Skocz do zawartości

Winetou

Uczestnik
  • Posty

    6
  • Dołączył

  • Ostatnio

Winetou's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. OK. Zdaje się że i tak nie mam już innego wyjścia, nie będę przecież wycinał bloczków pod dachem a szczeliny oczywiście nie mam zamiaru zatykać. W poprzedniej odpowiedzi pisałeś o 10 cm między krokwiami i 5 pod. A te 5 cm w jaki sposób zamocowane? Na krokwiach? Na ruszcie? Czy na ruszcie z sufitu podwieszanego? Pomysł z dołożeniem styropianu też wydaje mi się ciekawy. Zależy mi na komforcie cieplnym ale muszę liczyć koszty...
  2. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy jednak na pewno masz rację? W artykule ( https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/8264-dom-bez-mostkow-termicznych ) znalazłem rysunek z którego wynika, że ocieplenie dachu powinno być pociągnięte nad murłatą aż do ocieplenia ścian. W przeciwnym razie powstaje tam mostek termiczny. Czy się mylę?
  3. Witam, proszę o fachową poradę. Wiele jest artykułów w necie na temat ocieplenia poddaszy, trudno mi jednak znaleźć rozwiązanie mojego przypadku. Mam dach jednospadowy z 10% spadkiem, kryty papą na pełnym deskowaniu. Wysokość pomieszczenia na poddaszu wynosi od 260 do 360 cm. Planuję sufit podwieszany poziomy w dwóch płaszczyznach niższy w niższej części i wyższy w wyższej. Krokwie mają 16 cm wysokości. Jak Ocieplić taki dach? Czy dać np. 10 cm między krokwiami (z tego co wiem muszę zostawić szczelinę wentylacyjną nad ociepleniem) i z 15 cm położyć na suficie? Czy też całe ocieplenie w dwóch czy jednej warstwie położyć na suficie podwieszanym? Czy nad ociepleniem dać folię paroprzepuszczalną? Czy jest to zbytek przy pełnym deskowaniu? I jeszcze pytanie o niuanse połączenia ocieplenia przy murze: Czy budowlańcy dobrze zrobili ciągnąc mur nad wieńcem niemal do desek dachu (została szpara wentylacyjna ok. 3-5 cm)? Czy nie powinno tam być więcej miejsca, żeby połączyć ocieplenie poddasza z przyszłym ociepleniem ścian (dwuwarstwowych)? Długi ten mój wywód, ale mam nadzieję że jakiś fachowiec przebrnie przez niego i zechce mi udzielić mądrej porady...
  4. Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Projektowi jednak nie ufam bo znalazłem już w nim kilka błędów, które drogo mnie kosztowały (na razie ze względu na niepotrzebne koszty), projektant że tak powiem stał się nieosiągalny nie mam więc kogo ścigać. Chyba, że zatwierdzony projekt uwalnia mnie od wszelkiej odpowiedzialności? I jest gwarancją, że nie będzie problemów przy odbiorze budynku? Co do klatki, sprawa też nie jest taka oczywista gdyż w moim projekcie klatka jest osobną bryłą przyklejoną do budynku. Powinienem jeszcze dodać, że budynek ma być mieszkalno-usługowy i powstaje w wyniku częściowego wyburzenia starego domu i jego radykalnej przebudowy. Na podstawie pozwolenia na remont i przebudowę.
  5. W projekcie mam mniejszy ale już nie wierzę w solidność mojego projektu dlatego dmucham na zimne. Informacje dotyczące wielkości wyłazu znalazłem też na tym portalu w "poradach eksperta" ( https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/porady/6023-czy-konieczne-jest-wstawienie-wylazu-w-dachu ) Gdzie ekspert jednoznacznie stwierdza, że wyłaz powinien mieć 80 x 80 i nie rozróżnia czy to dom jednorodzinny czy budynek użyteczności publicznej. Może jakiś ekspert by mógł to potwierdzić?
  6. Witam, mam dylemat z wyłazem dachowym... w warunkach technicznych wyczytałem, że wyłaz dachowy powinien mieć co najmniej 80x80 cm. (Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 75 poz. 690 par. 308 pkt 1 i 3) kiedy już znalazłem w końcu wyłaz o takim wymiarze okazuje się (jak mi się wydaje) bardzo drogi (prawie 1700 netto). Powszechnie dostępne wyłazy są o wiele tańsze ale też i mniejsze. Mam pytanie jak inni forumowicze poradzili sobie z tym problemem, może ktoś wskaże gdzie można kupić jakieś tańsze wyłazy, nadmienię że mam dach o nachyleniu 10%....
×
×
  • Utwórz nowe...