Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Wentylacja, klimatyzacja

Klimatyzacja, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna. Zadaj pytanie ekspertowi.

163 tematów w tym forum

  1. Błędy w wentylacji 1 2 3 4

    • 158 odpowiedzi
    • 141 543 wyświetleń
    • 244 odpowiedzi
    • 133 400 wyświetleń
    • 119 odpowiedzi
    • 104 798 wyświetleń
  2. Wentylacja grawitacyjna 1 2 3

    • 134 odpowiedzi
    • 90 523 wyświetleń
    • 48 odpowiedzi
    • 70 574 wyświetleń
    • 78 odpowiedzi
    • 62 885 wyświetleń
  3. Wentylacja w łazience bez komina 1 2

    • 67 odpowiedzi
    • 48 286 wyświetleń
    • 99 odpowiedzi
    • 40 346 wyświetleń
    • 120 odpowiedzi
    • 38 922 wyświetleń
    • 163 odpowiedzi
    • 37 827 wyświetleń
  4. Sprawność rekuperacji 1 2

    • 51 odpowiedzi
    • 34 936 wyświetleń
    • 76 odpowiedzi
    • 32 526 wyświetleń
    • 64 odpowiedzi
    • 32 432 wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 32 383 wyświetleń
  5. Komin wentylacyjny

    • 42 odpowiedzi
    • 31 746 wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 31 582 wyświetleń
    • 90 odpowiedzi
    • 31 109 wyświetleń
    • 30 odpowiedzi
    • 28 408 wyświetleń
    • 54 odpowiedzi
    • 28 076 wyświetleń
  6. GWC żwirowe

    • 43 odpowiedzi
    • 26 564 wyświetleń
  7. rury do GWC

    • 19 odpowiedzi
    • 26 015 wyświetleń
    • 82 odpowiedzi
    • 25 173 wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 24 744 wyświetleń
  8. Rodzaje nawiewników

    • 42 odpowiedzi
    • 24 495 wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 24 219 wyświetleń
  9. Klimatyzacja w mieszkaniu

    • 19 odpowiedzi
    • 22 354 wyświetleń
  10. wentylacja pomocy

    • 16 odpowiedzi
    • 21 880 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 21 614 wyświetleń
  11. Dwie kratki wentylacyjne 1 2

    • 51 odpowiedzi
    • 21 451 wyświetleń
  12. rekuperator BARTOSZ

    • 23 odpowiedzi
    • 19 769 wyświetleń
    • 34 odpowiedzi
    • 18 827 wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 18 428 wyświetleń
  13. Maty kapilarne 1 2

    • 51 odpowiedzi
    • 18 275 wyświetleń
  14. Rekuperacja - korzyści 1 2

    • 59 odpowiedzi
    • 18 052 wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 17 355 wyświetleń
  15. Wilgoć w rogu sypialni 1 2

    • 50 odpowiedzi
    • 16 777 wyświetleń
  16. Szybka budowa

    • 23 odpowiedzi
    • 16 532 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 16 479 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 16 447 wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 15 961 wyświetleń
    • 28 odpowiedzi
    • 15 874 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 15 864 wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 15 853 wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 15 597 wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 15 551 wyświetleń
  17. Wieje z wentylacji

    • 12 odpowiedzi
    • 15 084 wyświetleń
  18. gruntowy wymiennik ciepła

    • 20 odpowiedzi
    • 14 897 wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 14 430 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 14 150 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 14 123 wyświetleń
  • Kto jest dostępny   0 użytkowników, 0 anonimowych, 372 gości (Zobacz pełną listę)

    Brak zalogowanych użytkowników

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
    • Pomieszane są tutaj dwa wątki dotyczące III klasy ziemi. Odrolnienie i wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej.. 0,05ha w budownictwie mieszkaniowym dotyczy kwestii wyłączenia gruntów spod produkcji rolnej i nie jest to 50ar tylko 500m2. Dotyczy to powierzchni zabudowy i jest to ustalane kiedy ma sie już decyzję o warunkach zabudowy i występuje o pozwolenie na budowe. Wtedy załatwia się kwestię wyłączenia gruntów spod produkcji rolnej. I wtedy powierzchnia 500m2 dla budownictwa mieszkaniowego jest zwolniona z opłat za takie wyłączenie.     Jeśli chodzi o klase III ziemi to przy wydawaniu WZ może być problem z jej uzyskaniem jeśli nie ma przesłanek do zakwalifikowania tych gruntów jako nie podlegających pod działania ustawy o ochronie gruntow rolnych i leśnych w części mówiącej o przeznaczeniu gruntów na cele nie rolnicze i nie leśne.   I tutaj pomieszany jest ten kolejny parametr mianowicie 50m od drogi publicznej. I 0,50 ha czyli 50ar powierzchni. To są dwie z czterech przesłanek które muszą być łącznie spełnione aby grunt klasy III nie podlegał odrolnieniu.  To są te 4 przeslanki które muszą być łącznie spelnione dla danych gruntów  (O ile działka nie leży w granicach administracyjnych miasta) - co najmniej połowa powierzchni każdej zwartej części gruntu zawiera się w obszarze zwartej zabudowy, - położone są w odległości nie większej niż 50 m od granicy najbliższej działki budowlanej, - położone są w odległości nie większej niż 50 metrów od drogi publicznej, - ich powierzchnia nie przekracza 0,5 ha, bez względu na to, czy stanowią jedną całość, czy kilka odrębnych części.   Natomiast jeśli chodzi o klasyfikację gruntów to tak można zmienić. Trzeba tylko znaleźć klasyfikatora który przyjedzie, pobierze próbkę ziemi i oceni że faktycznie doszło do wyjałowienia. Spisze protokół, nakreśli na mapie i taką dokumentację dostarczy do starostwa. A tam ruszy proces zmiany kwalifikacji. Zostanie wydana decyzja, decyzja się uprawomocni, klasyfikator dokończy dokumentację którą złoży w ośrodku dokumentacji geodezyjnej, ośrodek przyjmie to do zasobu i przekaże spowrotem do starsotwa a starsotwo zmieni dane w ewidencji gruntów i budynków.
    • Tuleję mosiężną, nawet tą za grubą,  dopasuj - jej wewnętrzną średnicę - do średnicy trzpienia śruby mocującej (z niewielkim luzem), a w kółku propylenowym roztocz/rozwierć średnicę otworu do średnicy zewnętrznej tulei (na wcisk, nawet można na klej)...   Albo jak już będziesz ingerował w średnicę otworu kółka to - tak jak radzi mhtyl - dopasuj wymiar do łożyska... tylko czy znajdziesz takie do wciśnięcia/nabicia na trzpień śruby mocującej - to jest pytanie...
    • Na takie cholerstwo u siebie w domu (!!!) w 1985 roku kleiłem podłogę  drewnianą... Na całe szczęście po jakichś 15 latach przez to, że przestawiałem ściany działowe tę podłogę musiałem wyrzucić, większość tego cholerstwa usunąłem wraz z podkładem i wylałem ze 4 do 5 cm wylewki...
    • Dwie ekipy były. Ledwo co przeszkoleni przez wykonawcę Ukraińcy. Jedna ekipa stawiała parter i jest ok. Druga strop, schody i ściany poddasza. Strop to były fale Dunaju; ludzie od podłogówki i wylewek mieli niezły „ubaw”. Schody praktycznie nadają się do zburzenia i zrobienia na nowo - każdy inny na wysokość i głębokość:/ Ściany poddasza są krzywe nad salonem. Najlepiej widać ścianę przylegająca do dużego okna w salonie (jutro wkleję zdj) - dolna krawędź ściany jest blisko okna, a potem stopniowo się od okna oddała...
  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×
×
  • Utwórz nowe...