Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Cieknący komin


Recommended Posts

Kominy w moim domu są tematem, który wciąż spędza sen z moich oczu.

Od początku...

Wykonawca, którego wynająłem do budowy mojego domu miał za zadanie kompleksowo zająć się pracami oraz zakupem odpowiednich materiałów. Sytuację starałem się kontrolować w możliwie dużym dla mnie stopniu. Jednak teraz patrząc z perspektywy czasu wiele spraw umknęło mi, a o innych nawet nie zostałem poinformowany.

W domu mam dwa kominy. Jeden z nich jest dwukanałowy z kominkiem, drugi zaś pięciokanałowy (cztery kanały wentylacyjne, jeden z pieca c.o.). Na początku wykonawca wstawił mi przewód spalinowy z kominka o zbyt małym przekroju. Ponieważ był to etap budowy ścianek kolankowych na poddaszu (dom parterowy z poddaszem użytkowym), kazałem mu rozebrać go i wstawić (zmienić) elementy kamionkowe na elementy o większym przekroju. Później, po zakończeniu budowy (stanu surowego) okazało się, że elementy kamionkowe (te) nie nadają się na odprowadzanie spalin z kominka. Drugi komin jest długi i nie ustawiony w szczycie domu. Długość ok. 1,4 m i jest oddalony od szczytu o ok. 1,5 m. komin ten jest ustawiony dłuższym bokiem (1,4 m) prostopadle do spadku wody z dachu. Oba kominy są wykonane z klinkieru, ale niepełnego – wykonawca wylewał przestrzenie puste betonem. Teraz dekarz już trzeci raz próbuje uszczelnić komin, ale bezskutecznie. Woda w jakiś sposób przedostaje się po kominie do wnętrza domu. Komin jest naokoło uszczelniony taśmą ołowianą i dodatkowo [ma] opierzenie z blachy. Woda jednak przedostaje się do środka. Słyszałem opinie, że niepełny klinkier oraz fugi nasiąkają i woda przedostaje się do środka, ale nikt nie jest w stanie potwierdzić tego w stu procentach.

Co zrobić z tymi kominami – cieknącymi?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyczyn przecieku dachu wokół komina należy szukać w nieszczelnym połączeniu pokrycia dachowego z kominem. Obróbka blacharska powinna zostać wprowadzona w rowek nacięty w ściance komina i dodatkowo uszczelniona silikonem dekarskim. Trzeba również sprawdzić, czy fartuch wprowadzony pod pokrycie dachowe od strony kalenicy jest dostatecznie szeroki i ewentualnie zastosować tam dodatkową uszczelkę. Trzeba również sprawdzić czy nie występują przecieki w wyżej położonych częściach dachu, gdyż wtedy woda będzie spływać po izolacji podkładowej (z papy lub folii) i ściekać po ścianie komina. Natomiast z pewnością przecieki nie są spowodowane nasiąkaniem fug między cegłami klinkierowymi, oczywiście pod warunkiem, że spoiny zostały dokładnie wypełnione.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prosiłbym Redację BD rówież o odpowiedz na moje pytanie:
Mam dwa kominy, które są obecnie obklejane przez płytkarza płytkami klinkierowymi. W sobotę na budowie był u mnie jeden fachowiec, który w ramach uzgadniania innych prac powiedział mi, że czapki na moim kominie nie mają kapinosów i wystają zbyt mało za komin.
W rezultacie - zdaniem tego Pana - płytki za jakiś czas będą odpadały nawet jeśli zostaną dobrze przyklejone i na dobrej zaprawie klejowej.

Powiedział również, że jedynym skutecznym rozwiązaniem, jest zburzenie czapek betonowych i zrobienie nowych, które będą wystawały dalej za komin i będą miały kapinos.

Czy faktycznie jest to prawda i nie mam innego wyjścia jak zrobić nowe czapki betonowe na kominach?

pozdrawiam
Darek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czapy kominowe w pewnym stopniu chronią komin przed wnikaniem wody w ścianki, ale przy wysokich kominach nie ma to większego znaczenia, gdyż zacinający deszcz i tak będzie powodował ich zawilgocenie. Natomiast brak kapinosa na krawędzi czapy będzie powodował podciekanie wody od spodu czapy i może powodować zacieki a nawet mrozowe pęknięcia. Kapinos a nawet powiększenie czapy kominowej łatwo można wykonać mocując od spodu czapy blaszany fartuch uszczelniany na styku z betonem masą silikonową. Można również ukształtować z blachy dodatkową osłonę nałożoną na wierzch komina. Mimo tych zabiegów należy liczyć się z tym, że okładzina z czasem może odpadać, gdyż znaczne zmiany temperatury spowodowane okresową pracą kotła grzewczego oraz kondensacją pary wodnej w kanałach wentylacyjnych destrukcyjnie wpływają na cegły kominowe i pokrywającą je okładzinę.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
ROZWALIŁ MI SIĘ KOMIN.JEST TO DACH PŁASKI .JAK NALEŻY GO ZBURZYĆ.DO KTÓREJ CZĘŚĆI.?NA CO KŁAŚĆ CEGŁĘ KLINKIEROWĄ.OD CZEGO ZACZĄĆ?
CZY TRZEBA ROZWALAĆ GO DO KĄCA DACHU?CZY MOŻNA POŁOŻYĆ NOWY KLINKIER NA PRZYKŁAD 3-CIĄ WARSTWĘ KTÓRA SIĘ TRZYMA SOLIDNIE?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zakres rozbiórki komina zależy oczywiście od jego stanu i jeśli warstwy dolne nie są uszkodzone można je pozostawić. Stary komin rozbiera się od góry, warstwa po warstwie, zwracając uwagę, aby odłamki nie przedostały się do wnętrza kanałów. Cegły klinkierowe najlepiej łączyć na specjalną zaprawę do klinkieru (może być już barwiona lub szara wymagająca następnie fugowania). Na wierzchu nowego komina należy umocować betonową czapę lub uformować blaszane zadaszenie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, napisane jest w aukcji że można szyć.
    • Dzięki za odpowiedzi  myślałem, że jest jakiś szybki i gotowy sposób ale trzeba będzie zakasać rękawy i zrobić z tych kątowników stelaż
    • Dzień dobry,   Skonsultowałem sprawę jeszcze raz z moim kierownikiem budowy i dowiedziałem się, że w tym przypadku wywinięcie folii budowlanej na ściany w zupełności wystarczy. Dziękuję za trafną podpowiedź. Nie mniej jednak cały czas martwiłem się podciąganiem kapilarnym na styku ściana/podłoga. dlatego sprawa po konsultacji z kierownikiem została załatwiona w następujący sposób: Na styku ściana-podłoga użyłem zaprawy uszczelniającej Ceresit CR90. Pierwsza warstwa zaprawy położona pędzlem , druga warstwa zaprawy położona szpachelką budowlaną (masa była bardziej plastyczna), trzecia warstwa zaprawy jeszcze raz położona pędzlem. Chciałem użyć dodatkowo taśm CL152 ale w tym przypadku nie ma mowy o przesączaniu się wody lub wody działającej pod konkretnym ciśnieniem, raczej nie będzie miało też miejsca zawilgocenie posadzki w związku z tym zrezygnowałem z taśm. Na to zostanie położona folia wywinięta na ściany. Teren gdzie znajduje się dom - piachy, woda tam nie stoi nigdy, nawet przy bardzo dużych opadach deszczu, ponadto woda z rynien będzie odprowadzana do studni chłonnej.
    • Po dokładniejszym zgłębieniu tematu, okazuje się że jednak wbrew temu co napisałem wcześniej, te nowe liczniki jednak mogą pokazywać wskazania wsteczne, czyli minusować zużycie wody. Może nie wszystkie, ale nawet te z odczytem radiowym jak najbardziej maja taką opcję, czyli nowoczesne. Tak więc proponuję Tobie Pawel1587 dokładne przyjrzenie się temu wodomierzowi w która stronę on się kręci i czy nabija, a może jednak minusuje Ci wskazania tego licznika. Podczytywacz wspominał już o tym i zdaje się że to miał właśnie na myśli, bo jeżeli wszystko w instalacji jest szczelne, to cudów nie ma i coś musi powodować ten ruch wodomierza. Bo w momencie grzania wody w bojlerze na pewno woda będzie się cofać, bo tam nie ma żdnego naczynia przeponowego, ani zaworu zwrotnego. No więc sprawdzaj i pisz bo sam jestem ciekaw. Cholera a do tej pory myślałem że te wodomierze nie rejestrują wstecznego przepływu.  
    • Znaczy się że cały dach jest w poziomie i środkiem się wklęsł?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...