Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Remonty, modernizacje, przebudowa

Wszelkie naprawy i duże remonty, adaptacje poddasza, piwnicy, wymiana instalacji...


1 520 tematów w tym forum

    • 3 odpowiedzi
    • 242 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 52 wyświetleń
  1. stary dom żużlowy

    • 3 odpowiedzi
    • 138 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 234 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 287 wyświetleń
    • 19 odpowiedzi
    • 796 wyświetleń
  2. szlifowanie/podkucie posadzki

    • 24 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 182 wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 675 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 590 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 478 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 335 wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 421 wyświetleń
  3. Mydło malarskie

    • 1 odpowiedź
    • 179 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 534 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 633 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 747 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 366 wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 37,8k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 726 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 474 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 516 wyświetleń
  4. kapitalny remont domu - kostka z lat 70' 1 2

    • 89 odpowiedzi
    • 27,8k wyświetleń
  5. Przemarzanie ścian 1 2

    • 77 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 374 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 464 wyświetleń
    • 37 odpowiedzi
    • 10,6k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 703 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 451 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 330 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 578 wyświetleń
  6. Remont domu typu kostka

    • 25 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 646 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 393 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 19,1k wyświetleń
    • 118 odpowiedzi
    • 45,4k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 901 wyświetleń
  7. Wyciszenie mieszkania

    • 2 odpowiedzi
    • 469 wyświetleń
    • 69 odpowiedzi
    • 16,4k wyświetleń
  8. Nakładanie gładzi

    • 2 odpowiedzi
    • 459 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 520 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 518 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 576 wyświetleń
  9. dobudowanie ścianki

    • 7 odpowiedzi
    • 729 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 483 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 931 wyświetleń
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Moim zdaniem - trzeba robić wg wskazań producenta.   Przede wszystkim powierzchnia na którą dajesz papę - musi być równa, bez jakichś ostrych wypustów mogących uszkodzić papę. Przyklejanie częsciami moim zdaniem nie jest właściwe, bo może wpływać na nierównomierne potem obciążenie izolacji i narazić ją na uszkodzenia mechaniczne.  Jeśli jest to papa zgrzewalna - producent pewnie chce ją przykleić również po to, by lepik stworzył idealnie równą powierzchnię dla pozostałych warstw papy (bo taka papa ma kilka warstw).  (przy wspomnianej metodzie dawnej "3xpapa na lepiku na gorąco" przekładaniec taki tworzył właśnie taka wielowarstwową przegrodę, zwartą w sobie i elastyczną).   Styropianem bym się nie przejmował, nawet, jak trochę z tej papy zgrzewalnej jak trochę gorącego lepiku spłynie na styropian - nic się nie stanie - uzupełnisz pianką natryskową i z głowy.   Jak wyżej napisał kolega "Redakcja Budujemy Dom" w #6 - nie wolno stosować przy styropianie lepików na zimno, czy podobnych chemii z zawartością rozpuszczalników.   Osobiście nie jestem entuzjastą folii fundamentowej (nie dowierzam jej odporności na mechaniczne uszkodzenia i trwałości)) - ale może to kwestia uprzedzeń?  
    • Słyszałem, że kuna potrafi zniszczyć całą warstwę ociepielnia. W jaki sposób zabezpieczyć połać przed przedostaniem się kuny pod pokrycie?  
    • Wg mnie liczy się miejsce, w którym jest okno - ale od lica muru, nie samego okna. Wątpię, żeby inaczej orzekł sąd, choć sędziowie mądrale się zdarzają. Odległość całej budowli nie jest wyznacznikiem, bo można zrobić cofnięte okno, czy drzwi, wejście (wnęka w murze zewnętrznym) - i wszystko będzie zgodne z prawem. Oczywiście że by przeszło. Teraz przeczytałem twój cytat - i dlatego się odnoszę.   Z własnego doświadczenia opiszę -  było tak, że kuchnia by była ciemna, bo brakowało 60cm do granicy. Więc zrobiłem wnękę w ścianie zewnętrznej (to był wykusz w dachu) - po bokach tego cofnięcia znalazły się szafki wbudowane, a cofnięte okno (normalne, nie dachowe) było z nimi wylicowane do linii. Przeszło bez kłopotu przez urząd.   Podobnie z oknem od klatki schodowej - budynek 3 m od granicy, klatka cofnięta o 1 m - i okno bez trudu było zgodne z prawem.   Oczywiście jest jeszcze kwestia trudności w ociepleniu takich wnęk , szczególnie przy dzisiejszych normach - ale czasem jest to jedyne wyjście oprócz tzw luksfer, choć te bywaja b. dyskusyjne.
    • "Tradycyjnych" metod wolał bym jednak uniknąć, wydaje mi się że przy typowej budowie nowego problemu mają więcej sensu, a remont starego to jednak stosunkowo nietypowe potrzeby, np. ciężko wjechać taczkami do domu, a samochodem ciężarowym ciężko wjechać na działkę.   Podłogi na keramzycie, czy nawet całe domy na płycie na szkle spienionym to chyba jednak nie jest aż taka egzotyka? Na perlicie spotkałem się tylko z jednym przypadkiem na forum internetowym i instrukcjami, z drugiej strony kusi najlepsza termoizolacyjność.   Perlitobeton ma kiepski współczynnik przenikania ciepła w stosunku do ceny i nie wnosi mi nic sensownego, bo beton raczej był by lany z miksokreta.
    • Perlit w mieszance betonowej - owszem - lepsze rozwiązanie od samego betonu, ale lepiej sięgnąć po "tradycyjne" metody czyli odpowiednio gruba warstwa XPS lub styropianu dedykowanego do izolacji podłóg.
    • Znaczy tak sobie będzie leżał ten styropian na sucho. Dla mnie to ty masz dziwne te warstwy na stropie - w zasadzie sam styropian i papa.   Gdzie jest warstwa betonowa dociskowa?   Może i dobrze - ale ja bym się bał: 1. miękkości powierzchni dachu (jak po tym np. chodzić?) 2. łatwości jego zdmuchnięcia wichurą (b. lekkie i w zasadzie tylko położone na sobie warstwy). 3. Małej odporności na uszkodzenia mechaniczne.   Ciekawe, co na to forumowi eksperci?  
    • Gdyby można było układać styropianu/XPS bezpośrednio na ziemi/gruzie czy co tam akurat znajdzie się pod danym kawałkiem podłogi, było by to najlepsze rozwiązanie. Pod XPS daje się zazwyczaj przynajmniej podsypkę z piasku i perlit/keramzyt miałby zastąpić zarówno podsypkę jak i XPS, co daje mniejszą grubość no i odpada ciężki piasek.   Jeśli nawet grubość kruszywa była by za mała żeby samo zapewniło wystarczającą termoizolacyjność, to pewnie lepiej dołożyć XPS który będzie cieńszy niż przy podsypce z piasku. Przy perlicie wystarczy kilkanaście centymetrów, więc tego problemu by nie było.
    • Dziękuję za odpowiedź. Po wstępnych konsultacjach telefonicznych z architektem i przekazaniu mu podobnych informacji, taką dostałem odpowiedź. Na sąsiednich działkach (też wąskich) są budynki jednorodzinne. Zostaną zachowane odległości ok 4/5m z prawej strony, gdzie nie będzie okien i 8 m z lewej gdzie będą okna od tych budynków. Z tego co Pan piszę, nie ma wtedy potrzeba stosowania muru ogniowego? 
    • Jeżeli to jest zabudowa nie szeregowo to po co ci ścianka ogniowa (tzw. ogniomur)? Jak nazwa wskazuje - taka ścianka ma zapobiegać rozprzestrzenianiu się ognia na kolejne budynki -  przy bliźniaku zastosować można/trzeba. Tutaj najwyżej możesz zainwestować w pokrycie dachowe, membranę, które ograniczą ewentualne rozprzestrzenianie się ognia podczas pożaru (obyś nigdy nie musiał się przekonać) i oczywiście wełnę mineralną (wełna jest dobrym materiałem ppoż).
  • {advertisement="reklama_prawa"}

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...