Domofan Napisano 1 kwietnia 2009 Udostępnij #1 Napisano 1 kwietnia 2009 WitamZ wiadomych przyczyn (przewodnictwo cieplne) w budynkach enegrooszczędnych wyposażonych w ogrzewanie podłogowe jako wykończenie podłogi zalecana jest terakota.Mam pytanie cy jest to jedyne możliwe rozwiązanie? Czy istnieje możliwość położenia oprócz paneli jakiegoś rodzaju parkietu (o np klepce cieńszej niż standardowa), deski barlineckiej itpCzy ktoś z państwa ma jakiekolwiek doświadczenie w tym względzie to znaczy posiada dom ogrzewany podłogowo z czymś innym na podłodze niż płytki ceramiczne badź panele. Link do komentarza
adamis Napisano 19 kwietnia 2009 Udostępnij #2 Napisano 19 kwietnia 2009 Niedawno pojawiły się w Polsce panele bambusowe idealne do podłogówek.Są tak twarde,że nie sposób je złamać. Link do komentarza
Jarek02 Napisano 29 kwietnia 2009 Udostępnij #3 Napisano 29 kwietnia 2009 Jeśli chce się mieć drewno na podłodze to dobrym rozwiązaniem może być mozaika zamiast parkietu. Jest cieńsza (i sporo tańsza niż parkiet, płaciłem ok 25 zł za metr kw. 1,5 roku temu), elementy są drobne, łatwo się je układa (od spodu są podklejone siatką), mniej wyraźne w ich wypadku będą też ew. szczeliny, powstające przy kurczeniu się drewna. Jak się zniszczą, to można je normalnie wycyklinować. Wiadomo, że zawsze jednak drewno będzie gorzej przewodzić ciepło niż terakota lub gres. Link do komentarza
Mathir Napisano 18 września 2009 Udostępnij #4 Napisano 18 września 2009 Cytat Niedawno pojawiły się w Polsce panele bambusowe idealne do podłogówek.Są tak twarde,że nie sposób je złamać. http://www.podlogibambusowe.pl/ Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 września 2009 Udostępnij #5 Napisano 21 września 2009 Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni. Link do komentarza
HenoK Napisano 21 września 2009 Udostępnij #6 Napisano 21 września 2009 Cytat Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni. To co Pan pisze, kłóci się z tym co Pan w innych miejscach proponuje - moc ogrzewania 100W/m2. 4cm drewna to opór cieplny min. 0,25(m2*K)/W. Przy takim oporze cieplnym i mocy cieplnej 100W/m2 różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniem i spodem posadzki wyniesie 25K. Czy drewno bez problemu wytrzyma takie różnice temperatur ? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 września 2009 Udostępnij #7 Napisano 21 września 2009 Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej... Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.W niecentralnym ogrzewanie samo się „dopasuje” do powierzchni. Link do komentarza
HenoK Napisano 21 września 2009 Udostępnij #8 Napisano 21 września 2009 Cytat Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej... Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.W niecentralnym ogrzewanie samo się ?dopasuje? do powierzchni. Przy wodnym ogrzewaniu też nie ma problemu. Kocioł może dać temperaturę nawet 90 st. C. Bardziej obawiałbym się o trwałość takiej podłogi.No i jeszcze jedno. Jak to się ma do energooszczędności? W przypadku posadzki o małym oporze cieplnym mamy temperaturę wylewki np. 30 st.C.Przy deskach 40mm będzie to 50 st. C. Zakładając temperaturę gruntu +8 st. C i przewodność cieplną warstw izolacyjnych posadzki 0,15W/(m2*K) w pierwszym wypadku straty ciepła wyniosą 1,8W/m2 (dla posadzki 100m2 - 180W), zaś w drugim 6,3W/m2, czyli dla posadzki 100m2 630W. Link do komentarza
Inż.Maliniak Napisano 11 marca 2012 Udostępnij #9 Napisano 11 marca 2012 a ja spytam - czemu chcesz kombinowac zamiast polozyc jakies porzadne panele? warto ryzykowac? Link do komentarza
dolphin Napisano 15 marca 2012 Udostępnij #10 Napisano 15 marca 2012 Jeżeli nie wszędzie w domu można zastosować podłogówki (bo parkiety, wykładziny itp, które obniżają efektywność podłogówki) polecam ogrzewanie ścienne. Można je połłączyć z ogrzewaniem podłogowym, bo pracuje na niższych temperaturach czynnika grzewczego.Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.Załączam kilka fotek.Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.Pozdrawiam;BartekKom: 666461196bartur.dolphin@wp.pl Link do komentarza
Humbak Napisano 25 marca 2012 Udostępnij #11 Napisano 25 marca 2012 Gdzie można znaleźć więcej informacji na temat tego systemu? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 marca 2012 Udostępnij #12 Napisano 25 marca 2012 A co czytać nie nauczyli? Przecież post wyżej są namiary,więc po co to pytanie Link do komentarza
dolphin Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #13 Napisano 26 marca 2012 Nie bądźmy złośliwi. Daj "Humbak" adres e-mail. Wyślę szczegułowe info.Pozdrawiam. Link do komentarza
joasmo Napisano 29 marca 2012 Udostępnij #14 Napisano 29 marca 2012 U nas w całym domu podłogówka i tylko w łazienkach, kuchni i wiatrołapie będą płytki. W pokojach drewno. Trzeba tylko pamiętać, o dobraniu odpowiedniego drewna. Najlepsze są deski trójwarstwowe, można też kłaść parkiet z twardych i nie reagujących zbyt mocno na wilgoć gatunków. Link do komentarza
Spednet Napisano 5 kwietnia 2012 Udostępnij #15 Napisano 5 kwietnia 2012 Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno. Link do komentarza
Humbak Napisano 15 kwietnia 2012 Udostępnij #16 Napisano 15 kwietnia 2012 Cytat Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno. Dużo droższy? Link do komentarza
Kaganosti Napisano 2 września 2012 Udostępnij #17 Napisano 2 września 2012 Cytat Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.Załączam kilka fotek.Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną. pierwsza uwaga - wykonanie z rur nierdzewnych to tylko jedna z mozliwosci bo nie wiem czemu nie wykonywac z rurek do podlogowki?? Ja znam klienta, ktory sobie zazyczyl rur nierdzewnych w podlogowce i takie mu robila nasza firma. Klient nasz Pan,ale ile takich instalacji znacie??Po drugie jaki czynnik jest w tych rurach jezeli ma nie wyciec???? I do tego pracuje z PC? Link do komentarza
Inż.Maliniak Napisano 29 września 2012 Udostępnij #18 Napisano 29 września 2012 Cytat Dużo droższy? no niestety dużo droższy. taniej wyjdzie ci albo dobry panel - quick step, balterio, albo płytki drewnopodobnie (bo rozumiem, ze zależy ci na tym, żeby wyglądało jak drewno?). poza tym wiesz, drewno to drewno, dużo bardziej się niszczy niż powyższe, więc zwłaszcza w salonie nie jest to dobry pomysł. tam wszyscy chodzą, szurają, a jak jeszcze jest wyjście na taraz i się wnosi brud, to juz w ogóe. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się