Skocz do zawartości

Projekt/dom "Bartek"


Recommended Posts

Cytat

chodzi o ten domek:
http://www.domfort.eu/projekt,bartek,300.htm
mieliśmy już z żoną wybrany inny projekt, ale znaleźliśmy jeszcze ten projekt (bardzo się nam spodobał). Mam pytanie. Bez wdawania się w szczegóły technologiczne i z czego będzie budowany, czy ten projekt należy do tańszych w budowie czy do droższych. Chodzi o układ, bryłę domu itd.



Bardzo ładny projekt i nie powinien być drogi w wykonaniu.
Duże plusy za:
1. wiatę zamiast garażu
2. bardzo funkcjonalne połaczenie kuchni z jadalnią
3. wyraźny podział na część dzienną i prywatną

Jeden mały minusik za wc widoczny z salonu. Proponuję przenieść go pod schody i podłączyć wentyację do komina kominkowego. Likwidując okno z przedpokoju na wiatę zyskacie świetną ścianę na dużą szafę. Z okna w spiżarni też można tutaj zrezygnować. Zawsze to o 2 okna mniej. Zaoszczędzone w ten sposób pieniązki możecie przeznaczyć na porządne panele drewaniane. Elewacje bez zarzutu icon_smile.gif

Naprawdę klasa domeczek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Troszkę może kosztować dach, czterospadowy zawsze wychodzi drożej niż dwuspadowy.



Aciu nie strasz icon_smile.gif Gdyby przy tym domku zmienić dach na dwuspadowy koszta oszczędności z tego tytułu odbiły by się na wykończeniu większej powierzchni wewnętrznej co przeniosłoby się na wzrot późniejszych kosztów użytkowania. A przede wszystkim domek straciłby swoją lekką formę - dla mnie jest uroczy i bardzo poprawny jeśli chodzi o architekturę.
Link do komentarza
bardzo dziękuję za wszystkie pomysły i opinie. Tak przypuszczałem, że dach do tanich nie będzie należał ze względu na wielkość.
Ze zmian, to planuje zrobić strop z belek drewnianych. Powody są dwa. Pierwszy (najważniejszy): podobają mi się grube drewniane belki w domu, a drugi powód to cena. Podobno drewniany strop wychodzi taniej.
Link do komentarza
Ja nie chciałam, akurat w tym domku nic zmieniać, zwróciłam tylko uwagę, że dach wielospadowy , przy domu o podobnej pow użytkowej z reguły kosztuje więcej niż dwuspadowy. Oczywiście parterówka z dachem dwuspadowym nie wygląda za ciekawie, ale ja osobiście nie lubię domów parterowych w ogóle, ale to już kwestia upodobań.
Link do komentarza
no moja działka ma niestety tylko 8 arów icon_sad.gif
Jest podłużna i wąska.

W tym domu jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Chcąc budować go na płycie fundamentowej (a tak zapewne będę budował bo grunt miękki) zastanawiam się jak to będzie z tą odsłoniętą częścią domu gdzie stać będzie auto. Przecież płyta fundamentowa na której będzie stał dom, będzie "ciągnąć" chłód z tej części która jest na zewnątrz. Jak się rozwiązuje takie sprawy? Płyta musi być z 2 części przedzielona jakimś izolatorem?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:        
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...