Skocz do zawartości

Beton, czy bloczki fundamentowe?


Gość

Recommended Posts

Fundamenty z betonu wylewanego w budownictwie jednorodzinnym stosuje się rzadko, ze względu na konieczność wykonania wysokich szalunków, chyba, że firma wykonawcza dysponuje deskowaniami wielokrotnego użycia. Niekiedy fundamenty takie mogą być wylewane bezpośrednio w gruncie, jeśli budynek nie wymaga posadowienia na ławach fundamentowych (głownie fundamenty pod budynki drewniane). Natomiast betonowe bloczki fundamentowe są powszechnie stosowanym materiałem o własnościach podobnych do tego z betonu wylewanego.
Link do komentarza
Jak to czytam to mi się serce kraja, pamiętam lanie betonu na fundament w moim domu – prosto w wykop: beton się rozlał na boki, trzeba było skuwać, żeby było możliwe przyklejenie styropianu na ścianę fundamentową; folia, która miała być izolacją, do której był lany beton, została podarta – w czasie lania betonu i w czasie odkopywania ściany fundamentowej przez robotników.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...
na 1 m3 ściany fundamentowej potrzeba 91 bloczków betonowych, czyli 91 szt. x 2,80 zł = 254,80 zł, dochodzi jeszcze piasek, cement, woda i mnóstwo pracy
1 m3 betonu kosztuje ok. 200 zł, potrzebny jest jeszcze szalunek - można wypożyczyć szalunki systemowe lub zbić z desek samemu, beton zamówiony w wytwórni można lać bezpośrednio z "gruszki" i samemu wyrównać powierzchnię
jeśli szalunki będą odpowiednio starannie zrobione to ściany monolityczne z betonu powinny być tańsze i na pewno lepszej jalości
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Gość dorian206
Współczuję ekipy budowlanej, każdy kto czyta te posty jest pewnie oburzony, mimo, że pisane kilka lat temu, oddają często stan obecny, czyli wiosna 2011 rok. Właśnie ruszyły z kopyta wszelkie budowy, a fachowców-budowlańców (czyt. partaczy) jest dużo. Polecam zastanowić się chwilę przed budową.
Wykorzystanie szalunków jest bardzo opłacalne, można je wypożyczyć na kilka dni i zapoznać się z opinią sprzedawcy lub producenta.
Link do komentarza
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Beton, z całą pewnością. Fundament tak wykonany jest mocniejszy, a jak czytam o zmaganiach budujących z bloczków, aby ochronić taki fundament przed szeroko rozumianą wodą, ile ich to kosztuje czasu i pieniędzy, to tym bardziej się utwierdzam, że warto wykonać fundament betonowy z uszczelniaczem betonu, który w przeważającej części załatwi sprawę w sposób dość tani i mało skomplikowany. Ochrona ściany z bardzo chłonnych bloczków, jest wielokrotnie bardziej pracochłonna i droga. Ciekawi mnie również, dlaczego nie są bardziej popularyzowane dodatki uszczelniające beton, w czasie, kiedy woda jest coraz bardziej uciążliwa dla budujących i użytkowników domów. Przecież szeroko pojęty beton, to nie tylko fundamenty. Fachowe uwagi mile widziane icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ale czasami jest po prostu trudno, ja będę miał ok 2m wysokości fundamentu. Ciężko sobie wyobrazić aby tyle zaszalować.



Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam



Właśnie chodzi mi o ta drugą stronę icon_smile.gif Obawiam się podwojenia kosztów.
Link do komentarza
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Witam i pozdrawiam.
Wprost - zrobiłem bloczki - czyli głupotę na maksa.
Co bum zrobił teraz?:
1. Jeśli miała by być ława - kopię dołek na szerokość ławy (nie muszę się przyglądać "po linijce).
2. Wykładam go luźno folią (byle jaką - byleby dość mocna - może być ze zlikwidowanej filii po pomidorach/ogórkach czy też sałacie lub szczypiorku icon_wink.gif ) - to tylko po to, aby BETON Z ZIEMIĄ SIĘ NIE MIESZAŁ.
3. Wylewam beton z gruchy: KONIECZNIE ZAWIBROWANY i KONIECZNIE z USZCZELNIACZEM (+10 zł/m3).
Powyższe w praktyce eliminuje konieczność izolacji pionowej (widzieliście kiedy most na rzece - stojący na słupach, które zanurzone są w wodzie? - O tym właśnie mówię.
1-3 powyżej - do poziomu gruntu.
Następnie:
1. Izolacja pozioma (polecam Icopal Szybki Fundament SBS - Perfecto!!!!).
2. Szalunek z dech/OSB (rozejrzyjcie się po różnych firmach - chętnie pozbywają się starych mebli paździerzowych - JAKIE RÓWNE POWIERZCHNIE!!! - w każdym razie od zewnątrz, gdzie np będzie ocieplane) - do poziomu podłogi (czy też wyżej/niżej - wedle uznania).
3. Znowu beton z uszczelniaczem i wibratorem (KONIECZNIE!!!) oraz można na szczycie wieniec - PERFEKT Fundament pod ściany).

Myślę, że to wcale nie musi być drogie - a na pewno tańsze i szybsze niż bloczek.
A jakie skuteczne (ściana z bloczków i wieńcem wibrowanym z uszczelniaczem stała mi w wodzie - porażka - bloczki ciągnęły kapilarnie, za to wieniec suchutki jak baki naszych samochodów - jak tak dalej pójdzie).

Nie ma co przekombinować - liczy się prostota wykonania i skuteczność rozwiązania.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Tak, wiem. Dzięki
Jeżeli chodzi o koszt wykonania ścian piwnicy to przeliczyłem to z inżynierem budownictwa. Ściana monolityczna 25 cm posiada wyższy współczynniki odporności na ciśnienie zewnętrzne niż zbudowana z bloczka fundamentowego murowanego po szerokości (grubość muru 38 cm). Przy grubości ściany monolitycznej 25 cm poniesiemy mniejsze koszty niż przy ścianie grubości 38 cm z bloczka fundamentowego. Ponadto co najważniejsze w piwnicach zyskujemy bardzo szczelną ścianę gdzie nie musimy ponosić wysokich kosztów na hydroizolację. Szalunek będzie deskowany a deski po demontażu i oczyszczeniu będą wykorzystane do deskowania dachu.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Od niedawna zainteresowałem się ciekawą techniką stawiania budowli z elementów betonowych, tutaj przykłady o co mi chodzi http://adz-system.pl/index.php?page=galeri...ale&lang=pl to takie duże wielkie kloce, które bardzo łatwo się ze sobą montuje. Odznaczają się dużą trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz możliwością rozłożenia i ponownego ustawienia według nowego projektu. Przekonałem się o tym, gdy firma ADZ System stawiała mi halę magazynowo - produkcyjną, a po roku musiałem przesunąć o kilkanaście metrów tą budowlę. Polecam firmę ADZ System z którą współpracuje od kilku lat przy różnych obiektach budowlanych
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...