Skocz do zawartości

ProStaś

Uczestnik
  • Posty

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

ProStaś's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

3

Reputacja

  1. Tak Elfir to jest i ten wątek i ten artykuł w bankierze. ad rem Nie ma się co bać budowy drugiego domu, ja właśnie wchodzę w etap wykańczania chałupy nr 2. Zbycie poprzedniego - wbrew hiobowym przepowiedniom, że dom grzany prądem to kanał - zajęło nam ok. 1,5 miesiąca. I nie było z tym absolutnie żadnego problemu (tzn. był...musieliśmy zadecydować komu sprzedać...) . Jeśli obecne lokum uwiera, nie spełnia wszystkich oczekiwań i nie zaspakaja potrzeb, należy rozważyć budowę nr 2 (lub 3 jak ktoś ma możliwości). I nie wolno dać sobie wmówić, że jest się za starym (cokolwiek to znaczy) na kolejną budowę. !!!
  2. Że nie ma uniwersalnych prawd objawionych.. , a życie potrafi płatać figle. Ot chociażby konieczność (chęć) sprzedaży domu ogrzewanego konwektorami. I nie ma to tamto, taki grzany PC brzmi zdecydowanie lepiej w ogłoszeniu. Pozdrawiam Jani.
  3. Lepsze niż Madera. Wywaliłbym tylko kibel z kuchni..... i zastanowiłbym się, czy potrzebuję tej ścianki (chyba działówka) oddzielającej kuchnię od salonu. Jej usunięcie zwiększy Ci przestrzeń dzienną bardzo znacznie. Jak chcesz jednak nieco oddzielić kuchnię od salonu, to można zamiast ściany zrobić kominek. Będzie efektownym elementem wnętrza, a jednocześnie naturalnie oddzieli strefy funkcjonalne domu.
  4. Cena i tempo przygotowania projektu będzie zależeć również od tego, czego oczekujesz. Gdybym decydował się na projekt indywidualny to powiązałbym go z projektem wnętrza (przynajmniej w głównym zarysie, co gdzie będzie stać: WC, umywalki, zlew, lodówka, wanna, TV itd) i z baaardzo dokładnymi projektami branżowymi. Jeśli np. omówisz z projektantem rozkład pomieszczeń, to warto przeanalizować ocieplenie (grubość i rodzaj), wentylację, sposób ogrzewania (np. podłogówka), policzenie zapotrzebowania cieplnego, wybór nośnika energii (jak np. kocioł to warto się zastanowić jaki, by go odpowiednio ustawić, dobrać komin itd). I wiele innych rzeczy: kominek i jego umiejscowienie (jaki wkład, czy konwekcyjny, czy akumulacyjny, czy z płaszczem wodnym), czy garaż będzie ogrzewany (jeśli tak to do jakiej temp., jeśli nie to jak go termicznie odizolować), itd itd. Innymi słowy: jak projekt indywidualny, to taki, by pokazać go wykonawcy każdej rzeczy (konstrukcji domu, instalacji CO, kominka, elektryki itd) i egzekwować jego realizację. Radosna twórczość na etapie realizacji będzie kłopotliwa i stresująca, jak np. elektryka zapyta o punkty świetlne w kuchni, a Ty wzruszysz ramionami mówiąc, że nie wiesz. Albo cieśla zapyta o długość okapów. I uwierz, taniej będzie te rzeczy dobrze na początku zaplanować, niż później 3 razy zmieniać decyzję i narażać się na dodatkowe koszty przeróbek. Jak nie zdążysz na przyszły rok, to zdążysz na następny. Przy planowaniu domu nie ma się co spieszyć. Kiepskim projektem "po łebkach" inwestycji summa summarum nie przyspieszysz. Teraz będzie szybciej, później będziesz poprawiał lub kombinował, co też czas zabierze.
  5. Nie wiemy, jakie masz potrzeby życiowo/rodzinne/funkcjonalne, więc trudno coś sensownego doradzić. Ja bym szedł w coś takiego: http://www.e-domy-projekty.pl/e-156.html?p...z-2-sypialniami Masz 2 ładne, duże i w miarę ustawne sypialnie na dole. Da się z nich wydzielić małe garderoby. Ładny program gospodarczy, wszystkie mokre pomieszczenia w jednym miejscu, widne i ustawne. Garaż lekko poza bryłą, można go ładnie termicznie oddzielić od reszty domu. Na górę "wyrzucasz" dzieciaki. Masz na dole cicho, a na górze dzieci swoje królestwo. Dzieci dorosną i wyfruną z domu, zostajesz na względnie małej powierzchni na dole. Ładna, spójna bryła, bez udziwnień. Płynnie przechodząca jadalnie w salon. Wszystko razem (kuchnia, jadalnia, salon), a jednak funkcje są wydzielone. I generalnie, jak mhtyl napisał, dużo przeróbek w projekcie gotowym = projekt indywidualny na jego podstawie. pzdr
  6. Poproś pracownię przed zakupem projektu o zestawienie materiałów: - ile m3 ław fund. - ile m2 ścian fund. - ile ścian m2 ścian nośnych, - ile działowych - powierzchnia dachu - ilość m3 drewna konstrukcyjnego Ustal ile mniej więcej (u nas w łódzkim ) kosztuje m3 betonu, ile m2 ściany fund. z bloczków itd. Daj taki dach do wyceny, nawet wstępnej, na podstawie rzutów. Będziesz miał pojęcie o kosztach materiałów. Już teraz mogę Ci powiedzieć, że na sam piach do zasypania fundamentów wydasz minimum 6-7.000 zł. I powtórzę, dach do zrobienia przez profesjonalną ekipę. Nie tanią... Co do stropu, niech Cię duch nie opuści i nie zmieniaj na drewniany. pzdr
  7. Naliczyłem 5 koszy - to spory koszt i zarzewie kłopotów. Trzeba je dobrze (czytaj: przez profesjonalną firmę) zrobić, by nie ciekły. Taki kąt nachylenia dachu to nawet 0,5 m śniegu, który będzie zalegał. Jak zacznie się ocieplać, wszystko popłynie. Żadna z łazienek w projekcie nie ma okna. Potrzebujesz tych pokoi po lewej stronie salonu ? Salon przez te pokoje będzie pełnił również funkcje komunikacyjne i będzie dość ciemny. To drogi i nie najlepiej przemyślany projekt. Takie moje zdanie. pzdr
  8. 600 kPLN może braknąć. Dach to proszenie się o problemy, kilka koszy, masakryczna powierzchnia. Pomieszczenia mokre w różnych częściach domu = długie drogi instalacji = wyższe koszty. Jak nie masz idealnie na godz. 12 południa na działce, salon będzie ciemny i ponury. Jest w środku domu, z obu stron inne pomieszczenia plus zadaszony taras, To tyle. Ale jak Ci się podoba.....
  9. Dom to pewna całość, by działał poprawnie i przyjaźnie dla nas, trzeba dobrać jego parametry nie patrząc tylko na Ytong, silikaty, czy ceramikę. Określ parametry, które chcesz zyskać i które są dla Ciebie najważniejsze. Drogę się do tego dobierze, uwzględniając projekt, działkę, dostępne media, technologię wznoszenia ścian, system grzewczy i wentylacyjny. Wrzucanie wszystkiego co jest "dobre" do jednego, przypadkowego wora, wcale nie będzie oznaczać, że efekt finalny będzie taki, jaki sobie wymarzyliśmy. W domu 4 litrowym (taki mam) podłoga kilka godzin po ładowaniu jest podobnie zimna jak tam, gdzie nie ma ogrzewania podłogowego. Tyle tylko, że w pomieszczeniu jest zadane 21C. Stopą ludzką (ani psią łapą) nie odróżnisz, gdzie jest, a gdzie nie ma podłogówki. A w temacie, przy ścianie 24-25 cm. plus ocieplenie, swobodnie można dobrać parametry cieplne przegrody. Przy 44 cm, niby też, ale robi się bunkier, a w kieszeni pustka... pzdr
×
×
  • Utwórz nowe...