Skocz do zawartości

mmaarcin

Uczestnik
  • Posty

    11
  • Dołączył

  • Ostatnio

mmaarcin's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. Mając wystarczającą ilość terenu to lepiej dać tradycyjny drenaż, który lepiej rozprowadzi oczyszczone ścieki niż wbox czy tunele? Szukam także opinii na temat oczyszczalni rototank.
  2. Mam dylemat. A mianowicie będę instalował oczyszczalnię 3 komorową 3000l ( 5 osobowa rodzina) , która jak wiem nie jest przez wszystkich aprobowana (lepsza lecz niestety droższa biologiczna). U mnie na działce sam piach i wody gruntowej na 3 metrach nie uświadczysz, dlatego też tego typu rozwiązanie. Ponadto sąsiedzi też nie narzekają (brak problemów z oczyszczalniami) Mój dylemat polega na tym, że nie mogę zdecydować na sposób drenażu. - czy z drenażem ok. 50 metrów? jak długa żywotność takiego układu jelitowego? gdzieś przeczytałem, że po 10 latach do wymiany. - czy może na tunelach rozsączkowych? oszczędność terenu. Wydawało mi się to lepszym rozwiązaniem, lecz spotkałem się z opiniami sprzedawców, którzy twierdzą że się szybciej zatykają i są po prostu "be" - czy na pakietach wbox? Ponoć bardzo dobre rozwiązanie. Ponoć? Bardzo proszę o poradę doświadczonych użytkowników forum.
  3. KNAUF Narożnik wewnętrzny Sheetrock Las Vegas i zewnętrzny Knauf DALLAS Niedługo, mam przynajmniej taka nadzieje , zakończę walkę o poddasze. A może z poddaszem. I niedługo właśnie zacznę spoinowanie, czy szpachlowanie płyt. Płyty zamierzam łączyć taśmą Tuff Tape , natomiast rogi zewnętrzne i wewnętrzne mid flex. Przy okazji wizyty w sklepie, popularnie zwanym marketem budowlanym napatoczyłem się na narożniki knaufa. Nie powiem, sprawiają bardzo solidne wrażenie, jakby połączenie taśmy tuff tape z solidną wkładką aluminiowa. I tu moje pytanie, czy ktoś z szanownych Forumowiczów ma doświadczenie z tymi produktami?
  4. Jestem świeżo po tynkach cementowo wapiennych. Wyszly super, lecz jest jedno małe (duże ) Ale. Niedopilnowalem i tynk znalazł się także na membranie. Miejscami jest trochę kropek a gdzie indziej warstwa tynku. Probowalem usunąć tą warstwę tynku, niestety tylko czesciowo i tylko w niektórych miejscach to się udało. I tu moje pytanie, czy pozostawienie zachlapanej membrany paroprzepuszczalnej będzie dużym błędem.?
  5. Zaznajamiam się od dłuższego czasu z tematem dotyczącym tynków zewnętrznych. W zasadzie można dojść do wniosku, że najlepiej dać tynk mineralny i pomalować farbą silikonową lub położyć tynk silikonowy i to najlepiej Caparol (stosunek jakości do ceny). Ale jest jeszcze najważniejszy element tych puzzli - wykonawca, który zrobi to dobrze i w rozsądnych pieniążkach. I tu pojawia się mały problem, który mnie dotyka. W moim przypadku ceny, które dostałem oscylowały w granicach 150 - 160 zł za m2 (20 cm dobrego grafitu i tynku silikonowego) cholera trochę dużo ( mam jakieś 250 m2) Przypadkiem, niedaleko mojej budowy zobaczyłem ładnie wyglądajacy domek. od słowa do słowa wziołęm namiary na firmę która to wykonała - telefon -spotkanie i okazało się, że pracują na trochę innych materiałach niż zazwyczaj propagowane. I właśnie dlatego mam kilka pytań i proszę o ich zwerifikowanie. 1 Zaproponowano mi tynk siloksanowy firmy Fast na którym pracują od wielu lat i którego stosunek jakości do ceny ma być bardzo optymalny. ponadto jest to tynk , który w wyniku deszczu sam się czyści (tak jak silikonowe) ile w tym prawdy? 2 zaproponowano mi strukturę kornika - wiem, że jest ona teraz mało popularna ( z uwagi na zabrudzenia) ale nie ukrywam, bardzo mi się podoba. Czy po paru latach nadal tak będzie wyglądała? Jak to jest w praktyce? Na moje pytania odnośnie wchodzenia brudu w te zakamarki odpowiedziano mi, że specjalizują się w tego rodzaju tynku. tzw wrzery robią bardzo płytkie, elewacja z uwagi na samoczyszczenie nie ulega zabrudzeniom. Ponieważ firma jest z mojego miasta i głównie tutaj ma realizacje to ja oczywiście nie omieszkałem zwizytować kilka domków jednorodzinnych. O ile elewacja u sąsiada za miedzy wygląda bardzo ładnie, to znaczy jest czyściutka, struktura kornika nie nosi śladów zabrudzeń (ma rok czasu) to miałem wątpliwości jak to będzie wyglądało na elewacjach kilkuletnich. I tutaj też się pozytywnie zaskoczyłem, ładnie i czysto . kolejna sprawa to przyklejanie styropianu Hmm. metoda mieszana, albo bardzo mieszana. klej w środku na placki a po obwodzie klejem w piance i kołki Zazwyczaj spotykałem się (buszując po internecie ) klejeniem pianką lub tradycyjnie. No i cena. 80zł zam2 plus cena styropianu (w zalezności jaki wybiorę) Będę wdzięczny za wszelakie sugestie.
  6. Nie do końca rozumiem twoje pytanie. sama ściana jest ścianą działową z porothermu 25 cm a za nią jest przedpokój.
  7. W całym domu rozkładam podłogówke i na chwilę obecną nawet bezproblemowo mi to idzie. Ale jest jedno małe "ale" W łazience, oprócz podłogówki na podłodze, chcę (zamiast drabinki) dać ogrzewanie ścienne. Będę to realizował rurką wavina 16 i listwami systemowymi. wszędzie zrobiłem pętle 80 -85 metrów, a ściana którą wykorzystam ma 3.5 m2 - czy pętla na ścianie może mieć 40-50m? - czy mogę ją bardzo zagęścić np. do 5 cm aby uzyskać podobną długość i czy takie zagęszczenie nie jest błędne? - na ścianie dajemy tylko meander (od dołu czy od góry), czy danie układu ślimakowego jest błędem? -jakieś inne sugestie?
  8. To może inaczej, Byłbym wdzięczny, gdybyś zrobił eksperyment i napisał ile czasu (w twoim przypadku) trzeba czekać na ciepłą wodę w kuchni. Co do wad cyrkulacji - jestem ich świadom, lecz mimo wszystko staram się jakoś ogarnąć ten temat. Stosując rozdzielacze , których jednak tak dużo nie będzie , bo - z kotłowni (zrezygnuje z rozdzielacza), z zasobnika dam pex 20 do łazienki i tam dopiero pierwszy rozdzielacz. Następnie z łazienki, z rozdzielacza do kuchni, gdzie prawdopodobnie dam kolanko cyrkulacyjne i powrócę do kotłowni i do zasobnika. Drugi obieg do drugiej łazienki nad kotłownią na zasadzie jak pisałem w pierwszym poście. Czy takie rozwiązanie ma szanse poprawnie działać? Może, popełniam, gdzieś błąd. Z ciekawości, twoja instalacja jest w pex, czy pp. Mam nadzieję, że poprawnie i w miarę czytelnie opisałem moje dywagacje. Cóż, dzisiaj Święto Pracy, więc staram je świętować trzecią już dziś szklaneczką Johnny Walkera. Dziękuje ci za cierpliwość.
  9. Bez cyrkulacji, tak w praktyce, po jakim czasie pojawi się ciepła woda na odinku 10 metrów? Cyrkulacja nie będzie cały czas uruchomiona. Od tego będzie zegar. To, że z zasobnika będzie wychodzić cyrkulacja to wiem, lecz nie wiem jak bym miał z niej skorzystać bez rozdzielacza lub trójnika(a ja chcę ograniczyć do minimum wszelkie połączenia)
  10. Dziękuje za odzew. Dlaczego cyrkulacja? Aby szybko była ciepła woda. Oczywiście dużo łatwiejsza instalacja bez recyrkulacji, ale ile czasu w praktyce można czekać na ciepłą wodę na odcinku np.10 metrów? Rury dam w otulinie (może niepotrzebnie) i w warstwie styropianu. Jak zrobić recyrkulację bez rozdzielaczy? Nie chcę łączyć pexa na trójnikach. Bardziej logiczne wydawało mi się danie właśnie małych rozdzielaczy. Czy tzw obwód, który wymyśliłem na parterze jest logiczny? Tzn. z kotłowni jedna rura 20 do belki w łazience, a następnie z tej belki rurą 20 do kuchni (tam już tylko jeden punkt, więc zamiast rożdzielacza kolano cyrkulacyjne) i powrót do kotłowni?
  11. Witam. Kilka słów wstępu. W ramach obniżenia raty kredytu postanowiłem kilka etapów budowy zrobić własnymi silami. Po przygotowaniach teoretycznych (forum, czasopisma, google) wymurowalem 40m2 ścian działowych, następnie zostalem elektrykiem i rozprowadzilem ponad kilometr różnorodnych przewodów - elektrycznych, tv-sat, internet, alarmowka. Piszę to po to, aby uniknąć komentarzy co bym nie brał się za robotę jak nie umiem i dał zarobić fachowcom. Ani murarzem i elektrykiem nie jestem, lecz sobie poradziłem. Przy pomocy szanownych kolegów mam nadzieję, że też mi się prawidłowo uda zrealizować cwu. Do meritum. Niestety, nawet na forum dosyć ubogo o interesującej mnie instalacji. Tak jak pisał jeden z kolegów, ma to być instalacja idiotoodporna. Dlatego pex a nie pp (boję się, że zgrzewarki z marketu w moich rękach niedogrzeje/przegrzeje i po jakimś czasie... ) Mam takie założenia. Na parterze, w kotlowni główny rozdzielacz z którego pexem idę do łazienki oddalonej o 9 metrów - 20 wystarczy, czy 25 srednicy? - rurka pex (wavin jak do podłogówki) czy lepiej pert? - zabezpieczenie rury, peszel i otulina a może sama otulina? W łazience "mały " rozdzielacz z którego rozprowadzam do punktów t.j umywalka, prysznic, wanna, wc - rozprowadzenie na przekroju 16? - odległość od rozdzielacza w lazience do punktów to od 1m do 3m, więc po jakim czasie bedzie tam ciepla woda? Następne z łazienki doprowadzam pexa do kuchni oddalonej o 8 metrów w której tylko jeden punkt cieplej wody. - kolejny maly rozdzielacz? Z kuchni wracam rurą cyrkulacyjna do kotlowni (7metrow) - jaką srednica wrócić? Następnie muszę doprowadzic wodę na poddasze do lazienki, która jest nad kotłownią - jaką srednica rury do kolejnego rozdzielacza w 2 lazience ( pex pionowo do góry na odcinku 3 metrow) - jak połączyć cyrkulację dolu z góra? Tego nie potrafię ogarnąć. Łazienka na poddaszu bedzie miała 5 punktów i rozprowadzenie podobne jak na dole. - czy plytka montazowa pod tzw. Krany z systemu pp będzie się nadawała do pex? Pytań będzie pewnie więcej, ale to w momencie rozpoczecia prac. Dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...