Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Eksperci Termo Organika

Firma
  • Posty

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Eksperci Termo Organika

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Mechaniczne mocowanie izolacji potocznie nazywane kołkowaniem, jest to etap prac, który ze względu na wielorakość rozwiązań bywa stosowany bardzo różnie "od skrajności w skrajność". Taka sytuacja wynika zazwyczaj z braku dokładnego projektu wykonawczego, co sprawia, że wykonawca często kieruje się powtarzalnym schematem i na wszelki wypadek "strzela" 2-3 kołki w płytę styropianową, niezależnie czy jest taka potrzeba czy nie. Więcej informacji na temat m"kołkowania" można zobaczyć na: https://termoorganika.pl/biblioteczka?language=pl#n-1267
  2. Witam, Koncepcja docieplenia ściany o budowie trójwarstwowej od strony zewnętrznej jest jak najbardziej poprawna. Grubość ocieplenia w przypadku budynków istniejących może być w pewnym stopniu ograniczona i zastosowanie 10 cm warstwy może być optymalnym rozwiązaniem. Każdy dodatkowy centymetr grubości izolacji będzie pozytywnie wpływał na komfort użytkowania budynku i jeśli jest taka możliwość to warto wykorzystać i zastosować maksymalnie możliwą grubość izolacji. Przy docieplaniu warto zastosować styropian o lepszych parametrach izolacyjnych, który przy mniejszych grubościach zapewni odpowiednią ochronę cieplną ścian, np. styropian TERMONIUM PLUS fasada o grubości 15 cm zamontowany na ścianie zewnętrznej będzie chronić przegrodę tak jak najzwyklejszy styropian o grubości ponad 20 cm. W przypadku budynku docieplanego zastosowanie 20 cm warstwy ocieplenia może nie być możliwe a 15 cm już tak. Sprawa wilgoci zazwyczaj jest rozwiązywana w momencie ocieplenia budynku, ponieważ ściany zewnętrzne są już odpowiednio zabezpieczone przed nadmiernym wychłodzeniem zimą i nie dochodzi do kondensacji pary wodnej (wykroplenia) na ich powierzchni wewnątrz budynku. Nie zwalnia to jednak z pracy układów wentylacyjnych, których prawidłowe działanie jest podstawą poprawnego funkcjonowania i użytkowania budynku. Proponuje oprzeć się na sprawdzonym rozwiązaniu ocieplenia ścian od zewnątrz, najlepiej przy użyciu kompletnego systemu ociepleń Termo Organika.
  3. W całym wątku nie została poruszona bardzo ważna kwestia dotycząca stosowania kompletnych zestawów ociepleń. W przypadku ocieplania ścian zewnętrznych stosowanie kompletnego systemu ociepleń w skład którego wchodzą: płyty styropianowe, kleje, siatki zbrojące, grunty, tynki, co jest bardzo istotne dla inwestora z tytułu ewentualnych roszczeń reklamacyjnych. Kompletny system ociepleń jest objęty dokumentem jakim jest Aprobata Techniczna, co też jest jasną informacją jakie produkty tworzą system, który został przebadany pod względem kompatybilności składników i zachowania się całego układu w funkcji czasu i bezpieczeństwa pożarowego (klasyfikacja ogniowa NRO - Nie Rozprzestrzeniający Ognia). Niewiele osób wykonujących ocieplenie (inwestorzy, wykonawcy, projektanci) posiada wiedzę, że zastosowanie produktów nie objętych wspólną Aprobatą Techniczną (np. tynk lub klej , itp.), powoduję utratę roszczeń z tytułu reklamacji do producenta materiałów. Wykonanie systemu ociepleń ścian zewnętrznych przy użyciu produktów pochodzących od różnych producentów kwalifikuję taki układ jako "SKŁADAK". Dlatego bardzo ważnym argumentem przed rozpoczęciem prac (projektowych, zakupowych czy wykonawczych) jest wybór materiałów, które objęte są Aprobatą Techniczną i mają miano kompletnego systemu ociepleń.
  4. Witam, Docieplenie stropu oddzielającego część użytkową od części nieużytkowej wymaga zastosowania odpowiedniej izolacji cieplnej, która zapewni optymalną ochronę cieplną stropu co pozwoli zapewnić odpowiedni komfort dla użytkowników. Zbyt słaba izolacja stropu będzie powodować duże traty ciepła co przyczyni się do mniejszego komfortu i znacznie większych wydatków związanych z ogrzewaniem. Strumień ciepłego powietrza w ogrzewanych pomieszczeniach będzie przemieszczał się w stronę stropu i przy słabym zabezpieczeniu izolacyjnym, strop będzie przewodził ciepło powodując duże starty energii. W budynku mieszkalnym zaleca się stosowanie materiałów izolacji termicznej stropu o lepszych parametrach izolacyjnych styropianu np. TERMONIUM dach-podłoga (styropian z dodatkiem grafitu) w grubości co najmniej 20 cm. W budynkach wysoko energooszczędnych w przypadku ocieplania stropów stosuję się grubość ocieplenia ponad 30 cm. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień Dyrektor Techniczny d/s produktów
  5. Witam, Obciążenie użytkowe powierzchni typu taras w warunkach budownictwa mieszkaniowego nie wymaga stosowania materiałów termoizolacyjnych o bardzo dużych wytrzymałościach mechanicznych np. wytrzymałość na ściskanie. Wystarczający będzie styropian GOLD dach-podłoga https://termoorganika.pl/gold-dach-podloga, którego deklarowana wytrzymałość na ściskanie wynosi 100 kPa. Takie parametry styropianu oznaczają możliwość obciążenia stropu ciężarem 3 ton/m2. Grubość styropianu powinna być uwzględniona w projekcie. Jeżeli takiej informacji nie ma lub do wymienionego zakresu prac nie przygotowano normy, wówczas nad pomieszczeniem typu garaż może być użyta mniejsza grubość styropianu niż w przypadku pomieszczeń mieszkalnych. Sugerowana grubość 12-15 cm. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  6. Witam, Odległość zamocowania płyty styropianowej od ściany zewnętrznej nie jest zdefiniowana w instrukcjach i wytycznych dotyczących ocieplania ścian, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Zazwyczaj grubość warstwy klejowej po nałożeniu na płytę i przyklejeniu do ściany (po dociśnięciu, tak by klej był na większej powierzchni płyty) wynosi kilka - kilkanaście milimetrów. Szczelina między ścianą a płytą styropianową wynosząca 5-6 cm świadczy o bardzo dużym i prawdopodobnie niepotrzebnym zużyciu kleju. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  7. Witam, Niestety wentylacja grawitacyjna nie działa w sposób optymalny i przy dużej różnicy temperatur jak to ma miejsce zimą jej działanie można określić jako "nadczynność" co może powodować odwrócenie ciągu kominowego w niektórych kanałach wentylacyjnych. Dzieje się tak w celu wyrównania ciśnienia powietrza, które nie jest w stanie być doprowadzone do pomieszczeń w odpowiedniej ilości przez mikroszczeliny. Z takim zjawiskiem można się często spotkać, stąd nagminnie pojawiają się w mieszkaniach zaklejone kratki wentylacyjne z których "po prostu wieje" i bynajmniej owe kratki wentylacyjne nie stanowią doprowadzenia powietrza do kotła lub kominka.... Jeżeli efektem zawilgocenia jest woda opadowa dostająca się do komina, to należy temu zapobiec przez zastosowanie odpowiednich akcesoriów montowanych u szczytu komina. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  8. Witam, Odpowiedź na poniższe pytanie będzie w sposób bardzo ogólnikowy, ponieważ nie znam detali zastosowanego rozwiązania i skutków powstałych z tego tytułu można tylko domniemać ewentualnej przyczyny. Przewody kominowe (taką funkcję pełni filar) powinny być zaizolowane termicznie z uwagi na niejednorodność pracy przy zastosowaniu wentylacji grawitacyjnej szczególnie zimą. Dochodzi wówczas do niekontrolowanego przepływu strumienia powietrza w kanałach wentylacyjnych i efektem jest zasysanie zimnego powietrza z zewnątrz budynku kanałem wentylacji (tzw. odwrotny ciąg kominowy). W wyniku takiego zjawiska powierzchnia ściany do której przyległy jest komin, a często tworzy z nią integralna część, wychładza się powodując zjawisko kondensacji pary wodnej. Fragment komina na poddaszu jest krótkim przewodem wentylacyjnym stąd może stąd może powstać problem z odpowiednim przepływem strumienia powietrza. Ocieplenie powierzchni filara, wyeliminuje wychładzanie się warstwy zewnętrznej i powstałych z tego tytułu problemów w postaci wykraplającej się wilgoci. Prace można wykonać przy użyciu materiałów wchodzących w skład kompletnego systemu ociepleń Termo Organika. Po ociepleniu filara warto sprawdzić poprawność działania kanału wentylacyjnego przez wykwalifikowanego fachowca w tej dziedzinie i ewentualnie usprawnić działanie wentylacji przez zastosowanie odpowiednich urządzeń poprawiających efektywność pracy. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  9. Witam Bardzo ciężko jest odpowiedzieć na pytanie nie znając szczegółów, a które mogą mieć bardzo duży wpływ na wybór odpowiedniego rozwiązania. Opisany układ (pustak żużlobeton + styropian 10 cm) ciężko zaliczyć do bardzo dobrej ochrony cieplnej i raczej taki układ wymaga docieplenia.Zastosowanie ocieplenia od wewnątrz w postaci 8-10 cm warstwy styropianu TERMONIUM PLUS fasada powinno zapewnić odpowiednią izolacyjność z zachowaniem poprawnego funkcjonowania takiego układu. Dobrze byłoby takie rozwiązanie skonfrontować z osobą znającą się na projektowaniu przegród budowlanych lub audytorem energetycznym, ponieważ po uwzględnieniu wszystkich szczegółów bryły budynku można podjąć decyzję co do sposobu ocieplenia. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień Dyrektor Techniczny d/s produktów
  10. Rozpoczęcie prac ociepleniowych powinno być poprzedzone fazą projektową w oparciu o dokonany stan techniczny części nadziemnej i podziemnej fundamentów. Projekt wraz ze specyfikacją powinien zawierać przebieg prac, sposób zamocowania i wybór odpowiednich materiałów. W praktyce niestety bardzo często brakuje odpowiedniego przygotowania i zaplanowania robót co skutkuję błędami lub nadmiernym kosztem związanym z wykonaniem. Przed rozpoczęciem prac ociepleniowych ściany fundamentu trzeba odkopać, oczyścić, wyrównać ewentualne nierówności (jeśli jest potrzeba). Następnym etapem prac ociepleniowych powinno być wykonanie warstwy hydroizolacji w postaci masy bitumicznej wodorozcieńczalnej (brak reakcji ze styropianem) nanoszonej na powierzchnię ścian fundamentowych. We wspomnianym przypadku na ścianach jest lepik, który może niszcząco oddziaływać na styropian, dlatego warto było by raz jeszcze pokryć powierzchnię ścian masą bitumiczną wodorozcieńczalną w celu odseparowania agresywnego czynnika jakim jest lepik. Po wyschnięciu następuje mocowanie odpowiedniego rodzaju płyt styropianowych TERMO ORGANIKA o nazwie TERMONIUM fundament, przystosowanych specjalnie do izolacji ścian fundamentowych, które są bardzo odporne na zawilgocenie i zachowują właściwości izolacyjne przez bardzo długi okres użytkowania. Płyty mocuje się przy pomocy kleju poliuretanowego TO-KPS, który bardzo szybko uzyskuje trwałe i stabilne mocowanie. Kolejnym etapem prac jest zamocowanie folii kubełkowej i zasypanie fundamentu. Strefy powyżej poziomu gruntu w przypadku wykończenia okładziną kamienną, ceramiczną, itp. Powinny zostać dodatkowo zamocowane przy pomocy kołków montażowych do styropianu. Jest to pod każdym względem optymalny sposób wykonania ocieplenia ścian fundamentowych. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  11. Konstrukcja ściany zewnętrznej jaką Pan przedstawił w opisie to technologia trójwarstwowa (ściana konstrukcyjna gazobeton 24 + pustka + ściana osłonowa 12cm cegła). Obecne standardy budownictwa klasyfikują taki rodzaj ścian na niskim poziomie z zaleceniem poprawy ochrony cieplnej przy pomocy izolacji mocowanej na zewnątrz budynku. Nie ma też żadnych przeszkód by ściany zewnętrzne budynku zbudowane zgodnie z powyższym opisem docieplić. Bardzo duża ilość budynków z lat 70, 80 była wzniesiona w technologii trójwarstwowej. Pierwsze docieplenia tego typu budynków zostały wykonane w latach 90 i jak wynika z ponad dwudziestoletniego okresu eksploatacji, potwierdzają się argumenty i zasadność wykonywania prac dociepleniowych. Docieplenie budynku nie powoduje zawilgocenia. To brak odpowiedniej ochrony cieplnej jest powodem powstawania zawilgocenia, zagrzybienia, złych warunków higienicznych, braku komfortu, itp. Słabo zaizolowane ściany zewnętrzne lub całkowity brak zastosowania materiałów izolacyjnych powoduje nadmierne wychładzanie się ścian (sufitów, podłóg), co stanowi bardzo dobre warunki do rozwoju pleśni. Wilgoć, która zawsze jest w powietrzu (optymalne warunki dla użytkowników to około 55% wilgotności) przy źle zaizolowanych ścianach zewnętrznych dochodzi do sytuacji wykroplenia się pary wodnej zawartej w powietrzu na zimnej powierzchni ściany wewnątrz domu. W sytuacji, gdzie ściany zewnętrzne budynku są docieplone, nie dochodzi do ich wychłodzenia, a temperatura na powierzchni ścian wewnątrz jest na tyle dużą, że nie dochodzi do wykroplenia się wilgoci. Nie powstają warunki sprzyjające rozwojowi pleśni, grzybów. Zdecydowanie poprawia się komfort użytkowania, zmniejszają się wydatki na ogrzewanie. Docieplając istniejące budynki warto zastosować styropian o znacznie lepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS fasada, są to płyty z dodatkiem grafitu (szare), a ich izolacyjność w porównaniu ze zwykłymi płytami jest o około 30% lepsza. W podobny sposób przekłada się to na zastosowaną grubość płyt. Np. 15 cm grubość płyt TERMONIUM PLUS fasada, będzie chronić budynek w taki sam sposób jak ponad 21 cm warstwy zwykłego białego styropianu. Warto pamiętać, że docieplenie powinno być wykonane przy użyciu kompletnego systemu ociepleń, pochodząc ego od jednego producenta, objętego Aprobatą Techniczną. Termo Organika w swojej ofercie posiada kompletny system, w skład którego wchodzą: styropian, tynki, farby, kleje, siatki. Więcej informacji odnośnie materiałów i szerokiej palety kolorów znaleźć można na www.termoorganika.pl
  12. Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt styropianowych i dopiero nałożenie tynku mozaikowego (dekoracyjnego). Podłoże do którego mocuje się styropian powinno być stabilne. W sytuacji kiedy na podłożu (w tym przypadku podmurówka) są luźne części starego tynku, należy je skuć, a całość zagruntować gruntem sczepnym Termo Organika TO-GS. Płyty styropianowe np. SILVER fasada przykleja się przy użyciu kleju do przyklejania TO-KS i ewentualnie dodatkowo mocuje się łącznikami mechanicznymi (kołkami). Kolejnym krokiem będzie nałożenie kleju uniwersalnego TO-KU i zatopienie siatki. Później już tylko gruntowanie gruntem sczepNałożona warstwa tynku zdecydowanie lepiej będzie się prezentować na podłożu na którym został przyklejony styropian (równa powierzchnia). Dodatkową korzyścią będzie poprawa izolacyjności cieplnej ściany i mniejsze starty ciepła. Pozdrawiam Krzysztof Krzemień
  13. Ochrona cieplna podłogi podobnie jak innych przegród budowlanych powinna być zoptymalizowana, a dobór materiałów w zależności od założeń jakie maja zostać zrealizowane wykonując warstwy izolacji. Dlatego tak ważny jest solidnie wykonany projekt budynku, ponieważ tylko na etapie realizacji jest możliwe zapewnienie odpowiedniej ochrony cieplnej, a tym samym odpowiedniego komfortu użytkowania, mniejszych rachunków za ogrzewanie/chłodzenie, itp. Straty ciepła w kierunku gruntu nie będą stanowiły tak dużego udziału jak to ma miejsce w przypadku ścian zewnętrznych lub stropu (poddasza). Dlatego ocieplenie podłogi na gruncie nie powinno być większe niż ścian zewnętrznych. Przykładowo jeśli na ocieplenie ścian zewnętrznych zostanie użyty styropian grafitowy np. 20cm TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda = 0,031W/mK, to na ocieplenie podłogi na gruncie wystarczający będzie też styropian grafitowy o lambdzie 0,031 W/mK (TERMONIUM dach-podłoga),ale grubości mniejszej np. 15 cm.
  14. Dzień dobry, Odpowiedź na to pytania wymaga wykonania dodatkowych czynności w postaci dokładnej analizy stropu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. W grę wchodzi stateczność układu i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników. Konieczna w takiej sytuacji jest analiza konstruktorska, odtworzenie przynajmniej części projektu (stropu i podpór) tak by przeliczyć dodatkowe obciążenie w postaci wylewki.
  15. Odpowiedź jest dość skomplikowana, ponieważ nie wiem czy strop jest między kondygnacjami mieszkalnymi? I czy izolacja ma pełnić rolę izolacji akustycznej? Czy chodzi raczej o strop np. nad nieogrzewaną piwnicą i zadaniem izolacji będzie ograniczenie strat ciepła? Poza tym co jest przewidziane na stropie? Wylewka?, płyty podłogowe? Zbyt ogólne pytanie na szczegółową odpowiedź