Skocz do zawartości

Aktywni na Forum

Posty wysoko ocenione

Showing content with the highest reputation on 27.01.2011 We wszystkich kategoriach

  1. margaretka2002 , ale to chyba nie wszystkie twoje białe ściany. Ja mieszkałem w białych z 15 lat, ale żona mnie ZMUSIŁA jesienią do zmiany na kolor. Uważam, że lipa wyszła.
    1 point
  2. Tak, zastosowałem taką właśnie proporcję, czyli najlżejszą z wyszczególnionych. Jeśli ktoś potrzebuje wylewki o większej odporności na ściskanie, to może zastosować więcej cementu, co oczywiście zrobi wylewkę cięższa. Ta wylewka nie nadaje się na duże obciążenie punktowe. Co do schnięcia, to nie wiem, bo mi się nie śpieszyło, więc już wyschło na pewno. Wydaje mi się, ze schnie szybciej niż zwykła, bo jest bardziej "puszysta", więc i łatwiej oddaje wodę. Trzeba było stosować folię do przykrycia przez pierwsze dni dojrzewania. Nie za bardzo rozumiem kwestii wanny... Po pierwsze - nikt chyba nie lubi wspinać się, aby wejść do wanny, więc im jest niżej osadzona tym lepiej. Po drugie - wanny są przeważnie obudowane murkiem. U mnie będzie (bo łazienka jeszcze nie gotowa) połączenie pierwszego z drugim , czyli murek wybudowany na "oryginalnym" stropie i w to wstawiona wanna, której nogi też będą stały na stropie. Oczywiście, murek i wannę trzeba wypoziomować. I dopiero na reszcie powierzchni łazienki wyleję perlitobeton. Dzięki temu poziom posadzki podwyższy się w stosunku do brzegu wanny i będę miał niższe wejście do niej, oszczędzę trochę materiału i zmniejszę obciążenie stropu (ale to już minimalnie). Jeżeli ktoś nie chce mieć niższego wejścia, to też nie warto wylewać pod wanną - w końcu można wykręcić bardziej nóżki regulacyjne a jeśli i to będzie za mało, to przymurować do podłoża po cegle w miejscach nóżek - i po kłopocie... W salonie, jadalni i hall'u położę na perlitobetonie "suchą" podłogówkę (to już chyba za tydzień ) też ze względu na obciążenie stropu, czyli styropian z kanałami na rurki grzewcze, na to Fermacell'a a na wierzch gres. W sypialniach, bezpośrednio panele na grubszą warstwę perlitobetonu, żeby zrównać poziom z resztą pomieszczeń.
    1 point
  3. To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
    1 point
  4. Muszę potwierdzić, że nierówności 8 i więcej cm zdarzają się - też tak mam. Poradziłem sobie jednak łatwiej niż zaproponowano powyżej: Wmurowane na podłożu listwy prowadzące do tynków, wypoziomowane laserem (ale przecież można i tradycyjnie...). Po utwardzeniu, wszystko wypełnione perlitobetonem i wyrównane łatą. Wychodzi idealnie równo, jest bardzo lekkie, bo warstwa 10 cm, 1 m2 waży jedynie 30 kg. Dodatkowo wycisza i ociepla
    1 point
  5. Taka uwaga dla wybierających projekt domu. Zastanawia mnie zupełny brak wyobraźni u osób, które decydują się na dom bez pokoju (sypialni) na parterze. Oczywiście, ze nikomu tego nie życzę, ale zawsze istnieją „wypadki losowe” nawet nie takie groźne. Wystarczy złamana noga, a pokonanie schodów może być barierą nie do przebycia, a wtedy jesteśmy „niewolnikami poddasza” (jak tam, jeśli tam już wejdziemy). Schody bardzo czesto są pułapką. Moim zdaniem budując dom, trzeba mieć na uwadze, że ma on być dla nas przyjazny w każdych okolicznościach.
    1 point
  6. W tak małym pomieszczeniu, 8 cm odchylenia od poziomu raczej mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć - warto jeszcze raz sprawdzić bo poziomnice bywają źle ustawione. Co do wyrównania - trzeba to zrobić etapami. Najpierw wyrównać miejsca gdzie grubość przekracza 3 cm (zaprawą cementową) a po stwardnieniu wstępnie wyrównać zaprawą samorozlewną do poziomu ± 0,5 cm. Na koniec wylać wylewkę samorozlewną cienkowarstwową, a przed ułożeniem płytek pokryć podłogę tzw. płynną folią.
    1 point
  7. Układ warstw prawidłowy, z tym, że wylewkę należy oddylatować od ścian wkładką elastyczną gr. ok 1 cm. Inny wariant to zastosowanie suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych zamiast betonowej wylewki.
    1 point
  8. Na sam dół daj folie/pape, potem utwardzony styropian pod wylewke, nastepnie wylewkę ze zbrojeniem w postaci siatki o oczkach 5 x 5 cm z drutu fi 3,0, (to zabezpieczy przed pękaniem), na góre wylewke samopoziomującą i okładzinę (glazure, terakote lub inne) pzdr. S.
    1 point
  9. 1 point
  10. zestrugaj na to twarda pilśnia gruntsczepny klej elastyczny i płytki
    1 point
  11. na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?
    1 point
  12. Moja żona wymyśliła sobie białą łazienkę inspirując się tym pomysłem http://www.domplusdom.pl/rozwiazanie/%C5%8...a-na-bia%C5%82o
    1 point
  13. Taka rada. Oczywiście, że się buduj. Ale jeśli chcesz wybudować za 300.000zł, licz i kombinuj tak, jakbyś miała tylko 200.000zł – konsekwentnie. O tej „stówce” – zapomnij. Nie przyznawaj się nawet przed sobą, że istnieje. Podziel sobie budowę na etapy i przyjmij zasadę, że to co wydałaś więcej niż zakładałaś, musisz przyoszczędzić na następnym. Z tej „stówki” – finansuj tylko nieprzewidziane wydatki, czyli np. na etapie piwnic, jak wyjdą jakieś dodatkowe nieprzewidziane okoliczności. W pozostałych przypadkach, jako zasada – oszczędność na następnym etapie, aby wyrównać wydatek.
    1 point
  14. Ja takze gustuje w bialych scianach -zreszta, zdjecia wyzej same mowia za siebie Moje mieszkanie ma wszystkie (bez wyjatku) biale sciany a mimo tego nic mnie nie oslepia ...wrecz przeciwnie : biel to idealne tlo ,zeby wyeksponowac albo meble albo jakas ciekawa dekoracje -nowy dom tez bedzie bialy w srodku (tylko gdzieniegdzie kontrast ciemnego brazu i szarosci ).
    1 point
  15. super te fotki ,Margaretka... cd....
    1 point
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...