Skocz do zawartości

zozololek

Uczestnik
  • Posty

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

zozololek's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac Poniżej przekrój projektu o którym piszę:
  2. Jak sami wiecie temat "grubości" ocieplenia był już nie raz poruszany. Opinie są różne. Jedni zakładają Taniego Knaufa gdzie lambda to 0,44, inni zaś robią wedle założeń domu energooszczędnego (30 cm). Nie wiem, być może faktycznie zdecyduję 10 cm drugiej warstwy. Tak, była zaplanowana. Położenie wełny w ten sposób wynika z niewiedzy, ale za to między pierwszą warstwą ocieplenia (od murłaty) a membraną dachową pozostawiłem wolną przestrzeń 4cm - ograniczyłem wełnie drogę za pomocą sznurków także cyrkulacja powietrza będzie zachowana. Z tego co wypatrzyłem na stronach producentów wełny moje rozwiązanie wcale nie jest nieprawidłowe, owszem, można było to rozwiązać tak jak wy piszecie, ale teraz już chyba za późno. Pytanie czy ta przedścianka z podwójnej płyty K+G będzie wystarczająca - chodzi o konieczność wygłuszenia. Już sam nie wiem. Chodzi mi jedynie o najlepsze wyjście z tej sytuacji.
  3. Już bardzo dużo włożonej pracy w to ocieplenie więc nie widzi mi się wnoszenie jakiś poprawek jeśli nie jest to konieczne. Podpowiedzcie, czy opcja podwójnej warstwy ocieplenia (18+5) na całej połaci (od murłat do jętek) i do tego ta przedścianka z samej podwójnej płyty K+G będzie ok? Na zdjęciu widać jak obecnie to wygląda.
  4. Zostawiłem szczelinę pomiędzy folią a wełną ok 3cm, by ocieplenie nie miało z nią bezpośredniego styku. Załóżmy, że dam podwójną warstwę wełny po całości połaci, ale co z tą przedścianką? nie trzeba jej również obłożyć wełną w celu wygłuszenia? wystarczy sama płyta K+G, ewentualnie podwójna płyta?
  5. Dzięki za odpowiedź. Jest jeden problem. Pierwsza warstwę ocieplenia mam już położona. Patrząc od szczytu (jętek) idzie ona do samych murłat. Ty proponujesz by szła jedynie do tej ślepej ścianki (stolcowej) i dalej po niej. Za późno. Pytanie jak położyć drugą warstwę w takiej sytuacji? Pzdr
  6. Jestem na etapie ocieplania poddasza. Pierwsza warstwa to wełna Isover 18cm (lambda 0,39), druga to Isover 5cm (lambda 0,37 - taki jest plan). Pytanie dotyczy drugiej warstwy. W związku z tym, że dach jest czterospadowy a ścianka kolankowa to jedynie jeden pustak postanowiłem postawić przedścianki (oparte o płotwy więźby na słupkach). Pierwsza warstwa ocieplenia idzie od murłaty między krokwiami do wysokości jętek. Jak położyć drugą warstwę ocieplenia? Zacząć tak samo jak przy pierwszej warstwie od poziomu murłat czy może wstawić tą drugą warstwę w przedściankę na całej wysokości a później przejść znów na krokwie i jechać dalej po pierwszej warstwie aż do jętek? Myślałem, o tym pierwszym rozwiązaniu, ale montaż profili, które i tak nie zostaną wykorzystane do montażu płyt, bo to będzie przestrzeń zamknięta i niewykorzystana. Druga sprawa to chyba i tak w przedścianki trzeba by dodatkowo dać wełnę w celu wygłuszenia. Jak to poprawnie rozwiązać? Pzdr
  7. Tak! O tym pewnie było już nie raz! Tyle, że ile wyników szukania tyle zdań. Chcę by ktoś konkretnie podpowiedział mi jak ma wyglądać podbudowa pod kostkę brukową biorąc pod uwagę grunt z jakim mam do czynienia. Oczywiście konieczne jest korytowanie, wiem. U mnie po zebraniu warstwy 25-30cm ziemi mam już czysty piasek. Czy jego struktura jest przepuszczalna tego nie wiem - piękny, czysty piach - tyle widać. Nawierzchnia z kostki w formie pasa o szerokości około 5,5m będzie ciągła się od bramy do samego garażu. Obok będzie szedł równoległy, ale węższy już pas chodnikowy prowadzący pod drzwi. Oba pasy będą przedzielone kawałkiem zieleni. Pytanie, czy w obu przypadkach zalecalibyście zastosowanie tak samo głębokiej podbudowy?
  8. Dzięki. Parterowy z poddaszem zaadoptowanym na użytkowe. Projekt Z94 z pracowni z500 http://www.z500.pl/projekt/Z94
  9. Wszystko rozumiem. Z wysokością komina to jeszcze pomyślę. Wedle planu ma wyjść z dachu poniżej kalenicy jakieś 50-70 cm. A że tak jeszcze zapytam ... Czyli płytę wspornikową odradzałbyś całkowicie przy takim małym rozmiarami kominie?
  10. Zrobię jak piszesz. W sumie już wcześniej wiedziałem o takim rozwiązaniu jednak wydawało mi się, że skoro producent gotowych systemów kominowych zaleca zostawienia kilku centymetrowej luki wokół niego na poziomie stropu to obmurowanie z lekkiego materiału zaburzałoby to zalecenie. Natomiast jeśli to nie ma w tej sytuacji większego znaczenia to tak właśnie zrobię. Na jaką wysokość? Hmm, jeszcze nie nie wiem, ale zapewne na taką by uzyskać odpowiedni ciąg w kanale wentylacyjnym od łazienki na poddaszu. Ile? 1m?
  11. Nowa budowa. W projekcie nie mam takowego komina. Wentylacja jest inaczej rozwiązana. Z racji tego, że nad kuchnią mam łazienkę pomyślałem, że idealnym rozwiązaniem było by wybudowanie takiego komina.
  12. Chcę usytuować komin wentylacyjny składający się jedynie z jednego pustaka dwukanałowego, który u podstawy fundamentu będzie przylegał prostopadle do ściany parteru. Komin będzie miał wysokość około 5,5m a jego boczne wymiary to zaledwie 24 i 36cm. Mam obawy co wytrzymałości takiej konstrukcji. Mówiąc krótko, boję się żeby się nie przewrócił biorąc pod uwagę dodatkowo to, że przy wyjściu komina z dachu chciałbym zrobić płytę wspornikową tak by pozostałą część wychodzącego pustaka móc obłożyć cegłą klinkierową. Wiem, że kominy składające się z większej ilości kanałów wentylacyjnych, do tego jakiegoś wylotu spalinowego mają większą podstawę za czym idzie lepsza nośność. Wtedy wszystko ma sens. Jak to zaś wygląda w mojej sytuacji, wąski, wysoki, do tego ta obróbka na szczycie?
  13. Nikt nic nie podpowie? Idzie zima, czasu coraz mniej
  14. Właśnie wylaliśmy ławy, a że buduję się na szkodach górniczych to ławy dobezpieczone są dodatkowo ściągami. Tutaj pojawia się problem. W ogóle nie wiem czy zabezpieczać te ławy+ściągi dysperbitem. Projekt przewiduje izolacje pionową i poziomą ław. Co prawda nie wszyscy tak robią, ale ja mam dodatkowy dylemat - izolować a jak już to co izolować i jak izolować - wszystko? Ławy maja 40 cm wysokości a szerokie są na 60 cm, ściągi zaś 40x40
  15. Projekt domu z94 z pracowni z500 po adaptacji poddasza na użytkowe. Proponowana w projekcie wentylacja grawitacyjna nie wchodzi w grę, dlatego też zdecydowaliśmy się na mech. z rekuperatorem + ewentualnie GWC. Szukam odpowiedzi na kilka pytań. 1. Do jakiej firmy, a jest ich dużo, nie wszystkie kompetentne ... najlepiej zgłosić w sprawie zaprojektowania WM + Rek + GWC? Chcę fachowca, który dokładnie wyceni całą instalację, stwierdzi czy w moim konkretnym przypadku np. GWC będzie opłacalne czy może jednak nie, prócz tego dobierze odpowiedni rekuperator i całą resztę komponentów. 2. Czy z dobrym projektem, opisem jestem w stanie sam wykonać całą instalację? Co prawda nie znam się na tym, ale skoro z budową sobie dam radę sam (z pomocą rodziny) to i może wentylacja nie będzie problemem? A może jednak jeśli chodzi o ten temat to jednak lepiej powierzyć to specjaliście? Na tym forum jest kilku specjalistów w tej branży, dlatego głównie do nich kieruje te pytania. Być może sami podejmą się zaprojektowania wm dla konkretnie mojego przypadku?
×
×
  • Utwórz nowe...