Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

algebar

Uczestnik
  • Posty

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O algebar

  • Ranga
    Początkujący
  1. Każda rura, dopuszczona do obrotu powinna mieć odpowiednie oznaczenia. W przypadku rur produkcji Hutmen S.A. oznaczenie może być następujące: SF-Cu 12x1 26 TIN 143/99 HUTMEN. SF-Cu (gatunek miedzi) 12x1 (średnica i grubość ścianki w mm) 26 (stan kwalifikacyjny) TIN (świadectwo dopuszczenia do stosowania wydane przez COBRTI "Instal") 143/99 (data produkcji) Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do ich jakości, żądaj okazania świadectwa dopuszczalności. Kupuj w dużych hurtowniach i sklepach. Pozdrawiam.
  2. Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy. Miedź nie toleruje styku z instalacją metalową ocynkowaną (wyjątkiem jest sytuacja kiedy woda płynie od ocynku w stronę miedzi - dozwolone). W przeciwnym razie nie należy stosować elementów stalowych (kolana, odcinki rur, nyple i.t.d.) na końcach lub w środu instalacji miedzianyc. Powstaje elektroogniwo i elementy stalowe ulegają szybszej korozji. Jeśli n.p. na końcu króćca przyłączeniowego baterii okazało się, że jest on za krótko wysunięty ze ściany należy zastosować przedłużkę mosiężną.
  3. Plastik może jest i dobry ale najlepsza jest miedź. Wbrew pozorom nie jest to trudna technologia - na pewno bardziej pracochłonna. Nie trzeba się jej bać. Sam rozprowadziłem instalację c.o i wodną w miedzi nie mając większego doświadczenia. TRZEBA JEDYNIE PRESTRZEGAĆ KILKU ZASAD!!! Oto one: 1. Bardzo dokładnie oczyścić elementy łączone z nalotu. 2. Połączenia MUSZĄ być dokonane z lekkim luzem przed lutowaniem aby lut mógł zostać zassany w szczelinę kapilarną. 3. Zawsze należy stosować otuliny na rurociągi ciepłej wody (duża przewodność cieplna miedzi). 4. Na zimne też nie zaszkodzi, żeby uniknąć wykraplania się pary wodnej. Przy "chowaniu" instalacji w ścianę jest to konieczne aby zapewnić ciepłej rurze możliwość zmiany wydłużeń. 5. Pamiętać o stosowaniu uchwytów i podpór pod rurociągi - przewody miedziane są miękkie i długie odcinki ugną pod własnym ciężarem Zalety miedzi: 1. Każdy 1 m rury Cu przy podgrzaniu go o 1st. C wydłuża się o 0,018 mm, co w przypadku budownictwa jednorodzinnego można praktycznie zaniedbać (niewątpliwa zaleta). Współczynnik wydłużalności termicznej instalacji plastikowych jest 4-5 krotnie wyższy (poważna wada). 2. Kształtki z miedzi o prównywalnych przekrojach są nawet kilka razy tańsze od kształtek z plastiku. 3. Trwałość prawidłowo zmontowanej instalacji z Cu wynosi kilkadziesiąt - zdarzają się przypadki nawet ponad 150 lat. Trwałość instalacji plastikowych podawana jest na podstawie teoretycznych obliczeń i symulacji. Tak naprawdę nikt nie wie jak jest na pewnoponieważ są to młode technologie i nie zweryfikowalo ich jeszcze życie. Jeśli w dalszym ciągu upierasz się przy plastiku, napisz do Hep2o - przyślą Ci materiały wraz z kasetą VHS (wszystko opisane łopatologicznie) W razie wątpliwości napisz: algebar@inetria.pl Pozdrawiam - Jacek
  4. Silikaty

    Dziękuję za odpowiedź na wątpliwości dotyczące Silki. Wiem, że ciężar bloczków z Silki wpływa na dźwiękoszczelność murów z nich postawionych. Lecz to co niekiedy jest zaletą, w niektórych przypadkach może okazać się bez znaczenia, czy wręcz niepożądane. Tak jest w moim przypadku; będę budować w miejscu gdzie jedynym "hałasem" jest śpiew czyżyków i szum przelatujących bocianów. Dlatego ten argument odpada. Co do szybkości murowania, to nie rozumiem jak z mniejszych elementów można szybciej postawić ścianę niż z większych. Zamierzam murować na cienką spoinę klejową z piórem i wpustem. Pozdrawiam.
  5. [quote=algebar][color=darkred][/color] W przyszłym roku rozpoczynam budowę. Zdecydowałem się na BK. Proszę o opinie na jego temat. Szczegolnie zależy mi na opiniach tych, którzy budowali na zaprawę klejową i mają to już za sobą.
  6. Silikaty

    Kiedyś chciałem budować z Silki, ale przestraszył mnie ciężar całej konstrukcji. Nie chodzi tutaj jedynie o obciążanie ławy fundamentowej, ale i sam proces budowy. Ostatecznie zdecydowałem się na beton komórkowy (rozpoczynam w przyszłym roku). Natomiast bardzo podobają mi się płytki elewacyjne Silki - łamana i skalista. Gdyby nie ich wysoka cena "okleiłbym" nimi cały dom, a tak zostanę, najprawdopodobniej, jedynie przy cokole.
  7. paroizolacja poddasza

    Ostatnio "wizytowałem" budowę domu kolegi i zauważyłem, że ekipa kładąca dach folię wstępnego krycia (FWK) przybijała do kontrłat, a nie do krokwi. Dopiero do niej przybijali prostopadle do krokwi, łaty i na nich mocowali blachodachówkę. Czy to jest prawidłowe? Druga sprawa, która mnie zainteresowała, to sposób wylewania wieńca. Wylany był do lica ścian zewnętrznych - bez elementu docieplającego. Ściany są z betonu komórkowego (24 cm) - docelowo zostaną ocieplone styropianem 12 cm. I tu nasuwa się pytanie; spora część tzw. prasy fachowej zaleca docieplanie betonu komórkowego wełną z uwagi na możliwość oddania wilgoci wilgoci na zewnątrz. Czy jest to prawda? Ostatnia wątpliwość dotyczy przyszłego tynku (akrylowego). Czy przy takim tynku ściana będzie "oddychać"?
×