Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Promocja Shella na gaz :(


Recommended Posts

Własnie przysłali mi list że moge w promocji (!) kupic gaz (propan)
Cena : 1,79 zł /litr a od poniedziałku po 1,82 zł
Nieźle. Licząc że 1 litr to 6 kwh wychodzi że prad budowlany mam w podobnej cenie 0,32 zł (bez abonamentu)
ZGROZA.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlaczego ZGROZA? Jak masz dom izolowany to spoko. 40 kWh/m2 rocznie, wystarczy policzyć, tylko po co wtedy gaz?



Sam wiesz dlaczego. dom jest ocieplany. Nie zamierzam tego zmieniać bo koszty byłyby ogromne. Musze sobie radzić w inny sposób.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie lubi podwyżek nawet ci co mało płacą. Ale podwyżki będą , dlatego od lat radzę izolować nie ogrzewać. Izolowanie w fazie budowy jest znacznie tańsze. Można też miniej wydać na system ogrzewania. No ale sam Pan wie ilu wrogów ma izolacja i wentylacja. K=0.1W/mx st.C działa na nietórych jak płachta na byka.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O ile w fazie budowy można o tym pomyśleć (proszę podać deweloperów stawiających domy jednorodzinne z izolacją) o tyle po postawieniu domu już się nie da, a przynajmniej nie jest to opłacalne icon_sad.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nieopłacalne? Alż nikt się nie będzie pytał czy podnieść ceny ogrzewania. A budowniczowie..? Pan popatrzy nawet na tech co teraż budują , jakimi są wrogami izolacji i wentylacji.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Nieopłacalne? Alż nikt się nie będzie pytał czy podnieść ceny ogrzewania. A budowniczowie..? Pan popatrzy nawet na tech co teraż budują , jakimi są wrogami izolacji i wentylacji.



Za ogrzewanie ciepła wodę i gotowanie dałem za cały sezon 2 tys zł.
nie śadzę abym z mniejszych kosztów odłożył na izolację
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Cytat

Nieopłacalne? Alż nikt się nie będzie pytał czy podnieść ceny ogrzewania. A budowniczowie..? Pan popatrzy nawet na tech co teraż budują , jakimi są wrogami izolacji i wentylacji.



Za ogrzewanie ciepła wodę i gotowanie dałem za cały sezon 2 tys zł.
nie śadzę abym z mniejszych kosztów odłożył na izolację



Jeśli to prawda - 2 tyś. zł - to Twój dom (ciekawe jaka powierzchnia) jest świetnie izolowany i faktycznie nie ma co dalej wydziwiać!
Pozostaje jeszcze pytanie czym palisz - mój znajomy zbiera stare buty, mówi, że to najtaniej i dają one najwięcej ciepła.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy dom zużywający taką iliść gazu, (jak jeszcze doda się prąd) to nie przesada. Policz całokowite kWh z prądu gazu i ewntualnie kominka, podziel przez m2 i czy nie wyjdzie wielokrotnośc 4 czy 5 x 40 kWh/m2 rocznie? Fanatyczna to jest walka z tymi co izolują, zresztą sam wiesz bo cztasz forum.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czy dom zużywający taką iliść gazu, (jak jeszcze doda się prąd) to nie przesada. Policz całokowite kWh z prądu gazu i ewntualnie kominka, podziel przez m2 i czy nie wyjdzie wielokrotnośc 4 czy 5 x 40 kWh/m2 rocznie? Fanatyczna to jest walka z tymi co izolują, zresztą sam wiesz bo cztasz forum.



Wychodzi ok 100 kWh/m2 rocznie.
Wskazywanie mi że mam zaizolowany lub że powinienem zaizolować dom gdy mam dobrze ocieplony dom to moim zdaniem fanatyzm. Oszczedzone pieniądze nie zwrócą mi się w sensownym czasie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy to naprawdę normalne? Fanatyzm... , ma się zwracać mniejsza inwestycja? Przecież skuteczna izolacja i wentylacja tańsza jest od centralnych systemów ogrzewania. Głownie pisze się o przesunięciu kosztów , a nie i inwestycji.
Inż. Kazimierz Nowicki z "Budostolu " wyliczył, że taniej jest budować domy o małych potrzebach ciepła, więc co ma się zwracać? Pamiętaj kolego, że w domach izolowanych nie stosuje sie co.
Ps.I źle policzyłeś mnie wyszło 180.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zwolennikiem, może nawet fanatykiem skutecznej izolacji i wentylacji to ja raczej jestem, "Wentylek" ma firmę wykonawczą i robi co zaprojektowane (nie tylko w kraju)
NOTO może z tym zwracaniem się inwestycji wyjaśnię na przykładzie konkretnego domu (skoro wywołano inż. Nowaka z BUDOSTOLU to może jeden z ich domów) !50 m2 w wycenie było doprowadzenie gazu, kotłownia, piec, komin grzejniki, rurki zawory itp. 31000 zł. Zaś zwiększenie izolacji do 25 cm w podłodze ścianie dachu w stosunku do wyceniej w projekcie to koszt 4600 zł. Wentylacja z odzyskiem ciepła z kanałami izolowanymi, anemostatomi itp 6700zł system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem (NOIROT) plus podłogowe w łazienkach 5800 zł. Woda to trzy (30l 75 l 10l)termy "Atlantic" i baterie sensorowe Oras to 12500zł.
Wytworzenie ciepła prądem jest nie całe trzy razy droższe niż gazem ziemnym, ale przy zmniejszeniu min.3 razy zapotrzebowania rachunki są niższe przy prądzie. A dom jest zdrowszy. Dodam jeszcze, że w 95' był bum na olej opałowy bo kosztował 60gr. A po trzech latach..? Czy teraz...? Z gazem będzie podobnie, a prąd i tak trzeba mieć i jest nasz w nadmiarze.
Pozdrawiam T. Brzęczkowski
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy to naprawdę normalne? Fanatyzm... , ma się zwracać mniejsza inwestycja? Przecież skuteczna izolacja i wentylacja tańsza jest od centralnych systemów ogrzewania. Głownie pisze się o przesunięciu kosztów , a nie i inwestycji.  
Inż. Kazimierz Nowicki z "Budostolu " wyliczył, że taniej jest budować domy o małych potrzebach ciepła, więc co ma się zwracać? Pamiętaj kolego, że w domach izolowanych nie stosuje sie co.
Ps.I źle policzyłeś mnie wyszło 180.



A więc jeszcze raz.
1. Mam dom już wybudowany
2. Jest on "tylko" ocieplony
3. Zużyłem lpg - gazu w sezonie za kwotę trochę ponad 2 tys zł (nie mam faktury pod ręką) - dla prostoty weźmy 2200 zł.
4. Dom jest o pow 112 m2.

Obliczenia (tak na szybko - z pewnymi uproszczeniami i z pamięci):

2200 zł / 1,81 zł = 1215 litrów
1215 l (propan) x 6,6 kWh = 8022 kWh

Rocznie zużywam pradu za ok. 1000 zł
1000 zł / 0,33 zł = 3030 kWh

8022 + 3030 = 11 052
11 052 kWh / 112 m2 = 99 kWh/m2

Możemy to zaokraglić do 100 kWh/m2
Dalej Twierdzę że nie warto izolować mojego domu, ponieważ prace remontowe pochłoną sporą kwotę a instalacji CO już się nie pozbędę (przynajmniej za cene za jaką ją nabyłem)

Dale
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NATO to już się wpakowałeś jak przysłowiowa śliwka w centralne ogrzewanie, więc nie masz jak przesuwać kosztów z ogrzewania na izolację, teraz u Ciebie to tylko inwestycja. Jako automatyk pracuję głównie w Danii (dlatego dawno nie pisałem)i mogę Ci powidzieć, że izolacja faktycznie wypiera centralne ogrzewanie. Zupełnie centralne nie sprawdza się kosztowo jak i komfortowo w domach 30-40 kWh/m2 na rok.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Zwolennikiem, może nawet fanatykiem skutecznej izolacji i wentylacji to ja raczej jestem, "Wentylek" ma firmę wykonawczą i robi co zaprojektowane (nie tylko w kraju)
NOTO może z tym zwracaniem się inwestycji wyjaśnię na przykładzie konkretnego domu (skoro wywołano inż. Nowaka z BUDOSTOLU to może jeden z ich domów) !50 m2 w wycenie było doprowadzenie gazu, kotłownia, piec, komin grzejniki, rurki zawory itp. 31000 zł. Zaś zwiększenie izolacji do 25 cm w podłodze ścianie dachu w stosunku do wyceniej w projekcie to koszt 4600 zł. Wentylacja z odzyskiem ciepła z kanałami izolowanymi, anemostatomi itp 6700zł system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem (NOIROT) plus podłogowe w łazienkach 5800 zł. Woda to trzy (30l 75 l 10l)termy "Atlantic" i baterie sensorowe Oras to 12500zł.  
Wytworzenie ciepła prądem jest nie całe trzy razy droższe niż gazem ziemnym, ale przy zmniejszeniu min.3 razy zapotrzebowania rachunki są niższe przy prądzie. A dom jest zdrowszy. Dodam jeszcze, że w 95' był bum na olej opałowy bo kosztował 60gr. A po trzech latach..? Czy teraz...? Z gazem będzie podobnie, a prąd i tak trzeba mieć i jest nasz w nadmiarze.  
Pozdrawiam T. Brzęczkowski



Fanatyzmem jest dla mnie przekonywanie kogoś kto ma w miarę dobrze ocieplony dom do jego zaizolowania. NAkłady nie zwrócą się w sensownym czasie.
Co do nowego to oczywiście tak może być - choć baterie sensorowe to dla mnie przesada (nawet w nowym domu).
Chętnie poczytałbym ciekawy materiał nt. izolowania NOWYCH domów. JAk to się robi, czego nalezy unikać, co w przypadku remontu i uszkodzenia izolacji ... itp.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie rozumiem dlaczego mają się zwracać mniejsze nakłady? Nie pisałem nic o inwestycji w izolację, tylko o przeniesieniu kosztów z ogrzewania na izolację.
A co do baterii bezdotykowych, to są one alternatywą dla solarów. Poprostu sprawdziłem, że przy podobnych nakładach, solar, cyrkulacja , zasobnik, dogrzewanie, podwójne rurki, normalne baterie, a baterie bezdotykowe plus termy o róznej poj. zmniejszenie zuzycia energii i wody zdecydowanie wypada na korzyść tego drugiego rozwiązania.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie rozumiem dlaczego mają się zwracać mniejsze nakłady? Nie pisałem nic o inwestycji w izolację, tylko o przeniesieniu kosztów z ogrzewania na izolację.


Co rozumiesz pod pojęciem przeniesienia kosztów z ogrzewania na izolację. To przecież typowa inwestycja w celu generowania mniejszych opłat za eksploatację.
Jżeli okres w którym koszty instalacji i eksploatacji w ciągu 10 lat będą mniejsze niż przy innym rozwiązaniu to możemy mówić że zrobiliśmy lepszą inwestycję bo w ciągu 10 lat mniej wydaliśmy na całościowe utrzymanie.

A co z informacją nt. izolacji - taką z praktycznym opisem jak to zrobić ? Może jakiś dom modelowy ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W domach zużywających 35-70 kWh/m2 rocznie nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania. A różnicę w kosztach zakupu i montażu między co a nie-co w domu 150m2 to 20000- 30000 zł wystarcza to na zmniejszenie potrzeb ze 150 kWh/m2 na 40 kWh/m2 rocznie.
A jeżeli chodzi o przekroje i grubości izolacji to są na www.isover.se
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ścianka klasyczna 24, miałem na myśli to ze kątownik myśle ze przynajmniej 10 cm x 10 to musiałbym bloczek stawiać na nim. Można tak ?
    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...