarza
OK. membrana czy folia jak to wygląda cenowo.. jaka marka jest w rozsądnych cenach. muj dach nie posiada ocieplenia i niewiem jak będzie zachowywac sie membrana. Między krokwiami po kilku latach membrana może sie obwisnąc naciądnąc i problem..dalej zastanawiam sie czy to ma sens montazu czegokolwiek..
Link do komentarza
Na dachach nieocieplonych nie ma konieczności układania folii paroprzepuszczalnej, niemniej warto ją założyć gdyż pełni funkcje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami, kroplami wody kondensującymi na spodzie pokrycia dachowego. Folia i membrana to w zasadzie te same materiały różniące się jedynie wytrzymałością na rozrywanie. Różnice cenowe między nimi nie są duże, warto więc użyć materiału o większej wytrzymałości.
Link do komentarza
Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam.



Ja fachowce nie jestem - co do wiedzy Pana mam pełen szacunek. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Pisze Pan o gwarancji 30 lat na folię, i że to mało. Jak ma się zatem 3 do 5 lat gwarancji na papę stosowaną najczęściej na deskowanie (V60S30 lub 35). O ile się nie mylę to papa musi być też montowana zgodnie ze sztuką budowlaną, czyli najpierw papa podkładowa a na to papa wierzchniego krycia (tutaj mogę się mylić). Polecam przejrzeć okresy gwarancji na papy: Okresy gwarancji Icopal, u innych producentów jest podobnie.

Nie mam żadnego doświadczenia przy zastosowaniu papy czy też folii, powyższe fakty dają mi jednak do myślenia.
Link do komentarza
Piszemy tu okryciu wstępnym a nie o kryciu docelowym! Papa podkładowa termozgrzewalna pod dachówką jest skutecznie chroniona przed promieniami UV. Skoro taką papę stosujemy na izolacje ław fundamentowych i posadzek to o jakiej 3 letniej gwarancji mówimy. Ta gwarancja może mówić o tym, że ta papa może być na dachu bez przykrycia trzy lata i nie straci swoich właściwości podczas gdy najlepsze folie dachowe cztery miesiące. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam.


Przepraszam, nie napisałam precyzyjnie. Chodzi mi oczywiście o krycie dachu bez deskowania. Mój dekarz twierdzi, że póżniej, wykonując ocieplenie poddasza, jeśli membrana jest dobrej jakości to może dotykać wełny, nie trzeba zostawiać szczeliny.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

ok - dzięki !!!! w takim razie decyduje sie na ta folię pod dachówke ceramiczną

a mam jeszcze pytanie o wytrzymałośc nadproża okiennego w ścianie szczytowej wykonanego z gotowych nadproży ytong - zbrojony beton komórkowy - na takim nadprożu ( w jego świetle ) leży płatew 14x24 - ciesle chca wykonac u mnie nadproża okienne z zazbrojonego betonu i osadzis w nich szpilki ( jak pod murłate ) którymi przykreca płatew do ściany szczytowej - ja z kolei upieram się aby zastosowac te prefabrykowane nadproza ( mostki termiczne no i juz zakupione nadproża )

na razie tak to u mnie wyglada :
nowe05.jpg

nowe09.jpg

szczyty07.jpg

tu ten sam domek tylko sciana kolankowa poszła do góry i tym samym płatwie sie rozsuneły na boki aby zachowac wysokośc poddasza oryginalna :

dsc00200.jpg

czy robic lane zbrojone nadproża czy kłaśc te prefabrykowane ytongowskie i sie nie przejmowac - płatew w czesci środkowej jest podparta słupem 12x14 cm - cała płatew to około 10 metrów - czy te szpilki w szczytach pod płatem to dobre rozwiązanie

Link do komentarza
A jak jest w projekcie?
Typowe nadproża prefabrykowane sa projektowane na obciążenia ciągłe a nie punktowe (np. od płatwi) i trudno przewidzieć czy w tej sytuacji będą miały wystarczajacą wytrzymałość. Ponieważ płatwie wypadają w świetle okna (tak można się domyślać) alternatywnym rozwiązaniem może być ramka wewnątrz, na której spoczną płatwie.
Link do komentarza

oryginalnie jak w projekcie jest tak :

komin2.jpg

bok1.jpg

ja mam sciane kolankowa podniesiona o 30 cm tak wiec płatwie troche sie rozejda na boki aby zachowac ppoziom sufitu na piętrze - oryginalna scianka kolankowa ma 50 cm u mnie jest 80 cm

wytrzymałośc takiej belki nadproża ytongowskiego to 17 kN/m - info ze strony xella.pl


cyt: "...może być ramka wewnątrz, na której spoczną płatwie." - prosze rozwinac temat bo za bardzo nie rozumiem icon_smile.gif
z góry dziekuje za pomoc




Brak obrazka

moja belka to YN 200/24 NA OTWÓR 150 CM

Link do komentarza
Cytat

podciągam


 Proszę zastosować prefabrykowane nadproża i podłożyć dodatkowe elementy rozpraszające obciążenie  punktowe .

Jeżeli obciążenie nadproża  płatwią wypada w świetle okna w miejscach oparcia  płatwi zastosować np.  belkę  drewnianą 14 x 14  leżącą na nadprożu i przykręconą do obydwu  płatwi  .

Jeżeli  poza  otworem to kawałek np. kawałek  nadproża o dł 70 - 80 cm 
Link do komentarza
Cytat

płatew lezy około 15-20 cm od skraju końca okna ( w świetle ) - czyli mam przez całość - 2 okna , 2 nadproża , od płatwi do płatwi - czyli jakies 4.6m poozyc belke 14x14 cm - jak potem na tym ciągnąć reszte szczytów ???


Pod płatwiami położyć belkę 14x14 na całej długości szczytu i skręcić śrubami obie płatwie do niej .Pod belkę oczywiście papa. 

Resztę  szczytu zabić deskami  i zabijać  tak żeby można było zamontować  styropian od zewnątrz do  tej części  szczytu  . Całość zlicować  styropianem o odpowiedniej grubości żeby  nie było uskoku  po zrobieniu elewacji  budynku .Jeżeli wełna (ocieplenie poddasza ) będzie na jętkach a reszta nie będzie docieplana to wystarczy przykręcić  5 cm styropianu  do tych desek .

   
Link do komentarza
Cytat

??? deskami ???? - trzebaby budować jakis ruszt pod te deski - no i miec te deski a ja mam juz kupione bloczki ytong 24 cm na te szczyty Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif"> a jakby wylac taka belke betonowa pod płatew o długosci okolo 80 cm ( 80x24x15)- zawsze to rozłozy troche nacisk punktowy na częśc nadproża w świetle i na ścianę.



Lepiej  na tych nadprożach wylać  jedną belkę żelbetową 14x14 na  całości od strony wewnętrznej i zatopić w niej szpilki do płatwi , zbrojenie z 2  prętów fi 10 górą i 3 prętów fi 12 dołem  strzemiona fi 6 co 20 cm .Resztę muru domurować na 20cm +4 cm styropianu od zewnątrz   a powyżej może Pan już murować dalej z całego ytonga, choć taniej byłoby zabić całość dechami  .
Link do komentarza
Norbiwolow,
zdaje się, że masz podobnie rozwiązaną konstrukcję, jak w moim domu. U mnie płatwie wypadają nad nadprożem w świetle okna. Mam płatwie 14x20. Też obawiałem się o wytrzymałość konstrukcji. Położyłem nadproże z kształtek U - z gazobetonu i zazbroiłem prętami 4x fi 16. Kierownik budowy odebrał, kazał spać spokojnie i zapomnieć o sprawie.

Mam odeskowany i opapowany dach. Docelowo będzie blacha albo gont bitumiczny, choć w projekcie dach był liczony pod dachówkę bez deskowania.

Moim zdaniem odpuść sobie jakieś poziome belki wiążące płatwie. Zrób nadproże na całą szerokość ściany - od połaci do połaci. I połóż płatwie, a w miejscu styku ze ścianą owiń płatwie papą.


U mnie na nadprożu leży jeszcze jedna warstwa bloczków i na nią poszły platwie. Ale - obciążenie rozkłada się również na słupy, którymi podparte są płatwie mniej więcej w połowie dlugości.

Dopisałem:
I dalej muruj z gazobetonu. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Norbiwolow,
zdaje się, że masz podobnie rozwiązaną konstrukcję, jak w moim domu. U mnie płatwie wypadają nad nadprożem w świetle okna. Mam płatwie 14x20. Też obawiałem się o wytrzymałość konstrukcji. Położyłem nadproże z kształtek U - z gazobetonu i zazbroiłem prętami 4x fi 16. Kierownik budowy odebrał, kazał spać spokojnie i zapomnieć o sprawie.
Mam odeskowany i opapowany dach. Docelowo będzie blacha albo gont bitumiczny, choć w projekcie dach był liczony pod dachówkę bez deskowania.
Moim zdaniem odpuść sobie jakieś poziome belki wiążące płatwie. Zrób nadproże na całą szerokość ściany - od połaci do połaci. I połóż płatwie, a w miejscu styku ze ścianą owiń płatwie papą.

U mnie na nadprożu leży jeszcze jedna warstwa bloczków i na nią poszły platwie. Ale - obciążenie rozkłada się również na słupy, którymi podparte są płatwie mniej więcej w połowie dlugości.
Dopisałem:
I dalej muruj z gazobetonu.



PeZet sorki ale czy takie zdjęcie to dobry pomysł . 
Link do komentarza
Cytat

Ściana szczytu wymurowana równo z krokwiami .


Ufff, a to żeś mnie tylko nastraszył. icon_smile.gif
Piszesz nie na temat!
Mowa jest o PŁATWIACH!

A poza tym... icon_biggrin.gif, mylisz się: między szczytem ściany a krokwią mam - 18cm miejsca na styropian. Tego nie widać, bo krokiew jest poza linią muru. Mam cię!

Natomiast błąd, którego popełnienie mi zarzucasz, a którego tutaj nie ma, owszem, popełniłem, ale na drugiej ścianie szczytowej, gdzie mam szczelinę zaledwie 4cm. Cóż, murując nie wiedziałem, że trza tam styrek kłaść.

Pociesza mnie myśl, że to bk klasy 500, więc katastrofy z mostkiem nie będzie. Choć myślę, że jak przyjdzie do ocieplania, to będę ciąć.

Edit:
Acha, na zdjęciu któreś wstawił, jest uwieczniony ten mój błąd.
Link do komentarza
Cytat

Piszesz nie na temat!
Mowa jest o PŁATWIACH!

A poza tym... , mylisz się: między szczytem ściany a krokwią mam - 18cm miejsca na styropian. Tego nie widać, bo krokiew jest poza linią muru. Mam cię!

Natomiast błąd, którego popełnienie mi zarzucasz, a którego tutaj nie ma, owszem, popełniłem, ale na drugiej ścianie szczytowej, gdzie mam szczelinę zaledwie 4cm. Cóż, murując nie wiedziałem, że trza tam styrek kłaść.

Pociesza mnie myśl, że to bk klasy 500, więc katastrofy z mostkiem nie będzie. Choć myślę, że jak przyjdzie do ocieplania, to będę ciąć.

Edit:
Acha, na zdjęciu któreś wstawił, jest uwieczniony ten mój błąd.



Jeszcze dorzucę to ale teraz mnie znienawidzisz .  icon_neutral.gif

http://img824.imageshack.us/img824/4883/kakozytaczypezet.jpg

Nie mogłeś zsunąć tych okien balkonowych do środka
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze dorzucę to ale teraz mnie znienawidzisz .  icon_neutral.gif


icon_biggrin.gif

Cytat

Brak obrazka


Słupek, o którym piszesz, mam nadzieję, że nie musi być, przynajmniej u mnie. W projekcie nie mam żadnych słupków, jest tylko betonowa belka pod murłatę. Czytałem, czytałem i znalazłem, żeby wpuścić wieniec w ścianę na głębokość jakąś tam - nie pamiętam jaką, coś koło 120cm. icon_wink.gif

Odnośnie zaznaczenia w kółku, to spędzało mi ono sen z powiek, bo w osi zakładka na mur jest dokładnie taka, jak piszą, że być powinna. A ponieważ tyle jest w osi, więc "nad osią" jest ze dwa centymetry mniej.
Ten punkt spędzał mi sen z powiek. Dziś, gdybym to budował, zrobiłbym większą zakładkę, dla świętego spokoju. A pasek styropianu 10cm i tak by tam wszedł. W tej chwili mam miejsce na 18cm.

Cytat

Nie mogłeś zsunąć tych okien balkonowych do środka?



Jakże zsunąć, kiedy to jest najładniejsza ściana mojego domu, południowa! Pięknie się prezentuje i okazale z tymi dwoma oknami. Poza tym między nimi będzie ściana - to dwa pomieszczenia. Ta ściana wszystkich zachwyca, szczególnie widziana zza płota. icon_biggrin.gif

Link do komentarza
Cytat

Jakże zsunąć, kiedy to jest najładniejsza ściana mojego domu, południowa! Pięknie się prezentuje i okazale z tymi dwoma oknami. Poza tym między nimi będzie ściana - to dwa pomieszczenia. Ta ściana wszystkich zachwyca, szczególnie widziana zza płota. 



Czy jest jeszcze inne zastosowanie dla  tych okien oprócz sporej dawki światła  ? 

Najważniejsze że ty jesteś szczęśliwy realizując ten dom .  wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Po jakim czasie? W jakich okolicznościach? Co zrobić, żeby temu zapobiec, na wszelki wypadek, póki poddasze jest niewykończone.


Na dwa pierwsze pytania nie znam odpowiedzi ,na trzecie znam .


Zastąpić newralgiczne miejsca (pierwszy suporeks pod nadprożami) innym materiałem np. podmurówka kilka warstw cegły pełnej ,bloczki  betonowe przycięte szlifierką kontową  lub zaszalować ,wylać z betonu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...