Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Danthe

System Termalica - co myślicie?

Recommended Posts

W marcowym numerze BD przeczytałem o tym systemie. W swoim nowym domu chciałem postawić właśnie ścianę jednowarstwową z betonu komórkowego otynkowaną obustronnie tynkiem cem-wap., ale naczytałem sie na tym forum już sporo przeciwstawnych opinii, że za sucho, za wilgotno, że ciepło i rachunki niskie, tudzież, że zimno i tak docieplać trzeba. Z tego co podaje producent, system ten przy gęstości 300 i ścianie 40 cm daje izolacyjność na poziomie 0,19 W/m2, co wygląda naprawdę dobrze. Ma co prawda niewielką wytrzymałość, ale planuję dom parterowy z nieużytkowym poddaszem i stropem drewnianym, więc akurat to jest dla mnie najmniej istotne. Warto, czy może lepiej Ytong, albo HH? Bo cena dosyć spora 175 PLN/m2 ściany (ale wliczona zaprawa), Ytong o tych samych parametrach cieplnych (tyle, że grubszy 48cm) wychodzi podobnie - 175-180 PLN/m2 ściany (ale bez kleju). Będę wdzięczny za opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W marcowym numerze BD przeczytałem o tym systemie. W swoim nowym domu chciałem postawić właśnie ścianę jednowarstwową z betonu komórkowego otynkowaną obustronnie tynkiem cem-wap., ale naczytałem sie na tym forum już sporo przeciwstawnych opinii, że za sucho, za wilgotno, że ciepło i rachunki niskie, tudzież, że zimno i tak docieplać trzeba. Z tego co podaje producent, system ten przy gęstości 300 i ścianie 40 cm daje izolacyjność na poziomie 0,19 W/m2, co wygląda naprawdę dobrze. Ma co prawda niewielką wytrzymałość, ale planuję dom parterowy z nieużytkowym poddaszem i stropem drewnianym, więc akurat to jest dla mnie najmniej istotne. Warto, czy może lepiej Ytong, albo HH? Bo cena dosyć spora 175 PLN/m2 ściany (ale wliczona zaprawa), Ytong o tych samych parametrach cieplnych (tyle, że grubszy 48cm) wychodzi podobnie - 175-180 PLN/m2 ściany (ale bez kleju). Będę wdzięczny za opinie.



Dlaczego z materiału tak delikatnego nietrwałego chce Pan budować własny dom icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co maja powiedziec budujacy z drewna - to jest dopiero nietrwale!
Ale tez uwazam, ze nie warto. Lepiej zastosowac technologie 2-warstwowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co maja powiedziec budujacy z drewna - to jest dopiero nietrwale!
Ale tez uwazam, ze nie warto. Lepiej zastosowac technologie 2-warstwowa.



100 razy wolał bym dom z drewna niż z czegoś co można rozkruszyć w rękach icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
może nie skreślajmy od razu tej termalika - przecież xella ( ytong ) tez ma bloczki w ofercie o gęstości 400 a nawet chyba 350 - przy grubościach 36 lub 40 cm wystarczająca nośnośc dla domu 2 kondygnacyjnego - bardzie obawiałbym sie o technologie produkcji - xella to wiele lat doświadczenia i certyfikaty a termalika to chyba cos nowego ???
ja buduję z ytonga 24 cm 600 gęstości plus w planach 20 cm styro - ściana około U=0.13 - lepiej juz mi nic nie trzeba - teraz jedynie trzeba pomysleć o adekwatnych oknach drzwiach , izolacji dachu i wentylacji mechanicznej

koszt ściany
ytong 24 cm - za 1m2 - około 55 zł
zaprawa - nie wiem powiedzmy 10 zł za 1m2
styropian - 20 cm - 30 zł za 1m2
klej do styro - 3 zł za 1 m2 przyklejonego styro ( klej pianka do pistoletu )
kołki do mocowania styro - 2 zł za 1 m2

mam 1m2 bardzo ciepłej ściany za 100 zł
jak gdzies zrobiłem bład to czekam na korektę icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

100 razy wolał bym dom z drewna niż z czegoś co można rozkruszyć w rękach icon_smile.gif


musisz mieć niezłą parę w łapach, pewnie marchewki miażdżysz w garciach bez podgotowania ich icon_neutral.gif

materiał jak każdy inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styropian będzie mokry! Ytong na fundamencie będzie mokry... odprowadzał będzie ciepło do gruntu! Jakie więc U =0.13?
Tylko na papierze! Czy dachu też Pan paroizolacją nie zabezpiecza? Czy izolacji termicznej dachu też Pan nie łączy z tę ze ściany – tak jak w podłodze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

musisz mieć niezłą parę w łapach, pewnie marchewki miażdżysz w garciach bez podgotowania ich icon_neutral.gif

materiał jak każdy inny



Jak każdy mężczyzna da sobie z tym radę .

Przy gęstości 300 dziecko łyżeczką zrobi sobie przejście na drugą stronę ściany icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale nie stawiam ani schronu, ani innej budowli obronnej, która ma mnie ochronić.

Dzisiejsze domy raczej straciły na znaczeniu jako obronne.

Jakie inne znaczenie ma wobec tego „twardość” ściany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czasami wieksza wytrzymalosc sie przydaje. Np jak chcemy obsadzic duze okno albo powiesic cos ciezkiego na scianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieszanie na ścianie raczej nie jest problemem
newralgiczne są zawsze filarki, ale te podlegają obliczeniom, więc wszystko można sprawdzić
wyłyżeczkowanie ściany przez latorośle oczywiście może się zdarzyć, tak jak gradobicie, trzęsienie ziemi i koklusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale nie stawiam ani schronu, ani innej budowli obronnej, która ma mnie ochronić.

Dzisiejsze domy raczej straciły na znaczeniu jako obronne.

Jakie inne znaczenie ma wobec tego „twardość” ściany?




Nośność ściany zależy od gęstości materiału użytego do budowy.Z biegiem lat nośność ściany ulega obniżeniu ze względu np. na zawilgocenie materiał się wtedy lasuje, zmniejsza się ilość wiązań , poniżej 400 bym nie schodził chodzi oczywiście o ściany nośne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
24 - 25 kwietnia w Bielsku Białej są targi budowlane. Jadę tam zorientować się właśnie w temacie ścian bo mam zgryza co wybrać. Jestem gotów nie oszczędzać na ścianach co polecacie na jednowarstwowe? - czy może jednowarstwowe w ogóle nie są ciepłe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

24 - 25 kwietnia w Bielsku Białej są targi budowlane. Jadę tam zorientować się właśnie w temacie ścian bo mam zgryza co wybrać. Jestem gotów nie oszczędzać na ścianach co polecacie na jednowarstwowe? - czy może jednowarstwowe w ogóle nie są ciepłe?



Ze ścian jednowarstwowych kroku dotrzymuje tylko ściana w Kanadyjczyku ale czy to jest ściana jednowarstwowa icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem, planuję dom parterowy, bez użytkowego poddasza, a do tego tradycyjny (czyt. gruby) tynk cem.-wap. z obu stron, więc wytrzymałość nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Bardziej zależy mi na opiniach użytkowników - być może ktoś już kupił ten system i coś więcej wie na ten temat. Producentem jest Bruk-Bet, więc firma z jakimś tam już doświadczeniem, ale produkt jako taki jest nowy. Zachęcająco wyglądają parametry (lepiej niż w przypadku Ytonga), ale wiadomo, że to nie wszystko.
Zamierzam też sam sobie te ściany postawić (z pomocą wujka murarza), więc łatwość murowania ma dla mnie znaczenie, do tego nie będę miał na zewnątrz styropianu pokrytego akrylem którego zwyczajnie nie znoszę i nie chcę mieć na swoim domu. Stąd wybór BK i poszukiwanie tego co w tym systemie najlepsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak jak pisałem, planuję dom parterowy, bez użytkowego poddasza, a do tego tradycyjny (czyt. gruby) tynk cem.-wap. z obu stron, więc wytrzymałość nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Bardziej zależy mi na opiniach użytkowników - być może ktoś już kupił ten system i coś więcej wie na ten temat. Producentem jest Bruk-Bet, więc firma z jakimś tam już doświadczeniem, ale produkt jako taki jest nowy. Zachęcająco wyglądają parametry (lepiej niż w przypadku Ytonga), ale wiadomo, że to nie wszystko.
Zamierzam też sam sobie te ściany postawić (z pomocą wujka murarza), więc łatwość murowania ma dla mnie znaczenie, do tego nie będę miał na zewnątrz styropianu pokrytego akrylem którego zwyczajnie nie znoszę i nie chcę mieć na swoim domu. Stąd wybór BK i poszukiwanie tego co w tym systemie najlepsze...



Tylko czego ma się trzymać ten tynk cem.-wap. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
animus rozmawiamy czy się czepiamy?
Bruk-bet na pewno będzie na tych targach - posłucham co mają do powiedzenia , ale ja już jestem przekonany. Dodatkowo mają systemowe fundamenty co jest bardzo atrakcyjne. Danthe nie spróbujemy to nie będziemy wiedzieć , a docieplić zawsze można. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

animus rozmawiamy czy się czepiamy?
Bruk-bet na pewno będzie na tych targach - posłucham co mają do powiedzenia , ale ja już jestem przekonany. Dodatkowo mają systemowe fundamenty co jest bardzo atrakcyjne. Danthe nie spróbujemy to nie będziemy wiedzieć , a docieplić zawsze można. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.



Nikt się nie czepia takie są realia na suporeksie 600 tynk cem.-wap. ma problem z utrzymaniem się to samo jest z tynkiem gipsowym maszynowym po kilku latach "stoi "przy ścianie lub trzyma się na fugach .Najprawdopodobniej już w trakcie szybkiego wysychania (skurczu) dochodzi do częściowego zrywanie się go od ściany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

.Najprawdopodobniej już w trakcie szybkiego wysychania (skurczu) dochodzi do częściowego zrywanie się go od ściany .


A tym to mnie zaskoczyłeś jutro na pewno o to zapytam i napisze co mi odpowiedzieli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A tym to mnie zaskoczyłeś jutro na pewno o to zapytam i napisze co mi odpowiedzieli...



Dlatego na takich ścianach stosuje się od razu szpachel, tynki jednowarstwowe, polimerowe tynki wewnętrzne,cienkowarstwowy lekki tynk cementowo-wapienny,wewnętrzny itd.. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nikt się nie czepia takie są realia na suporeksie 600 tynk cem.-wap. ma problem z utrzymaniem się to samo jest z tynkiem gipsowym maszynowym po kilku latach "stoi "przy ścianie lub trzyma się na fugach .Najprawdopodobniej już w trakcie szybkiego wysychania (skurczu) dochodzi do częściowego zrywanie się go od ściany .


W tym przypadku bzdury Wasc pleciecie. Kto skuwal tynk ten wie. A kto bedzie to sie dowie;-)
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A tym to mnie zaskoczyłeś jutro na pewno o to zapytam i napisze co mi odpowiedzieli...




jedna przyczyna odparzania tynków z gazobetonów to:
- wywozenie z autoklawów /w porze zimowej lub po przymrozkach/ gorących bloczków
nieraz można zaobserwować takie "zjawisko" jak np. późną jesienią samochód wyładowany bloczkami, z którego unoszą sie kłęby pary/

na takich gorących bloczkach wywiezionych na zewnątrz tworzyła sie skorupka /która po otynkowaniu odpadała wraz z tynkiem/
stad tak popularne w latach 70, 80 "siekanie" siekierą podłoza z siporexu przed tynkowaniem

druga przyczyna to:
- stosowanie zbyt mocnego tynku, na słabe podłoże /tu zgadzam sie z Animusem/
/dlatego na gazobeton nakłada sie tynk nie cementowo wapienny, a wapienno cementowy lub wapienny ... /


icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jedna przyczyna odparzania tynków z gazobetonów to:
- wywozenie z autoklawów /w porze zimowej lub po przymrozkach/ gorących bloczków
nieraz można zaobserwować takie "zjawisko" jak np. późną jesienią samochód wyładowany bloczkami, z którego unoszą sie kłęby pary/

na takich gorących bloczkach wywiezionych na zewnątrz tworzyła sie skorupka /która po otynkowaniu odpadała wraz z tynkiem/
stad tak popularne w latach 70, 80 "siekanie" siekierą podłoza z siporexu przed tynkowaniem

druga przyczyna to:
- stosowanie zbyt mocnego tynku, na słabe podłoże /tu zgadzam sie z Animusem/
/dlatego na gazobeton nakłada sie tynk nie cementowo wapienny, a wapienno cementowy lub wapienny ... /


icon_wink.gif


I na tym właśnie polega problem. Całkowicie wyczerpująca odpowiedz na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Byłem rozmawiałem z Panem z BRUK-BET i powiedział krótko że jak ktoś źle położy to odpaść musi -i to jest racjonalne wytłumaczenie tego zagadnienia.
Danthe problem jest inny a dotyczy wykonastwa w systemie Termalica (fundamenty systemowe i ściany) nie ma wyspecjalizowanych ekip!!! i ktoś kto tego nie robił łatwo może spartolić. Zaczynają dopiero współpracować i szkolić wykonawców. A ha i nie mają jeszcze stropów w ofercie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nikt się nie czepia takie są realia na suporeksie 600 tynk cem.-wap. ma problem z utrzymaniem się to samo jest z tynkiem gipsowym maszynowym po kilku latach "stoi "przy ścianie lub trzyma się na fugach .Najprawdopodobniej już w trakcie szybkiego wysychania (skurczu) dochodzi do częściowego zrywanie się go od ściany .


Cytat

druga przyczyna to:
- stosowanie zbyt mocnego tynku, na słabe podłoże /tu zgadzam sie z Animusem/
/dlatego na gazobeton nakłada sie tynk nie cementowo wapienny, a wapienno cementowy lub wapienny ... /


Hmm... mieszkam w domu wykonanym na początku lat 90 z siporeksu i otynkowanego obustronnie tynkiem cem-wap. Kilka lat temu potzrbowałem skuć tynk z jednej ze ścian i najlepszym sposobem było "dokucie się" do bloczka po sam tynk nie chciał za diabła się odspoić. Teść twierdzi, że to zasługa dobrego i mocnego "szprycu". I bądź tu człowieku mądry icon_biggrin.gif

Cytat

jedna przyczyna odparzania tynków z gazobetonów to:
- wywozenie z autoklawów /w porze zimowej lub po przymrozkach/ gorących bloczków
nieraz można zaobserwować takie "zjawisko" jak np. późną jesienią samochód wyładowany bloczkami, z którego unoszą sie kłęby pary/

na takich gorących bloczkach wywiezionych na zewnątrz tworzyła sie skorupka /która po otynkowaniu odpadała wraz z tynkiem/
stad tak popularne w latach 70, 80 "siekanie" siekierą podłoza z siporexu przed tynkowaniem


Dzięki, bardzo cenna uwaga. Wygląda więc na to, że najlepiej kupić BK z partii wykonanych od późnej wiosny do wczesnej jesieni, wtedy to zjawisko pewnie nie będzie mieć miejsca. Dzięki, przy kupnie zwrócę na to uwagę.

Cytat

Byłem rozmawiałem z Panem z BRUK-BET i powiedział krótko że jak ktoś źle położy to odpaść musi -i to jest racjonalne wytłumaczenie tego zagadnienia.
Danthe problem jest inny a dotyczy wykonastwa w systemie Termalica (fundamenty systemowe i ściany) nie ma wyspecjalizowanych ekip!!! i ktoś kto tego nie robił łatwo może spartolić. Zaczynają dopiero współpracować i szkolić wykonawców. A ha i nie mają jeszcze stropów w ofercie.


Też rozmawiałem na targach z przedstawicielem Bruk-Betu, ale zbyt dużo informacji to od niego nie uzyskałem icon_smile.gif I fakt - póki co nie mają swoich "firmowych" ekip, choć zarówno sam materiał jak i technologia budowania są identyczne jak Ytong, więc kogoś kto to umie postawić z pewnością byś znalazł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No cóż, każdy wybiera sobie materiał na ściany - ja tez zaczynam w połowie lipca budowę i planuje tylko i wyłącznie beton komórkowy - kilku moich znajomych mnie przekonało.
Nie wiem skąd niektórzy biorą takie głupoty, że ściana z betonu komórkowego nie oddycha - a co niby robi ????????
Każdy budowlaniec Wam powie, że to właśnie beton komórkowy oddycha i tworzy zdrowy klimat w domu.
TERMALICA - co do gęstości to faktycznie 300 to trochę mało ale odmiana 400 w zupełności wystarczy na ściany zewnętrzne. A wewnątrz ściany nośne można wykonać z odmiany 600 i grubości 24cm.
Ja do tej pory byłem pewien, że buduję z Ytonga - dostałem dobrą cenę na grubość 40cm i odmianę PP2/04 ( czyli 400 )
Ale teraz kiedy pojawiła się TERMALICA to sam się zastanawiam - o tym materiale powiedział mi szef firmy, której zleciłem budowę domu - podobno ma już dużo pozytywnych opinii wśród budowlańców - jest bardzo dokładnie docięty i dobrej jakości. Jest też cieplejszy od Ytonga ( ytong 40cm typ 400 ma U=0,26 , natomiast Termalica 0,22 ) - chyba się zdecyduję.
Cena jaka dostałem na dzień dzisiejszy to 15,60zł/szt - 40 cm typ 400
Budowa jest niemal identyczna jak Ytong - to są niemal te same bloczki - Termalica jest wyższa ma 25cm ( ytong 20cm )

PS. co do tego jak ktoś napisał, że można go pokruszyć w ręce - proszę tej sztuki spróbować jak jest położone na sobie kilkanaście bloczków i na tym leży strop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie trzeba być specjalistą - wszędzie o tym można przeczytać, że beton komórkowy jako pojedynczy bloczek jest "miękki" - ponieważ jego zasada działania polega na ścisku !!!!!!!!!!!!!!!!!
PPozdrawiam
iro79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nikt się nie czepia takie są realia na suporeksie 600 tynk cem.-wap. ma problem z utrzymaniem się to samo jest z tynkiem gipsowym maszynowym po kilku latach "stoi "przy ścianie lub trzyma się na fugach .Najprawdopodobniej już w trakcie szybkiego wysychania (skurczu) dochodzi do częściowego zrywanie się go od ściany .


dzieje się tak dlatego, że materiał ten (Termalica, YTONG) jest bardzo nasiąkliwy co sprawia że odciąga wodę z zaprawy tynkarskiej zbyt szybko, jeszcze zanim zakończą się właściwe reakcje chemiczne.
Jest dość łatwy sposób na to. Dwukrotne gruntowanie takich powierzchni. Pierwsze gruntowanie przeprowadzamy preparatem gruntującym rozcieńczonym w stosunku 50/50 z wodą. Taki rozcieńczony preparat wchodzi głębiej w bloczek (bardziej penetruje). Drugie gruntowanie przeprowadzamy już czystym preparatem gruntującym, bez rozcieńczania.
Tak przygotowana ściana już nie będzie odciągać za bardzo wody z zapraw tynkarskich, a co za tym idzie tynki będą położone trwale i prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

(...)zaczynam w połowie lipca budowę i planuje tylko i wyłącznie beton komórkowy - kilku moich znajomych mnie przekonało.


Iro79, dołączam do Twoich znajomych.
Mam ścianę z bk i jest to najlepszy materiał do budowy. Szczególnie, jeśli ktoś planuje samodzielnie sporo zrobić. Najłatwiejszy w obróbce materiał.
Co do tynku cem-wap, lub raczej wap-cem: jak wspomniał Animus, najlepiej położyć jedną twardą warstwę. U mnie tynk cem-wap, kręcony na budowie, ma grubość 0,5cm. Jest bardzo mocny. I jest - normalna ściana.
Danthe, jeśli sam będziesz murował, to sugeruję ocieplać. Błędy wtedy ukryjesz. Mostki.
Z drugiej strony - jeśli okaże się, że wszystko jest OK (lekki hazard), to jednowarstwowa ściana o takich parametrach cieplnych jest marzeniem. Otynkujesz i po robocie.
A karnisze?
Mam odmianę 500, miejscami 600, a karniszy i tak nie powieszę. Bo nie lubię.

edit: literówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Iro79, dołączam do Twoich znajomych.
Mam ścianę z bk i jest to najlepszy materiał do budowy. Szczególnie, jeśli ktoś planuje samodzielnie sporo zrobić. Najłatwiejszy w obróbce materiał.
Co do tynku cem-wap, lub raczej wap-cem: jak wspomniał Animus, najlepiej położyć jedną twardą warstwę. U mnie tynk cem-wap, kręcony na budowie, ma grubość 0,5cm. Jest bardzo mocny. I jest - normalna ściana.
Danthe, jeśli sam będziesz murował, to sugeruję ocieplać. Błędy wtedy ukryjesz. Mostki.
Z drugiej strony - jeśli okaże się, że wszystko jest OK (lekki hazard), to jednowarstwowa ściana o takich parametrach cieplnych jest marzeniem. Otynkujesz i po robocie.
A karnisze?
Mam odmianę 500, miejscami 600, a karniszy i tak nie powieszę. Bo nie lubię.

edit: literówki.



Możesz powiesić nawet teściową na jednej śrubie   bezpośrednio w suporex wkręcasz wkrętarką samą śrubę bez kołka  z szerokim gwintem taką do drewna o dł.  z 15-20 cm zobacz co ona utrzyma .
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Możesz powiesić nawet teściową na jednej śrubie   bezpośrednio w suporex wkręcasz wkrętarką samą śrubę bez kołka  z szerokim gwintem taką do drewna o dł.  z 15-20 cm zobacz co ona utrzyma .


icon_biggrin.gif Animus,
to jest piękne! Właśnie zmieliłeś w proch wszystkie wątpliwości co do jakości ścian z bk! Również moje, bo że można aż tak prosto to by mi, kurczę, do głowy nie przyszło. Po kiego ja te kołki pakowałem? icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ponadto ..... naprawde nie jest źle .... ja też mam ścianę z bk .... wszystko wisi jak trza bez żadnych udziwnień i stelaży .... szafki kuchenne , grzejniki , tv ..... powieszone i wisi - bez problemów ...
tak, że bez paniki please i przesady .... icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Możesz powiesić nawet teściową na jednej śrubie bezpośrednio w suporex wkręcasz wkrętarką samą śrubę bez kołka z szerokim gwintem taką do drewna o dł. z 15-20 cm zobacz co ona utrzyma .





Cytat

icon_biggrin.gif Animus,
to jest piękne! Właśnie zmieliłeś w proch wszystkie wątpliwości co do jakości ścian z bk! Również moje, bo że można aż tak prosto to by mi, kurczę, do głowy nie przyszło. Po kiego ja te kołki pakowałem? icon_smile.gif


myślałem że chodzi Ci o to że można tak prosto zabić teściową icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

myślałem że chodzi Ci o to że można tak prosto zabić teściową :wink:



Witam.

Może się komuś przyda.
Ja celowo nie wybrałem pełnego systemu Termalica (nadproża, kształtki U, specjalne bloczki z wełną do wieńców, słupków itp...) i ściany jednowarstwowej ponieważ stwierdziłem że na etapie budowy łatwo o błędy wykonawcze.
Głownie chodzi mi o powstawanie mostków termicznych w przypadku niedokładnego wykonania wieńców, słupków itp..
Bardzo ważne jest też dokładne przycinanie bloczków co można uzyskać jedynie specjalną piłą taśmową która sporo kosztuje - kilkanaście tys zł (a wypożyczenie ok 150zł/doba).
Docinanie piłą ręczną to tylko chwyt marketingowy i nie wyobrażam sobie docinania bloczków w taki sposób na cały dom.
Nigdy nie przytniemy bloczka co do milimetra w taki sposób.
Ja korzystałem z piły szablastej ale szybciej i równie dokładnie wychodziło dużym flex-em i tarczą diamentową a następnie docinane elementy szlifowałem specjalną packą ścierną.

Tylko bardzo dokładne wykonanie wszelkich docinek gwarantuje że ściany nie trzeba będzie ocieplać.
Po dokładnym skalkulowaniu okazało się że i finansowo lepiej (dla mnie) wychodzi ściana 24cm + 15cm styropianu niż jednowarstwowa ściana z bloczka klasy 350.
Celowo piszę "dla mnie" gdyż zarówno murowanie jak i ocieplenie wykonuję samodzielnie licząc tylko koszt materiału.
Dla kogoś płacącego za te czynności być może taniej wyszłaby ściana jednowarstwowa.

Być może ktoś zarzuci mi że chcę stosować styropian a nie wełnę ale po pierwsze jeszcze nie jestem na 100% zdecydowany a po drugie będę miał wentylację mechaniczną więc problem odprowadzenia wilgoci przez ocieplenie już nie będzie aż tak istotny.

Ja zdecydowałem się na bloczki 24cm klasy 600 jako ściany nośne zewnętrzne, bloczki 20cm klasy 600 na ściany nośne wewnętrzne oraz 12cm klasy 600 na ściany działowe.
Wszystko oczywiście na Pióro-Wpust murowane na zaprawę klejową cienkowarstwową.
Z perspektywy czasu mogę powiedzieć że intuicja mnie nie zawiodła i chociaż robiłem "dla siebie" starając się zrobić wszystko jak najdokładniej (i zrobiłem) to jednak muszę stwierdzić że dokładne wykonanie ściany jednowarstwowej bez konieczności ocieplenia byłoby niezmiernie trudne i wymagałoby użycia piły taśmowej, bardzo dokładnej ekipy i więcej czasu na wykonanie (większy koszt).
I jeszcze kilka informacji które być może komuś do czegoś się przydadzą:
1/ Budowałem "Dom w jeżówkach II" z Archonu ale trochę było zmian w porównaniu z oryginałem (dół bo góra była taka sama).
2/ Na całość weszło mi 20 palet bloczków 24cm, 10 palet bloczków 20cm oraz 6 palet bloczków 12cm. Po zakończonej budowie została mi paleta ścinków (skosów, kawałków nie do wykorzystania) oraz 20szt bloczków 12cm icon_smile.gif.
3/ Na całość weszło mi 29 worków kleju do pustaków.
4/ Pustaki kupowałem w jesieni 2010, płaciłem 7,70zł(24cm), 7zł(20)cm, 4,8zł(12cm) za sztukę.
5/ Dokładność bloczków Termalica jest idealna!!! W zasadzie można powiedzieć że równość ścian zależy tylko i wyłącznie od wykonawcy.
6/ Szalowanie wieńców/nadproży to pestka w porównaniu z pustakami ceramicznymi! Deski przykręcane były do ścian czarnymi wkrętami do drewna (9cm) i nie szło tego oderwać. Oczywiście wszystko było spinane "szpilkami" by się nie rozjechało na boki ale to chyba oczywiste.
7/ Strop był wykonany jako zbrojony monolityczny, na ściance kolankowej słupki żelbetowe zbrojone (co 120-150 cm) oraz wieniec zbrojony.
8/ Na domu jest położona dachówka ceramiczna - ok 300m2 dachu.
9/ Zgodnie z instrukcją pod ostatnią warstwą bloczków w oknach stosowałem zbrojenie (dwa pręty fi8 wystające ok 50cm poza wymiar okna z każdej strony.
10/ Jeśli chodzi o fundamenty to ława była 30x60cm zbrojona a ściany fundamentowe (izolowane od ławy papą) były murowane z pustaków szalunkowych Bruk-Bet 24cm i zalewane betonem. Wokół domu, poniżej poziomu górnego poziomu ław był zrobiony drenaż opaskowy.
11/ Wszystkie kominy (trzy) były systemowe Leier (dwa spalinowe fi200 z wentylacją i wełną + jeden komin wentylacyjny 4-kanałowy)
12/ Jeśli chodzi o koszty wykonania pełnego Stanu Surowego Otwartego to wyszło sporo mniej niż w kosztorysie Archon icon_smile.gif - szczegóły na priv jeśli ktoś jest zainteresowany (jakby co to pisać na filantroll@tlen.pl).

Generalnie jestem bardzo zadowolony z bloczków Termalica i mogę z czystym sumieniem polecić.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.


Docinanie piłą ręczną to tylko chwyt marketingowy i nie wyobrażam sobie docinania bloczków w taki sposób na cały dom.
Nigdy nie przytniemy bloczka co do milimetra w taki sposób.
Ja korzystałem z piły szablastej ale szybciej i równie dokładnie wychodziło dużym flex-em i tarczą diamentową a następnie docinane elementy szlifowałem specjalną packą ścierną.


Pozwolę zabrać głos ,choć temat już dawno nie poruszany.
Po co ciąć gumówką (icon_eek.gif tarcza by musiała mieć 0,5 m!),nałykać się pyłu jak potem i tak to szlifowałeś.Prościej i szybciej a efekt taki sam - ciąć piłą ręczną a potem ewentualnie szlifować.U mnie murarze z ręki cieli i mało który bloczek szlifowali,jak ma się wprawę to nie trzeba żadnej piły za kilkanaście tys.

Cytat

Ja zdecydowałem się na bloczki 24cm klasy 600 jako ściany nośne zewnętrzne, bloczki 20cm klasy 600 na ściany nośne wewnętrzne oraz 12cm klasy 600 na ściany działowe.


Z tego co wiem i przeglądałem projekt to na ściany wew nośne daje się pustak 24.
Cytat

Wszystko oczywiście na Pióro-Wpust murowane na zaprawę klejową cienkowarstwową.
Z perspektywy czasu mogę powiedzieć że intuicja mnie nie zawiodła i chociaż robiłem "dla siebie" starając się zrobić wszystko jak najdokładniej (i zrobiłem) to jednak muszę stwierdzić że dokładne wykonanie ściany jednowarstwowej bez konieczności ocieplenia byłoby niezmiernie trudne i wymagałoby użycia piły taśmowej, bardzo dokładnej ekipy i więcej czasu na wykonanie (większy koszt).


Przesadzasz na maxa ,za dużo się naczytałeś albo ktoś Ci głupot na gadał.
I coś mi tez nie pasuje w Twojej wypowiedzi bo twierdzisz,że sam murowałeś a potem piszesz cytuję "5/ Dokładność bloczków Termalica jest idealna!!! W zasadzie można powiedzieć że równość ścian zależy tylko i wyłącznie od wykonawcy." ,trochę jest rozbieżności w Twojej wypowiedzi ale to drobne szczegóły na które skromnie pozwoliłem zwrócić uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Porównaj ten system z innymi. W systemie Termalica np. wykorzystuje się bloczki betonu komórkowego, których na 1 m2 potrzeba tylko 6.67 bloczka, więc sporo mniej niż w tym porothermie. Dodatkowo w tym systemie bloczki łączy się za pomocą zaprawy klejowej, którą zużywa się w bardzo małych ilościach, ponieważ wystarczą do nich spoiny o grubości 1-3 mm. Dzięki temu ściana ma bardzo małe straty ciepła. Wszystko jest równe i gładkie. Fajny system bardzo mnie zainteresował. Chętnie bym wybudował dom w tym momencie. Edytowano przez Lani (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Porównaj ten system z innymi. W systemie Termalica np. wykorzystuje się bloczki betonowe, których na 1 m2 potrzeba tylko 6.67 bloczka, więc sporo mniej niż w tym porothermie. Dodatkowo w tym systemie bloczki łączy się za pomocą zaprawy klejowej, którą zużywa się w bardzo małych ilościach, ponieważ wystarczą do nich spoiny o grubości 1-3 mm. Dzięki temu ściana ma bardzo małe straty ciepła. Wszystko jest równe i gładkie. Fajny system bardzo mnie zainteresował. Chętnie bym wybudował dom w tym momencie.


Napisz w którym miejscu daje się bloczki betonowe?
Coś za bardzo wpadłeś w zachwyt tym systemem Termalic-y ,że aż się pokiełbasiło Ci troszeczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W systemie Termalica z bloczków z betonu komórkowego buduje się cały dom, czyli ściany zewnętrzne konstrukcyjne, wewnętrzne nośne oraz ściany działowe. Napisałem poprawnie, ponieważ bloczki są różnej wielkości i mają różne zastosowanie. Nie wpadłem z zachwyt tylko uważam, że ten system jest bardzo przemyślany i jeśli budowałbym dom to właśnie za pomocą Termalica. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej albo nie wyjaśniłem Ci do końca to wejdź na stronę www.termalica.pl tam na pewno zrozumiesz jak się buduje tym systemem. Edytowano przez Lani (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W systemie Termalica z bloczków betonowych buduje się cały dom, czyli ściany zewnętrzne konstrukcyjne, wewnętrzne nośne oraz ściany działowe. Napisałem poprawnie, ponieważ bloczki są różnej wielkości i mają różne zastosowanie. Nie wpadłem z zachwyt tylko uważam, że ten system jest bardzo przemyślany i jeśli budowałbym dom to właśnie za pomocą Termalica. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej albo nie wyjaśniłem Ci do końca to wejdź na stronę www.termalica.pl tam na pewno zrozumiesz jak się buduje tym systemem.


:bezradny: zalamka.jpg blink.gif
Chłopie nie pier..... takich głupot ,z jakich bloczków betonowych? Bloczki betonowe to daje się na ściany fundamentowe.
I sprawdź sam najpierw o czym chcesz pisać bo zielonego pojęcia nie masz. Ja temat przerabiałem z betonu komórkowego dość dogłębnie zanim zdecydowałem jaki systemem będę budował więc nie pier.... mi tu głupot i innch nioe wprowadzaj w błąd o bloczkach z betonu w systemie Termalica.
Nie udolnie reklamujesz ten system kolego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poprawcie mnie, ale cena 1m2 ściany z tych bloczków jest droższa od 1m2 ściany z Ytong-a - przy lepszych właściwościach cieplnych Ytong-a (przy takiej samej gęstości)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Poprawcie mnie, ale cena 1m2 ściany z tych bloczków jest droższa od 1m2 ściany z Ytong-a - przy lepszych właściwościach cieplnych Ytong-a (przy takiej samej gęstości)


Teraz Ci na to nie odpowiem,ale chyba jest tak nadal bo ja wtedy wybrałem właśnie Ytonga ze względu na cenę i dostępność. Milicz nie tylko karpiem stoi ale też i Ytongiem icon_biggrin.gif

Pisząc "wtedy" mam na myśli 2009 rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

:bezradny: zalamka.jpg blink.gif
""Chłopie nie pier..... takich głupot ,z jakich bloczków betonowych? Bloczki betonowe to daje się na ściany fundamentowe.
I sprawdź sam najpierw o czym chcesz pisać bo zielonego pojęcia nie masz. Ja temat przerabiałem z betonu komórkowego dość dogłębnie zanim zdecydowałem jaki systemem będę budował więc nie pier.... mi tu głupot i innch nioe wprowadzaj w błąd o bloczkach z betonu w systemie Termalica.
Nie udolnie reklamujesz ten system kolego.



Najpierw proszę przeczytać informacje producenta a później kogoś krytykować albo obrażać.
Dlaczego próbuje Pan wprowadzać wszystkich w błąd? Robi Pan to celowo?

Oto cytaty, ściany fundamentowe:

""Do wznoszenia ścian fundamentowych a także piwnicznych zaleca się stosowanie pustaków szalunkowych lub pustaków murarskich wykonanych z betonu zwykłego. Dzięki nim szybko, sprawnie i niedrogo wykonamy prace u podstaw naszego domu.""
źródło: http://termalica.pl/oferta/sciany-fundamentowe-i-piwniczne

Bloczki z betonu komórkowego:

"Ściany jednowarstwowe wykonujemy z bloczków najlżejszych odmian Termalica 300, 350 i 400 o grubości 48, 40 i 36,5 cm, które zapewniają najlepsze właściwości cieplne."
"Również w tych systemach zabudowy „ciepłe” ściany z betonu komórkowego Termalica zapewniają korzystniejsze własności termoizolacyjne, gładkość i dokładność muru, zmniejszenie ilości zaprawy oraz szybszą zabudowę w stosunku do innych materiałów ściennych."
"Popularnymi rozwiązaniami ścian zewnętrznych wielowarstwowych są ściany dwuwarstwowe oraz trójwarstwowe. Przegrody dwuwarstwowe składają się z części nośnej konstrukcyjnej wykonywanej z bloczków odmian Termalica 400, 500, 600 i 700 o grubości 20 i 24 cm oraz warstwy izolacji termicznej z płyt wełny mineralnej lub styropianu."


źródło: http://termalica.pl/oferta/sciany-zewnetrzne-wielowarstwowe

Z tego co słyszałem to koszt postawienia ściany, tynku wewnętrznego cem-wap., robocizny, materiałów oraz elewacji to ok. 174 zł za 1 m2. Przy ścianach jednowarstwowych z bloczków o grubości 40 cm. Edytowano przez Lani (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najpierw proszę przeczytać informacje producenta a później kogoś krytykować albo obrażać.

""Do wznoszenia ścian fundamentowych a także piwnicznych zaleca się stosowanie pustaków szalunkowych lub pustaków murarskich wykonanych z betonu zwykłego. Dzięki nim szybko, sprawnie i niedrogo wykonamy prace u podstaw naszego domu.""
źródło: http://termalica.pl/oferta/sciany-fundamentowe-i-piwniczne

Bloczki betonowe:

"Ściany jednowarstwowe wykonujemy z bloczków najlżejszych odmian Termalica 300, 350 i 400 o grubości 48, 40 i 36,5 cm, które zapewniają najlepsze właściwości cieplne."
"Również w tych systemach zabudowy „ciepłe” ściany z betonu komórkowego Termalica zapewniają korzystniejsze własności termoizolacyjne, gładkość i dokładność muru, zmniejszenie ilości zaprawy oraz szybszą zabudowę w stosunku do innych materiałów ściennych."
"Popularnymi rozwiązaniami ścian zewnętrznych wielowarstwowych są ściany dwuwarstwowe oraz trójwarstwowe. Przegrody dwuwarstwowe składają się z części nośnej konstrukcyjnej wykonywanej z bloczków odmian Termalica 400, 500, 600 i 700 o grubości 20 i 24 cm oraz warstwy izolacji termicznej z płyt wełny mineralnej lub styropianu."


źródło: http://termalica.pl/oferta/sciany-zewnetrzne-wielowarstwowe


zalamka.jpgRęce opadają. Puknij się w czoło i przeproś bo sam sobie zaprzeczasz.
A co ja napisałem wyżej?
To co teraz Ty napisałem a raczej cytujesz to nic innego jak tylko to co napisałem wyżej tylko bardziej w zdrobniałej formie i nie cytuję żadnych regułek.
Mylisz pojęcia pisząc ,że ściany w systemie Termalica muruje się z pustaka betonowego a to wcale nie jest prawda bo muruje się z pustaka betonu komórkowego odpowiedniej odmiany .
I przestań już lansować ten system bo producent poda Cie o wprowadzanie błędnych informacji o jego systemie icon_biggrin.gif


Cytat

Porównaj ten system z innymi. W systemie Termalica np. wykorzystuje się bloczki betonowe, których na 1 m2 potrzeba tylko 6.67 bloczka, więc sporo mniej niż w tym porothermie. Dodatkowo w tym systemie bloczki łączy się za pomocą zaprawy klejowej, którą zużywa się w bardzo małych ilościach, ponieważ wystarczą do nich spoiny o grubości 1-3 mm. Dzięki temu ściana ma bardzo małe straty ciepła. Wszystko jest równe i gładkie. Fajny system bardzo mnie zainteresował. Chętnie bym wybudował dom w tym momencie.




Cytat

W systemie Termalica z bloczków betonowych buduje się cały dom, czyli ściany zewnętrzne konstrukcyjne, wewnętrzne nośne oraz ściany działowe. Napisałem poprawnie, ponieważ bloczki są różnej wielkości i mają różne zastosowanie. Nie wpadłem z zachwyt tylko uważam, że ten system jest bardzo przemyślany i jeśli budowałbym dom to właśnie za pomocą Termalica. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej albo nie wyjaśniłem Ci do końca to wejdź na stronę www.termalica.pl tam na pewno zrozumiesz jak się buduje tym systemem.




Cytat

Napisz w którym miejscu daje się bloczki betonowe?
Coś za bardzo wpadłeś w zachwyt tym systemem Termalic-y ,że aż się pokiełbasiło Ci troszeczkę.


Tym postem próbowałem Cie nakierować na właściwy tor ale Ty dalej swoje pisałeś ,że to pustaki betonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

zalamka.jpgRęce opadają. Puknij się w czoło i przeproś bo sam sobie zaprzeczasz.
A co ja napisałem wyżej?
To co teraz Ty napisałem a raczej cytujesz to nic innego jak tylko to co napisałem wyżej tylko bardziej w zdrobniałej formie i nie cytuję żadnych regułek.
Mylisz pojęcia pisząc ,że ściany w systemie Termalica muruje się z pustaka betonowego a to wcale nie jest prawda bo muruje się z pustaka betonu komórkowego odpowiedniej odmiany .
I przestań już lansować ten system bo producent poda Cie o wprowadzanie błędnych informacji o jego systemie icon_biggrin.gif




Proszę czytać wyraźnie, ponieważ cały czas mam na myśli o bloczkach z betonu komórkowego i tak napisałem.
Proszę nie mylić z bloczkami szarymi zawierającymi popiół lotny, które są promieniotwórcze...


Cytat

Napisz w którym miejscu daje się bloczki betonowe?
Coś za bardzo wpadłeś w zachwyt tym systemem Termalic-y ,że aż się pokiełbasiło Ci troszeczkę.
Tym postem próbowałem Cie nakierować na właściwy tor ale Ty dalej swoje pisałeś ,że to pustaki betonowe.


Nie pisałem o żadnych pustakach.. odpowiedziałem na Pana pytanie:

Cytat

Do wznoszenia ścian fundamentowych a także piwnicznych zaleca się stosowanie pustaków szalunkowych lub pustaków murarskich wykonanych z betonu zwykłego. Dzięki nim szybko, sprawnie i niedrogo wykonamy prace u podstaw naszego domu.""
źródło: http://termalica.pl/oferta/sciany-fundamentowe-i-piwniczne

Edytowano przez Lani (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Proszę czytać wyraźnie, ponieważ cały czas mam na myśli o bloczkach z betonu komórkowego i tak napisałem.
Proszę nie mylić z bloczkami szarymi zawierającymi popiół lotny, które są promieniotwórcze...


Kolego a co ja wróżka ,że mam wiedzieć co masz na myśli pisząc ?
Jest to forum budowlane i tu trzeba nazywać rzeczy po fachowemu .
Pisałem,że Ci się lekko pokiełbasiło?Pisałem! Bo tak sobie pomyślałem,że chodzi Ci o bk a Ty dalej ,że to pustaki betonowe więc wybacz, ale sam sobie za nieudolność swojego pisania.
Co do tych promieniotwórczych (kolejny mit) to cała Twoja twórczość jest promieniotwórcza icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolego a co ja wróżka ,że mam wiedzieć co masz na myśli pisząc ?
Jest to forum budowlane i tu trzeba nazywać rzeczy po fachowemu .
Pisałem,że Ci się lekko pokiełbasiło?Pisałem! Bo tak sobie pomyślałem,że chodzi Ci o bk a Ty dalej ,że to pustaki betonowe więc wybacz, ale sam sobie za nieudolność swojego pisania.
Co do tych promieniotwórczych (kolejny mit) to cała Twoja twórczość jest promieniotwórcza icon_biggrin.gif



Rozumiem, że jest już późno ale proszę czytać ze zrozumieniem i nie przekręcać moich wypowiedzi, ponieważ to Pan napisał, że buduje się pustakami... Ja napisałem że ściany zewnętrzne buduję się z bloczków betonu komórkowego i dodatkowo dałem link do strony producenta, więc tu nie chodzi o domyślanie się tylko o czytanie, bo pewnie nie jest trudne wejść w link i przeczytać szczegóły zamiast kogoś obrażać na forum...
To że jest to forum budowlane nie obliguje do tego żeby mieć inżyniera z budownictwa i posługiwać się takim językiem.

Co do promieniotwórczości proszę się dokształcić...

Radioaktywność jest zjawiskiem naturalnym i jeżeli jej wielkość nie przekracza dopuszczalnego poziomu nie stanowi zagrożenia. Źródłem promieniowania są zawarte w surowcach mineralnych pierwiastki: potas, rad, tor oraz radon. Zagrożenie radiacyjne może występować zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków.
Dla przykładu hałdy takich odpadów przemysłowych jak popioły lotne z węgla kamiennego czy żużle paleniskowe i hutnicze wykazują z reguły bardzo wysoką zawartość naturalnych pierwiastków promieniotwórczych. Wiele z tych odpadów znalazło zastosowanie do produkcji materiałów budowlanych. Są stosowane do wykonywania podbudowy dróg i ulic, ale również przy produkcji niektórych cementów czy materiałów ściennych. Dla przykładu są powszechnie stosowane do ?odchudzania? gliny w procesie produkcji ceramiki. W niektórych cegielniach stanowią nawet ponad 25 % zawartości cegieł czy pustaków ceramicznych. Popioły lotne wykorzystywane są również do produkcji niektórych betonów komórkowych (tzw. ?szarych?).
Ich stężenie określane jest dwoma współczynnikami, które nie mogą być większe niż: f1 ? 1,2 oraz f2 ? 240 Bq/kg (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 3.12.2002)

źródło: http://www.grupasilikaty.pl/leksykon_budow...budowlanych.php

Na przyszłość daję radę żeby Pan nie udawał mądrzejszego niż jest... Edytowano przez Lani (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozumiem, że jest już późno ale proszę czytać ze zrozumieniem i nie przekręcać moich wypowiedzi, ponieważ to Pan napisał, że buduje się pustakami... Ja napisałem że ściany zewnętrzne buduję się z bloczków betonu komórkowego i dodatkowo dałem link do strony producenta, więc tu nie chodzi o domyślanie się tylko o czytanie, bo pewnie nie jest trudne wejść w link i przeczytać szczegóły zamiast kogoś obrażać na forum...
To że jest to forum budowlane nie obliguje do tego żeby mieć inżyniera z budownictwa i posługiwać się takim językiem.


Chłopie czy Ty jesteś przy zdrowych zmysłach,dostałeś zje.... i zacząłeś teraz pisać o pustakach z betonu komórkowego a przedtem pisałeś że ściany buduje się z bloczków betonowych a to ,że podajesz link to mało ważne i nie muszę wcale tam wchodzić i aby nazwać poprawnie bloczek z bk to faktycznie trzeba mieć przed nazwiskiem mgr.
Cytat

Co do promieniotwórczości proszę się dokształcić...

Radioaktywność jest zjawiskiem naturalnym i jeżeli jej wielkość nie przekracza dopuszczalnego poziomu nie stanowi zagrożenia. Źródłem promieniowania są zawarte w surowcach mineralnych pierwiastki: potas, rad, tor oraz radon. Zagrożenie radiacyjne może występować zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków.
Dla przykładu hałdy takich odpadów przemysłowych jak popioły lotne z węgla kamiennego czy żużle paleniskowe i hutnicze wykazują z reguły bardzo wysoką zawartość naturalnych pierwiastków promieniotwórczych. Wiele z tych odpadów znalazło zastosowanie do produkcji materiałów budowlanych. Są stosowane do wykonywania podbudowy dróg i ulic, ale również przy produkcji niektórych cementów czy materiałów ściennych. Dla przykładu są powszechnie stosowane do ?odchudzania? gliny w procesie produkcji ceramiki. W niektórych cegielniach stanowią nawet ponad 25 % zawartości cegieł czy pustaków ceramicznych. Popioły lotne wykorzystywane są również do produkcji niektórych betonów komórkowych (tzw. ?szarych?).
Ich stężenie określane jest dwoma współczynnikami, które nie mogą być większe niż: f1 ? 1,2 oraz f2 ? 240 Bq/kg (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 3.12.2002)

źródło: http://www.grupasilikaty.pl/leksykon_budow...budowlanych.php

Na przyszłość daję radę żeby Pan nie udawał mądrzejszego niż jest...


I dalej ble,ble ,ble to jak to takie promieniotwórcze to po co produkują (choć nikt nikomu nie zabroni produkować promieniotwórczych pustaków) ale czemu nikt nie zabroni obrotów takim towarem.
A tak po za tym biciem piany to jest temat nie o bk ,promieniowaniu i radzę wrócić na tor główny o dryfixie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I dalej ble,ble ,ble to jak to takie promieniotwórcze to po co produkują (choć nikt nikomu nie zabroni produkować promieniotwórczych pustaków) ale czemu nikt nie zabroni obrotów takim towarem.
A tak po za tym biciem piany to jest temat nie o bk ,promieniowaniu i radzę wrócić na tor główny o dryfixie.



A czemu sprzedaje się papierosy skoro mają 400 substancji chemicznych i wiele rakotwórczych?
Czemu sprzedaje się alkohol, który powoduje marskość wątroby?
Zadaje Pan pytania jak małe dziecko, proszę się obudzić, ponieważ biznes to biznes. Sprzedaje się wiele różnych rzeczy nie zdrowych i szkodliwych... Tyle z temacie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A żyjesz dzięki oddychaniu poprzez filtr co najmniej H14?
Spisek widzę, spisek ogromny ......................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×