Skocz do zawartości

Eksperci Alnor

Firma
  • Posty

    24
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Eksperci Alnor's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. Czasem Ale w sumie dajcie tyle wyczerpujących odpowiedzi lub prowadzicie tak zawzięte debaty (dobrze!), że trudno coś dodać. I czasem mam wrażenie, że spędzacie na forum 24h/dobę Pozdrawiam, Artur
  2. Użycie otuliny z zewnętrznym płaszczem ochronnym może się okazać dobrym rozwiązaniem. Samej wełny pod tynk nie polecam - dlatego pisałem o wersji spiro/wełna/spiro:
  3. Dobrze by było wybrać wyrzutnię z okapnikiem - żeby uniknąć takich zacieków na elewacji.
  4. Marcinie, 1. Temperatura powietrza w kanale będzie zbliżona do temp. pomieszczenia, wiec izolacja termiczna nie będzie potrzeba. Aczkolwiek zawsze będą jakieś straty. 2. Można zaizolować wełną+płaszcz albo gotowe kanały preizolowane z płaszczem z ocynku. A jakie średnice kanałów? Bo z izolacją powiedzmy min 20mm to już dużo żeby schować "pod tynkiem" ?
  5. Mnie zaciekawiło zdanie "Niektóre modele wyposażone są w czujnik wilgotności". Czyli proste (tańsze) modele nawilżają bez przerwy aż skończy się woda w zbiorniku? Jak dla mnie bez automatycznego spr. % wilgotności (plus możliwość nastawy wartości) to chyba nie ma sensu.
  6. Marku, Trudno odpowiedzieć na takie dość ogólne pytanie. Słusznie zauważył Stach - piętra, pokoje, trasy przewodów - wszystko ma znaczenie. Zależy też co rozumiesz jako "problem"? Na pewno czeka Cię remont - przewierty, gipsowanie itp...
  7. Jurku, Na początek parę pytań: Gdzie nie ma drzwi? Duszno jest w remontowanym pomieszczeniu czy w pomieszczeniu przyległym? Są okna? Jeśli w remontowanym pomieszczeniu jest okno to zainstaluj nawiewniki na skrzydle/skrzydłach (nawiew świeżego powietrza), wstaw kratkę transferową do pomieszczenia obok, gdzie są kominy wentylacji grawitacyjnej.
  8. Jeśli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o elementy dachowe? Szeroki wybór znajdziesz: http://www.alnor.com.pl/index/produkty-pl/podstawy-i-czerpnie-dachowe/elementy-dachowe-okragle/ Jeśli chodzi ci o piony wentylacyjne to polecamy standardowe rury zwijane http://www.alnor.com.pl/index/produkty-pl/kanaly-i-ksztaltki-okragle/kanaly/ lub rury z izolacją http://www.alnor.com.pl/index/produkty-pl/kanaly-i-ksztaltki-okragle-izolowane-–-wentylacyjne/kanaly-i-ksztaltki-izolowane-welna/spri.html
  9. Ilość pięter nie ma znaczenia. Każdy system wentylacji (prawidłowo wykonany) będzie skuteczny: - grawitacyjny, nawiewniki w oknach - wywiew mechaniczny w łazience - wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła w całym domu W kotłowniach w zależności od rodzaju kotła można zastosować nawiew/wywiew grawitacyjny lub mechaniczny. Oczywiście grawitacja będzie najcichszym i bezobsługowym rozwiązaniem, ale skuteczność bywa zakłócona przez różne czynniki - małe różnice temperatur, silne wiatry. Plus starty ciepła w okresach zimowych. Wentylacja mechaniczna stworzy stałe warunki, ale koszt wykonania jest większy i dobrze jest zaplanować sieć kanałów już na etapie projektowym. Dobrze zaprojektowana, zainstalowana i zaizolowana instalacja nie powinna być słyszalna podczas użytkowania.
  10. Najpierw odpowiedziałbym na pytania Zenka - słuszne spostrzeżenia. Jeśli skrapla się wszędzie w łazience to po prostu nie ma przepływu powietrza. Widzę 2 opcje: 1. Stosowana powszechnie, czyli nawiewniki higrosterowane w oknach + wentylator wyciągowy łazienkowy (2 biegi - 1 na stałe, 2 załączany obwodem światła) + podcięcia/kratka w drzwiach łazienkowych. Nawiewniki maja małe przepływa (od kilku do 20-kilku m3/h - nie będzie "wiało". 2. Rekuperator do kawalerki - problem będzie z miejscem, nawet przy małych i płaskich jednostkach. Plus nie da się odizolować od szumu pracy jednostki, która będzie wisieć "nad głową". Opcją może być rekuperator jednorurowy, montowany w ścianie ( nasz HRU-WALL) - wymieni powietrze w głównym pomieszczeniu kawalerki, ale do łazienki i tak wstawiłbym wentylator załączany wraz ze światłem, żeby odciągnął nadmiar wilgotnego powietrza. Opcja 2 odzyskuje ciepłe powietrze z mieszkania, ale przepływ się zaburzy podczas gdy rekuperator będzie w trybie wyciągu, a wentylator w łazience będzie pracował.
  11. Odnośnie warunków - zapytałbym administrację czy mają jakieś przeciwskazania do montażu jednostki zewnętrznej na elewacji. Balkon, tak jak pisał Marcin, nie jest konieczny. Jeżeli klimatyzacja jest planowana do więcej niż jednego pomieszczenia można zainstalować multisplita - do jednego agregatu podłącza się kilka jednostek wewnętrznych.
  12. Wprawdzie klimatyzacja to nie nasza specjalność, ale: 1. Istnieje możliwość zamontowania sprężarki na dachu? 2. Moc - 2-2,5kW powinno wystarczyć na jeden pokój 17m2. 3. Może rozważyć obklejenie okien foliami przeciwsłonecznymi, np. 3M ma takie produkty. Różne stopnie przezroczystości, można przykleić od wew lub od zew. Na pewno zredukują przenikanie ciepła do mieszkania.
  13. Podjęcie decyzji o zainstalowaniu wentylacji mechanicznej z odzyskiem to krok pierwszy. Potem wybór urządzenia, systemu kanałów, decyzja czy zatrudnić wykonawcę czy może zamontować samemu? A jak tym wszystkim sterować, jak ustawić pracę urządzenia? Wyróżnić możemy kilka koncepcji sterowania (podział subiketywny): 1. Ręczne Prosty kontroler, często zainstalowany bezpośrednio na jednostce. Przycisk ON/OFF, zmiana prędkości wentylatora oraz czasowy "boost". Użytkownik manualnie wybiera prędkość wentylatorów oraz moment włączenia/wyłączenia urządzenia. 2. Pół-automatyczne Rozbudowany sterownik z kalendarzem. Użytkownik programuje dzienne i tygodniowe interwały pracy rekuperatora. Np. niska wydajność podczas nieobecności domowników w godzinach pracy 8:00-17:00 , zwiększenie wydajności po 17:00. 3. Automatyczna kontrola zdalna Opcje z pkt 1 i 2 oraz możliwość kontroli pracy centrali poprzez sieć LAN oraz zdalny dostęp przez Internet. Aplikacja do smartphona lub logowanie do web serwera przez przeglądarkę. Wymaga trochę konfiguracji, ale pozwala na zdalne sterowanie np. gdy zapomnieliśmy zmniejszyć wydajność podczas dłużej nieobecności albo chcemy regulować centrale leżąc na kanapie 4. Pełna automatyzacja Bezprzewodowe czujniki CO2 lub wilgotności rozmieszczone w kluczowych miejscach domu. Automatyka rekuperatora sama reguluje wydajność na podstawie odczytów. System jest konfigurowany raz, podczas instalacji i pracuje bez ingerencji użytkownika. Wraz z kolejnością powyższych punktów rośnie niestety cena takiego systemu. Nie sugeruję, które rozwiązanie jest lepsze ale jestem ciekaw Waszych opinii.
  14. Zgodnie z rozporządzeniem Dz.U 2008 Nr 201 poz. 1238 grubość izolacji w przewodach ogrzewania powietrznego (zainstalowanych w części ogrzewanej budynku) powinna wynosić min 40mm przy lambdzie 0,035. Aczkolwiek przewody elastyczne stosowane w DGP mają najczęściej izolacje 25mm. Radziłbym min 25mm. Odnośnie drugiej części pytania – można poprowadzić kanał nawiewny nad posadzką, jeśli jest taka możliwość.
×
×
  • Utwórz nowe...