Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
a/.

Zwężenie-przesunięcie drzwi o 10 cm

Recommended Posts

Witam!

Mam otwór drzwiowy do pokoju, który trzeba przesunąć o ~10-12 cm (żeby przy ścianie zmieściła się szafa). Nadproże wystarczająco długie. Poszerzyłem już z jednej strony i teraz zastanawiam się, czym najlepiej zwężyć z drugiej. Metal koroduje, drewno gnije, zaprawa się kruszy, a płyty GK są słabe - to tak ze wstępnych rozważań. Sytuację utrudnia fakt, ze na tym zabudowanym boku będą się trzymać drzwi i to jest pokój dla dorastającego dziecka, więc pewnie obficie będzie nimi trzaskane icon_wink.gif
Na zdjęciach zaznaczony na czerwono zwężany bok i ujęcie z drugiej strony. Bardzo proszę o radę.

eda66a2c1e62aec8med.jpg
e8d4ad03ccfcb0d2med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robiłem kiedyś taki manewr - do dziś trzyma
Zamurowałem to betonem komórkowym - łatwo dowolne kształty dociąć, jak postawisz pierwszy kawałek na zaprawie to wywierć otwór albo dwa w ścianie i walnij tam kołki rozporowe, Uwaga:po zamocowaniu muszą wystawać jeszcze jakieś 5-8 cm na zewnątrz, umocuj je tak by część wystająca kołka była zatopiona w spoinie pomiędzy pierwszym a drugim kawałkiem, zaprawa oczywiście pomiędzy poszczególnymi kawałkami oraz ścianą, tak ścianę jak i kostki najlepiej zmoczyć wodą bezpośrednio przed murowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

robiłem kiedyś taki manewr - do dziś trzyma
Zamurowałem to betonem komórkowym



Beton wydaje mi się trochę kruchy do tego - mam zapas cegieł kratówek - porąbię strzępie i powinno działać. Pomyślę też o kołkach wg Twojego przepisu. Dzięki za odpowiedź.

a/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli boisz się o wytrzymałość, to może zrób to z betony zbrojonego? Materiału po budowie powinno trochę zostać. Szalunek z 3 desek dwa pręty jako zbrojenie. Można ten element zrobić naet kładóc szalunek na ziemi a potem gotowy zamocować na kołki do istniejącej ściany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • słusznie - drzwi. ale przecież osadzenie okna i drzwi jest praktycznie takie samo. i demontaż też. no zgadza się - szybsze obroty i krotszy skok i to pomogło. Jak napiszę, że próbowałem przyspawać te haki do drewnianej ościeżnicy, ale mi  się nie udało - to wiesz, jak tu niektorych ucieszę  no więc jak mi się nie udało, no to wbiłem te benkaisy i już i się udało.   przy okazji, to widziałem wiele ościeżnic metalowych z takimi metalowymi wąsami do zamontowania w ścianie, zabetonowania - zazwyczaj były to jednak takie przyspawane blaszane płaskowniki  - więc jest to tochę pokrewne mocowanie  
    • Tyle pracy własnej, oby to nie był scenariusz  Bobiczka. 
    • Ja  nie o oknie pisałem, pisałem o drzwiach. Piłka do metalu a lisi ogon to niby jedno i drugie służy do cięcia ale lisi ogon to inna klasa.  Gdzie pytałem? Pytałem o ewentualną wymianę drzwi. I  o ile u autora tematu pręty kotwiące są przyspawane do metalowej futryny to u Ciebie haki nie są przyspawane do ramy drewnianej okna, o tą różnicę mi chodziło.  
    • Między ścianą a ościeżnicą (oscieżem a oscieżnicą) jest przecież szpara która była uszczelniona warkoczem (bo okno było zakładane dość dawno). Ale nie to było trudne. Jeszcze był węgarek - i to ograniczało bardzo zakres ruchu piłki, ale mam lisi ogon, więc jakoś poszło pod kątem w górę. benkaizów było 4. Po dwa na stronę. I żadnych klinów pod spodem - bo i po co. B. dobry sposób osadzenia, tylko pracochłonny.   Ale pytałeś o sposób wymiany (wymontowania) okna. Pasuje chyba do jednego i drugiego?   Jeśli wyborowany otwór miał taką średnicę, że pręt został wbity na siłę - no to jest OK. Wg mnie.   kwestia czy to drut (cienki i giętki) - czy to pręt sztywny? Z opisu wynika to drugie. Poza tym odległość ościerza od ościerznicy to 2 - 4 cm - nie ma tam dużo miejsca na ugięcia. Spaw to też sztywne mocowanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...