Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Aktywni na Forum


Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 15.10.2020

  1. 2 points
  2. 1 point
    Przez okno, przez nawietrzniki ma wchodzić świeże powietrze, a jak będziesz robił"komin" dla wyprowadzenia rury z okapu, musisz zmieścić i niewielką kratkę, może z żaluzyjką, na bezpośrednią wymianę powietrza... Niekoniecznie musi to być wentylator...
  3. 1 point
    Na samym dole jest taki smok z uszczelką. Zbiera się kamień i ta uszczelka przestaje uszczelniac. Dodatkowo ten pływak ma mechanizm plastikowy i przestaje dociskać. Kup zestaw naprawczy i wymień całe to ustrojstwo pionowe. Możesz prowizorycznie jeszcze podregulować, ale na mój rozum starczy ten zabieg na miesiąc, o ile coś da.
  4. 1 point
    Taki kąt 90 stopni należałoby zrobić z dwóch kolan po 45 stopni, żeby "goowna" łatwiej wyrabiały się na zakręcie... Ale sedes pozostawiłbym na zaplanowanym miejscu, wannę dał w pozycji 5 i 6 - pod skosem częściowo, pralkę na 7, a umywalkę przed sedesem, tam, gdzie zaplanowałeś drzwi...
  5. 1 point
    To będzie fajne mieszkanie!!! Zdecydowanie korzystniej będzie - pomimo większej ilości roboty - zrobić wejście do łazienki z salonu, a nie z kuchni... Kuchnia będzie lepsza do zagospodarowania, będzie lepszy dostęp do łazienki i ewentualni goście nie będą musieli wchodzić tam przez kuchnię... Przed przebijaniem się przez ścianę nośną koniecznie musisz zrobić nadproże z dwóch ceowników albo dwuteowników! Koledzy z forumtu podpowiedzą o szczegółach... Co do sedesu - ta odległość od pionu nie jest porażające i nie powinna dostarczyć problemów... Poza tym istnieją sedesy z pompami/rozdrabniaczami, które właściwie pozwalają na instalowanie sedesów w dość dużych odległościach
  6. 1 point
    Trzeba wymienić cały zaworek, a najlepiej oba - i na zimnej i na ciepłej wodzie... i najlepiej nie na kulowe, tylko na grzybkowy, albo taki z głowicą ceramiczną: Zawory kulowe kątowe generalnie są bardzo dobre, ale jeśli nie są co jakiś czas poruszane, tzn zamykane i otwierane, potrafią zarosnąć kamieniem i przy próbie zamknięcia - ulec uszkodzeniu. Ciekawe ile czasu użytkujesz te zawory?
  7. 1 point
  8. 1 point
    Jak mają zaplanowane/wykończone sąsiednie budynki? Jak dodatkowe sypialnie, to i jakaś łazienka (WC i prysznic) przyda się... Tak gęsto umieszczone wiązary, płyta OSB na podłodze i nie ma możliwości, żeby cokolwiek stało się, gdy zrobisz na górze łazienkę... oczywiście z brodzikiem, nie wanną... W razie wątpliwości dasz jeszcze jedną grubą płytę OSB w miejscy, gdzie ma być łazienka... Można pomyśleć - teraz w trakcie budowy, jeśli już wiesz, że to JEST TWÓJ domek - dodać (dokupić i dowieźć, dogadać się z deweloperem, dogadać się z kierownikiem budowy) ze trzy, cztery belki orientacyjnie w miejscu, w którym ma powstać ewentualna łazienka (najpewniej nad łazienką zaprojektowaną na parterze - ze względu na łatwiejsze późniejsze podpięcię wody i kanalizacji)... choć myślę, że to nadmiar ostrożności... Jaka jest odległość pomiędzy wiązarami? oceniam na 90 cm d0 1 metra...
  9. 1 point
    Problem z nagrzewnicą gazową jest taki, że przy spalaniu gazu wprowadzamy do powietrza w pomieszczeniu sporą ilość pary wodnej. W efekcie akurat wysychaniu niezbyt sprzyja taki sposób ogrzewania.
  10. 1 point
    Bez odprowadzenia spalin nagezewnica " dostarczy" parę wodna i skuteczność suszenia prawie żadna. NIewiele droższe będzie ogrzewanie prądem a skuteczność 100%.
  11. 1 point
    Krótki artykuł o tym, jak pielęgnować jastrychy i masy samopoziomujące. https://www.pl.weber/blog/podlogi-i-posadzki/pielegnacja-jastrychu-betonowego-w-trakcie-upalow Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe i jastrychy, to zachęcamy do zapoznania się z kompendium wiedzy na ten temat: https://www.pl.weber/ogrzewanie-podlogowe-kompendium-wiedzy Zapraszamy do kontaktu!
  12. 1 point
    Informacyjnie tylko napiszę, że zrezygnowałem z pomysłu wylewania wylewki wyrównującej. Zadecydował ten argument: , za który dziękuję Aktualnie jestem na etapie takim, że ściany stoją na tym, co było na zdjęciach z pierwszego posta
  13. 1 point
    jak drapiesz sam może, choć niekoniecznie twój czas to w końcu też pieniądz . Mechaniczne czyszczenie odradzam będzie widać zmiany ( zadrapania kółeczka i takie tam ) czyli ni jak się to ma do świeżej struktury filigrana . Jeszcze po drodze powinieneś trafić na betokontakt co już zupełnie uprzyjemni ci pracę . szpary między filigranami i tak powinieneś zaszpachlować ( chyba że potrzebujesz schronu dla pająków ). piaskowanie może ale bardzo delikatnym cierniwem i z dużą wprawą jak odbiją połysk z filigrana to już tylko zwykły beton zostaje (w tym miejscu jest sprzeczność z rakami w powierzchni trzeba przytrzymać dłużej a połysk odpada szerzej ). Koszty piaskowania to już chyba taniej kupić strukturę i zapłacić za jej położenie. Czyli najprościej położyć warstwę betonu strukturalnego - moim skromnym zdaniem.
  14. 1 point
    Osobiście nie podoba mi się ta "ścianka kolankowa" z paździocha. Możliwe, ze to maskownica przed wstawieniem jakiejś konstrukcji z naświetlami, ale skoro pytasz, to mówię. Jak to jest zrobione w domku z prawej strony? Wywinięcie folii kubełkowej też mnie razi. Ten daszek jest podparty - rozumiem, że będą słupy. Jeżeli to wspornik to podparcia by nie było. Ściany widzę z SOLBETU (na opakowaniu było napisane na jednej z palet. Dojdzie jeszcze ocieplenie, okna i zacznie to wyglądać. Zauważyłem, że odprowadzenie wody z dachu jest tylko z jednej strony. To celowe rozumiem? Nie wiem, czym jest wykończony komin. Zwróciłem tez uwagę na podbitkę przy ścianie szczytowej. Brak drabinek przeciwśnieżnych, ławy kominiarskiej i żadnego okna ani wyłazu dachowego nie widzę. Tyle z obserwacji na szybko.
  15. 1 point
    Czyli 'splynol' uniflot na dół u dlatego widać bułę. Ciężko jest go szlifować jak będzie odpowiednio twardy tak jak u cb. Maszyna czy ręką zbiera gładź a nie uniflot. Moim zdaniem robiąc takie rzeczy na bieżąco. Po pierwsze najpierw uzupełniamy dziury po fazowanie płyt, później dajemy flizeline i jeszcze raz uniflot (sprawny wykonawcą zrobi to na raz tak jak ja - ja robię na vario) później ew na łączenia gładź, a jak na bogato to gładź po całości. Po drugie bez taśmy jakiejkolwiek czy flizelina czy tuff tape to niestety pęknie. Moja porada jest taka zdrap to do płyty. Daj vario plus flizelina i na to gładź albo na łączenia albo jak wyżej na całość. I szlif. Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
  16. 1 point
    Widzę, że zaczynasz kombinować... Pisałem już: Nie musisz modyfikować kratki - wystarczy że przyłożysz do kratki kawałek "rury" z lekkim spadkiem w stronę kuchni i ewentualnie doszczelnisz/przykleisz ją do kratki... a przy froncie - zrobisz otwór i z zewnątrz wstawisz jakąś dekoracyjną kratkę... Ta "rura" to https://allegro.pl/oferta/kanal-wentylacyjny-plaski-d-p-110x55-1mb-dospel-6800730151?reco_id=cd57bd68-0e1a-11eb-83fd-b02628c81940&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Do tego są odpowiednie kształtki: kolana, złączki... Nie zajmie Ci to wiele miejsca, a zdolny wykonawca mebli z powodzeniem da sobie radę w przeprowadzeniu "rury" do kratki... i - chyba - będzie wiedział, że pomimo tego, ze powietrze bedzie wydmuchiwane z okapu, zrobi spadek kilkuprocentowy w stronę okapu (czyli "w górę" do kratki wentylacyjnej) Tak jak wymyśliłeś z przebiciem do kanału łazienkowego, to wszystko co będziesz wydmuchiwał z okapu, znajdzie się w łazience, nawet jak wstawisz "kierownicę", która skieruje strumień w górę kanału łazienkowego...
  17. 1 point
    Nałożył prawidłowy wzór betonu odpowiednio zaciągając masę na ścianę lepszym materiałem
  18. 1 point
    1. idziesz do przyuczenia do jakiegoś majstra który się tym zajmuje (przeglądasz oferty, dzwonisz i pytasz czy nie potrzebują ucznia). lub 2. idziesz na kurs czeladniczy instalatora (zajrzyj do izby rzemieślniczej w twojej okolicy, do centrum kształcenia ustawicznego)
  19. 1 point
    Na etapie projektowania obliczasz wydajność cieplną grzejnika podłogowego i dobierasz długość pętli. Obliczasz też strumień przepływu, czyli jak szybko woda ma płynąć w danej pętli. Po uruchomieniu instalacji, na rozdzielaczu ustawiasz obliczony strumień przepływu - służy do tego rotametr. Dzięki temu dysponując jednym centralnym strumieniem, masz możliwość osiągnąć różne temperatury w różnych pomieszczeniach.
  20. 1 point
    W studium uwarunkowań i kierunków rozwoju gminy z 2009r. doszukałem się informacji jak w załączniku odnośnie terenu na którym leży działka. Nie wiem tylko czy to ma ze sobą jakiś związek. Szczerze to już nie wiem jak podejść do tematu i gdzie się udać tak żeby ktoś doradził. Jeśli chodzi o tych z gminy to wydaję mi się że ja wiem więcej, choć wiem niewiele. A jak ma się sprawa z odrolnieniem działki do 500m2 bez opłat? O tym też mi wspomniała urzędniczka ale w jakiś zagmatwany sposób. Cała działka ma około 4,5ha. Czy z tego nie można wyodrębnić działki np 900m2 przy drodze, odrolnić 500m2 i rozpocząć budowę z późniejszą darowizną? Wiem że pewnie tworzę nowe prawo budowlane ale chcę to jakoś wszystko ogarnąć dlatego pytam.
  21. 1 point
    Niestety nie będzie nawet tak ,bo na większej powierzchni będzie lepszy odbiór ciepła. Gdybym wylewał schody żelbetowe albo obkładał kamieniem teraz to nawet w nie bym wpakował wężownice żeby bosymi stopami można było łazić. Rura jest tania jak barszczyk 200 mb - 360 zł .
  22. 0 points
    Razem z nagrzewnicą kup profesjonalny osuszacz, żeby parę wodną ze spalania gazu pochłaniać razem z tą odparowaną wodą technologiczną z budowy . Albo po prostu zawieś prace do wiosny! Albo po prostu grzej prądem!
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Utwórz nowe...