Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Ja rozumiem, z tym że jestem na etapie zalewania stropu i robienia dachu, potem okna... wiadomo że koszta będą rosnąć. I rekuperację zrobię najwcześniej dopiero w następnym roku bo po co mi w domu bez hydrauliki i prądu rekuperacja? A rury przepustowe w stropie muszę zamontować już teraz do piątku.
  3. Przy zakupie całego systemu w jednym sklepie, wiele firm robi projekt w gratisie. Ja z tego skorzystałam. Polecam.
  4. Przedstawiam film, na którym widać montaż - jedni są zadowoleni z kominków Kratki a inni muszą mieć Brunera. Zupełnie jak z samochodami. Czemu tu sie dziwić. Myślisz, ze paląc w tym zabudowanym kominku i wybierając popiół będziesz wiedział, że wybierasz z Kratek czy z kominka innej marki. Jeśli tak, jestem pełen podziwu i tez się chętnie tego nauczę Wracając do manufaktury - ja już wolę zachwalać to , co widziałem, niż krytykować to, czego nie widziałem. Widziałem na żywo kominek Kratki, byłem przy zabudowie. Nie wiem jak odróżnić dobre od złego w tej grupie produktów. Rozpadnie się, nie grzeje, drzwiczki się nie domykają - no nie wiem. Chętnie posłucham o tych kryteriach, które jedną markę dyskwalifikują a inną chwalą pod niebiosa - bo zagraniczna Kiedyś zdun murował kuchnię i piec i do tej pory stoją i grzeją, a żadnego logo na tym nie było. Śmiało, ta informacja przyda się Innym Forumowiczom, o to tu chodzi. Teraz zbytnio nie napalisz bo aura już wiosenna, ale pierwsze wrażenia możesz opisać.
  5. Wczoraj
  6. Jeżeli klej się trzyma styropianu, to i będzie się trzymał wcześniejszej warstwy kleju.
  7. I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje
  8. Ja pierdzielę faktycznie zapomniałem... ogrzewanie gazem, w całym domu podłogówka (grzejniki malutkie w łazienkach i może wiatrołapie), kuchnia najpewniej indukcja. Mam nadzieję że jakimś sposobem nie mieszam wentylacji mechanicznej z grawitacyjną.. Jedynie w tym garażu kratkę wytnę w kominie wentylacyjnym.
  9. Wedlug mnie rozmieszczenie na ostatnim obrazku jest poprawne o ile nie mieszasz wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej. Nic nie piszesz o kuchni, jakiego typu piec ani o rodzaju ogrzewania co i cwu.
  10. To daje w przybliżeniu wymianę 0,5 krotności - czyli wystarczająco :-) Można ale wg. mnie nie trzeba. Spotkałem się w pomieszczeniach brudnych. W pokojach nie spotkałem. A w salonie czyli największym pokoju, gdzie zwykle przebywa więcej osób, warto dać wg. mnie dwa kanały nawiewne po minimum 30m3. Sensowne A jaki przekrój ma ten komin? To tyle ode mnie koledzy i redakcja na pewno dorzucą więcej pomocnych informacji :-)
  11. Kubatura części użytkowej (wentylowanej) to 377m3 (134m2 x 282cm). Długości kanałów i ich opory to już kwestia do policzenia prawda? I zależy to zapewne od umiejscowienia centrali Myślę że mogę ją postawić na poddaszu na samym środku budynku czyli mniej więcej nad garderobą, to będzie akurat obok komina dymnego który ma w sobie również kanał wentylacyjny, i w ten kanał wepnę wyrzutnię, więc w garazu będzie odseparowana wentylacja grawitacyjna z oddzielnym kominem. Czy te kryterium średnicy anemostatów (do 40m3 wystarczy 100mm, a od 40 do 70 wystarczy 125mm) jest poprawne? Czy mogę dać wszędzie 125 i będzie ok? Aha no i przede wszystkim- czy te rozmieszczenie anemostatów jest ok? Np. na korytarzu nie trzeba dodać? Tak w ogóle to spotkałem się z domami w których w każdym pokoju jest nawiew i wywiew (!) i też to jakoś działa... Nie to żebym tak chciał zrobić bo absolutnie nie chcę, ale wynika z tego że chyba nie ma jednej słusznej szkoły wentylacji... Bo mieszkałem w takim domu tydzień i oddychało się świetnie.
  12. Możesz je przykryć, możesz zaizolować oddzielnie. Nie musi być idealnie równo. Wyciągów z łazienki nie odejmuj. Już lepiej dodać gdzieś nawiew. Jeśli wyszło Ci suma nawiewów 190m3 i wyciągów 200m3 to takie zrównoważenie jest wstępnie bardzo dobre. Zostają jeszcze długości kanałów i ich opory. Nie możesz tak zrobić jeśli nie masz w kominie oddzielnych kanałów
  13. Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały? Wstępnie to tak by wyglądało, nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. Z drugiej jednak strony na konkurencyjnym forum przeczytałem coś takiego "Doradzają Panu wentylację przemysłowa w domu, ja doradzam domową. Przemysłowa jest na kubaturę (krotność wymian) domowa, dla ludzi 20-30m3/h na osobę. Przy 200m3/h strumienia wentylacji, niezależnie w rekuperacją czy bez, nie da się normalnie funkcjonować. W okresie grzewczym za sucho i cały rok za głośno. " Komu wierzyć? PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję. Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.
  14. Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty? Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś? Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce? Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz. Z pomieszczeń brudnych wywiewy kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba) Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać. Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone. Dobierz średnice przewodów (kanałów) W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew. Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym. Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie. To tyle z grubsza.
  15. Rozumiem, kierownik budowy się nie zna mimo że powinien oraz nie wie kto w jego otoczeniu się zna, w projekcie jest wentylacja grawitacyjna i taka została w domu wykonana (kominy) ale ja nie chcę z niej korzystać. W sumię to już wolę takich ludzi którzy mówią że się nie znają, niż udają że się znają i doradzają źle (jak jeden kolega który mi sporządził taki plan, że klękajcie narody). Ludzie sami montują sobie WM bez kierownika budowy, oczywiście nie "na pałę" tylko według poprawnego planu, i ja właśnie potrzebuję takiego poprawnego planu, albo porad jak taki plan sporządzić. Dom ma nieużytkowe poddasze i wszystko może być na górze, więc jest to najprostszy dom do zamontowania rekuperacji, stąd plan że zrobię to "metodą gospodarczą". Może znajdzie się ktoś kto jednak chce mi realnie pomóc lub chociaż doradzić? Mieszkać będzie 3-4 osoby, powierzchnia części użytkowej to 134m2, wysokośc pomieszczeń 282cm. Czy w takim domu wystarczy nawiew na poziomie 120m3/h ? Jeśli jest duży to ponoć jest niekomfortowo, wysuszenie itp
  16. Właśnie powinien się znać, a jeżeli nawet nie, to powinien wiedzieć kto w jego otoczeniu się zna i zasięgnąć tam porady.
  17. Ostatni tydzień
  18. Witam, "na dniach" będę zalewać strop i mam zamiar wyprowadzić przed zalaniem rurki fi 160mm żeby potem nie wiercić w stropie. Mam kilka pytań odnośnie rekuperacji, bo niestety jestem zielony... -Czy wyrzutnia będzie mogła być wpięta w komin wentylacyjny? Według tego co czytałem pobieżnie to tak. Gdzie puścić czerpnię? Dach jest kopertowy więc nie ma żadnego muru żeby się przekuć... -Rozumiem że mogę sobie ubrać centralę w korzuszek no i rury w wełnę i zafiolować, i będzie ok na nieocieplonym poddaszu?? -No i najważniejsze... w jakich punktach wyprowadzić te rury 160mm ? Zamieszczam rzut budynku. Dom będzie parterowy, poddasze nieużytkowe, cała instalacja może być na tym poddaszu, lub w garażu bo zostawiłem dwie rurki 200mm w samym rogu (zaznaczone na fioletowo). Czysty rzut z opisem pomieszczeń. Poniżej wstępny plan wykonany przez mojego kolegę, który się tym zajmuje, czy jest wykonany dobrze? Na pewno zrezygnuję z kanału w wiatrołapie, bo po cholerę on tam? Jeżeli ktoś się realnie zna w temacie i mi pomoże z tym rozplanowaniem punktów żebym mógł poprzetykać te rurki 160mm? (średnica jest ok?), i ogólnie doradzi to chętnie postawię mu w podziękownaiu flaszkę wódki ( w formie przelewu $ ? ) Nie ukrywam że szukam pomocy również na innym forum ale tam jest jakaś wojna i zupełnie sprzeczne porady które tylko mieszają mi w głowie...
  19. Gratulację i życzę samych wspaniałych chwil. Pamiętasz, że mieliśmy korespondencyjny wyścig? Nie pisałem, ale ja mieszkam już od 24 lutego, wiec właściwie wpadliśmy na metę jednocześnie.
  20. Ciesze się, że jesteśmy zgodni. Daj mi jakiś adres na priv.
  21. A ja sądzę że Tak. Spotkanie starej gwardii się szykuje. Gacie możesz wysłać pocztą przekażemy kolejnemu nabywcy
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...