Skocz do zawartości

Ile może kosztować dom


Recommended Posts

Cytat

Witam, ile może kosztować wybudowanie tego domu?


http://www.tooba.pl/projekt-domu-Z20/a,s_pd,idp,5976.html

Chodzi mi o stan surowy otwarty.
I o koszt wykończenia do wprowadzenia się. Jeżeli ktoś może napisać, to proszę o dwie kwoty. Z góry dziękuję za pomoc


na jednej ze stron podali całkowity koszt budowy 392 000 więc podejrzewam że SSO 170 000min.
pozdrawiam
Link do komentarza
Bardzo ładny dom ale tani nie będzie:) Zresztą jest duży więc trudno spodziewac sie zbudowania takiego dużego domu za małą sumę.
Na podstawie moich kosztów budowy myślę ze w średnim standardzie wykończenia (czyli normalnie, bez drogich wyskoków) trzeba liczyc pod klucz rzędu 500 tys. Jeśli udałoby się 450 tys to jest tanio jak na taki dom. 2500 zł za m2 podaje jako średnią kwotę większosc osób które dom już zbudowały.
Stan surowy zależy od materiałów, sporo zalezy np od tego z czego robi się dach- bo dach tu jest duży i robi spory koszt. U mnie dach z dachówki ceramicznej porównywalnej powierzchni wyszedł koło 50 tys. Myśle że trzeba szacowac stan surowy miedzy 150 a 200 tys ale bardziej realne bliżej 200...
masz tu sporo dużych okien- to tez wpływa na koszty- u mnie np róznica miedzy drewnianymi a pcv w dwustronnym kolorze byla rzedu 10 tys!
Link do komentarza
ja mam dwuwarstwowy- ytong 24 cm plus styropian. Dom bardzo trzyma ciepło - tyle napewno mogę powiedziec. Od paru tygodni ogrzewanie mamy wyłączone pomimo że są w nocy przymrozki, wystarcza wieczorem trochę przepalic w kominku żeby utrzymac 19-20 stopni. Palimy kolo 18-19 , nawet bardzo nie dokladamy- spalamy kilka szczapek i to tak nagrzewa dom że do rana nie spada poniżej 19 st. Gaz podlicze niedługo bo czekam na drugi rachunek:)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...