Skocz do zawartości

Akumulacyjność i stateczność cieplna ścian


Recommended Posts

Dlatego powinno budowac sie w szkielecie drewnianym. taki dom szybko sie wyziebia (co producenci silikatow pewnie od razu mowia), ale i szybko sie nagrzewa wiec wyjezdzajac na pare dni w zimie mozemy ustawic temperature w domu na taka zeby tylko woda w rurach nie zamarzla, a jak wrocimy to w ciagu 2h mamy spowrotem normalne warunki. taka sztuczka w domu murowanym sie nie uda wie to kazdy i dba aby w zimie nie wyziebiac domu bo potem ciezko go nagrzac. W mojej opini domy drewniane to przyszlosc bo powyzej opisana zasada moze dzialc rowniez w ciagu dnia i tak od rana nie grzejemy ale jak wracamy z pracy to zaraz jest cieplo bo zamiast dogrzwac ochlodzone sciany grzejemy od razu powietrze. To taki system start&stop znany z samochodow (jak stoimy to silnik sie wylacza)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Pytanie do Pana TB! o co Panu chodzi z tym sterowaniem , nie centralnym ogrzewaniem pomieszczeń i izolacją od wewnątrz??? jak dom ma 2 kondygnacje 12 - 14 pomieszczeń 4-5 użytkowników, którzy chcą się czuć w domu swobodnie i komfortowo to w pomieszczeniach powinna być temperatura zbliżona i na odpowiednim poziomie 20-22 st.C +-. Nikt nie będzie czekał z wejściem do pokoju wychłodzonego aż ktoś inny? włączy w nim grzejnik i temp. pomieszczenia osiągnie 20-22 stopnie C. Nikt nie będzie wychodząc na nie wiadomo ile /10 min, 50 min, 3 godz./ z pomieszczenia wyłączał grzejnika elektrycznego i zamykał za sobą drzwi a może do tego pokoju wejdzie ktoś inny z uzytkowników za 15 min??? więc jaki komfort Pan proponuje rodzinie 4-5 osobowej???.
Link do komentarza
Cytat

o co Panu chodzi z tym sterowaniem



Nie ma raczej odwrotu od energooszczędności, ale też nie chcemy tracić na komforcie. We współczesnym budownictwie energooszczędnym wprowadza się strefy np. dzień i noc lub łazienki - podczas gdy śpimy w pokojach dziennych jest 3-4 st chłodniej . W łazienkach również szkoda jest przy skutecznej wentylacji trzymać cały czas 30 st. C gdy tak naprawdę jest tyle potrzebne podczas prysznica.

Cytat

i izolacją od wewnątrz???


Nie ma innej izolacji termicznej. Izolacja termiczna musi być miedzy tym co grzejemy a tym co grzać nie powinniśmy. Mur + fundament + grunt pod domem nie są elementami, które muszą być ogrzewane w budownictwie energooszczędnym. Kolejna kwestia to komfort
Cytat

pomieszczenia osiągnie 20-22 stopnie C. Nikt nie będzie wychodząc na nie wiadomo ile /10 min, 50 min, 3 godz./


Temperatura podnosi się w minutę - max dwie! Dzieje się to automatycznie o zadaj godzinie więc my tego nie odczuwamy.
Jeżeli życzy Pan sobie dom zużywający ponad 120kWh/m2 to może być centralne i pseudoizolacja za odbiornikiem. Mnie interesują domy o nieco wyższym komforcie ( nie ściana stabilizuje temperaturę a automatyka pokojowa) ze zuzyciem poniżej 30 kWh/m2..
Link do komentarza
Cytat

Nie ma raczej odwrotu od energooszczędności, ale też nie chcemy tracić na komforcie. We współczesnym budownictwie energooszczędnym wprowadza się strefy np. dzień i noc lub łazienki - podczas gdy śpimy w pokojach dziennych jest 3-4 st chłodniej . W łazienkach również szkoda jest przy skutecznej wentylacji trzymać cały czas 30 st. C gdy tak naprawdę jest tyle potrzebne podczas prysznica.


Nie ma innej izolacji termicznej. Izolacja termiczna musi być miedzy tym co grzejemy a tym co grzać nie powinniśmy. Mur + fundament + grunt pod domem nie są elementami, które muszą być ogrzewane w budownictwie energooszczędnym. Kolejna kwestia to komfort
Temperatura podnosi się w minutę - max dwie! Dzieje się to automatycznie o zadaj godzinie więc my tego nie odczuwamy.
Jeżeli życzy Pan sobie dom zużywający ponad 120kWh/m2 to może być centralne i pseudoizolacja za odbiornikiem. Mnie interesują domy o nieco wyższym komforcie ( nie ściana stabilizuje temperaturę a automatyka pokojowa) ze zuzyciem poniżej 30 kWh/m2..



Nie ma innej izolacji termicznej. Izolacja termiczna musi być miedzy tym co grzejemy a tym co grzać nie powinniśmy. Mur + fundament + grunt pod domem nie są elementami, które muszą być ogrzewane w budownictwie energooszczędnym.
To mam pytanie: mury mogą przemarzać, czy to nie wpływa na ich trwałość??? To co Pan pisze jest sprzeczne z arykułem! tam też wypowiada się ekspert. Jako użytkownik domu /nie sporadycznie np. dom od święta np. urlop/ w sposób ciągły przychylam się do autora artykułu. Izoluję dom zgodnie z tym co Pan twierdzi: izolacja za tym co trzeba ogrzać a przed tym co chłonie i izolacja na zewnątrz budynku tak właśnie działa - ogrzewam mury i nie dopuszczam do ich przemarzania. Więcej o około 10% "wydam" na ogrzewanie niż w przypadku izolacji wewnętrznej ale oszczędzam na trwałości konstrukcji budynku!
Link do komentarza
Panie TB mimo że Pan sie juz żegnał z forum to nadal widze że Pan tu jest
prosze odpowiedzieć na nastepujące pytanie
jak radzi Pan sobie z nadmiarem ciepła przy domowyh podstawowych czynnościach jak gotownie ,pieczenie ,odkurzanie ,sprzęt głośno grający,telewizor, przeciez to zyski ciepła krore trzeba z takiego domu usunąć a przecież wentylację Pan w domu ma dla podtrzymania życia a nie dla komfortu jak Pan wczesniej pisał ,bo strumieniem do 80m3/h nie usunie Pan takich ilości energi
prosze jeszcze odpowiedzieć jak radzi Pan sobie ze słońcem -co ma Pan system automatycznych rolet żeby ani promień do domu nie wpadł i nie przegrzal pomieszczeń
i ostatnia sprawa ściana zaiaolowania na zewnatrz nie jest odbiornikiem wogóle ścia na to nie odbiornik odbiornik to atmosfera tylko nalezy przed tym odbornikiem się chronić
liczę że stanie Pan na wysokości zadania i odpowie na swszytkie 9 pytań szczegółowo
Link do komentarza
Cytat

Pytanie do Pana TB! o co Panu chodzi z tym sterowaniem , nie centralnym ogrzewaniem pomieszczeń i izolacją od wewnątrz??? jak dom ma 2 kondygnacje 12 - 14 pomieszczeń 4-5 użytkowników, którzy chcą się czuć w domu swobodnie i komfortowo to w pomieszczeniach powinna być temperatura zbliżona i na odpowiednim poziomie 20-22 st.C +-. Nikt nie będzie czekał z wejściem do pokoju wychłodzonego aż ktoś inny? włączy w nim grzejnik i temp. pomieszczenia osiągnie 20-22 stopnie C. Nikt nie będzie wychodząc na nie wiadomo ile /10 min, 50 min, 3 godz./ z pomieszczenia wyłączał grzejnika elektrycznego i zamykał za sobą drzwi a może do tego pokoju wejdzie ktoś inny z uzytkowników za 15 min??? więc jaki komfort Pan proponuje rodzinie 4-5 osobowej???.


taki że do domu nalezy podłaczyć 50kW mocy aby wszytko mogło funkcjonowac ,płacić energetyce za moc zamówioną i w rezultacie płacić nie ok 55gr/kW tylko 74gr/kW zrobić idealne sterowanie cyfrowe z dokładnośca do dziesiatych stopnia,wywalić z domu wanny ,wstawić prysznić i myć sie sie po minucie kazdy pod prysznicem alby nie zuzyć wiecej niz 20l/osobę
to jest średniowiecze wg Pana tb
jesli masz siłę to prosze przeczytaj sobie wszytkie wypowiedzi na forum które ujołem w powyższym streszczeniu
Link do komentarza
bardzo dobry temat. Nie ukrywam że szukałem dokładnie takiego tematu. Mam nadzieje że rzeczowa dyskusja wyjaśni nam w końcu wszystkie wątpliwości i niejasności oraz spory toczone na tym forum i nie tylko. Sam ostatnio się zastanawiałem jakie ściany dać wewnątrz domu, aby zmagazynowane w nocy ciepło, oddawały w ciągu dnia. Taka ściana zapewne, im grubsza, tym lepsza.
Link do komentarza
Cytat

bardzo dobry temat. Nie ukrywam że szukałem dokładnie takiego tematu. Mam nadzieje że rzeczowa dyskusja wyjaśni nam w końcu wszystkie wątpliwości i niejasności oraz spory toczone na tym forum i nie tylko. Sam ostatnio się zastanawiałem jakie ściany dać wewnątrz domu, aby zmagazynowane w nocy ciepło, oddawały w ciągu dnia. Taka ściana zapewne, im grubsza, tym lepsza.


dla komfortu wiadomo że im grubsza tym lepsza tylko nie kazdy chce mie c grube sciany działowe ale w takim cięzkim domu jest idealny komfort latem i bardzo małe rachunki za kliamatyzację takiego obiektu a przy inteligentym sterowaniu rolet nawet klimatyzacja jest zbedna do utrzymania komfortu
miałem nieprzyjemnośc mieszkac w nowym energooszczednym budownictwie i powiem tyle że od strony komfortu miszkania to takie domy dla mnie nie mają zadnej wartosci chyba że estetycznej
jak na dworze zomno to w domu po dwóch dniach zimno ,jak na dworze 27st to w domu za chwile przy zakmnietych roletach 28st i juz klima potrzebna bo nie ma czym odychać
teraz mieszkam w klocku potęznym a klimy uzywałem w zezłym sezonie przez 40-50 godzin
co jest rewelacyjnym wynikiem ,a zimą przy - 25st to dopiero po kilku dniach temp na grzejnikach się podniosła
aby utrzymac zadane 23st ,mysle że dla naszego klimatu tego typu budynki są rewelacyjnym rozwiązaniem
a prosiłbym o wyjasnienie dlaczgo sciany miałby w nocy magazynowac ciepło i w dzień oddawać?
Link do komentarza
Cytat

a prosiłbym o wyjasnienie dlaczgo sciany miałby w nocy magazynowac ciepło i w dzień oddawać?



chodziło mi o to, że grzejąc w nocnej taryfie płytę fundamentową, wydawało mi się że w jakimś tam stopniu ogrzewamy ściany które w ciągu dnia pomogą podtrzymać właściwą temperaturę wewnątrz pomieszczeń.
Wyszedłem z założenia że im więcej masy w środku się nagrzeje (nawet o 1, 2 C') to wolniej się potem całe wnętrze wychładza.
Link do komentarza
Cytat

chodziło mi o to, że grzejąc w nocnej taryfie płytę fundamentową, wydawało mi się że w jakimś tam stopniu ogrzewamy ściany które w ciągu dnia pomogą podtrzymać właściwą temperaturę wewnątrz pomieszczeń.
Wyszedłem z założenia że im więcej masy w środku się nagrzeje (nawet o 1, 2 C') to wolniej się potem całe wnętrze wychładza.


a to w taki przypadku tak zdecydowanie masz rację
Link do komentarza


Cytat

bardzo dobry temat. Nie ukrywam że szukałem dokładnie takiego tematu. Mam nadzieje że rzeczowa dyskusja wyjaśni nam w końcu wszystkie wątpliwości i niejasności oraz spory toczone na tym forum i nie tylko. Sam ostatnio się zastanawiałem jakie ściany dać wewnątrz domu, aby zmagazynowane w nocy ciepło, oddawały w ciągu dnia. Taka ściana zapewne, im grubsza, tym lepsza.


Akumulacja musi być dopasowana do spodziewanych zysków i izolacji domu. Przy sterowalnych systemach ogrzewania im większa masa tym mniejszy komfort. Największy komfort termiczno wilgotnościowy uzyskujemy w domach szkieletowych. Precyzyjne ogrzewanie (ASIC) uwzględnia wszelkie zyski ( źle dla oszczędności jest gdy zyski "uwzględnia" masa ściany a nie automatyka) Dlatego w domach izolowanych nie stosuje się starych centralnych systemów ogrzewania.
Dzięki paroizolacji w ścianie nie tylko w dachu, precyzyjnie można wentylacją ustawić sobie wilgotność względną ( ściana - nie zabiera wilgoci z pomieszczeń) nie jest za sucho!
Dla komfortu i energooszczędności ważne jest precyzyjne sterowanie ogrzewaniem - im większa akumulacja tym mniejszy komfort i większe zużycie energii.
Akumulacyjne (II taryfą) ogrzewanie podłogowe to absurd. Grzeje się cały dom nie tylko podłoga, a termostat z czujką w podłodze wyłączy płytę, chyba, że ustawimy za wysoką temperaturę, ale to większe zużycie i niski komfort.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesiące temu...
Gość Paweł
Drodzy autorzy postów. Po przeczytani artykułu dwóch Panów Jarosława i Cezarego płakać mi się chce. To co oni wypisują to są kompletne bzdury a podane przykłady wogóle nie poparte jakimikolwiek badaniami. Są to tylko i wyłącznie ich hipotezy. Treść która jest zawarta powyżej jest już w kilkunastu portalach publikowana. Po pierwsze: Co to jest stateczność cieplna budynków - takiego terminu nie ma w żadnych normach, Po drugie: Czy jest jakaś norma mówiąca co to jest akumulacja ciepła i jak ją zmierzyć dla ścian ? Po trzecie: Stwierdzenia w artykule są sprzeczne np. zyski pochodzące od słońca, a za chwilę napisane jest że ściana musi być ocieplona (jakie ciepło przedostanie się przez warstwę izolacji do muru a następnie odda je do pomieszczenia) BZDURA. Po czwarte: używanie słownictwa potocznego typu, stateczność cieplna, hydroregulacja i co by tam jeszcze nie wymyślili Po piąte: Panowie moim zdaniem piszą to co sami chcą napisać i który producent za sponsoruje daną stronę. Nie mają pojęcia nt co piszą, albo na zajęciach z budownictwa i fizyki budowli byli na wagarach Pozdrawiam wszystkich.
Link do komentarza
Cytat

chodziło mi o to, że grzejąc w nocnej taryfie płytę fundamentową, wydawało mi się że w jakimś tam stopniu ogrzewamy ściany które w ciągu dnia pomogą podtrzymać właściwą temperaturę wewnątrz pomieszczeń.
Wyszedłem z założenia że im więcej masy w środku się nagrzeje (nawet o 1, 2 C') to wolniej się potem całe wnętrze wychładza.


Dobrą akumulacje ma silikat , ew. ścianę można oklejać kamieniem , można sobie zrobić powrót do przeszłości i postawić porządnie zrobiony piec kaflowy takie coś potrafi być ciepłe jeszcze następnego dnia
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Co za idiotyzm docieplać silikaty STYROPIANEM (no chyba, że poryzowanym, ale taniej wychodzi wełna skalna), później wszyscy mówią, że silikaty są do dupy, bo im na ścianach grzyb rośnie... podczas gdy jest to najlepsze rozwiązanie na nasze warunki pogodowe. Dobrze zbudowana ściana z dobrze przechowywanego silikatu z dociepleniem 25 cm wełny skalnej i wentylacją mechaniczną w połączeniu z podgrzewaniem, chłodzeniem, nawilżaniem i rekuperacją powietrza + niskotemperaturowe ogrzewanie/chłodzenie płaszczyznowe pozwala na zbudowanie domu prawie zeroenergetycznego. Dlaczego prawie, a więc działa to ... w zakresie +15 / -15, a koszty wyższe na ociepleniu całego domu ok. 10 tyś + wentylacja ok. 15 tyś (przykład na domu 217,4 m2 - stosunek do ocieplenia 15cm styropianu i wentylacji naturalnej). Nie wiem jak wam, ale mnie rachunki za prąd + filtry powietrza cieszą - za rok wraz z oświetleniem (gdzie się dało świecą ledy, a gdzie nie - halogeny) zapłaciłem niespełna 14 tyś, podczas gdy sąsiad ma "standardowy dom" o powierzchni 198 m2 i z kotłem LPG - koszt tylko sezonu grzewczego to o zgrozo 17 tysi!!!!.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Ja mam 180 m2 stary dom pustak przerwa powietrzna zalana betonem, cegła kratówka plus teraz styropian, grzeje na dzień w nocy mur oddaje ciepło , wydaję 2000 na opał , w domu 21-19 i jest ok , przed ociepleniem paliłem 2 - 3 razy na dobe , koszt 4000 , temp 20-18..

grzejesz gazem - masz sterowność więc dom może byc szkieletowy , grzejesz gdy trzeba , szybko się nagrzewa, szybko wychładza , grzejesz węglem w kotle bez podajnika - potrzebny akumulator ciepła - dobrze izolowane grube ściany plus ew. kaloryfery żeliwne i z 500l wody , grzejesz wtedy 10h ale spalasz efektywnie węgiel a akumulujesz ciepło na póżniej , wahania temperatury małe , jeden minus ciężko nagrzać po kilku dniach. Można też zainwestować w kocioł z podajnikiem..
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 4 tygodnie temu...
Gość łukasz
Autorzy piszą to co producent silikatów im kazał... artykuł jest ewidentnie sponsorowany... nie twierdze że silikaty są złe wręcz przeciwnie są dobrym materiałem ale to co tych dwóch pisze to jakaś paranoja !!! a
Największa zaleta silikatów to to że są ciche a największe wady to cena i to że to ZIMNY MATERIAŁ trzeba go porządnie docieplić ! a to już odbija się na realnych pieniądzach... które trzeba wydać...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Autorzy piszą to co producent silikatów im kazał... artykuł jest ewidentnie sponsorowany... nie twierdze że silikaty są złe wręcz przeciwnie są dobrym materiałem ale to co tych dwóch pisze to jakaś paranoja !!! a
Największa zaleta silikatów to to że są ciche a największe wady to cena i to że to ZIMNY MATERIAŁ trzeba go porządnie docieplić ! a to już odbija się na realnych pieniądzach... które trzeba wydać...



Zgadzam się w 100%. U mnie silka tylko na ścianach wewnętrznych - z uwagi na dobrą akustykę. Zewnętrznych z silikatów bym nie zastosował, bo nie jestem zwolennikiem posiadania 20 cm ocieplenia... Zdecydowałem się na pustak ceramiczny i dwa razy cieńsze docieplenie.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...