Skocz do zawartości

koszt budowy metodą gospodarczą


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów:)
Wiem, że podobne tematy były poruszane ale niestety albo sa nieaktualne albo nie adekwatne do mojej sytuacji.
Domyślam się, że osoby mojego pokroju nie są tutaj zbytnio lubiane tzn takie które próbują coś zbudować jak najtaniej...Ale zanim mnie objedziecie spróbujcie postawić się w mojej sytuacji. Ja też lubie solidnie ale mnie nie stać.
Mam na oku działkę 10a. W drodze jest prąd oraz woda (bez kanalizacji) Niestety moja sytuacja finansowa jest średnio ciekawa. Jak każdy mam rodzinę i chcę mieć własne cztery koąty. Na start mam ok 100 tys. (na samą budowę i wszystkie procedury) Chciałbym postawić dom jak najmniejszym kosztem. Wiele rzeczy jestem w stanie zrobić z pomocą rodziny i znajomych. Wyprowadzenie ścian, instalacje elektryczne, wodno-kanalizacyjne, CO, CAŁA wykończeniówka, ocieplenie i elewacja budynku, wprawianie okien i drzwi jestem w stanie wykonać we własnym zakresie płacąc tylko za materiał. Oczywiscie nie mam zamiaru brać się za prace ziemne, fundamenty stropy, dach, wylewkę z grubego betonu... Rozglądaliśmy się również za domami do remontu. Jednak w kwocie poniżej 170 tys nic sensownego nie widać. Dlatego zastanawiam się nad budową.
No i tu pytanie dla ludzi którzy już to przechodzili:
- na co się absolutnie nie porywać (ewentualnie co sami robiliście nie posiadając żadnej wiedzy tajemnej), a co można śmiało próbować.
- nie znam wszystkich wymogów i kosztów zwłaszcza w fazie początkowej ( pozwolenia , przyłącza, wytyczanie budowy) Jaki mniej więcej koszt do stanu deweloperskiego? (wiem , że to zależy od wielu czynników ale lecąc po taniości)
myślę o czymś takim:domek
- czy może jednak dac sobie spokój i kupić stary dom do remontu.
Z góry dziękuję za podpowiedzi ;)
Link do komentarza

Mój przedpiszca jak to określił kolega PeZet dobrze pisze.
Podam Ci przykład.
Budowałem dla córki domek Z102 z pracowni Z500. Tzn ja załatwiałem materiały a budował wykonawca.
Koszt stanu surowego zamkniętego wyniósł 54-55 tys. zł za same materiały.Przez stan surowy zamknięty rozumiem oczywiście wszystkie mury,chudziak,schody wewnętrzne,dach,okna.Materiały nie najgorszej jakości. Tylko nie pamiętam czy liczyłem to z papierologią czy nie.

dopisałem:stropów jako takich nie musisz robić,to jest dom parterowy więc możesz zrobić sufit podwieszany.Zrobisz go sam bez problemu.

Link do komentarza
novy.90, nie martw się tu prawie wszyscy chcą budować jak najtaniej icon_biggrin.gif
Nie śmierdzisz kasa tak ja większość z Nas icon_biggrin.gif , i pomyśl, chcesz kupić coś starego, wydasz pieniążki (chyba weźmiesz kredyt) a co z remontem? Płacąc skromnie te 150 tys to 100 tys musisz liczyć że pochłonie remont.
Ten projekt to wrzuciłeś jest nawet,nawet tylko zauważyłem że poddasze można spokojnie zaadoptować jako użytkowe co uważam za dodatkowy +.
Link do komentarza
Cytat

Tak około aby ruszyć z budową to skromnie z 10 tys.



Dokładnie
w moim przypadku było to 10500 tzn projekt,adaptacja,mapki,geodeci i również w tym kierownik budowy

oraz przyłącza:
energia elektryczna-podłączenie niecałe 500 zł plus za kilowaty (skrzynka jest w rogu działki,trzeba było tylko podpiąć), ale samo przyłącze robił teść inwestorki więc robocizna darmo.
gaz jest w ulicy-projekt,doprowadzenie do granicy działki oraz skrzynka niecałe 2500 zł
woda- tuż przy granicy działki,doprowadzenie do domu ok 13-14 m ,wprowadzenie do budynku,wodomierz- ok 4000 zł z materiałem
to ceny z 2015 r - mam nadzieję że nic nie popitoliłem
Link do komentarza
Cytat

dzięki wszystkim za zainteresowanie, ale nikt się jeszcze nie porwał na orientacyjną wycenę całego projektu do stanu deweloperskiego...



To ja napiszę tak:
do stanu developerskiego nie wiem ale:

-jak pisałem domek Z102
-stan absolutnie wykończony,biały montaż,schody betonowe pokrywane dębem,barierki nierdzewka plus dąb ,barierki zewnętrzne,panele,glazura,taras ,mniejszy taras przy wejściu,przyłącza,instalacje,szambo betonowe,wszystko gotowe do wprowadzenia się

koszt całkowity ok 240 tys zł (plus chyba papierologia bo nie pamiętam czy wcześniej ją wliczałem do tych 240 tys.) w tym wynagrodzenie wykonawcy ok. 85 tys zł.

Koszty są wiarygodne bo ja rozliczałem się jako ojciec i teść z dzieciakami a Oni z bankiem.

porównanie masz
Link do komentarza
Cytat

dzięki wszystkim za zainteresowanie, ale nikt się jeszcze nie porwał na orientacyjną wycenę całego projektu do stanu deweloperskiego...


SSO czy SSZ można określić w miarę miarodajnie, natomiast deweloperski to wolna amerykanka może wynieść 200 tys ale i też 500 tys to wszystko zależy co chcesz i jakie chcesz mieć w środku.
W 250 tys a może nawet ciut mniej systemem gospodarczym powinieneś się zmieścić spokojnie bez szaleństw oczywiście.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...