Skocz do zawartości

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Showing content with the highest reputation on 10.11.2014 We wszystkich kategoriach

  1. Ekipa poleca to, w czym jest im najwygodniej budować, ale... kto takie rzeczy dogaduje z ekipą? Przecież oni są od murowania, a nie od konstrukcji, przeniesienia ciężaru, rozkładu instalacji w domu itp itd. Takie kwestie ustala się z projektantem domu. Ekipy będą raz polecać porotherm, innym razem silkę - nie ma tu reguły i będzie to zależeć od ich widzimisię. Gwarantuję Natomiast co do rzekomych "minusów" porothermu to nawet ciężko się odnosić, bo to po prostu hasła rzucone w próżnię. Temat bruzdowania pod instalacje w ceramice był poruszany mnóstwo razy. Tak samo zresztą jak wiercenia otworów pod kołki. Jak masz czym to zrobić (bruzdownica, wietrarka z możliwością wyłączenia udaru), to zrobisz to równie łatwo jak w betonie.
    1 point
  2. Jeszcze jeden szczegół ... Jak już będzie po odbiorze tego ustrojstwa - to gospodarczy w bryle domu jest na stawce ~ 0.65 pln/m2/rok (zależy od gminy) gospodarczy wolnostojący (na zgłoszenie) nawet 7,75 pln/m2/rok - zależy od gminy(powiatu). Osobiście temat przerabiałem.Płaciłem za gospodarczy w bryle domu 4,50 pln/m2/rok co dawało 160 /rok. Po wizycie Pin'a przekwalifikowałem na gospodarczy do celów mieszkaniowych i jest 50% z 0.65 pln/m2/rok , czyli 11,40/rok.
    1 point
  3. Lepiej troche poczekać(niekoniecznie do wiosny)komin musi byc suchy a zaprawa musi odparować ,najlepiej impregnuje sie w pogodny dzień
    1 point
  4. Koszt kominka to 7800 z wkładem,kamieniem,całą obudową plus robocizna.Nie ma co brać byle jakiego wkładu,ważna jest wydajność kominka,cegła szamotka w środku dobrej jakości.Wszystko to daje dużo ciepła,przy małej ilości spalanego drewna no i przyjemna atmosfera.Wkład jest czeskiej firmy typ Jonava II Aha płytki mamy już kupione czekamy na fachowca,będą w kuchni,łazience,w przedsionku przy schodach,obowiązkowo przy kominku.Czasami z kominka przy dokładaniu drewna lubi iskierka wyskoczyć,to żeby chałupy nie spalić muszą być płytki.Na korytarzu,w salonie,w pokojach panele
    1 point
  5. Jak pełne wychodzą za drogo, to szukaj cegieł 7-szczelinowych, z atestem do murowania kominów. Coś takiego w ofercie ma na pewno Terca. P.S. z tą nasiąkliwością klinkieru to też różnie bywa. Rozpiętości są duże - od 6% do nawet 15%. Te ostatnie nie będą się raczej nadawały do Twoich zastosowań. Z reguły nasiąkliwość wynika bezpośrednio ze sposobu wykończenia i rodzaju lica cegły. Klinkier gładki, a nawet lekko strukturyzowany będzie mieć nasiąkliwość bardzo małą, ale jakieś wymyślne cegły z licem żłobionym wodą mogą mieć 15%. One się nadają raczej jako cegła ozdobna, najlepiej do wnętrz. Tych sobie nie bierz na komin, bo szkoda Twoich nerwów, jak za rok będziesz musiał je skuwać i robić robotę od nowa... ;) Klinkier Dresden czy Matrix o których wspominałeś ma bardzo małą nasiąkliwość. Ale np. taka cegła (tego samego producenta!) jest już zgoła inna. Klinkier klinkierowi nie równy ;)
    1 point
  6. Bardziej poglądowo: Żarówka standardowa przezroczysta: 15W E27 - strumień świetlny - 100 lm 25 W E27 - 220 lm 40 W E27 - 415 lm 60 W E27 - 710 lm 75 W E27 - 935 lm 100 W E27 - 1380 lm Żarnik halogenowy sztyftowy przezroczysty 12 V: 5W G4 - 55 lm 10W G4 - 130 lm 20W G4 - 300 lm 35W GY6,35 - 580 lm 50W GY6,35 - 900 lm (dane z : radium.de)
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...