Skocz do zawartości

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Showing content with the highest reputation on 01.04.2011 We wszystkich kategoriach

  1. no kolego mimo że ja jestem niepopranym optymista to przy tych założeniach -że tak przypomne wszystko przez firmy i nic sie nie znam wykończony i umeblowany 113m2 powierzchni zrealizowac sie nie da nieformalnymi ekipami budowac nie mozesz bo jak ich nie przypilnujesz to kazdy etap bedzie poprawiany czyli ekstra koszty a jak zlecisz formalnej firmie to overhead na oficjalne koszty pracy+ zysk firmy doliczyc musisz dodatkowo twoj plan nie uwzglednia kompletnie dynamiki zmian (no chyba ze masz paln B,C,D...w znadrzu) pamietaj ze koszty pracy rosna wystarczy policzyc ile zarabiali "fachowcy" pare lat temu a ile zarabiaja teraz
    1 point
  2. WC w salonie i 3 kominy to najwieksze minusy tego projektu. Żyjemy w tak ciekawych czasach że nie wiadomo co będzie za 3 lata i czy te 250 tys. to będzie tyle samo co dzisiaj.....
    1 point
  3. 1. Jakie akty prawne regulują problematykę przyłączy energetycznych? Odp.: a) Ustawa z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118, z późniejszymi zmianami); b) Ustawa z dn. 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. nr 89, poz. 625, z późniejszymi zmianami); c) Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych wa-runków funkcjonowania systemu energetycznego (Dz.U. nr 93, poz. 623, z później-szymi zmianami); d) Ustawy z dn. 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. nr 240, poz. 2027 z późniejszymi zmianami). 2. Dlaczego definicja przyłącza jest bardzo ważna? Odp.: Wykonawca, przyjmując od inwestora zlecenie na wykonanie przyłącza, musi z nim ustalić, co kto rozumie pod tym pojęciem. To ważne m.in. dlatego, że inne przepisy regulują procedurę budowy przyłącza, a inne wykonanie instalacji czy też sieci. Oznacza to również precyzyjne określenie zakresu robót. Zgodnie z prawem budowlanym, prąd elektryczny można przyłączać po zgłoszeniu Staroście Powiatowemu, lub bez zgłoszenia, zwracając się bezpośrednio do dostawcy energii, natomiast budowa instalacji względnie sieci wymaga uzyskania pozwolenia na budowę i wymaga opra-cowania projektu budowlanego. 3. Co potocznie nazywamy przyłączem? Odp.: W potocznej praktyce budowlanej przez przyłącze rozumie się odcinek sieci łączący tę sieć z instalacją znajdującą się na zewnątrz lub wewnątrz obiektu budowlanego. Takie jednak określenie może powodować szereg nieporozumień, np. gdzie kończy się przyłącze a gdzie zaczyna instalacja zewnętrzna. 4. Jak brzmi legalna definicja prawna przyłącza? Odp.: Pojęcie przyłącza energetycznego zostało zdefiniowane w § 2 pkt 15 rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu energe-tycznego. Zgodnie z nim przyłączem elektroenergetycznym nazywamy odcinek lub element sieci słu-żący do połączenia urządzeń, instalacji lub sieci podmiotu, o wymaganej przez niego mocy przyłączeniowej, z pozostałą częścią sieci przedsiębiorstwa energetycznego świadczącego na rzecz podmiotu przyłączanego usługę przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej. 5. Ale przecież nie wiemy co to jest sieć! Odp.: Zgodnie z art. 3 pkt 11 ustawy Prawo energetyczne, za sieć uznajemy instalacje połą-czone i współpracujące ze sobą, służące do przesyłania lub dystrybucji paliw lub energii, na-leżące do przedsiębiorstwa energetycznego. 6. A co to jest instalacja elektryczna? Odp..: Zgodnie z § 3 pkt 16 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 16 sierpnia 1999 r. w sprawie WT użytkowania budynków mieszkalnych określa, że instala-cję elektryczną stanowi układ przewodów i kabli w budynku wraz ze sprzętem i osprzętem elektroinstalacyjnym, urządzeniami, aparaturą rozdzielczą i sterowniczą, układem pomiarowo – rozliczeniowym, urządzeniami zabezpieczającymi i ochronnymi oraz uziemieniami, mający początek na zaciskach wyjściowych wewnętrznych linii zasilającej w złączy i koniec na gniazdach wtyczkowych, wypustach oświetleniowych i zainstalowanych na stałe odbiorni-kach zasilanych energią elektryczną. 7. Jaką procedurę prawną wybrać przy budowie przyłącza? Odp.: Od 26 września 2005 r. istnieje możliwość przyłączenia prądu na podstawie przepisów bran-żowych, zwracając się bezpośrednio do dostawcy mediów, z pominięciem procedury zgłoszenia Staroście (procedura ta jest określona w art. 29a ustawy Prawo budowlane). W takim przypadku realizacja przyłączy będzie zwol¬niona z reglamentacji administracyjno-prawnej organów admini-stracji architektoniczno-budowlanej. Twojemu uznaniu pozostawia się wybór procedury związanej z zamierzoną ich budową. 8. Co zyskuję wybierając ścieżkę pominięcia procedury zgłoszenia? Odp.: Dzięki wprowadzeniu możliwości wykonania przyłączy inwestor oszczędza 30 dni, gdyż nie musi czekać z rozpoczęciem budowy. Pamiętaj również, że samo zgłoszenie przyjęte przez organ administra¬cji architektoniczno-budowlanej bez sprzeciwu nie zwalnia Cię od wy-konania innych obowiązków wy¬maganych przepisami prawa branżowego. W związku z tym pojawia się pytanie, czy jest jakikolwiek sens zgłaszania budowy przyłączy staroście? Odpo-wiedź jest jednoznaczna - w obecnym stanie prawnym nie ma takiej potrzeby. Dlatego radzi-my Ci realizowa¬nie przyłączy na podstawie procedury określonej w przepisach prawa branżowego. 9. Jakie branżowe akty prawne regulują tą kwestię? Odp.: Przepisami branżowymi, które szczegółowo regulują procedurę realizacji przyłączy energetycznych, jest wspomniane już wcześniej rozporządzenie Mini¬stra Gospodarki w sprawie szczegółowych warun¬ków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (w którym zawarta jest definicja przyłącza). Ponad¬to posiłkowe zastosowanie będą tu miały przepisy prawa budowlanego, energetycznego, geodezyjnego czy w pewnych sytuacjach ustawy o dro-gach publicz¬nych. 10. Od czego zaczyna się procedura? Odp.: Decydując się na wybór procedury wykonania przyłączy na pod¬stawie przepisów bran-żowych, określonej w art. 29a ustawy Prawo budowlane, w pierwszej kolejności zo¬bowiązani jesteśmy do wykonywania na odpowied¬niej mapie planu sytuacyjnego przyłącza. Plan taki należy wykonać na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do pań¬stwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego 11. Jak się nazywa takie mapy? Odp.: Mapy, o których mowa powyżej, zwane są mapami do celów projektowych i powinny obejmować obszar otaczający teren inwestycji w pasie co najmniej 30 m, a w razie konieczności ustalenia strefy ochronnej - także teren tej strefy. Kopię takiej mapy można pobrać z ośrodka dokumentacji geodezyjnej i karto¬graficznej, który się mieści w starostwie powiatowym. 12. Co zawiera taka mapa? Odp.: Mapa do celów projektowych, poza elementami stanowiącymi treść mapy zasadniczej łącznie z grani¬cami własności nieruchomości (działek), powinna zawierać m.in. opracowane geodezyjnie linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu, linie zabudowy oraz osie ulic, dróg itp., jeżeli zostały usta¬lone w miejscowym planie zagospodarowania prze¬strzennego lub w decyzji o ustaleniu warunków za¬budowy i zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjny musi sporządzić osoba mająca odpowiednie upraw¬nienia geodezyjne (geodeta). 13. Jakie akty prawne są z tym związane? Odp.: Do planu sytuacyjnego będą miały zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyj¬ne i kartograficzne (Dz.U z 2005 r. nr 240, póz. 2027 z późniejszymi zmianami), a w szczególności przepisy rozporządze¬nia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownic¬twa z 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czyn¬ności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. nr 25, poz. 133). 14. Co dalej robić z mapą? Odp.: Plan sytuacyjny musisz przedstawić gestorowi mediów, czyli przedsiębiorstwu energetycz-nemu, wraz z wnioskiem o określenie wa¬runków przyłączenia do sieci. 15. Co powinien zawierać wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci? Odp.: Wniosek o określenie warunków przyłączenia powi¬nien zawierać: 1) oznaczenie wnioskodawcy, 2) określenie mocy przyłączeniowej dla każdego miejsca dostarczania energii elektrycz-nej, 3) przewidywane roczne zużycie energii elektrycz¬nej, 4) przewidywany termin rozpoczęcia dostarczania energii elektrycznej lub jej poboru, 5) parametry techniczne, charakterystykę ruchową i eksploatacyjną przyłączanych urzą-dzeń, instalacji lub sieci, w przypadku podmiotów zaliczanych do grup przyłączenio-wych I-IV, 6) określenie minimalnej mocy wymaganej dla za¬pewnienia bezpieczeństwa osób i mie-nia, w przy¬padku wprowadzenia ograniczeń w dostarczaniu i poborze energii elek-trycznej podmiotom zalicza¬nym do grup przyłączeniowych I-III, 7) informacje techniczne dotyczące zakłóceń wpro¬wadzanych przez urządzenia, insta-lacje i sieci wnioskodawcy oraz charakterystykę obciążeń, niezbędne do określenia warunków przyłączenia, w przypadku podmiotów zaliczanych do grup przyłącze-niowych I-IV. 16. Jakie dokumenty załączamy do wniosku? Odp.: Do wniosku o określenie warunków przyłączenia na¬leży dołączyć dokument dotyczący tytułu prawnego do korzystania z obiektu lub nieruchomo¬ści, np. akt notarialny nabycia nieru-chomości. 17. Co oznacza termin: grupy przyłączeniowe? Odp.: Podmioty ubiegające się o przy¬łączenie do sieci dzieli się na grupy, według następu¬jących kryteriów: 1) grupa I - podmioty, których urządzenia, instalacje i sieci są przyłączane bezpośrednio do sieci o na¬ pięciu znamionowym wyższym niż 110 kV, 2) grupa II - podmioty, których urządzenia, insta¬lacje i sieci są przyłączane bezpośred-nio do sieci o napięciu znamionowym 110 kV, 3) grupa III - podmioty, których urządzenia, insta¬lacje i sieci są przyłączane bezpo-średnio do sieci o napięciu znamionowym wyższym niż l kV, lecz niższym niż 110 kV, 4) grupa IV - podmioty, których urządzenia, insta¬lacje i sieci są przyłączane bezpośred-nio do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż l kV oraz mocy przyłączeniowej większej niż 40 kW lub prądzie znamionowym zabezpieczenia przedlicznikowego w to-rze prądowym większym niż 63 A, 5) grupa V - podmioty, których urządzenia, insta¬lacje i sieci są przyłączane bezpośred-nio do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż l kV oraz mocy przyłączenio-wej nie większej niż 40 kW i prądzie znamionowym zabezpieczenia przedlicznikowego nie większym niż 63 A, 6) grupa VI - podmioty, których urządzenia, insta¬lacje i sieci są przyłączane do sieci poprzez tym¬czasowe przyłącze, które będzie, na zasadach określonych w umowie, zastąpione przyłączem docelowym, lub podmioty, których urządzenia, in¬stalacje i sieci są przyłączane do sieci na czas okre¬ślony, lecz nie dłuższy niż rok. 18. W jakim terminie dostawca energii określa warunki przyłączenia? Odp.: Dostawca mediów określa warunki przyłą¬czenia do sieci, w zależności od rodzaju grupy, w ter¬minie od 14 dni do 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku. 19. Co zawierają warunki przyłączenia? Odp.: W szczególności warunki przyłączenia określają: 1) miejsce przyłączenia, 2) miejsce dostarczania energii elektrycznej, 3) moc przyłączeniową, 4) rodzaj przyłącza, 5) zakres niezbędnych zmian w sieci związanych z przyłączeniem, 6) dane znamionowe urządzeń, instalacji i sieci oraz dopuszczalne graniczne parametry ich pracy, 7) dopuszczalny poziom zmienności parametrów technicznych energii elektrycznej, miejsce zainstalowania układu pomiarowo-rozliczeniowego, 9) wymagania dotyczące układu pomiarowo-rozliczeniowego i systemu pomiarowo-rozliczeniowego, 10) rodzaj i usytuowanie zabezpieczenia głównego, dane znamionowe oraz niezbędne wymagania w zakresie elektroenergetycznej automatyki za¬bezpieczeniowej i systemo-wej, 11) dane umożliwiające określenie w miejscu przyłą¬czenia wartości prądów: a) zwarć wielofazowych i czasów ich wyłączenia, b) zwarć doziemnych i czasów ich wyłączenia lub trwania, 12) wymagany stopień skompensowania mocy bier¬nej, 13) wymagania w zakresie: a) dostosowania przyłączanych urządzeń, insta¬lacji lub sieci do systemów sterowania dyspo¬zytorskiego, b) przystosowania układu pomiarowo-rozliczeniowego do systemów zdalnego odczy-tu da¬nych pomiarowych, c) zabezpieczenia sieci przed zakłóceniami elek¬trycznymi powodowanymi przez urzą-dzenia, instalacje lub sieci wnioskodawcy, d) wyposażenia urządzeń, instalacji lub sieci niezbędnego do współpracy z siecią, do której ma nastąpić przyłączenie. 14) możliwości dostarczania energii elektrycznej w warunkach odmiennych od standardo-wych, 15) dane i informacje dotyczące sieci, niezbędne w celu doboru systemu ochrony przed porażeniami w instalacji lub sieci podmiotu, którego insta¬lacje lub sieci będą przyłącza-ne. 20. Jakie czynności wykonujemy po otrzymaniu warunków? Co trzeba udokumentować? Skąd informacje? Odp.: Po sporządzeniu planu sytuacyjnego oraz uzyskaniu warunków przyłączenia będziesz musiał uzyskać ko¬lejne dokumenty i uzgodnienia, o czym poinformuje Cię dostawca mediów. Uzgodnienia geodezyjne Przyłącza energetyczne stanowią elementy sieci uzbro¬jenia terenu w rozumieniu art. 2 pkt 11 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt l tej ustawy inwestorzy mają obowiązek uzgadniać usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu z właściwymi starostami (działającymi w tych spra¬wach przy pomocy zespołów uzgadniania dokumen¬tacji projektowej). Zakładając przyłącze elektroenergetyczne, będziesz musiał uzgodnić jego przebieg z zespołem uzgadnia¬nia dokumentacji projektowej, według zasad określo¬nych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regional¬nego i Budownictwa z 2 kwietnia 2001 r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz ze¬społów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz.U. nr 38, poz. 455). Uzgodnienie takie ma na celu zbadanie bezkolizyjności usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia tere¬nu (m.in. przyłączy) z już istniejącymi i projektowa¬nymi innymi przewodami i urządzeniami, z obiektami budowlanymi, znakami geodezyjnymi, grawimetrycz¬nymi i magne-tycznymi, zielenią wysoką, pomnikami przyrody, a także po zbadaniu ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Uzgodnienie dokonywane jest na Twój wniosek lub Twojego upoważnionego przedstawiciela. Do wnio¬sku dołącza się następujące dokumenty: trzy egzem¬plarze projektu usytuowania sieci uzbrojenia tere¬nu, warunki techniczne podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbroje-nia terenu, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami, orientację położenia pro-jektowanych sieci uzbrojenia terenu w stosunku do sąsiednich terenów i stron świata. Wnio-sek taki podlega rejestracji i otrzymuje numer ewidencyjny. Przedłożony do uzgodnienia projekt podlega ocenie w zakresach: zgodności z wnioskiem o uzgodnienie, prawidłowości mapy wykorzystanej do projektowania w tym: obszaru, skali, treści, aktualności i czytelności oraz klauzul przyjęcia do państwowego zasobu geode¬zyjnego i karto-graficznego, czytelności graficznej pro¬jektowanych elementów. Wniosek taki rozpatrywany jest na posiedzeniach zespołu uzgadniania dokumen¬tacji projektowej. W przypadku uzgadniania projektowanych sieci będących przyłączami na części nieruchomo-ści, co do której przysługuje Ci prawo do dysponowania na cele budowlane, projekt taki jest opiniowany jedynie przez przewodniczącego zespołu, bez ko¬nieczności przedłożenia wniosku na posiedzenie zespołu i zasięgania opinii jego członków. Treść uzgodnienia wyrażana jest w formie opinii wydawanej z upoważnienia starosty przez przewod¬niczącego zespołu. Opinie wraz z dwoma egzempla¬rzami projektu wydaje się inwesto-rowi w terminie 14 dni od dnia przedłożenia wniosku. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony do 30 dni. Niezajęcie stanowiska przez zespół w tych termi¬nach uznaje się za brak zastrzeżeń do przedstawione¬go projektu. Każdy egzemplarz projektu opa-trywany jest klauzulą potwierdzającą dokonanie uzgodnienia, w której w szczególności należy określić: nazwę or¬ganu uzgadniającego usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu, wyszczególnienie uzgadnia¬nych sieci uzbrojenia terenu oraz numer i datę opinii. Uzgodnione usytuowanie projektowanych sieci uzbro¬jenia terenu nanoszone jest na mapę zasadniczą lub jej kopię. Uzgodnienie zachowuje ważność przez okres 3 lat od dnia wydania opinii w sprawie uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu. Przy realizacji sieci uzbrojenia terenu dopuszczalne jest odstępstwo od uzgodnionego projektu nieprzekraczające 0,30 m dla gruntów zabudowanych lub 0,50 m dla gruntów rolnych i le-śnych, przy zacho¬waniu przepisów regulujących odległość między poszczególnymi obiek-tami budowlanymi. Przyłącze pod drogą publiczną - uzgodnienia Jeżeli przyłącze będzie biegło pod drogą publiczną, przed rozpoczęciem jego budowy będziesz musiał uzyskać dodatkowo zezwolenie zarządcy drogi. Zgodnie z ustawą z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 19, póz. 115 z późn. zm.) drogi pu¬bliczne ze względu na funkcje w sieci drogowej dzielą się na następujące kategorie: drogi krajowe, drogi wo¬jewódzkie, drogi powiatowe, drogi gminne. Natomiast zarządcą drogi krajowej jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, wojewódzkiej - zarząd woje¬wództwa, powiatowej - zarząd po-wiatu, gminnej -wójt (burmistrz, prezydent miasta). Zatem w zależno¬ści od tego, pod jaką drogą będzie biegło przyłącze, z wnioskiem o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego będziesz musiał się zwrócić do odpowiedniego zarząd¬cy drogi. Szczegółowe zasady w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa dro¬gowego reguluje odpowiednie rozporządze-nie Rady Ministrów (Dz.U. z 2004 r. nr 140, póz. 1481). Przed planowanym zajęciem pasa składa się wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. Wniosek powinien zawierać: imię i nazwisko oraz adres lub na-zwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego, cel zajęcia pasa drogowego, lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, planowany okres zajęcia pasa dro¬gowego. Natomiast do wniosku należy załączyć: szcze¬gółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z za¬znaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego oraz zatwierdzo¬ny projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogo¬wego wpływa na ruch dro-gowy lub ogranicza widocz¬ność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych, ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000, z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowe¬go, oraz informację o sposobie zabezpie-czenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu, oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektonicz¬ne-budo wlanej. Natomiast zezwolenie na zajęcie pasa drogowego, które wydaje zarządca drogi, określa w szczególności: imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę pod¬miotu występującego o zaję-cie pasa drogowego, cel zajęcia pasa drogowego, powierzchnię zajmowanego pasa drogowego, okres zajęcia pasa drogowego, wyso¬kość opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz sposób jej uisz-czenia, warunki przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności. Jeżeli dysponujesz już kompletem dokumentów (uzgodnień) oraz spełniasz warunki przyłą-czenia do sieci, wówczas przedsiębiorstwo (dostawca mediów) będzie mogło zawrzeć z Tobą tzw. umowę o przyłą¬czenie. Umowa taka określa w szczególności: 1) strony zawierające umowę, 2) termin realizacji przyłączenia, 3) terminy przeprowadzania prób i odbiorów przyłącza, 4) wysokość opłaty za przyłączenie, 5) miejsce rozgraniczenia własności sieci i instalacji między przedsiębiorstwem a przyłączanym pod¬ miotem, 6) warunki udostępnienia przedsiębiorstwu przez podmiot przyłączany nieruchomości należącej do tego podmiotu, w celu budowy lub rozbudowy sie¬ci niezbędnej do realizacji przyłączenia, 7) przewidywany termin zawarcia umowy sprzedaży mediów, odpowiedzialność stron za niedotrzymanie wa¬ runków umowy o przyłączenie, a w szczególności za opóźnienie terminu realizacji prac w stosunku do ustalonych w umowie. Dopiero po zawarciu umowy o przyłączenie z przed¬siębiorstwem będziesz mógł przystąpić do rozpoczę¬cia realizacji przyłącza. Po zakończeniu robót budowlanych polegających na wykonaniu przyłącza będziesz musiał jeszcze wy¬konać określony w umowie o przyłączenie odbiór przyłącza przy udziale upoważ-nionych przedstawi¬cieli stron, które zawarły tę umowę. Wyniki odbiorów, o których mowa po-wyżej, są potwierdzane przez stro¬ny, które zawarły umowę o przyłączenie, w protokołach prze-prowadzenia tych odbiorów. Wzory protokołów ustalają przedsiębiorstwa zajmujące się przesy-łaniem mediów. Ponadto będziesz musiał zadbać o sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, obejmującej położenie przyłącza na gruncie. Uprawniony do sporządzenia takiej inwentaryzacji będzie geodeta. Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna, sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, powinna zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca prac geodezyjnych przekazuje do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oryginał takiej dokumentacji. Zgodnie z art. 43 ust. l Prawa budowlanego przyłącza podlegają geodezyjnemu wyznaczeniu w terenie, a po ich wybudowaniu - geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, obejmującej położenie ich na gruncie. Ostatnią czynnością opisanej procedury jest podpisanie z właściwym przedsiębiorstwem umowy o dostarczenie energii elektrycznej, w której ustala się m.in. terminy rozpoczęcia dostarczania prądu, miej sca oraz warunki dostarczania i odbioru prądu, prawa i obowiązki stron, szczegółowe zasady ustalania ter minów przeprowadzania prób i badań kontrolnych oraz konserwacji i remontów eksploatowanych przez strony urządzeń i instalacji, odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy, termin waż ności umowy oraz postanowienia dotyczące zmiany warunków umowy i jej wypowiedzenia.
    1 point
  4. Zakład Energetyczny wykonuje przyłącze we własnym zakresie do tzw. złącza, czyli z reguły miejsca zamontowania zabezpieczenia głównego i nie ma znaczenia czy jest ono na terenie nieruchomości np. na słupie czy w granicy działki.
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...