Skocz do zawartości

lak-serwis

Uczestnik
  • Posty

    34
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

lak-serwis's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Jeżeli w jednym i drugim przypadku jest to farba a ta z połyskiem ma dłuższą gwarancję, to z całą pewnością ja bym brał połysk. Jego dodatkową zaletą jest to, że brudzi się znacznie mniej niż powierzchnia matowa, natomiast połyskowość zanika bardzo powoli przez lata, zmieniając się stopniowo w satynę i dalej w mat. Na rynku można spotkać blachy pokrywane specjalnymi tworzywami, które są bardzo trwałe, są one w macie bo to wynika ze specyfiki pokrycia i wtedy mat jest uzasadniony chociaż znacznie więcej się brudzi.
  2. Absolutnie masz rację, należy jeszcze dodać, że produkty silikonowe (silikonowo-akrylowe) w naszych warunkach klimatycznych (silikony są mało odporne na różnice temperatur) zabezpieczają maksymalnie do 5 lat, natomiast najnowocześniejsze silany modyfikowane, do tego, wyprodukowane na bazie nanotechnologii, to trwałość czasami bezterminowa, to znaczy, minimum kilkanaście lat. Nie każdego stać na takie rozwiązanie bo są one dość drogie, chociaż na przestrzeni lat wychodzi to taniej niż wielokrotne zabezpieczanie silikonami Jeśli chodzi chemię budowlaną tego typu, wcale nie jesteśmy gorsi od zachodu, ich przewaga polega tylko na tym, że oni mają mocniejszą reklamę niż firmy krajowe i jest to widoczne w cenach które są sporo wyższe niż produkty naszych firm.
  3. Z całą pewnością nie lakier i nie lakierobejca (to jest również lakier zmieszany z barwnikiem), wszystkie produkty tworzące warstwę na powierzchni zewnętrznej drewna, czy innych materiałów budowlanych, nawet te najlepsze,z czasem pękają i się łuszczą, ile pracy wtedy trzeba włożyć w renowację, to wie ten, który tego doświadczył. Najlepszym zabezpieczeniem są impregnaty, mogą być na bazie rozpuszczalnika lub wodne (wystrzegaj się tylko tych w postaci gęstej, bo to już nie impregnat mimo, że producent tak pisze na opakowaniu). Można znaleźć naprawdę dobre produkty ale nie w marketach i składach budowlanych, trzeba szukać dostawców wyrobów profesjonalnych i bywa, że nie są one wcale takie drogie. W przypadku wyrobów popularnych o niższej jakości, można to zrekompensować większą ilością warstw.
  4. Farby to jakieś rozwiązanie, ale większą odporność na ścieranie mają impregnaty do kostki brukowej, takie jak STRAŻNIK BRUKU Izochan czy RENOBET i BETON-SZCZEP Meex, a w tym przypadku to najważniejsza zaleta, myślę, że ich cena jest także bardziej korzystna.
  5. W tym wypadku jak najbardziej. Widać, że zrobił to fachowiec (chociaż jego propozycja ma pewne znaki zapytania), propagowanie ochrony drewna na zewnątrz, środkami które tworzą powłoki na powierzchni drewna, to totalne nieporozumienie. Tutaj nie jest najważniejsza nazwa firmy którą wymienił, bo są to produkty dobre ale dość drogie, porównywalne można dostać o wiele taniej, lecz słowo "impregnat" i jest to słowo klucz w zakresie długotrwałej ochrony drewna i brakiem problemów w przypadku powtórnej renowacji. Pozdrawiam
  6. Na czym ma polegać "lepszy efekt" ? Bejca z definicji, to barwnik do drewna, nałożony bezpośrednio na drewno czy zmieszany z lakierem, daje niemal identyczny efekt wizualny, z punktu widzenia ochrony drewna, w zasadzie, też się nie liczy, więc dlaczego ? Pozdrawiam
  7. Jak można pisać takie bzdury ?? Impregnat akrylowy na bazie wodnej pod ruch samochodowy ? Przecież to miesiąca nie wytrzyma o farbach nie wspomnę. Jedyny impregnat, do kostki brukowej, którego producent dopuszcza ruch kołowy i występuje w kolorze czerwonym nazywa się Renobet, niestety innego kolorowego nie znam, podobne właściwości posiada również STRAŻNIK BRUKU Izochan ale jest bezbarwny.
  8. Drobne sprostowanie, silikony i siloksany to w pewnym przybliżeniu to samo, natomiast produkty firmy AGS umożliwiające usunięcie graffiti nawet z bardzo porowatych powierzchni są na bazie wosków. Dynamitu z pewnością nikt nie wynajdzie ale do impregnacji piaskowca z pewnością coś się jeszcze znajdzie, poszukajcie produktu o nazwie Emulsja HD, nie wiem na jakiej chemii jest produkowana ale jest bezwonna i bardzo skuteczna. pozdrawiam
  9. Mieszanie do tego problemu produktów z samochodówki jest absolutnie błędem. Produkty do malowania stolarki otworowej Sigmy czy Sikkensa są wodorozcieńczalne i nakładane w technologii impregnat koloryzujący + lazura transparentna z kilkuprocentowym dodatkiem koloru tego samego co impregnat, natomiast akryl samochodowy to produkt rozpuszczalnikowy. Odspojenie warstwy nawierzchniowej nastąpiło prawdopodobnie z powodu chlapnięcia czymś na lakierni, co nie przyjmuje warstwy nawierzchniowej (jakiś tłuszcz, silikon ????) można to naprawić ale będzie trochę widoczne odcięcie. Chyba lepszym wyjściem jest zamontowanie na tyle szerokich listew wykańczających aby to przykryć. Pozdrawiam
  10. Ile razy malowałeś tym drewnochronem ??? Elementy drewniane które są narażone na deszcz, śnieg, skrajne temperatury i co ważne, na ścieranie, muszą być bardzo dobrze zabezpieczone. Kilka lat testów z różnymi impregnatami do drewna, nie wypadły najlepiej, owszem,zabezpieczają na kilka lat, pod warunkiem, że malowany element nie jest tarasem, ławką, stołem, na takich elementach występuje efekt ścierania i tutaj impregnaty do drewna bardzo słabo się sprawdzają a polecane również oleje wymagają bardzo częstego nanoszenia. Szukając rozwiązania tego problemu trafiłem w necie na impregnaty do kostki brukowej,wybrałem dwa, moim zdaniem najbardziej odpowiednie pod kątem ścieralności i zapytałem producentów, czy można je stosować do drewna, odpowiedź była twierdząca, więc wybrałem jeden z nich ze względu na to, iż był dostępny w różnych kolorach. Moje "meble" ogrodowe są nim zabezpieczone już kilka lat i patrząc na ich obecny stan, chyba będę miał spokój przez kolejne lata, z całą pewnością polecam…..
  11. Napisałeś najlepszy post w tym temacie, zwłaszcza końcówka do przemyślenia, dla tych co uważają, że impregnacja ognioochronna nie działa i nie jest potrzebna. Nie jestem ekspertem, wystarczy trochę znać rynek i właściwości niektórych impregnatów i do tego trochę wyobraźni która podpowiada, że nie robak i nie grzybek jest w tym wszystkim najważniejszy, bo na walkę z nimi mamy sporo czasu i nie są to zagrożenia bezpośrednie dla mieszkańców każdego domu, natomiast z ogniem nie ma żartów i każde jego spowolnienie, różnymi sposobami, może stanowić o naszym życiu lub naszych najbliższych. Jak można pisać, że impregnacja ognioochronna jest "wręcz szkodliwa" podając za przykład tylko jeden środek Fobos i powołując się na korozję elementów metalowych ??? Tak radzi fachowiec ? To fachowiec zna tylko jeden środek a gdzie pozostałe, które nie powodują korozji ??? Takim podejściem popieramy stwierdzenie które tu padło, ze co ma się spalić, to nie ma siły....czy tak to powinni przedstawiać fachowcy, mający szerszą wiedzę niż pytający ? Może jest to kwestia priorytetów, dla mnie najważniejszy jest człowiek, jego bezpieczeństwo we własnym domu a robaczki i grzybki towarzyszą nam od stuleci i kiedyś chałupy stały po 200 lat bez ich zwalczania a co najważniejsze od nich nikt jeszcze nie zginął a od ognia, naprawdę wielu..... Pozdrawiam
  12. To trzeba być kimś, żeby głupio gadać ? Faktycznie., to widać w poprzednich postach...
  13. Przeczytałem tu, wszystkie posty dotyczące impregnacji przeciwogniowej i bardzo mnie zdziwiły wypowiedzi tzw "ekspertów", Panowie, z Waszych wypowiedzi wynika, że chyba brakuje Wam troszkę wiedzy a zwłaszcza wyobraźni.... Tylko dwa posty miały sens a jeden użytkownika, wyjaśnił częściowo, na ile skuteczna jest impregnacja przeciwogniowa i chwała mu za to, niestety, "fachowcy" napisali same bzdury....
  14. Woda nie będzie się zbierać przy fundamentach, bo one nie mają właściwości magnetycznych w stosunku do wody, będzie się zbierać na całym terenie i drenaż też tu nic nie da, jeżeli teren będzie płaski, to gdzie tą wodę odprowadzisz, jeżeli wszędzie będzie woda ??
  15. Na dzień dzisiejszy to sobie daruj i poczekaj jak będzie cieplej i będzie pewność, że całość ściany jest sucha. Jak już będą warunki do takich prac, połóż tynk cementowo-wapienny w miejsce skutego (jak radził przedmówca), antygrzyb nie jest konieczny, jeśli ściana będzie sucha i tyle w środku. Jak się rozpędzisz z tymi naprawami, możesz również zaimpregnować bezbarwnym impregnatem zewnętrzne ściany budynku i wtedy żadna rura spustowa nie będzie problemem dla budynku...
×
×
  • Utwórz nowe...