Skocz do zawartości

algebar

Uczestnik
  • Posty

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

algebar's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. algebar

    Instalacje do samodzielnego składania

    Każda rura, dopuszczona do obrotu powinna mieć odpowiednie oznaczenia. W przypadku rur produkcji Hutmen S.A. oznaczenie może być następujące: SF-Cu 12x1 26 TIN 143/99 HUTMEN. SF-Cu (gatunek miedzi) 12x1 (średnica i grubość ścianki w mm) 26 (stan kwalifikacyjny) TIN (świadectwo dopuszczenia do stosowania wydane przez COBRTI "Instal") 143/99 (data produkcji) Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do ich jakości, żądaj okazania świadectwa dopuszczalności. Kupuj w dużych hurtowniach i sklepach. Pozdrawiam.
  2. algebar

    Instalacje do samodzielnego składania

    Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy. Miedź nie toleruje styku z instalacją metalową ocynkowaną (wyjątkiem jest sytuacja kiedy woda płynie od ocynku w stronę miedzi - dozwolone). W przeciwnym razie nie należy stosować elementów stalowych (kolana, odcinki rur, nyple i.t.d.) na końcach lub w środu instalacji miedzianyc. Powstaje elektroogniwo i elementy stalowe ulegają szybszej korozji. Jeśli n.p. na końcu króćca przyłączeniowego baterii okazało się, że jest on za krótko wysunięty ze ściany należy zastosować przedłużkę mosiężną.
  3. algebar

    Instalacje do samodzielnego składania

    Plastik może jest i dobry ale najlepsza jest miedź. Wbrew pozorom nie jest to trudna technologia - na pewno bardziej pracochłonna. Nie trzeba się jej bać. Sam rozprowadziłem instalację c.o i wodną w miedzi nie mając większego doświadczenia. TRZEBA JEDYNIE PRESTRZEGAĆ KILKU ZASAD!!! Oto one: 1. Bardzo dokładnie oczyścić elementy łączone z nalotu. 2. Połączenia MUSZĄ być dokonane z lekkim luzem przed lutowaniem aby lut mógł zostać zassany w szczelinę kapilarną. 3. Zawsze należy stosować otuliny na rurociągi ciepłej wody (duża przewodność cieplna miedzi). 4. Na zimne też nie zaszkodzi, żeby uniknąć wykraplania się pary wodnej. Przy "chowaniu" instalacji w ścianę jest to konieczne aby zapewnić ciepłej rurze możliwość zmiany wydłużeń. 5. Pamiętać o stosowaniu uchwytów i podpór pod rurociągi - przewody miedziane są miękkie i długie odcinki ugną pod własnym ciężarem Zalety miedzi: 1. Każdy 1 m rury Cu przy podgrzaniu go o 1st. C wydłuża się o 0,018 mm, co w przypadku budownictwa jednorodzinnego można praktycznie zaniedbać (niewątpliwa zaleta). Współczynnik wydłużalności termicznej instalacji plastikowych jest 4-5 krotnie wyższy (poważna wada). 2. Kształtki z miedzi o prównywalnych przekrojach są nawet kilka razy tańsze od kształtek z plastiku. 3. Trwałość prawidłowo zmontowanej instalacji z Cu wynosi kilkadziesiąt - zdarzają się przypadki nawet ponad 150 lat. Trwałość instalacji plastikowych podawana jest na podstawie teoretycznych obliczeń i symulacji. Tak naprawdę nikt nie wie jak jest na pewnoponieważ są to młode technologie i nie zweryfikowalo ich jeszcze życie. Jeśli w dalszym ciągu upierasz się przy plastiku, napisz do Hep2o - przyślą Ci materiały wraz z kasetą VHS (wszystko opisane łopatologicznie) W razie wątpliwości napisz: algebar@inetria.pl Pozdrawiam - Jacek
  4. algebar

    Silikaty

    Dziękuję za odpowiedź na wątpliwości dotyczące Silki. Wiem, że ciężar bloczków z Silki wpływa na dźwiękoszczelność murów z nich postawionych. Lecz to co niekiedy jest zaletą, w niektórych przypadkach może okazać się bez znaczenia, czy wręcz niepożądane. Tak jest w moim przypadku; będę budować w miejscu gdzie jedynym "hałasem" jest śpiew czyżyków i szum przelatujących bocianów. Dlatego ten argument odpada. Co do szybkości murowania, to nie rozumiem jak z mniejszych elementów można szybciej postawić ścianę niż z większych. Zamierzam murować na cienką spoinę klejową z piórem i wpustem. Pozdrawiam.
  5. [quote=algebar][color=darkred][/color] W przyszłym roku rozpoczynam budowę. Zdecydowałem się na BK. Proszę o opinie na jego temat. Szczegolnie zależy mi na opiniach tych, którzy budowali na zaprawę klejową i mają to już za sobą.
  6. algebar

    Silikaty

    Kiedyś chciałem budować z Silki, ale przestraszył mnie ciężar całej konstrukcji. Nie chodzi tutaj jedynie o obciążanie ławy fundamentowej, ale i sam proces budowy. Ostatecznie zdecydowałem się na beton komórkowy (rozpoczynam w przyszłym roku). Natomiast bardzo podobają mi się płytki elewacyjne Silki - łamana i skalista. Gdyby nie ich wysoka cena "okleiłbym" nimi cały dom, a tak zostanę, najprawdopodobniej, jedynie przy cokole.
  7. algebar

    paroizolacja poddasza

    Ostatnio "wizytowałem" budowę domu kolegi i zauważyłem, że ekipa kładąca dach folię wstępnego krycia (FWK) przybijała do kontrłat, a nie do krokwi. Dopiero do niej przybijali prostopadle do krokwi, łaty i na nich mocowali blachodachówkę. Czy to jest prawidłowe? Druga sprawa, która mnie zainteresowała, to sposób wylewania wieńca. Wylany był do lica ścian zewnętrznych - bez elementu docieplającego. Ściany są z betonu komórkowego (24 cm) - docelowo zostaną ocieplone styropianem 12 cm. I tu nasuwa się pytanie; spora część tzw. prasy fachowej zaleca docieplanie betonu komórkowego wełną z uwagi na możliwość oddania wilgoci wilgoci na zewnątrz. Czy jest to prawda? Ostatnia wątpliwość dotyczy przyszłego tynku (akrylowego). Czy przy takim tynku ściana będzie "oddychać"?
×
×
  • Utwórz nowe...