Skocz do zawartości

COOLiBEERkowa Budowa :)


Recommended Posts

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Tak więc oficjalnie ruszyła druga budowa w budowie ;)

Ruszyła zabudowa jednego pokoju na strychu w długo oczekiwaną moją wymarzoną makietę oczywiście od dziecka o niej marzyłem i spełniam swoje marzenie jak i również syna.

Relację z budowy będę przekazywał na bieżąco.

Na wstępie chciałem podziękować Bajbadze (Rysiowi) za podesłane 2 zestawy torów i składów. Dzięki

I etap będzie polegał na stworzeniu modułów oraz montażu torów i elektryki aby tory były przejezdne.

Na pierwszy rzut idzie stacja po lewej stronie. Drugi rysunek. I później szlak i pętla powrotna

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jeżeli już to z torów, bo tym głównie sie zajmuję.
Co mi się nie podoba to zbyt ścisnąłeś na tym rysunku rozjazdy, z jednego toru zmiana kierunku poprzez jeden rozjazd na tor drugi. To powinno być stopniowe ,że tak się wyrażę poprzez dwa rozjazdy i szyny łączące je ze sobą. Co jak na tym schemacie.

I jeszcze jedna mała uwaga, powinieneś nadać kilometrację i wg niej ponumerować tory oraz rozjazdy, wtedy będzie łatwiej rozmawiać o danej sytuacji na danym rozjeździe czy w km toru. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

co do błędu to już wiem gdzie popełniłem błąd...
Ten rozjazd krzyżowy przy nastawni po lewej u góry przed tunelem jest błędem. Po prawej jest wjazd pod peron dwoma torami niezależnie. Po lewej też tak musi być.

Poprawię icon_smile.gif


I nie zapomnij ponumerować rozjazdów, wtedy łatwiej bedzie operować nazewnictwem i i bedzie to tak jak owinno być.
To samo co pisałem o kilometracji,tylko w Twoim przypadku to raczej będzie centymetracja icon_biggrin.gif Fachowo zapewne wiesz jak wyglądają hektometry - cyfra kilometra na górze a na dole setki.


A tak wygląda kilometracja na słupie trakcyjnym


Jeszcze dodam ,gdybyś nie wiedział ,że przy działaniu rozjazdów to będziesz miał trochę grzebaniny (chodzi mi o podłączenie zasilania bo jest takie coś jak rozjazdy sprzężone które działają razem ze sobą- najpierw przekładasz jeden rozjazd, jak on sie przełoży to daje sterowanie na drugi i ten drugi się przekłada oraz rozjazdy w położeniu ochronnym których nie przełożysz jeżeli droga jest ułożona np na kierunek prosty to boczne rozjazdy nie przełożą się bo blokuje je zabezpieczenie.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

mhtyl tylko ja będę robił typowe rozjazdy sterowane każdym z osobna. Jak posiądę wiedzę jak zrobić te sprzężone to może zrobię ale pomysł fajny z góry ustalić trasę przejazdu składu.

Poprawki wyszły tak
Proszę o sprawdzenie ;)


Dalej do poprawki icon_biggrin.gif Tor z szopy dies. i szopy el. tam schodzą się trzy tory, a nie ma takiego rozjazdu co zmienia jazdę w trzech kierunkach. Chyba ,że dasz rozjazd podwójny dwustronny, ale on jest bardziej skomplikowany od pojedynczego.
Link do komentarza
Cytat

Dalej do poprawki icon_biggrin.gif Tor z szopy dies. i szopy el. tam schodzą się trzy tory, a nie ma takiego rozjazdu co zmienia jazdę w trzech kierunkach. Chyba ,że dasz rozjazd podwójny dwustronny, ale on jest bardziej skomplikowany od pojedynczego.



Jak nie ma jak jest :P w moich torach Roco Geoline jest :P




To mam być makieta do zabawy icon_smile.gif dla syna no i ojca heheh

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Jak nie ma jak jest :P w moich torach Roco Geoline jest :P




To mam być makieta do zabawy icon_smile.gif dla syna no i ojca heheh


Na makiecie jest mało szczegółowo narysowane, ale napisałem ,że podwójny dwustronny icon_biggrin.gif a ten co pokazałeś na fotce to jest własnie ten icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesiące temu...
  • 8 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...