Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Krzysiek 1981

Uczestnik
  • Posty

    6
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Krzysiek 1981


  1. Cytat

    p.s. jezli moge spytać - jak finansujecie swoje inwestycje ??? obecnie kredyty drogie i ciężko dostepne - mam nadzieję że to się zmieni na wiosnę - póki co to nawet po bankach nie latam aby sie nie denerwować icon_smile.gif
    może polecacie jakiś bank ??? myslałem o kredycie ( w złotych bo w innej walucie nie jest dostepny ) z dopłatą od państwa na połowę odsetek przez 8 lat ale podobno nawet z tą dopłatą nie wychodzi to taniej niz w innych bankach we frankach icon_sad.gif



    Jesli o mnie chodzi to planuje miec wlasne fundusze na fundamenty, sciany zewnetrzne i fajnie by bylo rowniez na strop (dlatego posiedze za granica jeszcze z rok). Na dach i okna bede musial pozyczyc, ale jeszcze nie zastanwialem sie dokladnie ile i gdzie - mam do tego troche czasu...

    Wiem, ze w tej chwili ciezko jest o kredyt, deweloperzy upadaja, ale mimo to wierze, ze jak pochodzisz za kredytem to go wreszcie dostaniesz...

  2. Cytat

    Pozdrawiam informatyków-kolegów po fachu icon_wink.gif

    Ja się nie buduje - kupiłem stary dom do remontu i tak dłubie po pracy wspomagając się internetem ale kto wie, może kiedyś i sam wybuduje wymarzony domek icon_smile.gif

    Życzę powodzenia!


    Witam, rozwazalem podobny scenariusz bo jakby nie patrzec po remoncie i tak bedziesz mieszkal w domu a nie mieszkaniu. Chodzilo mi tylko o to, ze tak jak moi rodzice po slubie dostali nowe mieszkanie, ktorego historie tworzylismy od poczatku sami/my to tak samo chcialbym z miejscem, w ktorym ja sie osiedle...aczkolwiek domy z historia to tez jest fajna sprawa...moze znajdziesz jakis skarb zamurowany w scianie icon_smile.gif,
    pzodr.
    Krzysiek

  3. Acha, norbiwolow wybrales bardzo ciekawy projekt, chociaz zmienilbym jeden drobiazg - wydluzylbym nieznacznie pomieszczenie gospodarcze tak, zeby oprocz kotla zmiescic jeszcze jakis stol slusarski i narzedzia do drobnych robot...poza tym pomyslalbym o wstawieniu tam drzwi od strony ogrodu, zeby za kazdym razem nie wystawiac samochodu, gdy bedziesz chcial popracowac nad czyms 'wiekszym'...

  4. Cytat

    no to jest nas dwóch !!!!! tez jestem informatykiem choc pracuję w innym zawodzie ( adm. państwowa ) i planuje na wiosnę 2009 rozpoczecie budowy mojego domku APS 161.
    Obecnie jestem na etapie scalania dwóch działek w wyniku czego bedę miał działkę 750m2 - geodeta , notariusz itp. - potem może w zimie polatam za mediami - papierkologia icon_smile.gif

    wykopu pod dom - kuzyn z koparką - cena bedzie atrakcyjna jak dla rodziny icon_smile.gif
    fundamenty - pod nadzorem kierownika budowy samemu ( plus ojciec, teść ... ) wykonam szalunek i zbrojenie - beton z gruszki - potem z bloczków sami wyciągniemy
    - zasypywanie fundamentów - kuzyn
    - ściany nośne i działowe - znajomy budowlaniec z pomocnikiem i moimi siłami z doskoku
    - strop teriva - samemu plus beton z gruszki
    - wieźba dachowa - tu potrzebuję fachowca bo to już troszkę wyższa szkoła jazdy ( tak mi sie wydaje )
    - izolacja i dachówka - pod okiem fachowca sam może dam radę - kwestia do przemyslenia
    - instalacje elekrtyczne - ojciec - elektryk z uprawnieniami
    - inst. wodno - kanal - samemu
    - instal wentylacyjna - mechaniczna z reku - firma która ma o tym pojęcie
    - inst grzewcza ( kocioł gazowy kondensacyjny z podłogówką plus kominek z płaszczem wodnym ) znajomy z branży grzewczej
    - GWC - kuzyn z koparką icon_smile.gif

    wiele można samemu wykonac - warunek cały wolny czas spędzamy na budowie - jakies 2-3 lata - zero czasu na hobby kolegów i spacery z dzieckiem icon_sad.gif wiedza teoretyczna jest w necie - praktyczna - troche podczas studiów i wcześniej pracowałem na budowach - zreszta mam głowę na karku i sprawne dwie ręce - dam radę - zresztą aby być budowlańcem nie trzeba kończyć studiów tylko liznąc troche praktyki - wiekszośc budowlanców tak właśnie zaczynało.

    a oto moje małe M :

    Brak obrazka

    Brak obrazka

    Brak obrazka




    Pozdrawiam kolegow po fachu! A mowia o nas, ze nadajemy sie tylko do pracy z komputerem icon_smile.gif...

    Prawda jest taka, ze dzisiaj do kazdej pracy mozna wynajac ekipe i w zasadzie przyjsc na 'gotowe', ale to mnie nie kreci. Poniewaz przez ostatnie 2 lata wykonywalem prace siedzaca i 'szklarnianych' warunkach chcialbym sobie troche pomachac lopata i ponosic bloczki. Poniewaz jestem w tej chwili za granica to przyjazd do kraju 'na dobre' bedzie sie wiazal ze zwolnieniem z aktualnej pracy takze planuje miec duzo wolnego czasu na budowe i chcialbym sprawe zamknac w jednym sezonie (stan surowy zamkniety).

    Tez wierze w swoje sily i z tego co sie do tej pory zdazylem zorientowac to postawienie fundamentow i scian nie jest specjalna filozofia, zreszta jesli stwierdze, ze to mnie przerasta to poszukam ekipy ktora to zrobi 'fachowo'!

    Sa czynnosci, za ktore nie zamierzam sie nawet zabierac bo widze, ze rzeczywiscie wymagaja doswiadczenia-mam na mysli strop i dach...tutaj tylko ekipa, ale cala reszta wlacznie z wykonczeniem jest moja...

    Jesli prowadzicie dzienniki budowy online to podajcie linki, chetnie was podopinguje (jak juz bede tak daleko to sam chetnie opisze kolejne etapy budowy).

    Pozdrawim,
    Krzysiek

  5. Cytat

    Pytanie chyba retoryczne.... Masz wiedzę budowlaną która pozwoli Ci wybudować dom? Czas i siły do tego potrzebne? I nie przeszkadza ci to, że bedziesz to robił kilka lat i masz do tego czasu gdzie mieszkać? To sam sobie odpowiedziałeś...

    Jeśli odpowiadasz negatywnie na te pytania a do tego jak rozumuję nie przeliczyłeś wszystkich kosztów(i nie dodałeś do nich 20%) to może lepiej kup jakieś mieszkanie. Dziś kupujesz a od jutra mieszkasz icon_wink.gif



    Ostatnio duzo czytam i 'studiuje', czegolnie etapy stawiania fundamentow i scian zewnetrznych i przyznam Ci sie szczerze, ze tutaj nie ma wiekszej filozofii. Internet jest na tyle przyjaznym tworem, ze wszystko mozna w nim znalezc z dokladnym rozrysowaniem krok-po-kroku i filami instruktazowymi.
    Przegladajac kolejne dzienniki budowy wynajduje bledy, ktore robia 'doswiadczone' ekipiy budowlane.
    Nie mam dwoch lewych rak i mysle, ze dam sobie rade...ekipe zatrudnie do stropu i wiezby dachowej, bo tu chyba rzeczywiscie trzeba moze nie tyle wiedzy ale doswiadczenia...

    Kiedys chcialem mieszkac w bloku (zreszta mieszkam w nim cale zycie), ale przekonalem sie, ze wlasny dom i ogrod, do ktorego mozna wyjsc rano w pizamie z kawa jest czyms nieocenionym i nawet perspektywa kilku lat budowy mnie nie zniecheci do dazenia w tym kierunku...Nawiasem mowiac, moj sasiad pracujac tylko ze swoim szwagrem postawil dom w stanie surowym zamknietym w ciagu czterech miesiecy wiec nie rozumiem skad bierzesz te 'kilka' lat?

  6. Witam wszystkich w moim pierwszym poscie!

    Pewnie jak wielu z was jestem na etapie kupna dzialki budowlanej (760m2). Naturalnie kolejnym krokiem bedzie budowa domu ... i tu moje pytanie: czy bazujac na wlasnych doswiadczeniach uwazacie, ze dam rade zbudowac go sam majac za doswiadczenie jedynie materialy internetowe i to czego nauczylem sie na budowie domu rodzicow?

    Pytanie nie jest wbrew pozorom banalne - oczywiscie mozna zamowic firme, ktora wykona dom pod klucz, ale na to moze mnie nie byc stac, abudujac samemu zaoszczedze duzo.

    z gory dzieki za odpowiedzi,
    Krzysiek
×
×
  • Utwórz nowe...