Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Cytat

Dzięki, Animusie. icon_smile.gif
Czy zamiast zaworu regulacyjnego (przy zaworze 3D) wielkim błędem będzie wstawienie zwykłego kulowego?
Bo w zasadzie do regulacji będzie zawór 3D, a ten kulowy to ma mieć bardziej charakter serwisowy.

Kulowy będzie się zapiekać ,wstaw skośny z mosiężnym grzybkiem.
coś takiego bez gumy

a i klapowy w poziomie
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Animus, dziękuję za odpowiedź.
Wszystkie montowane zawory będą pełnić wyłącznie funkcję serwisową, czyli otwarty/zamknięty.
Daruję sobie grzybkowy, tu do regulacji będzie trzydrogowy.

Bardzo dziękuję Ci za wsparcie.

Myslałem, że rzecz dotyczy temperatury z tym grzybkowym i zachodziłem w głowę o co chodzi.
A to chodzi o kryzowanie.
Nie będę kryzował tym zaworem.
Link do komentarza
Cytat

Animus, dziękuję za odpowiedź.
Wszystkie montowane zawory będą pełnić wyłącznie funkcję serwisową, czyli otwarty/zamknięty.
Daruję sobie grzybkowy, tu do regulacji będzie trzydrogowy.

Bardzo dziękuję Ci za wsparcie.

Myslałem, że rzecz dotyczy temperatury z tym grzybkowym i zachodziłem w głowę o co chodzi.
A to chodzi o kryzowanie.
Nie będę kryzował tym zaworem.

Szukaj zaworów do 140*C i więcej ,możesz też zmniejszyć ilość tych zaworów ,montując je trochę dalej.
Link do komentarza
Powoli lądują na budowie wszystkie akcesoria.
Bo to się znowu robi regularna budowa!
Przedwczoraj kułem otwór w kanale dymowym.
Efekt - zakwasy.
Wniosek - trza się ruszyć.

Hydrokonfekcji do instalacji kominkowej jest ze dwa razy więcej niż w kotłowni. Głównie za sprawą kształtek i rur miedzianych.

Włosy mi się jeżą, kiedy myślę o składaniu tej układanki.
Przerabiałem, co prawda, latem lutowanie, ale co to było - 11mb rury, z sześć kształtek.
A teraz? 24 mb rury, zatrzęsienie kolanek. Trójniki!!!

PLAN
Plan musi być. Bez planu nawet bohater w filmach nic nie zrobi.
Choćby nawet plan okazał się... chybiony, to być musi.
Więc jest. Bo ma być.
I jest.


POMPA OBIEGOWA KOMINKOWA
No i kupiłem. I jest. I doczytałem.
I ma być na powrocie.
Tak stoi w instrukcji: na powrocie.
I szlag jasny trafił cały tak misternie wirtualnie montowany układ.
Sturba jego suka - jak mawiał bodaj Giubal Wahazar...lub Bungo (by Witkacy)
Pompa na powrocie.
Link do komentarza
Zeżarło posta..............

w skrócie:
W ciągu doby chałupa wystygła .

Wyjeżdżając:
W baniaku 40stC.
Temp podłogi 26stC

Po dobie:
W baniaku 15stC
Temp podłogi 15stC
Ale na zasilaniu jeszcze 20stC.
Czyli za chwilę baniak zacząłby studzić podłogę.

OZC KONTRA RESZTA ŚWIATA
Z obliczeń wychodzi, że w ciągu doby chałupa "wystudziła": 25kWh ciepła z podłogi i 16kWh ciepła z baniaka.
W sumie: 41kWh
Czyli na godzinę straty ciepła wyniosły coś koło 1,7kW.
Z grubsza zgadza się.

Ale OZC podaje, że strata ciepła powinna wynieść w ciągu godziny 2,7kWh.

Wniosek mam taki, że potwierdzają się opinie całej rzeszy ludzi, że OZC zawyża straty.
Z grubsza i na oko, bo to termometr lodówkowy leżący na podłodze robi za alfę i omegę. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Odi,
1. czyścisz
obie lutowane rurki w środku i na zewnątrz chropawą ścierką
gratujesz, wygładzasz krawędzie

2. smarujesz topnikiem
może być z dodatkiem cyny, ale niekoniecznie

3. grzejesz
palnikiem najzwyklejszym
podłączonym do butli gazowej

grzejesz lekko obok miejsca lutowania
póki nie zagotuje się topnik lub nie pojawi cyna
przykładasz punktowo cynę z przeciwnej strony niż jęzor płomienia.

Cyna ma się sama wciągnąć
w ilości drutu cynowego mniej więcej równej średnicy spawanej rury.
Czyli jak rura ma 28, to powinno wejść w jeden lut coś około 3cm cyny.
Idealny lut pozbawiony jest łezki.
Ale i taki z łezką jak jest szczelny, to jest szczelny.

Kup kilka małych kształtek na próbę.
Polutuj w różne strony, poprzecinaj lutowane miejsca.
Obejrzyj.

I na youtubie obejrzyj filmy jak lutować.

PS. Przyda się imadło. Wiadro. Ściera. Drapak. Czyścik. Topnik. Cyna. Palnik. Butla z gazem.
Link do komentarza
Cytat

Hej możesz tak po krótce opisać technologie lutowania, ile Cię kosztował sprzęt. Ja się waham czy się brać za to samemu.



Palnik to koszt około 30zł
Cyna - około 40zł
Topnik - różnie - kupiłem Uniżel C66, kosztował około 20zł, nie pamiętam. C66 nie zawiera cyny, więc lekko trudniej wyczuć moment podania cyny.

Ważne: mówię/piszę wyłącznie o lutach miękkich, które - w moim przynajmniej przypadku - wystarczą.
Lut twardy to lekko inna bajka, choć podobno w podobie. Tak pisał Adam_mk, więc najpewniej tak jest.
Link do komentarza
Zaznaczasz miejsce cięcia, ustawiasz ostrze obcinaka w miejscu cięcia, dokręcasz śrubę imadełka do lekkiego oporu i zaczynasz okręcać obcinak na około rurki. Kręcisz tak sukcesywnie dokręcając śrubę - po kilku obrotach masz ładnie odciętą rurkę miedzianą. Tanie i nieodzowne urządzenie przy tego typu instalacjach.
Link do komentarza
Sekcja Koza się robi się:





Wrzepiłem Cezarowi dolot - muszę go lekko uszczelnić. Lekko.





Założyć przepustnicę.
Płyty szamotowe w paczce czekają w kolejce na montaż.
Jako ostatnie.

I wciąż zastanawiam się czym zaizolować ten złom.

Cytat

Tu jest dość ciekawie tłumaczone:



O, o, o! Ten film oglądałem kilka razy! Bardzo klarownie wyjaśnione.
Z początku ciąłem rury brzeszczotem. Teraz mam imadełko do cięcia.

We wtorek luty. W styczniu - luty. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Z tym się biedzę:



Jak zrobić, żeby nie spartolić.

PONAGLENIE

Zgłaszam niniejszym kategoryczny protest wobec gwałtownego nadejścia ujemnych temperatur zewnętrznych i monituję ewentualnych decydentów w wyżej wspomnianej kwestii o podniesienie temperatury zewnętrznej o przynajmniej 10stC. Zaniechanie lub opieszałość w podjęciu stosownych działań będą skutkować wszczęciem procedury dyscyplinującej.

...gdzie to wysłać?

edit: s, ń Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Piotrze ponowie pytanie, kiedy próba kominka i tych twoich turek miedzianych lutowanych bo ogromnie ciekaw jestem efektów. Podziwiam odwagę z tymi rurami bo ci powiem, że u siostry w kominku z płaszczem podczas braku prądu momentalnie tak rurami szarpało że aż sie tyn sypał z powodu gotowania sie wody w kominku. To w kontekście czy te lutowania wytrzymają?
Link do komentarza
Piotruś, robi się. Lutuje się.
Chciałbym jak najszybciej odpalić kominek, bo na prądzie ogrzewanie chodzi.

Uruchomienie:
Przy odrobinie szczęścia - w weekend.
Przy lekkim braku szczęścia - w weekend, ale nie wiadomo który.

Sam jestem ciekaw, czy będzie szczelnie.
Próbę przeprowadzę.

Gotowanie wody
Jak zrobię stress-test, to będę wiedział co i jak: napalę w kominku i wyłączę prąd.
I opiszę wrażenia. He, he.


Cytat

no i poszlo w szeroki i wielki, fejsbukowy swiat... zobaczym, czy cos zdziala.


Solange63, to myśmy są wpięci w fejsbuka? Nie wiedziałem.

Cytat

Piotrze ponowie pytanie, kiedy próba kominka i tych twoich turek miedzianych lutowanych bo ogromnie ciekaw jestem efektów.



Piter, a poza wszystkim - wpadaj kiedy tylko chcesz. Zapraszam.

Acha, siedzę w chałupie ciurkiem i dłubactwo hydrauliczne uskuteczniam.

Ciurkiem do wtorku.
Link do komentarza
Jani_63,
dziękuję za streszczenie wykładu. icon_biggrin.gif

Nie mogę dusić żółtej, bo eta samaja gławnaja rura.
Chodzi mi po głowie, iżby...
...wrócę do tematu za chwilę, ponieważ...

...zrobiłem próbę szczelności lutowanych rur i samego wkładu i...
...i...



...by tak rzec, tutaj zasadniczo sucho...



ale tutaj, krople na ściance:



Ale one nic nie znaczą, albowiem ponieważ to tylko nie-do-krę-co-ny śrrrrrrrubunek był!
Nabita instalacja do 1bara!
Szczelna!







Wracając do tematu suszaka:
planuję poprowadzić dwie rury suszakowe.

1.Chłodniejsza rura suszakowa
Podpięta zostanie jednym końcem pod powrót (zamontowany zawór za plecami kominka). Drugi koniec rury można by wpiąć nad zaworkiem spustowym (kranik z prawej strony; tam pojawi się trójnik)

2.Cieplejsza rura suszakowa
Zostanie podpięta pod króćce sterczące z góry kominka - lewy ma już czerwony zaworek, a prawy tymczasowo ma zaślepkę.

Jak już uruchomię całość, to podepnę jakąkolwiek rurę z czegokolwiek i sprawdzę jak w ogóle sprawa suszaka się ma cała.
Link do komentarza
Cytat

Z tym się biedzę:



Jak zrobić, żeby nie spartolić.

PONAGLENIE

Zgłaszam niniejszym kategoryczny protest wobec gwałtownego nadejścia ujemnych temperatur zewnętrznych i monituję ewentualnych decydentów w wyżej wspomnianej kwestii o podniesienie temperatury zewnętrznej o przynajmniej 10stC. Zaniechanie lub opieszałość w podjęciu stosownych działań będą skutkować wszczęciem procedury dyscyplinującej.

...gdzie to wysłać?

edit: s, ń



Zawór trójdrogowy bo inaczej się rozczarujesz . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Suszak ma być bez sterowania.
Suszak ma wykorzystać naturalne lenistwo wody.
Suszak ewentualnie może mieć zawór głowicowy - jak kaloryfer - do tłumienia przepływu. Lecz bez głowicy temostatycznej.
Suszak ma być lekko ciepły, bo ma służyć nie do ogrzewania, a do suszenia.

Suszak ma być prostszy od konstrukcji cepa.
Link do komentarza
Wieści z frontu robót:

Jestem o włos od uruchomienia... może o grzywę.
Pozostało naczynie wzbiorcze do wpięcia w instalację.

Podłączyłem baniak.
Jest git, choć nie całkiem.
Pół dnia miałem wyłączone ogrzewanie, a ponieważ musiałem skasować prowizoryczne naczynie wzbiorcze, żeby podłączyć rury, to teraz niespecjalnie mogę nabijać temperaturę, bo jak mi woda spuchnie, to się nie zmieści w
tym, w czym jest, bo nie ma gdzie się przelać.

Do tego temperatura za oknem - minus czternaście!
Ciurla więc sobie ciepło z jednej grzałki i nijak nie ma szans iżby podnieść temperaturę.

Mam trzy wyjścia: primo) zamontować naczynie wzbiorcze jakkolwiek - kiepski patent; secundo) włączyć farelkę albo tertio) kupić flaszkę i czekać aż może samo się wyjaśni, zrobi, ociepli.
Normalnie -14
Link do komentarza
kup flaszkę i włącz farelkę i posiedź na FBD odpocznij uwierz mi staremu pułkownikowi planiście jutro nie będzie końca świata Relax Piter icon_wink.gif
by my self tez jest -14 icon_evil.gif icon_evil.gif

aaaaa te suszaki to takie balustradki jak w kuchni kaflowej o Babuni aaaa to jetzt alles verstanden alles clar
Link do komentarza
To nie jest balustradka u babuni! Nie jest to również element pieca martenowskiego!
To jest hi-tec suszak!
Ma być.
W końcu z flaszki nici - nie wystawiam nosa za próg.
Zamontowałem z powrotem prowizoryczną bańkę.
I podłoga się pasie ciepłem.

Cytat

kup flaszkę (...) odpocznij uwierz mi staremu pułkownikowi planiście jutro nie będzie końca świata Relax



To się nadaje na przysłowie. icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...