Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Eksperci Piotrowice II

Firma
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

Eksperci Piotrowice II last won the day on czerwca 1 2016

Eksperci Piotrowice II had the most liked content!

Reputacja

4 Neutralny

O Eksperci Piotrowice II

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Podzielam Pana wątpliwości i opinię przedmówcy. Bardziej prawidłowy jest następujący układ warstw: · płyta żelbetowa ze spadkiem (zlecany 1,5-2%) · grunt pod papę termozgrzewalną · papa termozgrzewalna podkładowa (najlepiej 2 warstwy na krzyż) · mata drenażowa lub folia polietylenowa 0,2 mm · termoizolacja ze styropianu ekstrudowanego lub ze styropianu EPS 100-038 (FS 20) · folia polietylenowa 0,2 mm · warstwa dociskowa · grunt pod hydroizolację · hydroizolacja podpłytkowa z odpowiedniej zaprawy wodoszczelnej (najlepiej polimerowo-cementowej) z dodatkowymi elementami uszczelniającymi (taśmy, narożniki itd.) · płytka ceramiczna na kleju do okładzin (najlepiej klasy C2 S1). Tym niemniej radzę wcześniejszy kontakt z projektantem w celu wyjaśnienia z czego wynika zaprojektowany taki, a nie inny układ warstw oraz zaakceptowanie przez niego ewentualnych zmian.
  2. Jaki klej do gresu

    Witam, W przypadku gresów tj. płytek o spieczonym szklistym czerepie i nasiąkliwości nie przekraczającej 0,5%, najczęściej stosuje się kleje o przyczepności do podłoża klasy C2 (≥ 1 MPa) choć zdarza się, że do przyklejania gresów producenci dopuszczają niektóre kleje klasy C1 (≥ 0,5 MPa). Należy wiec zwracać uwagę czy dany klej nadaje się do przyklejania gresu, a najlepiej stosować kleje szczególnie przeznaczone do przyklejania takich płytek np.: Klej do gresu elastyczny ALPOL AK 511 Plus (klasa C2TE, max wielkość boku płytki - 80 cm, może być stosowany na podłożach z ogrzewaniem i na hydroizolacjach, http://www.alpol.pl/pl/katalog_produktow/go:22:384/ ). Zużycie jest zależne od równości podłoża i wielkości zastosowanej pacy.
  3. Witam, Na rynku dostępnych jest wiele preparatów przeznaczonych do odświeżania fug. Najczęściej spotykane są produkty na bazie kwasów (powodują rozpuszczenie zabrudzeń wraz z wierzchnią warstwą spoiny) lub różnego rodzaju kolorowanych farb, które nanoszone są powłokowo na powierzchnię fugi pędzelkiem lub gąbką. Te dwie metody odświeżania są najszybsze do wykonania i najmniej kosztowne. Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić czy uzyskany efekt będzie w danym przypadku satysfakcjonujący (np. czy preparat czyszczący nie odbarwi fugi lub jak trwały będzie renowator). Z tego względu dobrze jest wcześniej wykonać próbę w mało widocznym miejscu i wtedy podjąć decyzję. Najpewniejszym rozwiązaniem (ale i najbardziej pracochłonnym) będzie wymiana fugi. W tym przypadku należy szczególnie uważać, aby podczas usuwania starej spoiny nie uszkodzić płytek (przede wszystkim ich krawędzi). Pozdrawiam Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  4. Rysy skurczowe tynku

    Rysy skurczowe. Co tu wyjaśniać. Za szybko położona szlichta wapienna (feinputz). Tynk podstawowy i szlichta to są dwa produkty o różnej sile skurczu. Można położyć cienki na gruby dopiero po ustaniu naprężeń skurczowych w grubszej warstwie . Gotowe mieszanki są tak konstruowane, żeby w każdej z warstw branej pod uwagę osobno, nie występowały rysy na skutek naprężeń skurczowych. W przypadku dwóch warstw , naprężenia mogą się znosić a mogą się dodawać i efekt jak na budowie. Jeżeli rysy są włosowe, bardzo cienkie. Malowanie je zamaskuje. W przeciwnym wypadku niech się martwi Baumit i wykonawca. Przygotowanie do malowania: książkę można by napisać. Nie wiemy w jakim stanie są ściany, co to za farba, jak mocno trzyma się podłoża itd. itd. itd. Jeżeli są to tylko dziury po kołkach, gips szpachlowy i po temacie. Małe pudełeczko masy szpachlowej z Castoramy i miękka szpachelka załatwią temat. Pozdrawiam! Sławomir Stosik Menadżer Produktu
  5. Rysy skurczowe tynku

    Pytanie: Witam serdecznie wszystkich. W tamtym roku w kwietniu zostały zrobione tynki maszynowe cementowo wapienne firmy baumit, wykończone fainzputz, też tej firmy.Tynki wyszły bardzo równe i ładne. Problem zaczął się ok 3tygodnie później. Pojawiło się bardzo dużo rys, pęknięć. Był tynkarz, stwierdził że wszystko jest ok i grunt to przykryje. Dzięki forum nauczyłem się, że nie można wierzyć nawet KB w takich sytuacjach. Zadzwoniłem do Baumita i przyjechał technik. Obejrzał te rysy i stwierdził to samo co tynkarz, jedynie mówił że na większe rysy zastosować ich grunt fillprimer. Tynki po zrobieniu, dwa dni zwilzalem woda z opryskiwacza, okna były rozszczelnione, tak kazał zrobić tynkarz. Pan z Baumit stwierdził, że popękal fainzputz bo za szybko został położony na tynk. Tynki robili 2 tyg razem z zacieraniem FeinPutz a powinni odczekać ok 3 tyg za nim tą warstwe kładli. Oczywiście zagwarantowal mi, że nie będzie nic widać po malowaniu, jeżeli by było to będę pierwszy od 10 lat jak pracuje w tej firmie a takich przypadków ma bardzo dużo.
  6. Pechowy balkon

    Witam, Od 25 grudnia 2014 obowiązuje pięcioletni okres rękojmi za wady fizyczne nieruchomości. W przypadku stwierdzenia, że wady te powstały z winy firmy deweloperskiej przed przekazaniem nabywcy kluczy do mieszkania, deweloper powinien je usnąć. Deweloper nie jest natomiast odpowiedzialny za błędy powstałe później, np. z winy nabywcy lub firmy wykończeniowej wykonującej prace na jego zlecenie. Przechodząc do opisanego problemu: Balkon powinien być konserwowany zgodnie z zaleceniami sprzedawcy i jest to obowiązkiem lokatora. W opisanym przypadku można oczywiście dokonać miejscowych napraw polegających na ponownym przyklejeniu płytek, które uległy odspojeniu i naprawić/wymienić spoiny. Jednak ponieważ problem pojawił się już po roku można przypuszczać, że takie naprawy będą miały charakter doraźny. Jeśli okładziny zostały one przyklejone niewłaściwym klejem (powinny być stosowane zgodnie z zaleceniami producenta kleje elastyczne lub wysokoelastyczne klasy C2 lub C2S1), lub niewłaściwą metodą (na balkonach, tarasach lub w miejscach narażonych na podciekanie wody zalecane jest przyklejanie płytek tzw. „metodą kombinowaną” lub klejami upłynnionymi zapewniającymi pełne wypełnienie przestrzeni pomiędzy płytką a podłożem) problem będzie się powtarzał. Przyczyn opisanych problemów może być jednak znacznie więcej (brak hydroizolacji podpłytkowej, brak dylatacji podkładu, spoinowanie zwykłą fugą zamiast elastycznej, wąskie spoiny pomiędzy płytkami, ciemne, duże okładziny itd.). Dlatego w przypadku zdecydowania się na remont najlepiej wykonać go zgodnie z wytycznymi producenta systemu hydroizolacji (np. ALPOL HYDRO PLUS T) i z zastosowaniem polecanych przez niego materiałów. Pozdrawiam! Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  7. Farba olejna na ścianie

    Na farbie olejnej można położyć gładź polimerową AM 810. Farba musi być mocna i nośna. Jeżeli farba ma odpowiednią przyczepność do podłoża, nie ma problemów. Powierzchnia farby musi być czysta i odtłuszczona. Z poważaniem! Sławomir Stosik Menadżer Produktu - Tynki Maszynowe I Produkty Gipsowe
  8. Witam, Tego typu klej do okładzin oraz spoinę epoksydową można zastosować pod warunkiem przestrzegania wytycznych producenta. Producent kleju podaje na opakowaniu (lub w karcie technicznej) do jakiego rodzaju zastosowań, okładzin i typu podłoży dany klej jest przeznaczony, jak powinno być przygotowane podłoże przed jego użyciem oraz po jakim czasie płytki można użytkować i spoinować. Tym niemniej trzeba pamiętać jeszcze o innych elementach. Przed przyklejeniem okładzin nawet na kleju który tworzy warstwę izolacyjną, konieczne jest zwykle wcześniejsze uszczelnienie miejsc newralgicznych (połączeń pomiędzy ścianami i podłogą, dylatacji, podjeść i odpływów hydraulicznych) przy pomocy taśm, narożników i mankietów uszczelniających. Jeżeli chodzi o spoiny epoksydowe to są one spoinami chemoodpornymi, o bardzo małej nasiąkliwości a zarazem dużej szczelności. Posiadają bardzo wysoką odporność na ścieranie i korozję biologiczną, co powoduje, że nadają się dobrze do łazienek i innych pomieszczeń narodzonych na wilgoć i wodę (pod warunkiem, że nie są stosowane na powierzchniach odkształcalnych). W przypadku ich stosowania należy przestrzegać rygorystycznie wytycznych stosowania m.in. spoinowanie powinno nastąpić po określonym czasie od przyklejenia okładziny i przy wilgotności podłoża wskazanej przez producenta spoiny (zwykle mniej niż 2%). Najbardziej właściwe przy wykonywaniu tego typu prac jest stosowanie kompatybilnych wyrobów jednego producenta, które są wbudowywane zgodnie z jego zaleceniami, czyli stosowanie kompletnych systemów hydroizolacji. Firma "Piotrowice II" ma w swojej ofercie taki system - system hydroizolacji ALPOL HYDRO PLUS. W jego skład wchodzi folia hydroizolacyjna ALPOL AH 751, akcesoria uszczelniające ALPOL, kleje cementowe ALPOL AK 511-519, spoiny elastyczne ALPOL AS E51-65 (lub spoina epoksydowa ALPOL AH 760). Instrukcja do wykonania poprawnej izolacji w kabinie prysznicowej
  9. Witam, Tynki cementowo-wapienne można w budynku zostawić na zimę i teoretycznie nic im się nie stanie. Jednak należy być pewnym, że tynki są dostatecznie wyschnięte i nie będą ulegały zawilgoceniu, co przy nieogrzewanym budynku może być trudne do zrealizowania. Dla całkowitej pewności dobrze by było utrzymywać w budynku temperaturę powyżej 8 stopni. Pozdrawiam Sławomir Stosik Menadżer grupy produktowej tynki maszynowe
  10. Witam, Wykonywanie wylewki samopoziomującej na wcześniej wykonanej wylewce jest jak najbardziej dopuszczalne. Oczywiście muszą być tutaj spełnione warunki dotyczące przygotowania podłoża wymienione w karcie technicznej wylewki, która ma być wykonywana. Generalnie wcześniej wykonana wylewka podłoża musi być nośna, wysezonowana i dobrze wyschnięta, a jej powierzchnia oczyszczona przez szlifowanie z substancji, które zmniejszają przyczepność (z zanieczyszczeń jeśli takie pojawiły się na posadzce, z mleczka cementowego, które wytrąca się na powierzchni wylewki po jej wykonaniu). Po szlifowaniu powierzchnia wylewki powinna być dobrze opylona (zamieciona miękką szczotką lub jeszcze lepiej odkurzona mechanicznie) i zagruntowana zgodnie z zaleceniami producenta wylewki która ma być stosowana. Dobierając wylewkę trzeba pamiętać aby nie była mocniejsza tj. wyższej klasy niż wcześniej wykonana (mogłoby to doprowadzić do powstawania jej pęknięć i odspojeń od podłoża). Oczywiście przed wykonaniem wylewki należy ułożyć dylatacje brzegowe oraz w zależności od potrzeb dylatacje przeciwskurczowe i konstrukcyjne. Pozdrawiam Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  11. Witam, Odpowiadając na pierwszą część pytania: Podczas pracy ogrzewania podłogowego powstają naprężenia termiczne wynikające z różnej rozszerzalności liniowej materiałów, które ze sobą muszą współpracować (płytki, kleju do okładzin, podłoża). Są one przenoszone przez warstwę zaprawy klejowej. Naprężenia są tym większe, im większe są amplitudy temperatur w których warstwy te pracują. Wpływ na ich wielkość ma również rozmiar samych płytek – im większe są płytki, tym większe powstają naprężenia. Różnice temperatur przy ogrzewaniu podłogowym nie są duże (maksymalnie około 20°C) i nie powodują powstawania dużych naprężeń w warstwie klejowej. Oczywiście najlepsze do przyklejania płytek byłyby kleje o przyczepność klasy C2 i odkształceniu poprzecznym klasy S1 lub S2, często popularnie nazywane klejami elastycznymi lub wysokoelastycznymi, które przeniosą występujące tutaj obciążenia z dużym zapasem. W rozpatrywanym przypadku nie ma jednak potrzeby stosowania aż tak dobrych i drogich klejów. Niekiedy wystarczą już kleje klasy C1 lub znacznie częściej klasy C2 (bez parametrów odkształcenia poprzecznego), oczywiście pod warunkiem, że producent dopuścił je do stosowania na ogrzewanie podłogowe i do płytek o wymiarze 40x 40 cm (przykładem może być Klej uelastyczniony do gresu ALPOL AK 511 klasy C1TE lub klej elastyczny do gresu o wysokiej przyczepności do podłoża ALPOL AK 511 Plus klasy C2TE). Odpowiadając na drugą część pytania: Jest to bardzo mało prawdopodobne, choć oczywiście nie można tego całkowicie wykluczyć. Trzeba bowiem pamiętać, że wyroby mają zgodne z normą deklarowane parametry, które muszą być spełnione. To, że cena marketowa jest niższa wynika najczęściej z wielu innych elementów. Jednym z nich jest fakt, że produkty są zamawiane nie dla jednego marketu, ale dla całej sieci marketów. Zamówienia są więc duże i systematyczne, co przekłada się na możliwość wynegocjowania przez sieć lepszej ceny zakupowej. Przy dużych cało samochodowych zamówieniach niższe są również ceny transportu. Niższa cena może wynikać również z tego, że niekiedy dany produkt dla marketów produkowany jest w mniejszych opakowaniach niż najbardziej popularne i powszechnie występujące na rynku (czyli 25 kg). Pozdrawiam Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  12. Witam, Oba wymienione przez Pana rozwiązania są dosyć często stosowne. Wyrównywanie podłoża klejem nie jest jednak rozwiązaniem systemowym. Kleje do okładzin są jednak najczęściej zaprawami cienkowarstwowymi zalecanymi jedynie do przyklejania płytek do podłoża na warstwie o grubości od 2 do 6 mm. Wyjątkiem są zaprawy klejowe średniowarstwowe lub grubowarstwowe, które umożliwiają jednoczesne wyrównywanie podłoża i przyklejanie okładzin (np. klej ALPOL AK 517 klasy C2FES1 o zakresie stosowania 3-20 mm). Zaletą klejów upłynnionych jest dodatkowo eliminowanie pustek powietrznych pod płytką, co zapewnia maksymalną przyczepność płytki do podłoża oraz uniemożliwia penetracje wodzie (szczególnie nie wskazaną przy przyklejaniu okładzin na zewnątrz). Jeśli jednak zdecydowałby się Pan na wcześniejsze wyrównywanie podłoża zaprawą klejową to powinno być ono wykonane odpowiednio wcześniej, aby przed przyklejeniem płytek klej dobrze związał. Nie można przy tym dopuścić do przesuszenia kleju przed jego związaniem. Do wyrównywania podłoży pod okładziny zalecane są najczęściej zaprawy wyrównujące, które posiadają znacznie szerszy zakres stosowania (np. ALPOL AZ 135 o zakresie stosowania 3-50 mm) oraz często nadają się również do profilowania spadków i wykonywania warstw dociskowych. Oczywiście podłoże w każdym przypadku powinno być przygotowane zgodnie zaleceniami producenta wyrobu, który ma być stosowany. Absolutnie odradzam natomiast przyklejanie na schodach zewnętrznych płytek wielkoformatowych, czyli okładzin o wymiarze przekraczającym 30 x 30 cm. Zastosowanie płytek wielkoformatowych stwarza bardzo wysokie prawdopodobieństwo powstania usterek w warstwie okładzinowej w szczególności odspojeń (spowodowane jest to znacznymi różnicami temperatur, które będą występować w trakcie eksploatacji okładzin, ich dużą rozszerzalnością termiczną i naprężeniami powstającymi z tego tytułu). Zalecane jest natomiast wykonanie dylatacji (gdy powierzchnia bez dylatacji jest większa od 6 m.kw. lub stosunek jej długości do szerokości przekracza 4:1) oraz wykonanie hydroizolacji podpłytowej i połączenie jej z wcześniej wykonaną izolacją fundamentu schodów. Pozdrawiam Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  13. Wysoki poziom wód gruntowych. Jaką izolację zastosować?

    Witam Zmiana poziomu wód gruntowych jest powszechnym zjawiskiem. Nie jest ona zauważalna gdy poziom tych wód jest dosyć niski np. poniżej poziomu posadowienia. W opisanym przez Pana przypadku woda zalega już 30 cm poniżej poziomu terenu, a na powierzchni „chudego” betonu (20 cm ponad powierzchnią gruntu) pojawia się wilgoć. Jak Pan zauważył występujące zawilgocenie jest spowodowane podciąganiem kapilarnym. Aby uniknąć wilgoci wewnątrz pomieszczeń w przyszłości, trzeba już teraz (czyli przed wykonywaniem dalszych warstw podłogowych) wykonać odpowiednią izolację przeciwwilgociową. Izolacja taka powinna być jednak wykonana z produktów przeznaczonych do tego celu. Dlatego też zastosowanie pianki pod panele nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jej przeznaczeniem jest przede wszystkim uzyskanie dokładniejszego przylegania paneli do posadzki podkładowej (w celu redukcji ewentualnych naprężeń i uszkodzeń które mogłyby w nich powstać) oraz stworzenie warstwy wygłuszającej panele. Lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie papy asfaltowej termozgrzewalnej. Powierzchnia pod jej zastosowanie (jak również innych izolacji) powinna być nośna i względnie równa, bez ostrych krawędzi, ubytków czy raków. Papy asfaltowe są najczęściej całkowicie bezpieczne dla styropianu i nie powodują jego niszczenia. W ich przypadku konieczne jest jednak sprawdzenie czy dany produkt może być stosowany wewnątrz pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi. To samo dotyczy również gruntu bitumicznego stosowanego pod papę. Izolacja ma wtedy sens gdy jest wykonana w sposób ciągły. Dlatego papa podobnie jak i inne izolacje, powinna być wywinięta na ścianę (oczywiście po sfazowaniu ostrych krawędzi) i połączona z poziomą izolacją przeciwwilgociową wierzchu ściany fundamentowej. Rozwiązaniem jest również zastosowanie przeznaczonej do tego celu grubej, odpornej na uszkodzenia folii izolacyjnej. Trzeba jednak pamiętać o zapewnieniu jej szczelności w miejscach połączeń i narożnikach. Innym rozwianiem problemu jest zastosowanie hydroizolacji powłokowej jednoskładnikowej (cementowej lub polimerowej) lub dwuskładnikowej (cementowo-polimerowej).Firma ALPOL GIPS ma w swojej ofercie dwuskładnikowy produkt o szerokim zastosowaniu, który może być zastosowany jako izolacja podposadzkowa wewnątrz pomieszczeń. Tym produktem jest zaprawa wodoszczelna do zbiorników oraz ochrony antykorozyjnej powierzchni betonowych ALPOL AH 754. Szczeliny dylatacyjne, naroża na styku ścian i ścian z podłogą, inne miejsca szczególnie narażone na powstawanie naprężeń wzmacnia się wcześniej specjalnymi taśmami uszczelniającymi (np. ALPOL TW1), narożnikami uszczelniającymi (np. ALPOL NW1/NW2) zatapiając ich brzegi w zaprawie wodoszczelnej lub wykonuje fasety wzmacniane tkaninami technicznymi zatapianymi w przedostatniej warstwie hydroizolacji. Przejścia rur przez ściany i podłogi należy uszczelnić odpowiednimi mankietami uszczelniającymi (np. ALPOL MW1/MW2) wtapiając je w zaprawę wodoszczelną. Więcej informacji na temat wymienionych produktów i zastosowania jest dostępnych na stronie internetowej www.alpol.pl Pozdrawiam Jarosław Pacierz Menadżer Produktu
  14. Witam, Przy ogrzewaniu podłogowym dochodzi do powstawania naprężeń termicznych wynikających z różnej rozszerzalności liniowej związanych ze sobą materiałów (podłoża, okładziny ceramicznej). Bardzo istotne jest więc zastosowanie kleju o odpowiedniej elastyczności i przyczepności do podłoża, który podoła tym wyzwaniom i przeniesie powstające naprężenia. Przy wyborze zaprawy klejowej na ogrzewanie podłogowe należy brać pod uwagę również rodzaj i parametry okładziny (wymiary, grubość). Po uwzględnieniu powyższych aspektów zalecamy wybór następujących klejów: do płytek gresowych: kleju uelastycznionego AK 511 lub klejów elastycznych AK 512, AK 515, AK 516, do płytek glazurowanych: kleju elastycznego AK 513, do marmurów i innych okładzin podatnych na przebarwienia: klejów elastycznych AK 512, AK 514, do klinkieru: kleju elastycznego AK 518, w przypadku konieczności jednoczesnego wyrównywania podłoża w zakresie od 4 do 20 mm: kleju elastycznego upłynnionego AK 517. Pozdrawiamy Eksperci Alpol
  15. Witam, W łazience występują miejsca o różnym narażeniu na zmoczenie wodą. Na początku musimy zastanowić się gdzie chcemy położyć płytki ceramiczne a gdzie zostawić powierzchnię pod malowanie. Oczywiście na powierzchniach, które później będą malowane można użyć gładzi. Ze względu na to, że pomieszczenie łazienki jest pomieszczeniem mokrym należy w nim używać tynków cementowo-wapiennych firmy. Na takim tynku można zastosować gładzie cementowe, np. AT 317 (szarą) lub AT 318 (białą). Materiały te są odporne na działanie wilgoci i wody. W nazwiązaniu do gładzi AT 317 - ewentualne prace malarskie można rozpocząć po całkowitym wyschnięciu gładzi (3-14 dni w zależności od grubości gładzi i warunków termiczno-wilgotnościowych). Natomiast drugą warstwę można nakładać po upływie około 0,5-24 godzin (w zależności od chłonności podłoża, warunków atmosferycznych oraz przyjętego sposobu obróbki). Bezpośrednio po nałożeniu, wygładzać powierzchnię przy użyciu pacy stalowej.
×