Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Eksperci Izohan

Firma
  • Posty

    38
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

Reputacja

2 Neutralny

O Eksperci Izohan

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Grunt głęboko penetrujący jaki?

    Do zabezpieczania betonowych konstrukcji i powierzchni polecamy IZOHAN impregnat IB - niezmieniający koloru impregnowanych elementów środek zabezpieczający przed szkodliwym działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych. Więcej informacji pod adresem: http://bit.ly/2xtoaHT. Z pozdrowieniami Eksperci Izohan
  2. Robsonie, jeśli strop został zawilgocony, to należy go osuszyć przed wykonaniem dalszych prac, najlepiej przy pomocy nagrzewnicy (tak na zewnątrz, jak i od wewnątrz). Dopiero mając pewność, że cała woda odparowała ze stropu, można podjąć się wykonania nowej hydroizolacji. Sposób jednak wykonania zależy od rodzaju: 1. W przypadku hydroizolacji z mas - należy odkuć stare pokrycie nieco poza uszkodzony obszar, by mieć pewność, że poza zasięgiem wzroku nie kryją się jakieś ukryte wady, a następnie połączyć nową hydroizolację ze starą. 2. W przypadku hydroizolacji papowej - najpewniej będzie niestety położyć nową warstwę papy "z rolki", co niestety wiąże się z usunięciem większej ilości płytek i warstwy klejącej, zapewni jednak ciągłość pokrycia. Po wykonaniu hydroizolacji można kłaść płytki. Pod adresem: http://izohan.pl/pl/systemy-hydroizolacji/tarasy-i-balkony/ znajdziesz opracowane przez naszych specjalistów rozwiązania systemowe dedykowane dla tarasów. Z pozdrowieniami, Eksperci Izohan
  3. Sławku19j: Jeśli folia kubełkowa ma pełnić funkcję drenażową, to należałoby ją odwrócić. W przeciwnym wypadku jest tylko ociepleniem. Ważne jest, by położona była dokładnie i szczelnie - w przeciwnym wypadku w szczeliny między kubełkami mogą dostawać się drobinki gruntu, powodując utratę właściwości hydroizolacyjnych. Bardzo istotną kwestię stanowi także to, czy folia kubełkowa (już prawidłowo ułożona) jest oddzielona od przykrytego masą fundamentu warstwą zabezpieczającą. Jeśli nie, to kubełki, na skutek negatywnego ciśnienia wody gruntowej i ruchów ziemnych, mogą odcisnąć się na masie, przerywając jej ciągłość, a co za tym idzie - szczelność. Dawid8888...: Jeśli zostały wykonane odprowadzenia wody, to być może faktycznie poprawianie ułożenia folii może być zbyt kosztowne. Oczywiście idealna sytuacja zakłada poprawę błędu - odwrócenie folii i oddzielenie jej warstwą zabezpieczającą od fundamentu pokrytego Dysperbitem - taki układ gwarantuje najlepszą ochronę przed wilgocią.
  4. Proces odgrzybiania należy rozpocząć od oczyszczenia podłoża z nalotów grzybów. W przypadku niewielkiego skażenia wystarczy na mokro zdrapać farbę czy tapetę ze ściany, przy silnym – zaleca się skucie zawilgoconego tynku przynajmniej 80 cm poza granice zawilgocenia. Skucie tynku pozwoli na wyeliminowanie silnego zapachu związków pleśniowych grzybni oraz na głębsze wniknięcie preparatu grzybobójczego w podłoże, zwiększając skuteczność działania. Kolejnym etapem jest osuszenie zawilgoconej ściany strumieniem ciepłego powietrza oraz zapewnienie odpowiedniej wentylacji. Czasem zawilgocenie wynika z niedostatecznej termoizolacji. Na oczyszczone z nalotów, osuszone oraz odkurzone z pyłu podłoże można rozpocząć nakładanie preparatu grzybobójczego, np. IZOHAN grzybostopu. Aplikacja preparatu może odbywać się za pomocą natrysku lub pędzla. Należy stosować metodę tyndalizacji. Po całkowitym wyschnięciu preparatu grzybobójczego, na odkażoną powierzchnię można nakładać nowy tynk lub gładź szpachlową. W celu zabezpieczenia powierzchni przed ponownym zakażeniem grzybami i pleśnią należy zastosować preparaty zabezpieczające, takie jak IZOHAN grzybochron, nakładane za pomocą pędzla lub natrysku. Po przeschnięciu preparatu, tj. po około 12 godzinach, warto nanieść jedną lub, w razie potrzeby, dwie warstwy farby przeciwwodnej. Farby te przenikają małe pory w powierzchniach murowanych i formują wodoodporną warstwę, która powstrzymuje przenikanie wilgoci. Poprzez użycie farby przeciwwodnej można uszczelnić wszystkie rodzaje murowanych powierzchni wewnątrz i na zewnątrz budynku. Zwykła farba przylega tylko do powierzchni i woda pod ciśnieniem może ją oderwać, natomiast farba przeciwwodna penetruje powierzchnię i mocno się z nią łączy, działając jak integralna bariera powstrzymująca cieknięcie. Odznacza się także zdolnością do zapobiegania powierzchniowej krystalizacji soli i nie pozwala na pojawienie się wilgoci na pomalowanej powierzchni, zaś dzięki wysokiej paroprzepuszczalności osusza ją zewnętrznie.
  5. Jakiej papy użyć

    Najlepszym rozwiązaniem jest użycie membrany bitumicznej IZOLMAT PLAN optimax PV. Jest to nowoczesny produkt dedykowany do stosowania jako papa podkładowa pod pokrycie docelowe z dachówki, blachodachówki lub gontów bitumicznych. Położona w jednej warstwie, po uszczelnieniu zakładów szpachlą dekarską IZOHAN ROOFIX, może stanowić tymczasowe pokrycie dachu przez okres 2 lat ( gwarancja producenta), po tym okresie musi być przykryta pokryciem docelowym. Alternatywę dla membrany stanowią dwie warstwy papy tradycyjnej, np. W 400/1200, mocowane gwoździami papowymi z podkładkami i sklejone względem siebie i na zakładach lepikiem IZOHAN SBS-tixo.
  6. Szanowny Panie, Taras można wykonać zarówno w klasycznym, jak i odwróconym układzie warstw. Firma Izohan w swoich rozwiązaniach systemowych dla tarasu wykończonego płytkami na podłożu sztywnym promuje rozwiązanie z klasycznym układem warstw, podobne do rozwiązania proponowanego przez wykonawcę. Główną warstwę izolacyjną stanowi warstwa izolacji podpłytkowej, którą należy wykonać z mikrozaprawy uszczelniającej, np. IZOHAN EKO 2K lub IZOHAN SZCZELNY TARAS. Koniecznym jest użycie taśmy uszczelniającej wtapianej w mikrozaprawie przede wszystkim na stykach ściany z płytą tarasu. Warstwa izolacji z pap bitumicznych układana jest na warstwie termoizolacji. Wylewka betonowa nie powinna zostać wykonana bezpośrednio na warstwie papy, gdyż grozi to pociągnięciem papy przez wylewkę i powstaniem nieszczelności. Koniecznie należy zastosować warstwę separacyjną z foli PE. Z uwagi na zastosowanie mikrozaprawy uszczelniającej pod płytkami izolacja bitumiczna może być wykonana nawet z jednej warstwy papy. Należy zastosować papę o odpowiednich parametrach (giętkości min. -15 st. C i mocnej osnowie z tkaniny szklanej lub włókniny poliestrowej), np. papę samoprzylepną IZOLPLAN PYE G200 S3,0 SP lub papę zgrzewalną IZOLMAT PLAN PYE PV250 S5,0. Pod warstwą termoizolacji należy przewidzieć warstwę paroizolacji. Wykonawca zaproponował folię PE, a nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stanowi ona stosunkowo nieduży opór dla pary, nierzadko ulega porwaniu przy montażu i nie można jej połączyć z warstwą hydroizolacji. By folia była szczelna, jej zakłady należy skleić taśmą dwustronną. Lepszym rozwiązaniem jest użycie papy, np. IZOLMAT BIT V60 S4,0, zgrzewanej do zagruntowanego podłoża. W przypadku zastosowania odwróconego układu warstw termoizolację należy wykonać z materiału nienasiąkliwego, np. styroduru (XPS) lub z płyt PIR. Styropian (EPS) jest materiałem nasiąkliwym i w przypadku awarii izolacji podpłytkowej nasiąknie wodą i przestanie pełnić funkcję ocieplającą. Poniżej rysunek i opis warstw Systemu IZOLMAT 3.1.1.
  7. Położyć można. Drobne nierówności nie powinny wpłynąć na szczelność. Należy jednak pamiętać, że nierówności na podłożu zwykle odznaczają się na warstwie gontów, co negatywnie wpływa na estetykę dachu. Na zdjęciu widać co najmniej dwie warstwy papy tradycyjnej. Podłoże na pewno posiada nierówności, które odznaczą się na gontach po kilku dniach oddziaływania słońca.
  8. Dzień dobry, Na podstawie zdjęć oraz Pana opisu, można wywnioskować, iż ma Pan skuteczną hydroizolację. Skoro w piwnicy jest sucho, izolacja spełnia swoją funkcję prawidłowo. Zawilgocenie i odpryski tynku na cokole budynku jest spowodowane brakiem wyciagnięcia izolacji pionowej na odpowiednią wysokość oraz tym iż przy opasce betonowej strefa rozbryzgowa jest wyższa , a destrukcyjne działanie wilgoci -większe. Przy opasce betonowej jak na zdj., strefa rozbryzgowa wynosi min. 50 cm. W pierwszej kolejności powinien Pan usunąć istniejącą opaskę. Jeżeli w Pana planach jest ocieplenie ściany fundamentowe, należy odkopać fundamenty. Jeżeli natomiast chce Pan ocieplić budynek od strefy cokołowej, odkopanie do poziomu posadowienia nie będzie konieczne. Ważne jest zorientowanie się, jaki rodzaj hydroizolacji został zastosowana na Pana obiekcie. Dlatego należy wykonać odkrywkę by sprawdzić z jakiego materiału wykonano hydroizoalcję i w jakim jest ona stanie. Jeżeli jest to izolacja bitumiczna, należy sprawdzić czy jest to materiał rozpuszczalnikowy czy wodny. Ma to znaczenie, ponieważ rozpuszczalniki działają zanikająco na płyty ocieplające. Jeśli izolacja wodochronna jest prawidłowo wykonana i nieuszkodzona, aby móc bezpiecznie przykleić płyty ocieplające należy zastosować warstwę separacyjną z produktu IZOHAN ekolep ( patrz Kt wyrobu) Jeżeli izolacja była wykonana z materiałów wodorozcieńczalnych, można kleić płyty bezpośrednio do izolacji stosując kleje do tego przeznaczone np. IZOAHN WK, WK PLUS lub IZOAHN STYROPUK FUNDAMENT. Do termoizolacji fundamentów zaleca się stosować twarde płyty ocieplające , minimum EPS 150, lub płyty typy XPS. Strefę cokołową najkorzystniej jest zaizolować produktami mineralnymi np. IZOHAN EKO 2K. Są to wyroby o małym oporze dyfuzyjnym, co pozwoli na odparowanie wody przy ewentualnym zawilgoceniu przegród budowlanych. Możliwe jest także skorzystanie z materiałów bitumicznych wodnych np. IZOHAN WM 2k. Ważne jest połączenie nowej izolacji ze starą. Zakład powinien wynosić minimum 10 cm. Produkty mineralne nie mają przyczepności do bitumicznych, dlatego ważne jest, by zachować odpowiednią kolejność wykonywania warstw izolacji (patrz rysunek). Nową opaskę wykonać jako żwirową. Jej szerokość wynosi min. 30 cm (zalecane 50 cm). Wtedy izolacja pionowa powinna być wyciągnięta ponad nią na min. 30 cm. Płyty ocieplenia na poziomie cokołu można przykleić pianką poliuretanową IZOHAN STYROPUK ELEWACJA. noo.pdf
  9. Płytki na balkonie

    Fugi dzielimy na cementowe – oznaczone symbolem CG, oraz epoksydowe – RG. Ze względu na obciążenia jakim balkon jest poddawany do fugowania należy użyć materiału o podwyższonych parametrach. Dlatego, jeżeli chodzi o fugę cementową, zaleca się fugi oznaczone CG2 lub CG2W (zmniejszona absorpcja wodna). Przykładem może być fuga IZOHAN renobud C-503 klasy CG2W. Fugę epoksydową można zastosować na balkonie, jeżeli jego powierzchnia nie przekracza 10 m2. Należy tylko pamiętać by okładzinę ceramiczną dylatować w polach o bokach 2 x 2 m. Przy fugach cementowych pola dylatowane mają 3 x 3 m. Spoiny na balkonie nie powinny mieć szerokości mniejszej niż 5 mm. Dylatacje szerokość 7-8 mm.
  10. „Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych. Aktualnie mam wykonany stan "zero" czyli zakończone fundamenty i wylany chudziak na gruncie. Izolacja fundamentów to 12 cm XPS od strony zewnętrznej + 8 cm EPS od strony wewnętrznej. Jako że poziom tarasu ma być powyżej izolacji poziomej ścian obawiam się że ściany mogą podciągać wodę z gruntu. Mój pomysł jest taki aby przedłużyć izolację ścian fundamentowych na ścianę nośną styropianem XPS o grubości 12 cm na wysokość 25 cm powyżej poziomu ścian fundamentowych, a następnie nakleić styropian XPS całe płyty o szerokości 50 cm w poziomie. Grubość tego styropianu ma mieć ok 3 cm. Chodzi mi o to żeby zaizolować łączenie płyt. Ta płyta ma zostać wykończona tynkiem żywicznym po wykończeniu jej klejem i siatką. Izolacja ścian nośnych będzie wykonana ze styropianu 20 cm więc powstanie tym samym ok 5 cm okap. Kilka pytań: czy istnieje lepszy sposób zaizolowania przeciwwilgociowego na tym poziomie czym przykleić styropian do styropianu czy mój pomysł jest poprawny i czy nie będzie ściana nośna podciągała wody” Dzień dobry, W związku z Pana zapytaniem kilka uwag: · Folia budowlana nie jest najlepszym materiałem hydroizolacyjnym, ponieważ nie jest związana z podłożem (a luźno ułożonym) oraz nie łączy się kompatybilnie i trwale z żadnym innym wyrobem wodochronnym stosowanym do izolacji ścian fundamentowych (oddzielna kwestia jest jakiej grubości folie Pan zastosował). Dlatego izolację poziomą należy wykonać z materiału spełniającego ten wymóg, najlepiej z papy zgrzewalnej. · Termoizolacji w żadnym przypadku nie należy traktować jak materiału hydroizolacyjnego!!! Płyty XPS nie stanowią bariery dla wody gruntowej. Stanowią jednak dobry materiał do termoizolacji ścian fundamentowych, szczególnie w gruncie słaboprzepuszczalnym, ponieważ w porównaniu do płyt EPS, są zdecydowanie mniej nasiąkliwe. Natomiast jeśli chodzi o l (współczynnik przewodności cieplnej) dla tych dwóch materiałów to niewiele się różnią. · Należy pamiętać o tym, że w przypadku wykonania tarasu z kostki brukowej bezpośrednio przy elewacji budynku hydroizolacja pionowa powinna być wyciągnięta na wysokość 0,5 [m] ponad poziom kostki (przy opasce żwirowej strefa rozbryzgowa wynosiłaby 30 cm). · Hydroizolację posadzki na gruncie nie stanowią płyty ocieplające, nawet przy grubości 20 cm. Izolację wodochronną posadzki należy wykonać bezpośrednio na betonie podkładowym (stabilnym, nośnym) z produktu, który ma dopuszczenie do tego typu zastosowań, np. masy grubowarstwowej PMBC lub mikrozaprawy uszczelniającej (np. IZOHAN WM2K lub IZOHAN EKO 2K). Hydroizolacja ta powinna łączyć się trwale (być zgrzana/sklejona) z izolacją poziomą zamykającą, zakładem o szerokości min. 10 cm. · Izolacja pozioma zamykająca, by spełniała właściwie swoją funkcję, powinna być wykonana powyżej planowanego poziomu terenu. Dzięki temu chroni przed podciąganiem kapilarnym w przegrodzie. Jeśli jedna z Pana izolacji zamykających znajduje się na poziomie betonu podkładowego , ale poniżej poziomu terenu należy po prostu wykonać drugą poziomą zamykającą już powyżej poziomu terenu. Proszę też pamiętać iż aby hydroizolacja była skuteczna muszą być spełnione dwa podstawowe warunki: 1 hydroizolacja dobrana do warunków wodno-gruntowych 2. zapewnienie ciągłości hydroizolacji ( m.in. prawidłowe łączenie izolacji pionowej z izolacją poziomą)
  11. Dzień dobry, zastosowanie warstwy hydroizolacjo-nawierzchniowej z żywic epoksydowych na istniejącą okładzinę ceramiczną jest możliwe w uzasadnionych przypadkach. Z pewnością jest to dobre rozwiązanie, pomagające zaoszczędzić na całkowitym demontażu warstw balkonu. Warunkiem, który musi spełnić istniejąca okładzina ceramiczna pod posadzkę z żywicy, jest jej trwałe związanie z podłożem. Dlatego należy zastąpić odpadające oraz popękane płytki nowymi. Klejenie wykonać metodą kombinowaną lub przy użyciu zaprawy klejowej upłynnionej, zapewniając całkowite pokrycie płytek klejem. Na tak przygotowaną okładzinę, można aplikować grunt IZOHAN epoxy EP-601. Nie później niż po 24 godzinach należy zastosować właściwą warstwę z IZOHAN epoxy EP-602. Minimalna grubość membrany epoksydowej to 2 mm. Żywice mają możliwość ich barwienia w masie, oraz możliwość wykonywania warstwy z piaskiem (w masie, lub posypka na zaaplikowaną warstwę). Dzięki temu okładzina ceramiczna oraz żywica mogą współgrać ze sobą estetycznie. Informacje szczegółowe na temat aplikacji oraz produktów znajdzie Pan w kartach technicznych zamieszczonych na stronie www.izohan.pl. W razie wątpliwości służymy pomocą. Pozdrawiam, Marta Łupina
  12. Dzień dobry, w Pana przypadku najlepszym rozwiązaniem byłoby odtworzenie/naprawa hydroizolacji od strony zewnętrznej budynku (od strony gruntu). Wiąże się to z odkopaniem ścian fundamentowych. Dobór metody naprawy oraz rodzaju użytych materiałów zależy od wielu czynników, w tym m.in. od występujących warunków wodno-gruntowych, stanu istniejącej izolacji, stopnia zawilgocenia muru. Konieczne może okazać się wykonie drenażu opaskowego dookoła budynku, (co sugeruje z Pana opisu okresowe podnoszenie się zwierciadła wody gruntowej). Za tego rodzaju prace powinna odpowiadać Spółdzielnia Mieszkaniowa. W związku z tym, musiałby Pan postarać się przekonać zarząd do podjęcia stosownych działań, gdyż naprawa hydroizolacji od strony zewnętrznej byłaby najlepszym rozwiązaniem. We własnym zakresie może Pan wykonać izolację typu wannowego wewnątrz pomieszczenia. Polega ona na zaizolowaniu zarówno ścian jak i posadzki pomieszczenia. W pierwszej kolejności należy przygotować podłożę, m.in. skuć luźne tynki, osuszyć ściany. Jeżeli na ścianach występują przecieki należy je zatamować cementem szybkowiążącym. Szczególną uwagę należy zwrócić na połączenie ścian z fundamentem. Jeżeli przeciek pojawia się na styku tych elementów należy wykonać klin uszczelniający z cementu szybkowiążącego (patrz rysunek).. Do wykonania hydroizolacji typu wannowego można zastosować produkt IZOHAN EKO 1K. Jest to mikrozaprawa uszczelniająca, która charakteryzuje się odpornością na negatywne parcie wody. Oznacza to, że napierająca woda na izolację od strony przegrody, nie będzie powodowała jej odspojenia od ściany. Łączna grubość hydroizolacji musi wynosić 3 mm. Produktu nie wolno aplikować na roszące się podłoże. Powyższe rozwiązanie ma sens wtedy, gdy woda nie będzie do Pana przebijać z sąsiednich komórek. Ważny jest zatem układu pomieszczeń w piwnicy. Zawilgocenie ścian w piwnicy może być także spowodowane podciąganiem kapilarny w wyniku braku lub nieciagłości izolacji poziomej na fundamencie. W celu odtworzenia tej izolacji należy wykonać iniekcję metodą ciśnieniową lub grawitacyjną preparatem IZOHAN wodochron W. Szczegóły dotyczące w/w wyrobów oraz ich aplikacji znajdzie Pan w kartach technicznych, które dostępne są na naszej stronie internetowej www.izohan.pl. W razie wątpliwości, służymy pomocą.
  13. Przyczyn powstania zacieków na ścianach w piwnicy, może być kilka. Hydroizolacja mogła np. zostać uszkodzona, albo nie wykonano jej we właściwy sposób. Uszkodzenie mogło nastąpić np. w wyniku zasypywania wykopu kamieniami. Błędem mogło być nie dostosowanie grubości hydroizolacji do występujących warunków wodno-gruntowych. W przypadku budynków podpiwniczonych posadowionych na warstwach gruntów spoistych wymagane jest wykonanie hydroizolacji przeciwwodnej przy wodzie niewywierającej ciśnienia. Skoro u Pana zbiera się w piwnicy woda, oznacza to iż pod wpływem wzmożonych opadów/roztopów podwyższa się poziom wody gruntowej (oczywiście warunki wodne mogły się zmienić, ale trochę dziwię się iż ekspertyza wodno-gruntowa nie wykazała zwierciadła wody około 0,6-1,0 m poniżej planowanego posadowienia budynku). W takim wypadku należy wykonać izolację przeciwwodną odporną na parcie hydrostatyczne. Możliwe jest tez iż ma Pan nieprawidłowo wykonane połączenie izolacji pionowej z izolacją poziomą (na ławie fundamentowej). Woda infiltruje wtedy do pomieszczenia przez to newralgiczne miejsce. A potem podciąga kapilarnie. Grubość hydroizolacji w tym przypadku powinna wynosić 3-4 mm (IZOHAN WM nakładany w dwóch operacjach roboczych). W przypadku murów z elementów małogabarytowych muszą mieć one równe lico i pełna spoinę, dodatkowo gdy występuje woda pod ciśnieniem na takim murze powinien być wykonany tynk wyrównawczy. W związku z powyższym należy sprawdzić stan istniejącej hydroizolacji, co będzie wiązało się z odkopaniem ścian fundamentowych i zdjęciem płyt polistyrenowych. Wszelkie luźne warstwy hydroizolacji należy usunąć mechanicznie. Jeżeli powłoka bitumiczna mocno przywiera do podłoża, to należy ją zostawić i po oczyszczeniu można pokryć ją kolejną warstwą IZOHAN WM. Występujące w murze ubytki (w spoinach), które nie zostały uzupełnione przed położeniem bitumu, należy również zaszpachlować masę grubopowłokową IZOHAN WM. Jak już wspomniałem ważnym elementem jest zabezpieczenie przejścia styku ściany fundamentowej z ławą. W miejscu tym wykonuje się fasetę z materiału kompatybilnego z hydroizolacją pionową i poziomą (niestety nie znalazłem informacji dot. jaki materiał został zastosowany do hydroizolacji poziomej). Izolacja pozioma musi być zespolona z podłożem (np. papa dogrzana)! Koniecznie tez prawidłowo połączona z izolacją pionową na odpowiedni zakład oraz z izolacją posadzki na gruncie. Do hydroizolacji wykonanej z masy bitumicznej typu KMB (IZOHAN WM) nie wolno zgrzewać papy, ponieważ wysoka temperatura od palnika spowoduje stopienie powłoki. Pap zgrzewalnych się nie przykleja. Z kolei klejenie pap tradycyjnych do ścian fundamentowych jest niedopuszczalne ze względu na osnowę z tektury budowlanej, która przy stałym oddziaływaniu wody z czasem nasiąka wodą, przez co materiał traci swoją wytrzymałość i właściwości izolujące. Na zamieszczonych zdjęciach widać płyty polistyrenowe przyklejone na klej mineralny (szare placki), który nie ma przyczepności do powłoki bitumicznej. Po naprawie hydroizolacji z produktu IZOHAN WM, płyty polistyrenowe należy umocować stosując klej bitumiczny do styropianu np. IZOHAN WK.
  14. Ma Pan rację. Wspomnianą kwestię grzyba na 1 piętrze postaramy się wkrótce wyjaśnić. Poprzednia odpowiedź omyłkowo znalazła się w nieprawidłowym temacie. Przepraszam, Tomasz Marzec
  15. Dzień dobry, Zawilgocenie posadzki 10 cm od ścian wskazuje na brak lub nieodpowiednie połączenie izolacji poziomej pod ścianą fundamentową z izolacją posadzki na gruncie. W przypadku przecieków na styku ławy ze ścianą należy to miejsce odsłonić i wykuć bruzdę o wymiarach ok. 4 x 4 cm. Wykutą bruzdę wypełnia się cementem szybkowiążącym, wykonując klin uszczelniający. Od strony pomieszczenia należy wykonać również pas hydroizolacji z materiału odpornego na negatywne parcie wody (przypadek parcia wody działającego na hydroizolację od strony ściany). Do tego celu najlepiej zastosować jednoskładnikową mikrozaprawę uszczelniającą IZOHAN EKO 1K, która charakteryzuje się paroprzepuszczalnością i wysoką przyczepnością do podłoży mineralnych. Hydroizolacja ta powinna być wyprowadzona zarówno na ściany jak i posadzkę min. na 30 cm. W miejscu styku ścian z posadzką, na klinie uszczelniającym, w warstwę hydroizolacji IZOHAN EKO 1K wtapia się taśmę uszczelniającą (np. IZOHAN taśma uszczelniająca 120/120). Łączna grubość tej hydroizolacji powinna wynosić 3 mm (3 aplikacje robocze). W przypadku braku izolacji poziomej, wilgoć może pojawiać się na murze także w wyniku podciągania kapilarnego wody. Izolację poziomą można odtworzyć stosując m.in. iniekcję grawitacyjną lub ciśnieniową. Iniekcja polega na wprowadzeniu w wywiercone otwory w murze płynu iniekcyjnego (np. koncentratu mikroemulsji silikonowej IZOHAN wodochron W). Metody wtłaczania preparatu wybiera się w oparciu o stopień przesiąknięcia wilgocią muru. W przypadku zbyt wysokiego zawilgocenia konieczne jest wstępne osuszenie muru (najlepiej gorącym powietrzem). Do osuszania gorącym powietrzem można wykorzystać nagrzewnice elektryczne, gazowe lub olejowe. Hydroizolacja elementów pionowych musi być kompatybilna z hydroizolacją poziomą ław fundamentowych i szczelnie się z nią łączyć. Na zawilgocone ściany fundamentowe najlepiej stosować elastyczne, paroprzepuszczalne mikrozaprawy uszczelniające takie jak IZOHAN EKO 2K. Grubość hydroizolacji dobiera się w zależności od występujących warunków wodno-gruntowych. Przed aplikacją materiału izolacyjnego na ściany fundamentowe wykonane z elementów małogabarytowych (np. cegła ceramiczna pełna), należy zwrócić uwagę na spoiny w murze, aby był pełne. Mikrozaprawy uszczelniające mogą być aplikowane na wilgotne, ale nie na mokre podłoże. W przypadku aplikacji materiałów hydroizolacyjnych na mokre podłoże mogą pojawić się pęcherze. Pozdrawiam, Adam Korzekwa