Skocz do zawartości

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Showing content with the highest reputation on 22.01.2013 We wszystkich kategoriach

  1. dobra, znalazłem to co chciałem tzn znalazłem inny przykład...dom około 100m2 https://budujemydom.pl/kosztorysy-domow/8279-kosztorys-budowy-wg-projektu-aga-archipelag tutaj są warianty kosztorysowe https://budujemydom.pl/files/put/kalkulacja_aga.pdf proszę spojrzeć na pkt 5 Wariant 1 Wyrobienie betonu w betoniarce na budowie Cement kl. 32,5 7 m3 × 0,3 t/m3 = 2,1 t × 500 zł/t . . . . . . . . . . . . . . .= 1100 zł Piasek i żwir . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = 500 zł Robocizna + betoniarka . . . . . . ok. 1000 zł Razem 2600 zł Wariant 2 Beton dowieziony z wytwórni Beton towarowy 7 m3 × 280 zł/m3 = 2000 zł Dowóz + praca pompy . . . . . . . . . ok. 500 zł Razem 2500 zł
    1 point
  2. Cement 240kg = 10zl/25kg = 93zł Piasek 730kg = 23zl/tona = 17zł Żwir 1200kg = 60zl/tona = 72zł Dowóz materiału około 70zl na 10 kubików czyli około 7zl na m3. to daje nam 189zł bez prądu i pracy i czasu. Teraz do tego betonu proszę sobie doliczyć plastyfikator bo bez tego ani rusz. Każdy beton z betoniarni jest z plastyfikatorem i jest to najczęściej wyszczególnione w specyfikacji. Plastyfikator kosztuje. I to dużo. W zależności od rodzaju, dodaje się go 1% masy cementu. Nie będę przytaczał przykładów, bo zaraz napiszesz że znalazłem drogi plastyfikator. Znajdź sobie plastyfikator, przelicz sobie cenę i dodaj. Będziesz zaskoczony. Prądu też nie zużyjesz za 5 zl. Ze 3 osoby by się do tego przydały. Licz i zobacz czy się opłaci. Dodam tylko, że ceny są brane raczej te niższe/promocyjne. Nie starałem się celowo zawyżać ich, choć wielu z nas w takich cenach materiału nie kupi.
    1 point
  3. Każde odejście od projektu jest na odpowiedzialność inwestora. Jak zaznaczyłem na początku,że raczej nie uda nam się uzyskać takiego betonu jak z betoniarni ale możemy sami zrobić dobry fundament na dom. W ubiegłym wieku większość domów powstawała metodą gospodarczą, domy stoją do dziś i jeszcze długo postoją. Jeśli nic się nie dzieje z gruntem, przy budowie trzymano się pewnych zasad, nikt nie opkopuje całej chałupy to dlaczego ma się coś walić ? Takie argumenty,że dom się zawalił bo być może beton nie był z betoniarni - są nie na miejscu. Szczegółowe ekspertyzy mogą ustalić co było prawdziwą przyczyną katastrofy a nie narzekanie zza płotu. Kiedyś ludzie używali kamieni polnych czy piaskowca do budowy swoich domów. Dziś w każdym mieście lub niedalekiej okolicy jest betoniarnia, jest czym zastąpić dawne materiały - tylko nie oznacza to wcale,że tamte były złe.
    1 point
  4. Witam Byłem jedną z pierwszych osób które kupiło projekt w 2007r. Niestety padła decyzja na zakup mieszkania od dewelopera i do dziś z żoną załujemy. Wpałaciliśmy pieniądze na mieszkania którego do dziś nie mamy i walczymy z systemem który panuje w Polsce. Wszystkich przestrzegam przez kupnem mieszkania od deweloperów. Postawiłem wszystko na jedną kartę i będę próbował zbudować dom dla mojej rodziny. Natomiast nie o tym chciałem pisać. Przedstawiam parę informacji dla tych osób które zaczynają i są na etapie fundamentów. Działkę mamy w Szczodrym koło Wrocławia. Moja ekipa zaczęła od wykopania rowów pod fundamenty a następnie padał deszcz przez 4 dni i wszystko zalało i się oberwało. Ponad miesiąc czekałem aby woda zeszła. Ekipa chciała zasypać dół ubić i znów wykopać na co się nie zgodziłem. W takim wypadku nie było wyjścia i postanowiłem że należy wykopać wszystko do gruntu rodzimego, co jest bardzo ważne i poszerzyć w celu wylania chudziaka. Na naszym terenie jest wysoki stan wód gruntowych i na wysokości około 80cm występuje tzw. kurzawka. Na takim gruncie należy wylać chudziak w celu wzmocnienia podłoża pod ławę. Chudziak wylałem z betonu B20, dopłata jest nieznaczna a wytrzymałość znacząca. Następnie zrobiliśmy szalunki, robiłem je razem z ekipą w celu minimalizacji kosztów. Drewno później wykorzystam do schodów i stropu. Grubość desek 25mm a szerokość 12cm. Dodatkowe koszty są naprwdę nieduże a fundamentów później już nikt nie wykopie. Widziałem tutaj na grupie już robione szalunki i tak właśnie wygląda fachowo zrobiona ława. Przy robieniu zbrojenia proszę zwrócić uwagę na zakładki oraz narożniki. L-ki były wszędzie wstawiane w narożnikach i łączeniu ścian po 4 sztuki. Wszystko dobrze związane, wstawiłem otrzymane od kolegi podstawki pod zbrojenie o wysokości 5cm, otulina powinna mieć około 5 cm betonu wokół zbrojenia to jest bardzo ważne. W projekcie nie ma informacji o fundamencie pod kominy, proszę o tym pamiętać. Wszystko zostało zalane betonem B25, poszło dokładnie 14,5 kubika. Zrobiłem sobie przygotowanie pod schody musiałem wziąść małą nadwyżkę betonu aby jej nie wylewać na ziemię postanowiłem pierw wszystko zalać i jak wystarczy zalać podstawę popd schody. Okazało się, że na schody wystarczy i nic się nie zmarnowało - dokładnie wyliczyłem Po dwóch tygodniach rozszalowałem i zasmarowałem ławę Dysperbitem firmy Den Braven. Następnie ekipa postawiła ściany bloczków fundamentowych. Izolację poziomą wstawiłem folię PLASTPAPĘ gr.1,2mm. Kupiłem bloczki w Betardzie ale oczywiście przez hurtownie gdyż jest znacznie taniej. Na dom 7 warstw a garaż 4 warstwy, poszło 14 palet dokładnie 1008 sztuk, zostało niewiele. Wszystko jak wyschło posmarowałem dysperbitem - raz podkład i później dwa razy. Następnie kupiłem styropian i piankę do niego. Ociepłiłem stryropianem ściany i położyłem folię kubełkową. Zostało zasypanie piaskiem i położenie kanalizacji. Postaram się załączyć zdjęcia i podać kosztorys. Dużo rzeczy robiłem z moim wspaniałym ojcem, który pomimo wieku stara mi się pomóc. Naprawdę jest wiele prac które można zrobić samemu i wyjdzie taniej i dużo dokładniej.
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...