Skocz do zawartości

Montaż blachodachówki


Recommended Posts

Witam!

Będę z pomocą ojca i teścia kładł blachodachówkę. Trochę się naczytałem przez ostatni rok a teść ze dwa razy pomagał przy takich operacjach to może też co nieco o tym wie... Mam pytanie, czy lepiej dawać całe arkusze na całą wysokość dachu (ok 5,5m) czy też łączyć po dwa krótsze (wygodniej wciągnąć na dach, transport, rozładunek itp...).
Pozdrawiam.
Tomek
Link do komentarza
Cytat

Witam!

Będę z pomocą ojca i teścia kładł blachodachówkę. Trochę się naczytałem przez ostatni rok a teść ze dwa razy pomagał przy takich operacjach to może też co nieco o tym wie... Mam pytanie, czy lepiej dawać całe arkusze na całą wysokość dachu (ok 5,5m) czy też łączyć po dwa krótsze (wygodniej wciągnąć na dach, transport, rozładunek itp...).
Pozdrawiam.
Tomek


przy długości 5,5 lepiej będzie ułożyć blachodachówkę z całych płyt ,dzieląc na dwie części wystąpi efekt nakładania na siebie czterech blach na punkcie styku co przy pana małym doświadczeniu będzie ciężko ukryć i napewno nie będzie to wyglądało estetycznie
Link do komentarza
Dzięki icon_smile.gif O tym nie pomyślałem. To jeszcze jedno pytanie jak poprawnie położyć ją przy kominie, który przechodzi poprzecznie przez kalenicę w 1/3 swojej długości. Czy wycinać w płycie otwór na komin, czy coś takiego (jak ostatnio czytałem o oknach dachowych i obróbkach) dociąć arkusz na długość do początku komina, odciętą część na pół wzdłuż i obłożyć po bokach komina? Chodziło o późniejsze wywinięcie kołnierza. A może jeszcze inaczej?
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Dzięki icon_smile.gif O tym nie pomyślałem. To jeszcze jedno pytanie jak poprawnie położyć ją przy kominie, który przechodzi poprzecznie przez kalenicę w 1/3 swojej długości. Czy wycinać w płycie otwór na komin, czy coś takiego (jak ostatnio czytałem o oknach dachowych i obróbkach) dociąć arkusz na długość do początku komina, odciętą część na pół wzdłuż i obłożyć po bokach komina? Chodziło o późniejsze wywinięcie kołnierza. A może jeszcze inaczej?
Pozdrawiam.


najłatwiej wyciąć otwór i zrobić opierzenie na wierzchu blachodachówki jeżeli chce pan zrobić drugim sposobem to musi pan zamówić jedną blachę o jedną falkę więcej na zakład z dwóch stron komina ale ja osobiście polecam ten pierwszy sposób , który stosuje się jeżeli komin jest w kalenicy .Trzeba pamiętać,żeby opierzenie boczne zachodziło na garb falki aby uniknąć przecieków
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...