Skocz do zawartości

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Showing content with the highest reputation on 13.08.2013 We wszystkich kategoriach

  1. Witaj, Kate. Myślę, że powinnaś zacząć od złapania się za torebkę, bo na dzień dobry obsmyczył Cię geodeta. Szukaj informacji o cenach usług w okolicy! Licz każdą złotówkę, bo jak zaczniesz budowę, to uznając, że coś musi kosztować, będziesz przepłacać dwukrotnie. Wykonawcy i doradcy będą dla Ciebie tak mili, ale to tak mili, że będziesz kwitła i pąsowiała od ich komplementów. A jeśli jeszcze kredyt weźmiesz?! Koniec świata.
    2 points
  2. Po co ta agresja, tu chodzi o to, aby pomóc - wyjaśnić zainteresowanej a nie "grać w łapki" Piana jest tylko pianą i jeśli tynki były kładzione maszynowo (ciśnieniowo) to na z dużym prawdopodobieństwem są "wstrzyknięte" pomiędzy okno a mur a co do klinów montażowych to rzeczywiście nie doprecyzowałem tematu. Rama przy dolnym zawiasie okna powinna być podparta z boku ale tylko od jednej strony, w oknach dwuskrzydłowych, od tej strony gdzie większe, cięższe skrzydło lub to, które się częściej otwiera, z przeciwnej strony powinien być luz. W górnym narożniku dokładnie po przekątnej od dolnego podparcia też powinien być klocek aby okno nie maiło tendencji do "kłądzenia" się. Podparcia te powinny być jednak w odległości ok. 15 cm od narożników a nie w samych narożnikach. Dla pewności załączam schemat prawidłowego podparcia ramy.[attachment=17237:Klockowanie.pdf] Klockowanie.pdf Klockowanie.pdf
    2 points
  3. Witam, oczywiście w celu inspekcji nie trzeba zbijać całych tynków a tylko punktowo, w narożnikach zarówno od strony zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jeśli tynki kładła inna ekipa niż ta od okien i to jeszcze mechanicznie, to prawie na pewno tynk jest pomiędzy ścianą a oknem, a w tej przestrzeni nie powinno go być, niestety dotyczy to całego obwodu okna. Jeśli okaże się, że trzeba wymienić ramę to i tak tynki trzeba będzie skuć więc tak cz inaczej tynk jest do poprawki. Drobna sugestia - na oględziny radzę zaprosić obie ekipy równocześnie i na miejscu ustalić zakres odpowiedzialności.
    2 points
  4. Bobiczek!!!!! Przywołanym się czuj do porządku! Budowa domu to bardzo romantyczna okoliczność. Naturalnie, że tak, masz rację. Moja uwaga dotyczy sytuacji, kiedy Kate będzie miała w garści warunki Y. Minie trochę czasu miesiące, bo będzie szykowała projekt, załatwiała jakieś sprawy i pójdzie pewnego dnia do Wydziału Architektury po pozwolenie na budowę, a tam jej powiedzą: - A ten świsteczek, warunki Y, pani szanowna, to on jest nieważny. Drugi trzeba. Nowy. I pójdzie Kate do gminy po nowe warunki. Bobiczek, co lata? Na lata?! Ja to często Twoich skrótów myślowych nie łapię, choć mnie bawią i intrygują.
    1 point
  5. Miejscowy Plan Zagosp Przestrzennego albo Warunki Zabudowy - któryś papier z gminy - ma ważność trzy miesiące. Po tym okresie gmina może chcieć żebyś zapłaciła im jeszcze raz, za aktualny, ALE...... ...ale wystarczy, że Pani z urzędu w pokoju gminnym z tyłu napisze, że potwierdza aktualność, przybije pieczątkę i TEŻ będzie ważny! I masz stówę oszczędzoną! Mnie tak w gminie chcieli policzyć dwukrotnie, ale jak zacząłem dopytywać z jakiej racji, to Pani w końcu sapnęła i zrobiła to, co napisałem powyżej. Choć, by oddać sprawiedliwość, słowa złego o U.Gm powiedzieć nie mogę. PS. Mój geodeta był z Grodziska Maz i zrobił kosztorys CAŁEJ obsługi geodezyjnej na kwotę 2400zł. Obecnie taki całokształt może być droższy, bo wycena była robiona w 2005r. dopisałem: A Pani w zakładzie energetycznym coś tam tłumacząc powiedziała: - Bo wie pan, z pana budowy wiele osób będzie musiało wyżyć.
    1 point
  6. 1) Gmina i dowiedzieć się czy dla Twojej lokalizacji jest MPZP jak tak to: (jak nie to niech wypowie się ktoś inny - bo nie chcę w błąd wprowadzić) 2) jeśli nie ma przeciwwskazań to szukaj projektu pasującego (MPZP zakłada np: dach o nachyleniu nie mniejszym niż......, Albo nowo wydzielone działki aby były budowlane muszą być nie mniejsze niż 800m2) - To powinnaś mieć możliwość znalezienia w necie 3) zakup/zamów projekt 4) zakład energetyczny i wodociągi (jeśli nie masz wody z wodociągów to i tak musisz tam się pojawić i poprosić o warunki techniczne przyłącza) 5) geodeta - mapka do celów projektowych 6) adaptacja projektu I właściwie tyle - chyba, że o czymś zapomniałem
    1 point
  7. Dla uspokojenia, opis na rysunku "odkształcenia niszczące" jest bardziej ku przestrodze, czyli co się może stać (ale nie musi). Jeśli okna funkcjonują to (przynajmniej na razie) nie ma mowy o zniszczeniach. Najprawdopodobniej skończy się korektą montażu i uzupełnieniem tynków - jeden dzień bałaganu i po sprawie.
    1 point
  8. Jak się małpie da brzytwę - to są takie efekty. Najbardziej niebezpiecznym narzędziem jest ........ - młotek.
    1 point
  9. co do prądu - zadzwoniłem do znajomego elektryka i on polecił już w środku altanki w korytku puścić kabel OWY z uwagi ze to linka i łatwiej się formuje i kształtuje w korytkach. Chyba sie na taki zdecyduje:)3x2,5mm, bo do altanki mam pociagniety YkY 3x2,5mm
    1 point
  10. Co prawda nie ekspert, ale ociągają się - przeto: Ale, (dalej) jest odstępstwo: Jak widać, ustawodawca (w swojej łaskawości) nie rozróżnia sposobu oddawania ciepła do pomieszczeń - kominek to kominek. Jeśli pomieszczenie w którym zainstalowano kominek (nawet z PW), spełnia powyższe wymagania, nie ma przeszkód "prawnych" - każde inne twierdzenie jest nadinterpretacją. Oczywiście przy spełnieniu pozostałych warunków technicznych dla wodnej instalacji grzewczej. Nie takie nowe, mają kilka lat i dotyczą kotłów do 10kW. (WT: § 136.2a)
    1 point
  11. Witam, rozumiem, że mówimy o oknach z PVC. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka a do najbardziej prawdopodobnych należą: - brak mocowania progów ramy okiennej lub mocowanie wykonano na kotwy, które trzymają okno w płaszczyźnie prostopadłej do okna ale w płaszczyźnie okna już nie, - brak dylatacji na bokach przy progu ramy, nagrzany profil wydłuża się a ponieważ nie ma na to miejsca - wybrzusza się, Jeśli odkształcenie nie jest duże (a wszystko na to wskazuje skoro okna funkcjonują poprawnie) można poprawić montaż, przy większych konieczny demontaż i ponowny montaż, w skrajnym przypadku wymiana ramy. Przy poprawkach montażu koniecznie trzeba zwrócić uwagę na zachowanie poprawnej dylatacji oraz ciągłość izolacji ponieważ przy odkształceniach mogło dojść do jej zerwania oraz rozwarstwienia piany i po naprawie co prawda okno będzie szczelne ale przedmuchy czy nawet przecieki mogą wystąpić pomiędzy progiem a ścianą.
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...