Skocz do zawartości

art79

Uczestnik
  • Posty

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez art79

  1. Witam, Tak, jestem już zdecydowany na tynk silikonowy. Mam jeszcze dylematy odnośnie styropianu grafitowego. Kabe w swoim systemie ma styropian biały i kleje do niego, poza tym styropian perforowany na który wg sprzedawców był boom swego czasu. Wykonawcy, których miałem nadmieniali, że niewiele osób dociepla szarym ze względu na cenę więc z tego wnioskuję że nie mają zbyt dużego doświadczenia przy klejeniu grafitu. U jednego sprzedawcy systemu KABE (oraz mniej znanego systemu SKAŁA z Tychów) dowiedziałem się, że szary trzeba kleić na packi klejem do siatki a obwódkę robi się pianką. Mieli taki przykład w sklepie do plexi przeźroczystej tak właśnie przyklejony grafit. Ponadto zapytałem o styropian frezowany i dowiedziałem się, że jeśli będzie dobrze wypiankowane przy układaniu to nie ma sensu dopłacać do frezu. Generalnie mój wybór jest taki: 1. Styropian - Austrotherm 12 cm (nie wiem jeszcze tylko czy szary - lambda 0,031 czy ze względu na problemy z klejeniem biały FASADA SUPER o lamba 0,038 ). Znajomy ma docieplony budynek (podobny do mojego) białą perforowaną 12tką już parę lat i żadnych problemów z wilgocią. Ten styropian perforowany w moim przypadku też mnie nurtuje choć to podobno pic na wodę... 2. System KABE ewentualnie proponowana SKAŁA rodzimej produkcji podobno niegorszych materiałów i w dirmie rodzinnej. Narazie znalazłem producenta www.skala.com.pl i zobaczę co mi się o nim uda dowiedzieć. Wycena w sklepie tym systemie - trochę taniej niż KABE. 3. Tynk Silikonowy ziarno 1,5mm Pozdrawiam,
  2. Witam, Jestem po rozmowie z 3 firmą (wszystko robią zgodnie z KABE). Mówili że ze względu na cenę niewielu mieli klientów na docieplenie grafitowym styropianem. Ja jednak chyba przy nim zostanę. Oczywiście nie robią żadnej mikrowentylacji między ścianą a izolacją. Sugerowali także docieplenie ściany pod dachem z tym, że wg ich opinii można by było dać mniejszą grubość np. 8 cm. Obkucie szpalet na ile się da i na pewno przynajmniej 2 cm styro. W przeciwieństwie do pozostałych polecali mi tynk silikatowy. Cenowo korzystniej od silikonowego a samoczyszczanie silikonowego to podobno chwyt marketingowy. Tynk baranek gr 1,6mm. Co do rekuperacji - nie muszę jej robić na gwałt, tym bardziej że mam wykończony środek. Jeśli po dociepleniu grawitacyjna będzie słaba i będzie taka konieczność to i tak będę w tym samym miejscu co obecnie. Pozdrawiam,
  3. Witam, Osobiście myślałem nad silikonowym. Czy to dobry wybór, czy może na pół z silikatowym? No i zastanawiam się nad grubością - w ofercie przedstawiono mi grubość tynku 1,5mm. Co do rekuperacji to mam już wyremontowane w środku więc w grę by wchodził system berluf omega co można w każdej chwili zrobić nawet po dociepleniu, a póki co korzystałbym z wentylacji grawitacyjnej jak do tej pory. Na chwilę obecną nie mam zagrzybienia w środku budynku. Pozdrawiam,
  4. @animus Bardzo Ci dziękuję za pomocne rady. Kontaktowałem się z osobą która kilka lat temu robiła izolację na północnej ścianie i ściana piwnicy była tam odkopana, wymalowana na czarno, położona folia kubełkowa i drenaż. Niestety robili to dziadkowie i nie mam żadnych zdjęć ani dokumentacji do tego. W tym przypadku chyba szkoda odkopywać ścianę pólnocną aby tylko doizolować. Pozostałe ściany zaizoluję przed dociepleniem budynku i dodatkowo docieplę styrodurem. Wczoraj był u mnie fachowiec z firmy zajmującej się wentylacją. Nie pocieszył mnie zbytnio ale powiedział, że warto docieplać. Generalnie w tego typu budynku polecał rekuperację. Podobno mimo, że w środku jest wyremontowane można poprowadzić kanały wentylacyjne pod sufitem ale generalnie jest to spora inwestycja. Do tego zasugerował jeszcze aby przy dociepleniu między styropianem a ścianą budynku była delikatna wentylacja czyli kratki u góry i w listwie startowej. Skąd Ci ludzie biorą takie pomysły skoro każdy producent systemu dociepleń wyraźnie mówi, że styropian z obwódką i bez jakiejkolwiek wentylacji. Z tego co widzę są 2 grupy - jedni zwolennicy robienia z kratkami wentylacyjnymi i drudzy zgodnie z zaleceniami producenta systemu. Teraz wiem już przynajmniej na czym stoję i zaczynam prace od dołu czyli dokończenia izolacji pionowej. Wentylację grawitacyjną będę poprawiał na swój sposób poprzez rozszczelnienia okien i dodatkową kratkę na wolnym kanale kominowym. Później docieplenie ścian. Mam już też ofertę wykonawczą od firmy, która robi wg systemu KABE i w ofercie przyjęli mi 10cm styropianu i tynk akrylowy. Podali też widełki cenowe w przypadku zwiększenia grubości styro oraz innego tynku. np. silikonowego. Niestety oni proponują pomalowanie tej ściany wieńczącej dachu. Cenowo nie wyszło najtaniej ale robione wg systemu KABE i zakres prac obejmuje: - Projekt docieplenia wymagany do zgłoszenia robót budowlanych - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe - Ustawienie rusztowań zgodnie z warunkami technicznymi i przepisami BHP, - Zabezpieczenie terenu, okien - Skucie odpadającego tynku (do 20% powierzchni) - Oczyszczenie mechaniczne i zmycie ciśnieniowo ściany (Karcher) - Zagruntowanie ścian - Docieplenie styropianem zgodnie z instrukcją producenta systemu - Osłona narożników wypukłych profilem aluminiowym - Siatka AKE, (nie tania chińska) - kołki Kelner, (nie podróbki) - Montaż nowych podokienników blaszanych powlekanych - Przełożenie istniejącego ogromnienia - Przełożenie istniejących rur spustowych - Posprzątanie terenu, wywóz gruzu zgodnie z ustawą o ochronie środowiska Dziękuję i pozdrawiam,
  5. Bardzo proszę: Ściana północna (na której z drugiej strony biegnie gaz i jest folia kubełkowa) Ściana zachodnia Ściana zachodnia zdjęcie 2 bliżej frontu budynku. Sciana południowa na której widać po ile była woda podczas ostatniej powodzi 3 lata temu Po powodzi nie było nic robione z murami. Tzn tylko osuszanie za pomocą osuszacza i dobre wietrzenie piwnic w okresie letnim.
  6. Tak jestem na etapie umawiania się z firmą od wentylacji - od tego chciałem zacząć czyli zweryfikować sprawność wentylacji Tu chyba byłbym wstanie sam obkopać budynek i w wakacje coś zrobić. Poszukam jeszcze szczegółowych poradników dot. izolacji pionowej. Generalnie podłoże jest żwirowe (bardzo dawne koryto rzeki) i zdarzyło kilka razy w ciągu eksploatacji budynku, ze przy powodziach w piwnicy była woda, która oczywiście zeszła jak wody gruntowe się obniżyły. Czy z tego powodu nie ma przeciwskazań do wykonywania izolacji pionowej budynku? Jeśli chodzi o ścianę północną to jest tam folia kubełkowa ale bez docieplenia, ściana zachodnia i południowa nie mają natomiast nic. Raz jeszcze dziękuję za sugestie.
  7. Panowie jestem Wam bardzo wdzięczny za sugestie. Tak, ta ciemna część najprawdopodobniej jest od dymów i sadz. Wiatr najczęściej wieje od tej północnej strony i pewnie przy deszczu dodatkowo zacina po narożniku i ściana może być tam faktycznie wilgotniejsza. Tak wygląda większość północnych ścian budynków w okolicy. Brzoza nie jest za duża choć tu się może taką wydawać, przycinana jest co roku aby się nie rozrastała. Mam jeszcze pytanie co do tynku - osobiście myślę nad silikonowym, czy to dobry wybór? Co do muru: od środka cegła, na zewnątrz pustak (to co było w latach 70 - grubość 38cm). Kto może wykonać taką analizę paroprzepuszczalności przegrody zależnie od istniejących warstw muru i sprawdzić jego wilgotność? Z obkuciem przy oknach firmy coś mówiły o 3 cm i że to ciężko się robi bo można okno uszkodzić, ale zalecały aby przynajmniej tynk skuć. Dziękuję tu za sugestie 6cm z Waszej strony animus Tobie także dziękuję za opisanie co i jak powinno być, będę wiedział czego mam wymagać od firm. Już raz tak miałem że wziąłem 'fachowca' od bramy a potem się okazało, że szperając po internecie widziałem więcej niż on... i trzeba było poprawiać... Teraz wolę się ustrzec błędów. Wykonawca, który nie robi obwódek powiedział, że może mi je zrobić ale nie da mi wtedy gwarancji na to że w domu nie będzie powstawał grzyb. Pozdrawiam i dziękuję PS kolor rury z gazem to mój błąd bo taka mi farba została ale poprawię na taką jaka powinna być Tynk się raczej dobrze trzyma, ale to moje subiektywne odczucie i chyba najlepiej będzie 'opukać' po ustawieniu rusztowania. Nie planuję zbijania na całości. Obie firmy zalecały na północnym narożniku ściany jej umycie i środek chemiczny oraz grunt na pozostałych ścianach.
  8. Witam, Dziękuję bardzo za sugestie. Na materiał jestem zdecydowany na pewno styropian grafitowy tylko kwestia grubości myślałem o 12cm. Jeden z wykonawców robi wg KABE i jeszcze jakiegoś innego producenta (gwarancji daje 3 lata). Drugi - system mieszany (gwarancji daje 2 lata). Wahania mam jeszcze co do wykonastwa, to jest inwestycja na lata i nie chciałbym czegoś żałować w przysżłości. Od pewnego czasu przeglądam instrukcje producentów systemów i wg nich styropian powinien być przyklejany na packi i obwódkę. Natomiast według opinii jednej z firm ktora u mnie była to klejenie tylko na packach a między styropianem i ścianą ma być mikrowentylacja w tego typu budynku (rzekomo aby nie było problemów z grzybem w domu). Osobiście wiem, że istotną rolę odgrywa wentylacja w budynku i ponieważ jest to dom z lat 70tych z doszczelnionymi oknami to kwestia wentylacji także będzie zweryfikowane i poprawiona jeśli trzeba. W sumie Miałem 2 wykonawców, każdy z nich dociepla kilkanaście lat i każda mówi co innego. Jak patrzę na docieplone budynki to jedne mają kratki u góry inne nie - i nie mogę siędowiedzieć z czego to wynika. Pozdrawiam,
  9. Witam, Poszukuję porady w dociepleniu starszego budynku... Chciałbym stosunkowo dobrze docieplić budynek z lat 70tych podpiwniczony (łącznie 3 ściany ~200m^2), jak najbardziej najbardziej zniwelować mostki termiczne choć wiem, że idealnie i tak nie będzie. Stropodach jest docieplony wełną kilka lat temu przy okazji zmiany papy na dachu i dach nie będzie już podnoszony. Zaprosiłem 2 różne firmy i każda mówi co innego.. jedna firma doradzała poszerzenie blachy dachowej naokoło domu i i styropian aż po dach, druga - aby część pod dachem tylko pomalować a do dołu styropian. Obie doradzały styropian grafitowy 10cm lub biały 12cm i tynk silikonowy. Ponadto pierwsza firma zaczyna od listwy startowej i sugeruje 2 kratki wentylacyjne u góry i klejenie styropianu na packi bez obwódek. Firma nie robi wg konkretnego systemu producenta (stosują klej bolix, farby KABE, styropian swisspor). Wg nich kratki u góry mają być w celach wentylacyjnych a do tego w listwie startowej są dziurki i powietrze/jakakolwiek wilgoć będzie sobie wędrować do góry. Druga firma robi wg systemu KABE bez listwy startowej, styropian przyklejany na packach + obwódka oraz brak jakichkolwiek kratek wentylacyjnych. Jeśli chodzi o szpalety koło okien to obie firmy zalecały przykucie przynajmniej tynku. Chciałbym się też zapytać czy do styropianu grafitowego są inne kleje niż do białego? Wg firmy nr 1 stosującej bolix, kleje są te same. Ze względu na gaz na północnej ścianie docieplenie na tej ścianie nie będzie do samej ziemi. Obie firmy sugerowały umycie ściany północnej + chemia i grunt na tę oraz pozostałe ściany. Obie zajmują się dociepleniami kilkanaście lat. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam,
×
×
  • Utwórz nowe...