Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Gość mhtyl
Cytat

Przyznaję. Nawet bardzo dobry.
Kto wie, czy dziś budując nie zlikwidowałbym ich...

No i masz babo... zawsze mogę go usunąć, tylko TERAZ musiałbym przewidzieć miejsce na wymurowanie w przyszłości słupka - z cegły, czyli usunąć fragment styropianu spod wylewki. Hm. Zabiliście mi ćwieka.

Nie, to bez sensu. Słup jest w miejscu łączenia płatwi. Miecze przenoszą obciążenia i dzięki temu jedna płatew jest na jednym słupie.
Mhtyl, nie sposób wybrać z alternatywy teściowa czy nieletnia. icon_biggrin.gif Zresztą, nieletnia kiedyś będzie teściową, a teściowa była kiedyś nieletnia. A teraz jest letnia. Nie mam teściowej i nie mam córki. Nie mam dylematu. icon_biggrin.gif


Właśnie u Ciebie są te jeszcze miecze więc pomysł odpada. U mnie łączenie płatwi wyszło pośrodku między jedną a drugą ścianką działową. Nie każde warunki są sprzyjające aby słupy wywalić.
Pisząc o córce miałem na myśli pełnoletnią icon_biggrin.gif Jeszcze zapomniałeś dodać ,że oprócz tego że nie ma teściowej to i nie ma teścia nie ma córki icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Pompę do kominka to jakąś tańszą wezmę, bo zysków z energooszczędności wielkich nie będzie. Szacunki wyglądają tak:
Zakładając pracę przez 24 miesiące (4 sezony grzewcze)
i cenę 1kWh = 0,5zł

pompa LFP efekta 25-40?
cena 372zł
P: 9W
po 24mies cena + koszt prądu= 450zł

Leszno LFP 25-40?
cena: 189zł
P: 35W
po 24mies cena + koszt prądu= 491zł

Grundfos alpha2 25-40?
cena: 350zł
P: 5W
po 24mies cena + koszt prądu= 386zł

pompa Perfect 25-40?
cena: 98zł
P: 40W
po 24mies cena + koszt prądu= też 386zł

Wniosek: pompę kupować najlepszą, najbardziej energooszczędną, albo nie droższą niż 100zł.

I musi pompa wytrzymać cztery sezony icon_smile.gif . Ktoś wie ile pompy wytrzymują?


Pompy Grundfosa miałem zwykłe 2 sztuki chodziły prawie 10 sezonów grzewczych sprzedałem je na "Polskim śmietniku na A" średnio po 350 zł sztuka z moją gwarancją 12 m/cy(już minęła i nikt nie odezwał się ) ,kupiłem Grundfos alpha2 4 sztuki zużycie prądu przez te pompki spadło znacząco ,4 pompki zużywają o połowę mniej prądu niż tamte 2 a nawet mniej niż jedna z nich .

Ktoś zapyta dlaczego były dwie a nagle zachciało mu się czterech ,odpowiedź jest prosta mam instalację bardziej sterowną i może zabrzmi to dziwnie ale 4 takie same pompki zużywają mniej prądu niż dwie . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mam kilka dylematów, z którymi się miotam.

1. Spinki.
Spinki robią dziury w folii. Czy to problem?
Wilgoć wejdzie podczas zasypywania wylewki.
Podobno wyjdzie... po 3 latach

2. Mostek termiczny w miejscu ustawienia kominka.
Kominkarze mówią, żeby pod wylewką w miejscu "kominek" nie kłaść styropianu.
Wtedy będzie mostek termiczny.


----------------
edit: powieliło Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mam kilka dylematów, z którymi się miotam.

1. Spinki.
Spinki robią dziury w folii. Czy to problem?
Wilgoć wejdzie podczas zasypywania wylewki.
Podobno wyjdzie... po 3 latach

2. Mostek termiczny w miejscu ustawienia kominka.
Kominkarze mówią, żeby pod wylewką w miejscu "kominek" nie kłaść styropianu.
Wtedy będzie mostek termiczny.


----------------
edit: powieliło


To daj 2 warstwy styropianu do penetracji spinek XPS a pod nim normalny.

W miejscu kominka zrób dylatację pionową oddziel ten prostokąt, zastosuj twardy styropian parkingowy ,wylej płytę zbrojoną dołem i górą płyta będzie pracować oddzielnie.

U mnie na normalnym styropianie "podłoga", stoi kocioł od centralnego , ma prawie 600kg + woda i 120kg węgla wchodzi w zasobnik ,płyta zbrojona dołem 8cm Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Animus, żeby było 10cm wylewki, to musiałbym wrzucić 16cm styropianu, kombinować.
Stali nie mam. Skończyła się.

Prościej mi dać ten bloczek, bo go mam.
Albo po prostu położę 12cm bloczki.

A jak bloczek zacznie si pocić i wilgoć ciągnąć,daj styropian oddziel tylko płytę kominka od posadzki a pręty -siatkę taką możesz sam splątać z pręta fi 8 żebrowanego,potną ci na miejscu ,wrzucisz w samochód i splączesz na budowie w prostokąt ,oczka 10x10cm . Są hurtownie gdzie te droższe styropiany sprzedają na sztuki ,kup 3x 5 cm po złożeniu będzie 15 cm styro. resztę wypełnisz betonem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Lekka foto-aktualizacja

Ciepłociąg. Rury Cu - 1 cal z kominka




Pomysł mam na dylatację brzegową parteru - 6cm. Likwidacja mostka term:




Parter na prawie gotowo...



...a potem na parterze wspominany kipisz, który sobie zrobiłem, żeby wypuścić dwie rurki przez ścianę na ogród - będą sezonowo podłączane - kran, grzanie słońcem, albo cośkolwiek, nie wiem co.






Tak wygląda gazobeton pod kominek.





RATUNKU!!!!!!!
Nie widzi to mi się. Kruszy się, gówno, gówno.... shit...
Porażka.
Styropian kłaść?
Animus, mówisz zbroić.
A może po prostu 5cm styropa i .... już?
Przecież tu czołg nie będzie jeździł!!

W środę o 6:00 godzina W.



Teraz znikam, będę wieczorem łypał.
Link do komentarza
Cytat

Lekka foto-aktualizacja
Pomysł mam na dylatację brzegową parteru - 6cm. Likwidacja mostka term:
RATUNKU!!!!!!!
Animus, mówisz zbroić.
A może po prostu 5cm styropa i .... już?
Przecież tu czołg nie będzie jeździł!!
W środę o 6:00 godzina W.
Teraz znikam, będę wieczorem łypał.


Wywal ten gazobeton !!!

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

RATUNKU!!!!!!!
Nie widzi to mi się. Kruszy się, gówno, gówno.... shit...
Porażka.
Styropian kłaść?
Animus, mówisz zbroić.
A może po prostu 5cm styropa i .... już?
Przecież tu czołg nie będzie jeździł!!


Cytat

pod wkład?????
tam jest obciążenie niezłe
Jeśli już to F-30 chyba
U mnie stoi na nim komin.
Ten się nada - kroi się go piłą


Że tak powiem
Cytat

Styrodur i dodatkowe zbrojenie powinno rozwiązać problem. IMHO



Jak policzysz nacisk na cm2 to od tego "czołgu" dużo się nie urwie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Dzięki, panowie, wieeeelkie dzięki za uwagę.
Więc tak,

Cytat

Jak policzysz nacisk na cm2 to od tego "czołgu" dużo się nie urwie icon_biggrin.gif



Cytat

Wywal ten gazobeton !!!



Wywalam gazobeton.
Jutro, w cholerę, a nawet w p...u.




Dylatacja obwodowa została mi DO ZROBIENIA
i obsrane miejsce pod kominek. icon_biggrin.gif

Wiem, że dylatacja.

Pomysł mam, by puścić przy zewnętrznej ścianie sześciocentymetrową opaskę styropianu,
a nie gąbkę 0,5cm.
W pozostałych miejscach gąbka, a gdzieniegdzie 2cm paski styropianu wkładam.

Nie robię na sztywno.

Gaweł, dzięki za miłe spotkanie i pyszne, pyyyyszne leczo.

Taka dylatacja przy ścianach zewnętrznych - sześć cm styropianu:

Link do komentarza
Cytat

Wywalam gazobeton.
Jutro, w cholerę, a nawet w p...u.
Dylatacja obwodowa została mi DO ZROBIENIA
i obsrane miejsce pod kominek.

Wiem, że dylatacja.
Pomysł mam, by puścić przy zewnętrznej ścianie sześciocentymetrową opaskę styropianu,
a nie gąbkę 0,5cm.
W pozostałych miejscach gąbka, a gdzieniegdzie 2cm paski styropianu wkładam.

Nie robię na sztywno.


Ale teraz jest trudniej bo jak wkładasz jedynkę styropian to dociska go reszta styropianu ,który jest pod wylewką .Nic nie lata i poziom wylewki masz oznaczony do wysokości styropianu zalewasz.



Cytat

Taka dylatacja przy ścianach zewnętrznych - sześć cm styropianu:

A jak na brzegu płytki zaczną się łamać przez taką przerwę bez betonu? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Kolacja u Gawła dała mi taką energię, że już wywaliłem ten gazobeton.

Animus, nie będę wytyczał poziomu wylewki, bo to nie moja robota.
Jakbym rozwinął gąbkę dylatacyjną, to ona i tak ma szerokość 10cm.
Ocieplenie jest ułożone szczelnie, a dylatacja na ociepleniu.
Poziom miksokreciarze wytyczą.
Link do komentarza
Cytat

Kolacja u Gawła dała mi taką energię, że już wywaliłem ten gazobeton.

Animus, nie będę wytyczał poziomu wylewki, bo to nie moja robota.
Jakbym rozwinął gąbkę dylatacyjną, to ona i tak ma szerokość 10cm.
Ocieplenie jest ułożone szczelnie, a dylatacja na ociepleniu.
Poziom miksokreciarze wytyczą.


Pewnie zakrapiana ta kolacja .
Teraz już nie warto nic robić,poprawiać z dylatacją ,za dużo roboty , wystarczy wynieść gazobeton na podwórko . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Już wyniesiony.
Chyba kupię ze trzy płyty 5-cm styropianu EPS200, położę, i niech top zaleją. Wyjdzie z tego stopa betonowa grubości 21cm. To i zbroić nie trzeba.

To już na wstępie dokładasz ciężaru na styropian.

To taka głusza ? jest daleko do sklepu, hurtowni czy na złomowisko , żeby dorwać parę prętów lub siatkę .


Link do komentarza
Cytat

Chyba nie uniknę tego zbrojenia.
A drut fi 6 gładki ocynkowany nadałby się?
Mam tego cały zwój kilkadziesiąt metrów - chyba odgromowy. Dostałęm w prezencie od kierbuda.

A odgromniki nie będziesz robi ,to droższy drut od zwykłego na strzemiona .

Jak go użyjesz musisz zagiąć końce ,bo on nie ma żeberek .


Link do komentarza
Zrobię zbrojenie z tego co mam. Wala mi się tego drutu od groma. To są kilkumetrowe kawałki zwinięte w zwój, pozostałości po innej budowie. W prezencie dostałem, razem z rusztowaniem warszawskim, a darowanemu koniowi na krzywe drzewo nie nalejesz. Słyszałem tylko, że ocynk nie nadaje się jako zbrojenie, bo nie wiąże się ze stalą.

Ale upierał się nie będę, z niego coś udziergam.
Końce pozaginam, dzięki.
icon_biggrin.gif

A oto element architektury ogrodowej, jaki w maju powołałem do istnienia.



Obecnie pracuję nad podwyższeniem konstrukcji - rąbię, rekreacyjnie, wieczorami, a nie na duś bij zabij zamorduj się padnij, ale zacznij i skończ!!!! icon_biggrin.gif:D:D
Link do komentarza
Cytat

Zrobię zbrojenie z tego co mam. Wala mi się tego drutu od groma. To są kilkumetrowe kawałki zwinięte w zwój, pozostałości po innej budowie. W prezencie dostałem, razem z rusztowaniem warszawskim, a darowanemu koniowi na krzywe drzewo nie nalejesz. Słyszałem tylko, że ocynk nie nadaje się jako zbrojenie, bo nie wiąże się ze stalą.

Ale upierał się nie będę, z niego coś udziergam.
Końce pozaginam, dzięki.

Drut ocynkowany jak zalejesz betonem to wodorotlenek wapnia zawarty w betonie zeżre
ocynk i beton od rdzewienia chronić zacznie.


Dobranoc.
Link do komentarza
Prezesie, czy miałeś tam tak szeroką dylatację?

Na parterze skończyłem robić dylatacje - ułożyłęm 2,5 - 3cm,
Pod kominkiem ułożyłem XPS 30; dwie warstwy po 5cm.
Jutro pobujam się z dylatacjami poddasza, formami pod przepusty do DGP,
Następnie wróci temat kratki, czyli zbrojenia płyty pod kominek.

BTW,
rąbiąc dziś wybitnie rekreacyjnie, złamałem trzonek siekieromłota. I koniec rekreacji.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Prezesie, czy miałeś tam tak szeroką dylatację?


Ja nie Prezes ale odpowiem,odpowiem za siebie oczywiście nie za Szanownego Prezesa icon_biggrin.gif
Ja u siebie wszędzie dałem 5 mm (taka piankowa taśmę ,wiesz jaka bo o niej pisałeś) ,mam podłogówkę na dole a na poddaszu grzejniki i wszystko jest git.
Link do komentarza
Mhtyl, dzięki za informację.
Się naczytałem o rozszerzaniu podłogówki i boję się, żeby w pi..u nie poszła cała robota. Kupiłem tej pianki 150m, a parter w końcu zrobiłem bez niej. Bo się boję. Najgorzej to się naczytać. "Od tego czytania tylko człowiek głupieje" - jak powiedział mi jakiś czas temu sprzedawca w sklepie hydraulicznym, jak mu powiedziałem o liczeniu przepływów w instalacji.

Na górze już mi się nie chce pieprzyć z tymi paskami. Postanowiłem dać podwójnie tę piankę.
A ty piszesz, że wszystko jest OK.

No i sam już nie wiem.

A w zasadzie to boję się, by płytki nie odskakiwały.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Mhtyl, dzięki za informację.
Się naczytałem o rozszerzaniu podłogówki i boję się, żeby w pi..u nie poszła cała robota. Kupiłem tej pianki 150m, a parter w końcu zrobiłem bez niej. Bo się boję. Najgorzej to się naczytać. "Od tego czytania tylko człowiek głupieje" - jak powiedział mi jakiś czas temu sprzedawca w sklepie hydraulicznym, jak mu powiedziałem o liczeniu przepływów w instalacji.

Na górze już mi się nie chce pieprzyć z tymi paskami. Postanowiłem dać podwójnie tę piankę.
A ty piszesz, że wszystko jest OK.

No i sam już nie wiem.

A w zasadzie to boję się, by płytki nie odskakiwały.


Powiem Ci więcej co do tej pianki,a w zasadzie co do dylatacji. Jak wylali posadzkę z miksokreta to wiadomo ,wszystko dolegało a jak wyschła (a schła sobie dobre pół roku i kolejne pół była przepalana zanim położyłem panele i płytki) to sama odeszła od tej pianki ,miejscami to było widać małe szczelinki. Wiec aby się rozeszła z powrotem to wody by się musiała nieźle napić,a nie ma takiej możliwości.
Link do komentarza
Cytat

Się naczytałem o rozszerzaniu podłogówki i boję się, żeby w pi..u nie poszła cała robota. Kupiłem tej pianki 150m, a parter w końcu zrobiłem bez niej. Bo się boję. Najgorzej to się naczytać. "Od tego czytania tylko człowiek głupieje" - jak powiedział mi jakiś czas temu sprzedawca w sklepie hydraulicznym, jak mu powiedziałem o liczeniu przepływów w instalacji.

Rób ,rób a garb........ icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Powiem Ci więcej co do tej pianki,a w zasadzie co do dylatacji. Jak wylali posadzkę z miksokreta to wiadomo ,wszystko dolegało a jak wyschła (a schła sobie dobre pół roku i kolejne pół była przepalana zanim położyłem panele i płytki) to sama odeszła od tej pianki ,miejscami to było widać małe szczelinki. Wiec aby się rozeszła z powrotem to wody by się musiała nieźle napić,a nie ma takiej możliwości.




Kiedyś u kogoś na budowie wydłubałem tę piankę, bo myślałem, że to babol. U jakiegoś znajomego. Baaardzo dawno temu.
Link do komentarza
Cytat

(...) w tych czasach rzadko się zdarza,spotkać takiego człowieka.


To jak trafić 6 w totka.
Czuj się milionerem. ;)

Ale ten mój znajomy nic o tym nie wie. Zresztą, i ja nie pamiętam już u kogo to było.
Zatem, było a jakoby nie było.

Sobie notatkę zrobię:

http://pwkey.eu

Key - Automatyka grzewcza. Podobno dobre i niedrogie sterowniki ta firma robi.
Link do komentarza
Cytat

A jak wygrzebałeś mu tą przekładkę to co tam wcisnąłeś ?



Pokazywał swój dom, chodziliśmy po jakimś poddaszu, oni poszli, ja się przyglądałem łączeniu ściany z podłogą i sobie myślę: bladź, tu jest szczelina!
Oni poszli, gadali.
No to dłubię, bo widze że wystaje paproch jakiś.
Ciągnę.
- Papier? Gąbkę fachowcy wpakowali? - myślę i ciągnę.
Wylazło kilka centymetrów i zaczęło iść coraz łatwiej.
Może gazeta będzie - przemknęło mi jeszcze.
Wydłubałem jakieś 40cm tej dylatacji, a jak znajomy wracał to mu mówię, że tu mu wpakowali jakieś śmieci.
A on wzruszył tylko ramionami, miał chyba dosyć całej tej budowy.

Tak było. Przypomniałem sobie.


Nic nie wcisnąłem! icon_biggrin.gif

A, i powiedziałem mu, że woda mu się będzie tędy lała pod podłogę!!! icon_biggrin.gif



NOWY TEMAT - STUDZIENKA

Tak było na początku...





... i w zasadzie tak to i dziś wygląda:



Studzienka do wprowadzenia mediów.
Zabetonowana jest pod rury, no, z 20-cm zapasem pod rurami
Czas ją zasypać betonem.
Ale to nie takie proste.
Chcę na tym miejscu postawić bufor, czyli 1 tonowego bydlaka...

Jak zazbroić rury, żeby ich nie pogięło?

Rysunek poglądowy:

Link do komentarza
Cytat

Pokazywał swój dom, chodziliśmy po jakimś poddaszu, oni poszli, ja się przyglądałem łączeniu ściany z podłogą i sobie myślę: bladź, tu jest szczelina!
Oni poszli, gadali.
No to dłubię, bo widze że wystaje paproch jakiś.
Ciągnę.
- Papier? Gąbkę fachowcy wpakowali? - myślę i ciągnę.
Wylazło kilka centymetrów i zaczęło iść coraz łatwiej.
Może gazeta będzie - przemknęło mi jeszcze.
Wydłubałem jakieś 40cm tej dylatacji, a jak znajomy wracał to mu mówię, że tu mu wpakowali jakieś śmieci.
A on wzruszył tylko ramionami, miał chyba dosyć całej tej budowy.
Tak było. Przypomniałem sobie.
Nic nie wcisnąłem!
A, i powiedziałem mu, że woda mu się będzie tędy lała pod podłogę!!! A


zalamka.jpg :hahaha2:
Jak nie oddzielisz posadzki od ścian nawet takiej zwykłej ,to (ktoś cierpi) śpiąc na piętrze po nocnej zmianie. Na parterze chodzą i stukają ,dźwięk z podłogi przenosi się na ściany i (to samo co wyżej w nawiasach ). Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

zalamka.jpg :hahaha2:
Jak nie oddzielisz posadzki od ścian nawet takiej zwykłej ,to (ktoś cierpi) śpiąc na piętrze po nocnej zmianie. Na parterze chodzą i stukają ,dźwięk z podłogi przenosi się na ściany i (to samo co wyżej w nawiasach ).


Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem: dźwięki niosą się również z dołu na górę?
W zasadzie... skoro z góry przeniosą się na dół.

Jeszcze jedna fotka ze studzienką:
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem: dźwięki niosą się również z dołu na górę?
W zasadzie... skoro z góry przeniosą się na dół.


Przegrody przenoszą dźwięki kto mieszkał w bloku to pamięta wiertarkę .

Rury owiń wełną 5-10 cm a wełnę streczem i zalej całość ,jak siądzie to wełna to zamortyzuje a rury nadal będą na swoim miejscu .


Link do komentarza
Cytat

Przegrody przenoszą dźwięki kto mieszkał w bloku to pamięta wiertarkę .

Rury owiń wełną 5-10 cm a wełnę streczem i zalej całość ,jak siądzie to wełna to zamortyzuje a rury nadal będą na swoim miejscu .



I to wystarczy???? Ciężar około tony musi wytrzymać.

Żadnych kratownic? Pajęczyn w rozstawie co 10cm?


Chyba te blokowe wiertarki skłoniły mnie do mieszkania w lesie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...