Skocz do zawartości

Ogieg cyrkulacyjny wody


Skwarol

Recommended Posts

Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.
Link do komentarza
Cytat

Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.



Przy ośmiu metrach to rzecz dyskusyjna wszystko zależy jeszcze ile osób i jak często pobiera wodę ciepłą co dziennie .


Przy takich odległościach korzyści wielkich nie ma bo wody się trochę zaoszczędzi ale za to wydaje na prąd +koszt pompy co jakiś czas ,straty ciepła przez cyrkulację są oraz materiał dodatkowy trzeba wbudować .
Niewątpliwie jest to komfort jak leci ciepła woda od razu icon_smile.gif

Nie powinno się cyrkulacji robić zbyt blisko baterii bo bateria jest niezaizolowana i działa jak radiator więc chłodzi wodę w obiegu krążącym .Ponadto puszczając zimną wodę ochładza się ją .Bateria będzie się bardziej pocić icon_smile.gif
Link do komentarza
Miałem - wyłączyłem. Długość obiegu ok, 30 m a straty na przesyle + pompa to ok. 150W w cyklu 12/24h daje to zużycie ok. 2 kWh na dobę. Przy napełnianiu wanny cyrkulacja bez sensu - najpierw zleci chłodna później uzupełni gorąca. W w.c. zainstalowałem elekt. podgrzewacz przepływowy zasilany ciepłą wodą - zużycie dzienne prądu 0,3 - 0,5 kW w pozostałych bateriach po dłuższej przerwie czekam 15 - 20 sek na dopływ dobrze ciepłej wody.
Link do komentarza
Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....
Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.
I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.
Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?
Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane.
Link do komentarza
Cytat

Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....
Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.
I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.
Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?
Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane.



Woda z cyrkulacji musi mieć możliwość wejścia do zasobnika oraz do podmieszania zaworu termostatycznego
Zimna woda musi mieć możliwość wejścia do zasobnika ,oraz do o podmieszania zaworu termostatycznego,
Woda w zasobniku krąży akurat u mnie grawitacyjnie z połączonym piecem który utrzymuje zadaną temperaturę przeze mnie ale można z pompą i termostatem kontrolującym temp. zasobnika .

Mam tak zrobione ale nawet z tego nie korzystam bo piec jest ustawiony na 45 st. więc jeżeli wchodzi tylko 45 st to co tu korygować .
Miałem obawy że w zasobniku będzie brakować wody jeżeli zejdę do takiej temperatury ale okazało się że wyszło dobrze .

Czym wyższą temp. będzie Pan utrzymywał na zasobniku będą większe straty ciepła .
Link do komentarza
Problem jest w tym, że jak puszczę cyrkulację do zasobnika - to nie tylko będę miał straty z powodu tego co ucieknie w rurkach przez pewien czas - ale dodatkowo wpakuje do zasobnika zimną wodę podmieszaną na zaworze.
Jak temu zapobiec - bo ze względu na podmieszanie generuje bardzo duże straty.
Link do komentarza
Rozumiesz jak działa podłogówka?
Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).
Zasady i mechanizmy takie same.
Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.
Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...
Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).
Adam M.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiesz jak działa podłogówka?
Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).
Zasady i mechanizmy takie same.
Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.
Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...
Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).
Adam M.



icon_smile.gif
Z armatą na muchy?
Żeby pchać się w ten sposób do obiegu cyrkulacyjnego który z założenia miał powstać przez dołożenie trójnika i kawałki 1/2 calowej rurki z małą pompką ca.200zł z jakimś timerem czyli koszt rzędu 250zł - a tu buduję cały system dla cyrkulacji.
Ja chcę to zrobić w domu jednorodzinnym z 5-6 punktami poboru CWU.
Link do komentarza
Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.


Też sie tak zastanawiam nad tą cyrkulacją, ale może lepiej w najdalej oddalonej kuchni założyć przepływowy ogrzewacz - woda ciepła natychmiast, a pompki brak. Pozostałe pobory wody są stosunkowo blisko, a ile tej ciepłej wody używa się w kuchni? gdy gary myje zmywarka.
Link do komentarza
Zapytałeś to odpowiedziałem.

Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.
Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).

Bez urazy.
Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...
Albo nie jest - to się tego nie robi.

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?

Adam M.
Link do komentarza
Cytat

Zapytałeś to odpowiedziałem.

Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.
Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).

Bez urazy.
Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...
Albo nie jest - to się tego nie robi.

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?

Adam M.


Mam cyrkulację a woda z zasobnika idzie przez zawór mieszający i nawet jeśli na zasobniku jest 80C to w układzie jest tyle ile nastawione na zaworze.
Link do komentarza
Cytat

Warto instalaować bo komfort jest duży jak masz wodę ciepłą bez czekania. Warto też dobrze zaizolować rurę od cyrkulacji. Niektóre kotły mają możliwość podpięcia sterowania pompą cyrkulacyjną. pozdr adam

Nie tylko rurkę od cyrkulacji należy zaizolować, ale rurki od ciepłej wody także. Minimum to otulina o grubości 20mm. Jeżeli kocioł nie ma możliwości sterowania pompka cyrkulacyjną, to można użyć prostego programatora czasowego elektronicznego lub elektromechanicznego.
Link do komentarza
A w jaki sposób zaizolować porządnie rury obiegu cyrkulacji?
Co myślicie o zapianowaniu takich rur, które biegną pod wylewką w styropianie? Tak około 5 cm pianki poliuretanowej wokół AluPexa 16 mm.
Załóżmy, że się nie da więcej, bo styropian pod wylewką to około 10 cm.
Pianka ma chyba znacznie mniejszy współczynnik przenikania ciepła niż styropian...
No i dodatkowo przyjmijmy, że instalacja jest na rozdzielaczach, także rur jest więcej i straty mogą być spore.
Te fabryczne, czerwone otuliny są takie... Uff... Co najwyżej do izolowania rur C.O. bo ciepło i tak zostanie w budynku.
Link do komentarza
Cytat

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?



A co ja napisałem?

Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia).
Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie.
Link do komentarza
Cytat

A co ja napisałem?

Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia).
Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie.




Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu icon_smile.gif

Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło .

http://img528.imageshack.us/img528/1696/p1080480.jpg
Link do komentarza
Cytat

Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu icon_smile.gif
Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło .



Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).
Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.
Dziękuje bardzo.
Link do komentarza
Cytat

Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).
Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.
Dziękuje bardzo.




Proszę pamiętać żeby pompa była spięta z termostatem i dobrze jak by miała zegar żeby nie pracowała nocą .
Mam na sprzedaż GRUNDFOS UP 15-14 BU kupiłem dwie i trzymałem na zapas ale widocznie tego typu sprzęt się nie psuje icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...