Skocz do zawartości

HenoK

Uczestnik
  • Posty

    1 612
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    5

Wszystko napisane przez HenoK

  1. Jestem za, w końcu "mól też człowiek" .
  2. Przez całą noc, np. od 22 do 6 rano, wiatrołap jest praktycznie zamknięty. Trudno więc mówić, że jest często otwierany. Ostatnio u siebie dołożyłem nawiew w spiżarni. Znajdujący się tam sam wywiew powodował bardzo dużą wilgotność. Anemostat nawiewny umieściłem przy posadzce, podczas, gdy wywiewny jest w suficie. Zapewnia to dobrą wentylację spiżarni i skuteczne usuwanie wilgoci. Mój jest duży. Docelowo będzie pełnił też rolę garderoby. W takiej sytuacji uważam, że nawiew i wywiew jest jak najbardziej uzasadniony, zwłaszcza, że centrala wentylacyjna jest nad wiatrołapem, a strop jest drewniany.
  3. Wentylacja wiatrołapu z pewnością jest potrzebna. Wady umieszczenia w nim tylko wywiewu podał TB wyżej. Umieszczenie we wiatrołapie tylko nawiewu jest już lepszym rozwiązaniem, chociaż ma wady - nawiewane powietrze będzie wypierało powietrze z chłodnego wiatrołapu w kierunku mieszkania (zakładając, że drzwi zewnętrzne są szczelne), czyli idea wiatrołapu, jako bufora pomiędzy powietrzem zewnętrznym i wnętrzem domu traci sens. Najlepszym IMHO, rozwiązaniem jest umieszczenie we wiatrołapie zarówno nawiewu, jak i wywiewu. Nie obawiałbym się tu braku odzysku ciepła - przy niewielkiej kubaturze wiatrołapu wystarczy nawiew i wywiew rzędu 20m3/h, który nie ma większego znaczenia w bilansie ciepła odzyskiwanego dodatkowo z kuchni, łazienki, itp. Tłumaczenie na temat wentylacji garderoby w artykule http://budujesz-remontujesz.blogspot.com/2...garderobie.html jest co najmniej pokrętne. Inaczej podchodzą do niej gdy jest okno, inaczej gdy go nie ma. Wspominają, że może tam być chłodniej niż w pozostałej części domu, ale zalecają wywiew (ta sama uwaga, co do wywiewu we wiatrołapie). Uważam więc, że poprawnym rozwiązaniem dla garderoby będzie jej ogrzewanie (z ogrzewania możemy zrezygnować, jeżeli będziemy pewni, że temperatura w niej nie będzie niższa niż w pomieszczeniach skąd pobierane jest powietrze, np. w garderobie otoczonej innymi ogrzewanymi pomieszczeniami) i umieszczenie w niej wywiewu (taka sama sytuacja jak w łazience), albo brak ogrzewania i umieszczenie tam nawiewu i wywiewu (tak jak we wiatrołapie).
  4. Która oczywiście jest wzorem energooszczędności . Porównanie zużycia energii elektrycznej na świecie Nie przesadzajcie. Wystarczy nadmiar mocy w wysokości 60W/m2 (w stosunku do stałych strat pomieszczenia na wentylację i straty przez przegrody aby podgrzać samo powietrze o 5K w 5 minut (przy wysokości pomieszczenia 2,5m).
  5. To podaj jeszcze przykład kogoś, kto ogrzewa dom tylko energią elektryczną (dopuszczam ew. kominek zżywający max. 1m3 drewna rocznie) korzystając tylko z jednej taryfy.
  6. Wiele już raz na tym i na innych forach internetowych nie odpowiedział Pan co to znaczy w Pana przypadku "zajmuję się". Jeżeli wnikniemy w szczegóły, to wychodzi na to, że sam Pan w takim domu nie mieszka, takich domów Pan też nie buduje, ani nie projektuje. Dostarcza Pan jedynie niektóre elementy ogrzewania i wentylacji, chociaż już co do ich montażu były wątpliwości (sprawa VATu 22%). Nie ma Pan w zakresie budownictwa żadnego wykształcenia. Jak Pan w takim razie może pisać, że "zajmuje się" budownictwem energooszczędnym ?
  7. Są różne systemy ogrzewania podłogowego. Ta szybkie nagrzewanie możliwe jest przy matach elektrycznych umieszczonych pomiędzy matą wygłuszającą i panelami, przy sporej mocy grzewczej maty (np. 100W/m2). Tylko, że taki sposób ogrzewania praktycznie wyklucza możliwość zastosowania ogrzewania tylko w 2 taryfie.
  8. To w domu nisko energetycznym nie może już być CENTRALNEGO ODKURZANIA ?
  9. Niekoniecznie. Centralnie stawiony komin to spory mostek cieplny, trudny do wyeliminowania. Pół biedy, jeżeli jest to komin do kotła centralnego ogrzewania. Wtedy generuje on straty ciepła, ale pozwala w tańszy sposób ogrzać dom. Jeżeli jednak jest to komin do okazjonalnie wykorzystywanego kominka, to straty mogą przewyższyć zyski . W tym drugim przypadku lepszym rozwiązaniem jest komin na zewnątrz osłony termicznej budynku.
  10. HenoK

    Sprawność rekuperacji

    Jak można w takim razie traktować Pana wypowiedzi poważnie? Chociażby to : Czyżby obecnie przerzucił się Pan na budowanie zabytków?
  11. Cóż, jedni mają alergię na grzejniki, a inni na podłogówkę. Tu masz przykład skrajnej manipulacji w tym zakresie : http://www.egger.co.pl/ogrzewanie/porownanie-systemow.html Co ciekawe, "tradycyjne" ogrzewanie podłogowe także krytykują . Wg nich jedynie słuszne rozwiązanie to ... ich system ogrzewania płaszczyznowego E..... .
  12. Większy opór cieplny posadzki, to wyższa temperatura grzejnika podłogowego. Wyższa temperatura grzejnika, to wyższe straty do do gruntu (oczywiście dotyczy to przypadku posadzki na gruncie lub nad nieogrzewanym pomieszczeniem). Dodatkowo dla niektórych źródeł ciepła (kocioł kondensacyjny, pompa ciepła) wyższa temperatura grzejnika podłogowego oznacza gorszą sprawność źródła ciepła. Nie są do duże różnice przy rozsądnych grubościach drewna na podłodze, ale warto wziąć ten aspekt pod uwagę. Argumenty, które podają zwolennicy drewna na posadzce (ciepła w dotyk podłoga, chłód nie "ciągnie" w nogi) przy ogrzewaniu podłogowym tracą na znaczeniu. Latem chłód od posadzki ceramicznej wcale nie jest nieprzyjemny, zaś w sezonie grzewczym posadzka ma co najmniej temperaturę powietrza, a zazwyczaj jest od niego cieplejsza.
  13. Czyli po bateriach bezdotykowych wprowadził Pan teraz baterie bezprzewodowe (bezrurowe ???) ? Zaiste, GENIALNE !!!
  14. Straty kilku mniejszych term są większe niż jednej większej termy o pojemności równej jej sumie (oczywiście pod warunkiem, że grubość i jakość izolacji jest taka sama i że znajdują się one w pomieszczeniach o podobnej temperaturze. Co do strat na rurkach - zgadzam się, chociaż ten temat też można opanować przy centralnej ciepłej wodzie wykonując instalację w układzie rozdzielaczowym. Rozdzielacz powinien być przy samym podgrzewaczu pojemnościowym (najlepiej w jego osłonie termicznej). Z rozdzielacza dobrze zaizolowanymi rurkami (min. 20mm izolacji) o małej średnicy (12-15mm) woda dostarczana jest do baterii. W 10m rurki mieści się 1,1-1,8l wody. Nawet bez cyrkulacji na ciepłą wodę trzeba czekać max. kilkanaście sekund. Za pomocą 1kWh można podgrzać przy 100% sprawności niecałe 30litrów wody (do temperatury +10 st. C do +40st. C). przeciętne zużycie ciepłej wody to 35l/osobę/dobę, ale wody o temperaturze 55 st. C. Na to przy podgrzewaniu od 10 st. C potrzeba min. 1,8kWh. W pana kamienicy może udać się podgrzać więcej, bo ... wcześniej podgrzali Panu tę wodę sąsiedzi (do temperatury pokojowej - rurki zimniej wody z pewnością nie są izolowane). We własnym domu będzie podobnie, tylko taka oszczędność na podgrzewaniu CWU odbije się na większym zużyciu ciepła do ogrzewania.
  15. Zdaje się, że zostały w ten sposób zrealizowane moje propozycje .
  16. Z tego co Pan pisze wynika, że albo nie czytał Pan tego artykułu, a tylko oglądał obrazki i to tylko niektóre, albo zrozumienie technicznego tekstu przekracza Pana możliwości.
  17. Proszę sobie samemu odpowiedzieć na to pytanie. Jest Pan "miszczem" w wyśmiewaniu wszystkich rozwiązań poza "jedynym słusznym" (Pana zdaniem) rozwiązaniem.
  18. To ciekawe! Zupełnie co innego wynika z rysunku nr 6 w cytowanym przez Pana artykule i z komentarza do tego rysunku :
  19. Pewnie, że nie ma znaczenia. Pod jednym warunkiem - jeżeli porónujemy stropodach ze ścianą pokrytą od zewnątrz papą termozgrzewalną. Takie ściany przecież są u nas normą .
  20. Uważam, że dróg do zmniejszenia zapotrzebowania budynków na ciepło do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody jest wiele. Każdy z nich ma swoje zalety i wady. Pisać o domach, którzy wybudowali inni jako o energetycznych durszlakach może w sposób sensowny tylko ten, który wybudował dom zużywający (aż) 20kWh/m2 rocznie, a nie ten, który takie domy zna tylko z teorii, bo sam mieszka w kamienicy w centrum stolicy. j-j ma rację. Domy niskoenergetyczne są konkurencją dla domów z pompami ciepła. Jeżeli będzie to zdrowa konkurencja, to wyjdzie na dobre zarówno pompom ciepła jak i domom pasywnym.
  21. Mam i nie polecam . Ponad trzy lata temu, gdy kupowałem tę centralę nie była ona najgorszym wyborem. Dzisiaj poszukałbym czegoś innego. Podstawowa wada to brak bypassu
  22. To ciekawe . Nie powinien znać ekipy, która ma wykonać roboty, a ma za wszystko na budowie, zgodnie z PB, odpowiadać ? Chyba pomyliła Ci się funkcja kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego.
  23. Jestem za! Wystarczy obok plusików dodać nicki osób, które plusiki postawiły. Dodałbym jeszcze możliwość anulowania plusików przez osoby, które je wystawiły. Dlaczego? Po jakimś czasie może się okazać, że było to tylko "pomocna" porada. Przydałaby się też możliwość wyświetlenia postów danej osoby, w których uzyskała ona plusiki . Może wtedy dałoby się wyłowić prawdziwe perły tego Forum ?
  24. Rzeczywiście - proste i przydatne narzędzie .
×
×
  • Utwórz nowe...