Skocz do zawartości

marjon7

Uczestnik
  • Posty

    13
  • Dołączył

  • Ostatnio

Aktyw

  • Punkty pozostałe
    4

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

marjon7's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Witam! Kiedyś podjąłem temat wiatraków energetycznych, lecz odzew był słaby, dziś kiedy ceny każdego nośnika energii poszły do góry i pójdą jeszcze wyżej ponawiam prośbę o podpowiedź jak wykonać wiatrak pionowy/cichszy/ o mocy gdzieś 10 kw do 15 kw, wyczytałem ,że w USA są firmy np wiatraki FALCON, które produkują ten sprzęt ale czy w Polsce są podobne, dodaję że od kilku lat jestem prenumeratorem "Budujemy Dom" ale nie spotkałem się z tym tematem, jedynie jest wałkowana pompa ciepła i ogrzewanie na gaz, zaznaczam ,że w terenach górskich to mrzonka, pół metra pod ziemią skały a gaz w butlach, natomiast wiatr 365 dni w roku, mam działkę 60 m na 60 metrów na przełęczy i co dalej ? , teren budowlany i częściowo zabudowany.
  2. Dzięki za podpowiedź, rury chcę zalać betonem gdyż widziałem wkłady obłożone wełną lub nie , które po kilku latach popękały i sypały sie do wewnątrz kanału lub odłamki wpadały między rurę a obmurowanie z cegły. Po zalaniu betonem będę miał pewność , że choćby wkład pęknoł to i tak bedzie stał stabilnie bo ma zewnętrzną powłoke oblaną betonem i dodatkowo jest jeszcze cegła. Tak samo nie wiem czemu nie wolno na strychu i nad dachem ocieplić steropianem lub wełną z zewnątrz komina , wszak tak ociepla się domy i jest dobrze a wełna jest niepalna, więc czemu nie można, wtedy problem skroplin znika, nigdy nie słyszałem aby ktoś poruszył ten temat. Natomiast chciałem spytać czy ktoś widział jak wygląda wełna po 10 latach w kominie a ja rozbierałem taki komin i wełna przypominała spaloną i mokrą skórę z barana, w wielu miejscach jej nie było.Na koniec powiem, że po zalaniu betonem / wchodzi tam minimalna jego ilość kominn jest trzyskładnikowym monolitem, jest stabilny i masywny a przez to wytrzymały. Dodatkowo taki komin musi mieć przykrycie nad wylotem bo w razie deszczów w lecie będzie basem w domu przy pionowym opadzie wody, w strarych kominach cegła wpiła wodę w nowym kominie komionka jest szczela i woda jedzie w dół , o tym też nikt nie wspomina, żadne fachowe pismo.
  3. Przyjacielu, tylko zaprawa grafitowa do tych cegiel i bedziesz miał spoko.
  4. Witam! Mam dylemat , może nie ja jeden, czy zalewać betonem wkłady kominowe czy nie, zalecenia producenta zabraniają tego ale mam wiele ale, mój teść w latach 60- tych w ten sposób zalał betonem rury kamionkowe i komin jest do dziś a palił wszystkim oprócz gazu. Oglądam właśnie w internecie awarie -pęknięcia rur obecnie montowanych ale zalewanych częsciowo, tylko przy kołnierzach lub w ogóle, więc wiadomo ,że przy kołnierzu nie pęknie ale za nim, osobiście nie wierzę w stabilnosć komina z wełną w środku i obmurowanego cegłą lub pustakami, dom chodzi cały czas, nikt nie powie, że jest inaczej ,rozszczelnienie pewne, pierwszy dom wybudowałem 25 lat temu i nie żałowałem towaru.Proszę o wypowiedzi na ten tem ludzi, którzy maja doświadczenie w temacie a nie tylko ,że nie wolno. Wiem ,że rura nagrzewa sie i lekko rozszerza ale rura zalana betonem i obmurowana cegłą nagrzewa się w wolniej i rozszerza mniej. Producent opisuje sposób montażu do różnych systemów palenia to czemu nie wolno zalewać betonem jak pali się gazem , przeceż tam jest mała temperatura?. Jeszcze raz proszę o pomoc i konkretne przykłady.
  5. Nareszcie ktoś myśli jak solidny budowlaniec, jest prosta zasada albo dom z drewna i wszystko z drewna albo dom murowany i cała konstrukacja murowo-betonowa , nie mówie o dachu bo prawie 100% dachów w Polsce jest z więźby drewnianej, u nas jest taki klimat ,ze regipsy na poddaszy to pomyłka, kiedyś byłem wojsku i skosy betonowe to prusacy na mazurach robili przed pierwszą wojną światową i są do dziś , można spytać w giżycku, osobiście tęż wykonuję w swoim domu takie skosy, beton zbrojony 9 cm, na to 5 cm steropianu ze siatka i klejem , poźniej więźba 16 cm krokwie, między nie 10 cm steropianu , ponownie siata i koniecznie pod pełnym deskowaniem luka powietrzna około 5 cm miedzy ostatnią warstwą steropianu a spodem desek, a mówienie ,że lepiej dać na wyjazd na wakacje niz na solidny dom to mowa próżniaka bo mozna przyjechać z wakacji i nie mieć dachu , dziś jest wszystko mozliwe a trąby powietrzne to już nie jest tylko domena tropików, tak samo meble kupisz nowe i za godzinę masz zmienione ale spróbuj zmienić błąd w dachu za godzinę, znane polskie powiedzenie chytry dwa razy traci jest szczególnie aktulane
  6. Oczywiście,że tylko na mokro, wtedy ściany są idealnie proste jak szkło, tak robi się na zachodzie gdzie szlifowanie ścian to miniona epoka, po prostu kładzie się kolejną gładż po wyschnięciu pierwszej lub gdy ściany robi ekipa to robi to czwarty z ekipy od razu na gotowo.Ale można też szlifować jak kto ma czas ale zalecam maskę pyłową, górniczą ,sa dobre.
  7. Witam, ja zrobiłem wszystko od fundamentu po wykończenie, z ekip wyleczylem się z powodu cen i partactwa, musiałbym im non stop patrzeć na ręce, a jak coć powiesz to sie obrażają, nakupiłem książek, jak nie było wydawnictwa budujemy dom to kupowałem muratora i co jeszcze ważne pracowałem w dwóch firmach budowlanych, budostal i jednej instalacyjnej to nie wiem czy ze mnie taki amator, i trzeba mieć jeszcze krzepę bo to nie lekka robota a także mnóstwo narzędzi bo gołą ręką możesz tylko rozlać wódkę po robocie.
  8. nigdzie w "budujemy dom" nie poruszany był temat energi wiatrowej , a jak był to zbyt teoretycznie, a mnie interesuje z czysto praktycznego punku widzenia tj, z czego wykonać , jak to zrobić praktycznie, w jakich firmach szukać części , podzespołów, a w prasie najczęściej są poruszane tematy:, i tak czy sie opłaci, mapy regionów o korzystnych wiatrach, wyliczenia naukowe , wzory nikomu nie potrzbne, praktyki ZERO, w miom przypadku wiatr wieje non stop, to po co wyliczenia, na rynku nikt o tym nie pisze tylko temat- pompa ciepla i energia słoneczna na okrągło/ dla otrzeźwiena podaję ,że w okresie najwięszego zapotrzebowania na prąd nie ma słońca nieraz dwa miesiące a wiatr hula cały czas, pytam nikt sie nad tym nie zastanowił, porszę o możliwie praktyczne podpowiedzi , teoria mnie mało interesuje, interesują mnie wiatraki tak aby ogrzać dom np 50 kw
  9. mnie się trzyma 23 rok a żeliwne to rzadkość, a blaszany jak sie przepali odkręcasz śruby i wymieniasz i znowu placki przez 20 lat.
  10. żadnych zezwoleń nie trzeba, chyba,że studnia jest głębinowa i przekracza 30 m głębokości, a dla formalności to wg mnie pierwsze powinno się wykopać studnie a później brać za dom, a po wybudowaniu domu powinno się wykonać jeszcze zbiornik na deszczówkę , dziś to konieczność, a co do potrzeb na wode przy budowie to powiem trzeba masę wody, do wszyskiego, np aby samemu wykonać chudą , tłustą wylewkę w pomieszczeniu 6*6 m i grubości 10 cm tj 3,6 kub betonu, dalej licząc 150 litrowa betoniarka razy 6 jest dopiero 1 cubik i razy 3,6 = 21,6 betoniarek ,do każdego ok, 30 litrów wody/3 wiadra zalężnie od pogody/ daje to 600 litrów a ile się rozleje, a mycie, później polewanie betonu ,ale nie martw się bo jeden kręg wody 100 daje około 480 litrów wody, więc wystarczy dobra 5 metrowej głębokości studnia i jest full wypas i o miejskiej można zapomnieć, tylko problem jest jeden ,jaki teren tak głęboka studnia a studnie są bardziej kapryśne jak kobiety, z poszanowaniem praktyk.
  11. im dalej od studni tym lepiej, a 15 mb to stanowczo za blisko, najlepiej jak studnia bedzie na końcu działki a oczyszczalnia na drugim końcu z domem wśrodku, i oczywiście oczyszczalnia poniżej przynajmniej połowy głębokości studni/w domyśle kopanej i nie głębszej niż 6 mb, jak teren równinny to duży problem, bo niewiadomo w którą stronie płynie żyła wodna.
  12. ja założyłem to i to i jest ok,woda w kominku jest zawsze cieplejsza na starcie palenia.tak,że w piecu nic się nie skrapla nawet jak się nie pali bo jak przepuszczę wodę z solara to wodny kominek bez palenia jest ciepły ja grzejnik.
  13. Chcę wykonać nową kotłownię do istalacji grawitacyjnej, mam piec 5,5 m,miałowy UKSM pleszew, wyjścia 2 cale i chcę wykonać wyjścia od pieca ,I-normalny obieg grawitacyjny odcinany zaworami i II- dodatkowo drugi obieg z zaworem czterodrogowym , pompa obiegowa i zawór róznicowy, do całości ma być zamontowany bojler płaszczowy plus osobny piecyk na ciepłą wodę opalany drzewem Nigdzie nie spotkałem się z takim schematem, obieg grawitacyjny chcę utrzymać bez jakichkolwiek zaworów gdyż słyszałem,że zawór różnicowy też tłumi obieg, Wygłądałoby to tak: obieg grawitacyjny palenie bez automatyki, nawiewów, palenie drzewem Obieg wymuszony z automatyką poprzez zawór czterodrogowy i pompę-palenie miałem zalecane przez producenta, prosiłbym o pomoc w schematach, dodaję ,że mieszkam w górach i CO bez grawitacji nie ma sensu ze względu na wichury, w czasie , których energi elektryczej nie ma po trzy dni i co wtedy a kilowat prądu z generatora to litr paliwa na godzinę czyli 4,5 zł za kliowat, czekam już z tydzień,ludzie idzie zima a nikt nic nie wie, w postach są same istalacje nasycone elektryką a mnie potrzeba trochę nowoczesności i tradycji bo to konieczność. nadal czekam na pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...