Dragon Napisano 15 sierpnia 2005 Udostępnij #1 Napisano 15 sierpnia 2005 Zamierzamy rozpocząć niedługo budowę domku systemem gospodarczym. Mamy wstępnie umówioną ekipę. Chciałbym spisać z nimi umowę na roboty, które mają wykonać. Jak powinna taka umowa wyglądać, co w niej zapisać, jak płacić za roboty, jakie terminy można zapisać na kolejne etapy, jak zagwarantować możliwość zerwania umowy w razie problemów z jakością i terminami itp, itd ... Najchętniej proszę o przykłady konkretnych umów, które podpisaliście z wykonawcami i sprawdziły się (lub nie - dlaczego?). Link do komentarza
woltar Napisano 17 sierpnia 2005 Udostępnij #2 Napisano 17 sierpnia 2005 Witam To jest temat rzeka, Moja pierwsza umowa to niewypał, ale druga już była myślę że dobra. Najważniejsze, że jako Inwestor musisz mieć bat na wykonawców, ale dobra umowa ma zawsze dwie strony medalu, ty masz podstawę do wymagania jakości, a wykonawca ma bezpieczeństwo względem twoich zachcianek. Dobra umowa powinna zawierać - czyności jakie ma wykonać wykonawca (wszystkie, łącznie ze sprzątaniem) - wynagrodzenie (płatna po robocie) - jak robota jet odbierana - harmonogram prac łącznie z odbiorami częściowymi (brak odbioru częściowego łączy się z karą, niedotrzymanie terminu również) - kary umowne (z opisem za co, kary za niedbałość powinny być wysokie, aby na początku zachęcić wykonawcę do staranności) - jeżeli wykonawca kupuje materiały to wykaz materiałów jakie ma kupować. - gwarancje itd. itd. pozdrawiam Link do komentarza
Slawku Napisano 17 sierpnia 2005 Udostępnij #3 Napisano 17 sierpnia 2005 Uwaga na wszelkiego rodzaju zaliczki. Spotkałem się na budowie z takim systemem inwestor płacił za materiały i 50% za robotę po odbiorze każdego etapu - drugie 50% na koniec inwestycji. Myślę, że to dobre zabezpieczenie dla inwestora, a i wykonawca nie powinien narzekać. jak wyżej - koniecznie kontrolować wykonane prace - szczególnie zbrojenie przed zalaniem i izolacje - potem tego się nie sprawdzi. Link do komentarza
Redakcja Napisano 22 sierpnia 2005 Udostępnij #4 Napisano 22 sierpnia 2005 Umowa o roboty budowlane może być mniej lub bardziej precyzyjna i zależy to od ustaleń miedzy stronami . Przede wszystkim powinna zawierać w miarę precyzyjny zakres robót, ich wartość oraz termin zakończenia i wypłaty należności. Przy budowie domu najczęściej dołącza się również harmonogram robót, z ich wyceną i terminem zakończenia. Przykładowo prace rozbija się na etapy - roboty ziemne, fundamenty, ściany parteru, strop, poddasze, konstrukcja dachowa, pokrycie ustalając ich ceny i terminy realizacji. Zapłata odbywa się po odbiorze poszczególnych etapów przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. W artykule Co powinna zawierać umowa o roboty budowlane z generalnym wykonawcą? znajdą Państwo przykład najprostszej umowy o roboty budowlane 1 Link do komentarza
Krzys Napisano 23 sierpnia 2005 Udostępnij #5 Napisano 23 sierpnia 2005 sugeruję dopisek: "Wykonawca, po wykonaniu wszystkich prac, uporządkuje miejsce budowy." Link do komentarza
tani_domek Napisano 16 października 2005 Udostępnij #6 Napisano 16 października 2005 Jestem wykonawcą i wiem, że nawet najlepsza umowa nie zagwarantuje ani inwestorowi, ani wykonawcy pełnego bezpieczeństwa. Inwestorom radzę, żeby przed wyborem wykonawcy zrobili rozeznanie, zasięgnęli informacji, zobaczyli wcześniej wykonane prace. Nie kierowali się ceną - najczęściej tani wykonawca kosztuje kilkakrotnie więcej od tego trochę droższego. I co z tegoże po kilku latach procesów sądowych uzyskamy wyrok nakazujący wypłatę odszkodowania. Najczęściej nie ma z czego dokonać egzekucji, a Wasz np. dach przecieka, ściany przemarzają lub są co najmniej krzywe, etc. A na porawki wydamy co najmniej tyle ile kosztowało wybudowanie domu. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się