Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Eksperci Termo Organika

Firma
  • Posty

    68
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

Eksperci Termo Organika last won the day on stycznia 29

Eksperci Termo Organika had the most liked content!

Reputacja

5 Neutralny

O Eksperci Termo Organika

  • Ranga
    Profesjonalista

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, grubość tych materiałów zależy od tego czy garaż jest ogrzewany czy nie i jakie są preferencje użytkowników odnośnie utrzymywanej w nim temperatury. Jeżeli jest nieogrzewany i chcemy żeby zużycie energii w budynku było jak najmniejsze wówczas należy jak najlepiej odizolować część ogrzewaną od nieogrzewanej . Proponuję w przypadku stropu pod łazienką 12-15 cm styropianu i tyle samo na ścianę wewnętrzną. Oczywiście trzeba sprawdzić czy takie grubości nie zmniejszą nam za bardzo wysokości, długości lub szerokości garażu. W przypadku gdy garaż jest ogrzewany nie będzie konieczna tak dobra izolacja ścian wewnętrznych ale proponuję dobre ocieplenie stropu pod łazienką. Ze względu na to, że w łazience jest utrzymywana wyższa temperatura niż w pozostałych pomieszczeniach. Unikniemy także wychłodzenia podłogi w łazience a w przypadku ogrzewania podłogowego znacznie zmniejszymy straty. Najlepiej to docieplenie wykonać styropianem grafitowym Termo Organiki z linii TERMONIUM. Zastosowanie wspomnianych płyt przy 12 cm daje nam taki efekt izolacji jak 15 cm zwykłego styropianu dzięki czemu zostanie zaoszczędzone miejsce wewnątrz garażu.
  2. Sprawa ocieplania ścian trójwarstwowych, bo tak klasyfikuję się ten układ (pustak, pustka powietrzna lub izolacja termiczna, cegła lub połówka pustaka) jest dość często poruszanym zagadnieniem w różnych tematach związanych z ocieplaniem ścian zewnętrznych budynku. Zazwyczaj sposób ułożenia styropianu w szczelinie pomiędzy murem a ścianka zewnętrzną pozostawiała wiele do życzenia. Bardzo często warstwa izolacji nie jest ciągła a szczeliny na styku płyt są tak duże że powodują spore straty ciepła. Grubość 5 cm izolacji jest zdecydowanie za mała. Kolejnym dość często poruszanym aspektem jest wilgoć w mieszkaniu, a raczej obawa przed pojawieniem się wilgoci po wykonaniu ocieplenia. To nie ocieplenie sprawia, że wilgoć pojawia się w mieszkaniu to zdecydowanie brak ocieplenia, w skutek czego dochodzi do nadmiernego wychłodzenia na wewnętrznej powierzchni ścian. Para wodna będąca w powietrzu napotykając na zimna powierzchnię wykrapla się powodując zawilgocenie. Temat jest bardzo złożony i wymaga zawsze dokładnej analizy przed przystąpieniem do prac ociepleniowych. Kluczową sprawą jest dokładne zaplanowanie ocieplenia każdych elementów w bryle budynku. Przykładem jest płyta balkonowa, która może powodować bardzo duże wychłodzenie na wewnętrznej powierzchni ściany (szczególnie na styku z podłogą lub sufitem), również inne elementy konstrukcyjne które nie zostały w odpowiedni sposób zaizolowane, potęgują stratę ciepła, tworząc tzw. mostek termiczny (punktowy lub liniowy). to właśnie w takich miejscach może dochodzić do zawilgocenia i te elementy budynku wymagają szczególnej analizy. Nie możemy zapomnieć o wentylacji, sprawnej wentylacji! Tylko w ten sposób (lub przez wietrzenie) możemy zapewnić odpowiednią wymianę powietrza i usunięcie z mieszkania wytworzonej pary wodnej. Nie zrobi tego ściana zewnętrzna bez względu na to z jakich materiałów będzie zbudowana i czym ocieplona. Ściana nie odprowadza wilgoci na zewnątrz (udział w przenikaniu wilgoci to około 3% ; zaledwie). Czas pokazuje, że nie stać nas na to by nie ocieplać budynków. Koszt nośników energii zachowuje niezmiennie tendencje zwyżkowe od wielu lat i raczej nie będzie taniej. Niezmiernie trudne jest też utrzymanie odpowiedniego komfortu dla użytkowników nieocieplonych budynków- "zimno zimą, gorąco latem"
  3. Widoczne na zdjęciu pionowe pasy w odstępie ok. 100 cm to tzw. zakładki siatki zbrojącej z włókna szklanego, które wykonuje się zakładając na siebie (ok. 10 cm) kolejne warstwy zatapianej w kleju siatki. Ten efekt może być widoczny w pewnych momentach dnia, szczególnie wtedy gdy promienie słoneczne padają bardziej równolegle do powierzchni elewacji. Należy jednak zaznaczyć, że światło (naturalne lub sztuczne) nie jest kryterium odbioru robót elewacyjnych. W kwestii "taśm startowych" czy chodzi o uszczelnienia przyokienne na połączeniu okna z elewacją?
  4. Najważniejszy jest komfort mieszkańców, którzy będą w tym budynku mieszkać i niskie rachunki za energię, przez cały okres użytkowania. Nie może być tak, że wykonawca będzie dyktował warunki dotyczące wyboru materiału, a sprowadzając to do innego porównania... to mniej więcej jak inwestor chciałby w łazience wannę, a wykonawca namawia go na kabinę prysznicową, "bo się lepiej robi". Wracając do meritum pytania; zapisane w projekcie rozwiązanie, szczególnie w nowych projektach, są zazwyczaj w charakterze standardu energooszczędnego, a każda zamiana materiałów może mieć wpływ na efekt końcowy zapotrzebowania budynku na energię, chyba, że grubość zostanie zwiększona o około 30%. Styropian grafitowy to obecnie najczęściej stosowany materiał do ocieplania ścian zewnętrznych z uwagi na bardzo dobre (w porównaniu ze zwykłym styropianem) właściwości izolacyjne. Zastosowanie 20 cm ocieplenia styropianem grafitowym TERMONIUM PLUS fasada zapewni uzyskanie ochrony cieplnej budynku w taki sam sposób jak ocieplenie zwykłym styropianem o grubości płyt 27 cm. W kwestii montażu płyt grafitowych, które są koloru ciemnego i bardziej się nagrzewają w słońcu, w porównaniu ze zwykłym styropianem wystarczy zasłonić elewację specjalną siatką ochronną przeznaczona do zabezpieczenia robót ociepleniowych, która jest rozwieszana na rusztowaniu. To jest najszybszy, najlepszy i najtańszy sposób ochrony elewacji przed dużym nasłonecznieniem. Dodatkowo siatka ochronna zabezpiecza pozostałe etapy wykonania ocieplenia przed oddziaływaniem warunków atmosferycznych jak np. wykonanie warstwy zbrojonej, gruntowanie nakładanie tynku, itp.
  5. Ocieplenie ścian fundamentowych, które zazwyczaj wykonane są z betonu w formie bloczków lub wylewane w szalunkach, jest bardzo ważne i nie można go lekceważyć ponieważ przy słabej izolacji cieplnej dochodzi do mocnego wychłodzenia węzła łączącego ścianę zewnętrzną na styku ze ścianą fundamentową i podłogę na gruncie (strop nad piwnicą). Zaleca się by grubość ocieplenia fundamentów była taka sama jak ścian zewnętrznych powyżej gruntu. W praktyce zazwyczaj grubość ocieplenia ścian fundamentowych jest trochę cieńsza niż ścian powyżej gruntu. Jednak nie powinno to być mniej niż 15 cm warstwa izolacji od ławy fundamentowej, w postaci płyt styropianowych przeznaczonych do stosowania w gruncie. Do ocieplenia fundamentów proponuję zastosować płyty styropianowe TERMONIUM fundament (λ=0,031 W/mK) produkcji Termo Organika. Są to płyty styropianowe uszlachetnione kompozycją związków hydrofobowych, które zwiększają odporność płyt na długotrwałe działanie wody. Płyty styropianowe TERMONIUM fundament jak i inne płyty styropianowe w kategorii „FUNDAMENT” są odporne na zawilgocenie w całej objętości, mają parametry spełniające wymagania nowoczesnej izolacji termicznej stosowanej w ekstremalnych warunkach, gdzie wyrób jest w bezpośrednim kontakcie z wodą przez długi okres czasu w połączeniu ze zmianą temperatury (temperatury dodatnie i ujemne).
  6. Światło na elewacji ( i nie tylko) może dodatkowo wzmocnić efekt wizualny elewacji, budynku, otoczenia w sposób pozytywny, ale może też wywołać efekt odwrotny (jak w tym przypadku) i pokazać nierówności w każdym ułamku milimetra, co nie znaczy, że jest to źle wykonana praca. Gra światłem wymaga odpowiedniego ustawienia i niejednokrotnie bywa zabiegiem trudnym zanim osiągnie się efekt zadowalający. W pierwszej kolejności należy powiedzieć, że światło (naturalne, sztuczne) nie jest kryterium odbioru robót elewacyjnym zawartym w branżowych instrukcjach wykonawczych np. instrukcja producenta systemu, instrukcja stowarzyszenia branżowego WYTYCZNE. Nieprawdą jest stwierdzenie wykonawcy, że "styropian mógł się odkształcić..." prawidłowo przyklejony styropian metodą obwiedniowo - punktową (ramka przy krawędzi płyty i kilka placków kleju w środku) lub klejony metodą nakładania kleju na całą powierzchnię jest stabilny i tworzy nieprzerwaną warstwę izolacji na całej powierzchni ocieplanej ściany. Najbardziej prawdopodobna przyczyna tkwi w niedostatecznie grubej warstwie zbrojącej, czyli grubość kleju na styropianie, która powinna być w okolicach 4 mm w której zatapiana jest siatka z włókna szklanego, ale to tylko hipoteza. Proszę zobaczyć jak oświetlenie rzuca ogromny cień z ze skrzynki instalacyjnej czy z parapetu niewiele wystających po za obrys elewacji. Najlepszym rozwiązaniem jest odsunięcie źródła światła od elewacji o kilkanaście centymetrów i wszystkie nierówności dotychczas widoczne powinny "zniknąć".
  7. Podczas prac ociepleniowych siatki powinny być na rusztowaniu od samego początku rozpoczęcia robót. Siatki osłonowe stosuje się w celu zabezpieczenia elewacji przed bezpośrednim działaniem warunków atmosferycznych (nasłonecznienie, opady, wiatr). Chronią nie tylko styropian biały, szary czy kropki, ale również inne etapy pracy ocieplania ścian np. przed gruntowaniem, szczególnie ważna jest ochrona cienkiej warstwy kleju w którym będzie zatapiana siatka, by zbyt szybko nie wyschnął przy nasłonecznieniu, wietrze lub nie został uszkodzony w wyniku zacinającego deszczu przy niespodziewanym załamaniu pogody. Podobnie w przypadku aplikacji tynku lub farby gdzie należy zachować największą ostrożność podczas aplikacji by uzyskać największy poziom estetyki i zadowalający finał prac. Brak osłony przeciwsłonecznej jest niewskazany. Firma Termo Organika zaleca stosowanie siatek ochronnych podczas mocowania kompletnego systemu ociepleń ETICS.
  8. Obecnie standardem staje się ocieplenie styropianem grafitowym o grubości 20 cm. Jeżeli w projekcie jest 15 cm izolacji, to widocznie takie założenia ochrony cieplnej przyjął projektujący co też nie jest złym rozwiązaniem, ale obecnie przyjęte wytyczne projektowania budynków energooszczędnych zakładają izolację cieplną ścian zewnętrznych na poziomie 20 cm styropianu. Najlepiej sprawdza się styropian grafitow z linii TERMONIUM. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że dom jest budowany z założeniem kilkudziesięcioletniego okresu użytkowania, dlatego w kwestii zapotrzebowania budynku na energie i późniejszych kosztów z tym związanych trzeba przypilnować spraw ochrony cieplnej na etapie budowy. Odmian styropianów różniących się głównie współczynnikiem lambda (parametr izolacyjności) jest kilka. Firma Termo Organika w swojej ofercie ma siedem odmian styropianu przeznaczonego do ocieplania ścian zewnętrznych budynku. W bardzo uproszczony sposób można porównać właściwości styropianów. Pomiędzy styropianem o najlepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS fasada, którego współczynnik lambda wynosi 0,031 W/mK, a styropianem najczęściej wybieranym DALMATYŃCZYK fasada jest ponad 30% różnicy porównując właściwości izolacyjne. Sugeruję zastosowanie 20 cm ocieplenia płytami TERMONIUM PLUS fasada. Taki wariant zapewni uzyskanie ochrony cieplnej budynku w podobny sposób jak zastosowanie 27 cm zwykłego styropianu.
  9. Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
  10. Styropian grafitowy można przyklejać przy pomocy kleju poliuretanowego, który jednak trochę różni się od uniwersalnej pianki montażowej. Praca z zastosowaniem kleju poliuretanowego jest szybsza, co jest zaletą, ponieważ klej w puszce jest gotowy do użycia, a jego wiązanie następuje w ciągu kilkunastu minut, gdzie w przypadku klejów cementowych okres ten trwa kilkadziesiąt godzin. W systemach ociepleń, zaleca się by płyty styropianowe mocowane na kleju poliuretanowym np. klej poliuretanowy Termo Organika TO-KPU były dodatkowo mocowane przy pomocy łączników mechanicznych. Z kolei stosując klej uniwersalny na bazie cementu, który służy do przyklejania płyt styropianowych i do zatapiania siatki Termo Organika TO-KU, można pominąć kołkowanie w przypadku nowobudowanych domów, o ile projektant nie przewidział dodatkowego mocowania. Trzeba pamiętać by metoda nakładania kleju na płytę styropianową była zgodna z zaleceniami producenta. Więcej na temat poprawnego wykonania można przeczytać w instrukcji wykonania ocieplenia w Kompletnym Systemie Ociepleń Termo Organika.
  11. Styropiany fundamentowe Termo Organika (TERMONIUM PLUS fundament, TERMONIUM fundament, GOLD fundament SILVER fundament) nie potrzebują dodatkowych zabezpieczeń powierzchni w celu utrzymania swoich właściwości użytkowych. Folia budowlana lub folia kubełkowa stanowi wystarczającą warstwę rozdzielającą i też w pewien sposób chroni izolację przed mechanicznym uszkodzeniem przy obsypywaniu gruntem i zagęszczaniem przy pomocy urządzeń wibrujących. Dodatkowo zabezpiecza warstwę izolacji przed korzeniami roślin znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie ściany fundamentowej. Zabezpieczanie styropianu fundamentowego przy pomocy siatki zatopionej w warstwie kleju jest rozwiązaniem droższym, czasochłonnym i nie dającym dodatkowych korzyści.
  12. Warstwa zbrojona (siatka z włókna szklanego zatopiona w kleju uniwersalnym) nie jest przezroczysta, zatem światło słoneczne nie dociera w głąb elewacji i bezpośrednio nie powoduje nagrzewania zabudowanego styropianu. Jedynie powierzchowne nagrzewanie elewacji może być spowodowane bezpośrednim oddziaływaniem słońca, ale czy będzie to styropian biały, szary czy w kropki, nie będzie miało znaczenia. Rodzaj użytego styropianu nie ma żadnego wpływu na temperaturę wewnątrz kompletnego systemu ocieplenia. Każdy rodzaj izolacji będzie tak samo poddany oddziaływaniu temperatury, w zależności od koloru wykończenia elewacji. Ciemne barwy będą absorbować znacznie więcej promieniowania doprowadzając do nagrzania powierzchni nawet do temperatury w okolicach 70°C. Nie ma znaczenia dla całego systemu (po jego wykonaniu) czy izolację stanowi styropian grafitowy, w kropki czy najzwyklejszy biały. Kompletny System Ociepleń Termo Organika jest przebadany w zakresie odpowiedniego dopasowania składowych systemu i ma gwarancję kompatybilności wszystkich składników tworzących system ociepleń: styropian, tynki, kleje, itp.
  13. Jeżeli jest przewidziane ogrzewanie podłogowe, to styropian akustyczny SUPERAKUSTIC-podłoga powinien być układany na stropie w pierwszej kolejności, następnie może być użyty każdy styropian z kategorii „dach-podłoga” (sugerowany SILVER dach-podłoga lub GOLD dach-podłoga z uwagi na większą wytrzymałość mechaniczną przy mocowaniu rur za pomocą klipsów wciskanych w płyty styropianowe.), następnie budowlana folia PE i wylewka (sugerowane zbrojenie wylewki przy pomocy arkuszy ze zgrzewanego drutu. Jeżeli na podłożu są prowadzone instalacje (CO, centralny odkurzacz, prąd, czerpnie, wentylacje mech. Itp.), to zanim zostaną ułożone płyty SUPERAKUSTIC, należy zastosować zwykłe płyty styropianowe z kategorii „dach-podłoga”, które będą stanowić wyrównanie podłoża („utopienie” instalacji w warstwie styropianu podłogowego) przed ułożeniem warstwy styropianu akustycznego SUPERAKUSTIC-podłoga. By osiągnąć jak najlepsze parametry układu podłogowego pod względem komfortu akustycznego (tłumienie dźwięków uderzeniowych powstających w wyniku np. chodzenia, biegania, upadania przedmiotów, odbijania piłki, itp.), należy zastosować płyty akustyczne SUPERAKUSTIC-podłoga w jednej nieprzerwanej warstwie, układane na równym podłożu. Jako układ podłogowy należy rozumieć wszystkie warstwy od stropu włącznie po elementy wykończeniowe podłogi. Więcej informacji o zastosowanieu płyt styropianowych SUPERAKUSTIC podłoga, jest dostępne w karcie technicznej na stronie firmy Termo Organika
  14. Lista materiałów izolacyjnych zawarta w formularzu jest bardzo uproszczona, podobnie jak i algorytm do obliczenia odpowiedniej grubości izolacji. Prawdopodobnie autor tego formularza przyjął pewne uśrednienie dotyczące parametrów przegród zewnętrznych (wymagania dla przegród budowlanych w poszczególnych latach) dla budynków istniejących oraz właściwości materiałów, których zastosowanie pozwoli na spełnienie wymagań prawnych dotyczących izolacyjności przegród od 2021 roku. Bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie styropianu grafitowego o współczynniku λ= 0,033 W/(mK) np. GALAXY fasada lub mniejszym (lepszym) np. TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku λ= 0,031 W/(mK), z uwagi na znacznie lepsze właściwości izolacyjne styropianów grafitowych i na dodatek w bardzo korzystnej cenie. Przy ocieplaniu ścian zewnętrznych prace należy wykonać przy użyciu kompletnego systemu ociepleń, gdzie: styropian, kleje, siatki, tynki, itp. są dostarczone od jednego producenta. Warto podkreślić fakt, że występujący w słowniku wniosku styropian „twardy” o współczynniku λ=0,035 W/(mK) nie jest rozwiązaniem optymalnym nawet w przypadku ocieplania podłóg na gruncie, a tym bardziej w przypadku ocieplania ścian zewnętrznych. To rodzaj płyt dedykowanych do ocieplania podłogi w garażach lub miejscach mocno obciążonych. Koszt zakupu styropianu o współczynniku λ= 0,035 W/(mK) będzie znacznie większy niż styropianu grafitowego (mimo gorszych parametrów izolacyjnych). Nazwa „styropian twardy” nie występuje w definicji pojęć normatywnych i ma raczej charakter żargonu budowlanego
  15. Zaproponowane rozwiązanie stanowczo odradzam!, ponieważ nie jest poprawne (zbyt cienka warstwa stabilizująca w postaci siatki z klejem) i może dojść do powstania naprężeń podczas chodzenia i w rezultacie spękania płytek. Więc jeśli płytki, to stabilny podkład np. wylewka betonowa. Proponuje jednak inne rozwiązanie, praktyczne, bezpieczne i zdecydowanie tańsze: na warstwie ułożonego styropianu Termo Organika TERMONIUM dach-podłoga (może być ułożony w dwóch warstwach np. 2x 10 cm lub więcej), ułożyć płyty OSB i to w zasadzie koniec prac. Płyty OSB można ze sobą połączyć przy pomocy spinek, łączników, itp. W przyszłości, jeśli zajdzie potrzeba adaptacji poddasza na cele mieszkaniowe, układ można dość szybko rozebrać zwiększając kubaturę pomieszczenia i wykorzystując płyty styropianowe do izolacji poddasza (styropian dobrze mocuje się między krokwiami i jest gwarancja, że pozostanie tam nienaruszony). To najlepszy sposób na izolację stropu na poddaszu, strychu sporadycznie użytkowanym.
×
×
  • Utwórz nowe...