Skocz do zawartości

z czego budować!? porotherm 25, czy z suporeksu


Recommended Posts

Też się nad tym kiedyś zastanawiałem. Suporeks jest do d. (mało wytrzymały, "głośny" itd), porotherm jest chyba przereklamowany (oprawić w tym kołki masakra i obecnie drogi). Wybrałem silikaty na tradycyjną spoinę. Mam ścianę dwuwarstwową i izolacyjność termiczna ścian jest obojetna w tym przypadku (1 cm więcej ocieplenia i się wyrównuje). Cena silikatów i suporeksu jest porównywalna.
Link do komentarza
Masz Tornado recję, ale pod warunkiem, że ciepło w silikacie będzie płyneło jak w podręczniku, prostopadle do izolacji termicznej. A co będzie jeżeli ciepło z Twojego domu, podręczików nie czytało? Jeżeli teraz zgodnie z prawami natury silikat odprowadzi ciepło przez fundament, do gruntu pod dom? Przecież grunt kilkadziesiąt razy lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Ściana stanowi izolację termiczną tylko w "fizyce budowli", Muratorze.... W naturze izolacja termiczna zatrzymująca ciepło to termos, który by był skuteczny musi być suchy jednakowo gruby i ZAMKNIĘTY!!!
Link do komentarza
Przy nie izolowaniu domu trudno powiedzieć, bo tak, silka jest od porotermu znacznie lepszym przewodnikiem (choć i poroterm do izolatorów się nie zalicza), więc bardzo sprawnie odprowadzi ciepło z domu przez fundament do gruntu. Poroterm trochę wolniej będzie ciepło do gruntu odprowadzał, ale za to nie zabezpieczony hydroizolacją od środka szybciej spowoduje zawilgocenie ściany, jest bardziej porowaty.
Oba rozwiązania są stare (z lat 90') i nie nadają się już dziś, a za parę lat.... szkoda gadać.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam wszystkich Forumowiczów

Męczą mnie podobne problemy. W projekcie mam Porotherm 25+14cm styropian. Zastanawia mnie jednak konstrukcja tego pustaka. W pustakach Porotherm 30 i grubszych szczeliny ustawione są dłuższym bokiem równolegle do lica ściany, natomiast w P25 jest odwrotnie. tzn dłuzszy bok szczelin jest prostopadły do lica ściany.Kiedyś czytałem, że takie ustawienie szczelin(jak w P25) jest niekorzystne. Jeżeli tak jest to nie wiem po co takie produkują. Byc może w przypadku ściany dwuwarstwowej jest to nieistotne bo pustak jest elementem konstrukcyjnym, a za termike odpowiada styropian ??. Czy ktoś pomoze mi rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję.
Link do komentarza
Układ szczelin, a więc i ciepłochronność pustaka ceramicznego przy grubości 25 cm nie ma większego znaczenia, gdyż i tak wymaga on ocieplenia. Natomiast mniej korzystne ich ustawienie może wynikać po prostu z technologii produkcji, ale również wpływa na większą odporność strony licowej na uszkodzenia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...