Skocz do zawartości

odprowadzenie wody opadowej


Recommended Posts

Witajcie,

Mam pytanie w jaki możliwie najlepszy sposób zabezpieczyć sie za pomocą drenażu przed wodą opadową z działki sąsiada, w przypadku wielkiej ulewy ?Problem polega na tym że działka sąsiednia jest wyżej o prawie 60cm i oddzielona jest oprócz ogrodzenia także gazonami wypełnionymi ziemią (załączam poglądowy rysunek). Długośc ogrodzenia z sąsiadem do 15m.
Ponadto wodę mogę wzdłuż ogrodzenia w linii prostej odprowadzić bezpośrednio do rowu.

Grunt wokół budynku jest głównie gliniasty z domieszką ziemi.Na chwilę obecną jest zrobiony wokół domu drenaż opaskowy z 2 studzienkami rewizyjnymi.

Proszę o sugestie.

Dziękuje z góry.

DSC01446.jpg

Edytowano przez Yoda (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jesli gleby są gliniaste to podczas dużych opadów będzie przeważał spływ powierzchniowy z górki od sąsiada i w tym wypadku dreny nie na wiele się przydadzą jak są głęboko usadowine ..... a z powierzchni to jak grawitacja nie pomaga to też można wode ukierunkować do jakieś studzienki i smignąć wydajną pompe..... a woda opadowa gdzie jest odprowadzona ?
Link do komentarza
Cytat

Jesli gleby są gliniaste to podczas dużych opadów będzie przeważał spływ powierzchniowy z górki od sąsiada i w tym wypadku dreny nie na wiele się przydadzą jak są głęboko usadowine ..... a z powierzchni to jak grawitacja nie pomaga to też można wode ukierunkować do jakieś studzienki i smignąć wydajną pompe..... a woda opadowa gdzie jest odprowadzona ?




Szczerze to wolałbym uniknąć pompy (chyba że to faktycznie nieefektywne i nie ma wyjścia) i ukierunkować wodę z działki odpowiednią niwelacją terenu tak aby spadek był bezpośrednio do rowu bo jest taka możliwość.

Czytałem o drenażu francuskim i może by zrobić taki wzdłuż ogrodzenia ale z lekką modyfikacją tzn. wykopać rów ok 50cm ze spadkiem w stronę rowu, wyłożyc go geowłókniną, potem zasypać żwirem płukanym, w ten żwir włożyc rurę fi160 drenażową zawiniętą dodatkowo geowłókniną, zasypać żwirem,zawinąć w geowłókninę i zasypać ziemią.

Pytasz o wodę opadową z dachu ? Jeżeli tak to jest odprowadzona osobno do rowu.
Link do komentarza
O zabezpieczenie sąsiednich działek przed zalewaniem w wyniku podwyższenia poziomu gruntu powinien zadbać jej właściciel - można to wyegzekwować w trybie postępowania administracyjnego. Natomiast odwodnienie na własnej działce najprościej będzie zrobić przed niwelację lub uformowanie rowu przy ogrodzeniu ze spływem w stronę melioracji.
Link do komentarza
Cytat

O zabezpieczenie sąsiednich działek przed zalewaniem w wyniku podwyższenia poziomu gruntu powinien zadbać jej właściciel - można to wyegzekwować w trybie postępowania administracyjnego. Natomiast odwodnienie na własnej działce najprościej będzie zrobić przed niwelację lub uformowanie rowu przy ogrodzeniu ze spływem w stronę melioracji.




Dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif.
Tego nie wiedziałem że to jego obowiązek. Czyli w tym wypadku zasugerować mu wykonanie muru oporowego ktory mógłby byc maskowany gazonami oraz odwodnienia ?.

Jeżeli chodzi o niwelację terenu to ten odpowiednio uformowany rów czymś wyłożyć ? Jeżeli tak to co będzie najbardizej odpowiednie ?.
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif.
Tego nie wiedziałem że to jego obowiązek. Czyli w tym wypadku zasugerować mu wykonanie muru oporowego ktory mógłby byc maskowany gazonami oraz odwodnienia ?.

Jeżeli chodzi o niwelację terenu to ten odpowiednio uformowany rów czymś wyłożyć ? Jeżeli tak to co będzie najbardizej odpowiednie ?.


Przy niezbyt intensywnym napływie (rozmywaniu) wystarczy uformowanie koryta i obsianie trawą. Można też wykorzystać kształtki betonowe lub płyty ażurowe stabilizujące brzegi - wszystko zależy od głębokości i spodziewanego przepływu wody opadowej.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...