Skocz do zawartości

stare zbiorniki na deszczówke


mac03

Recommended Posts

Gość mhtyl
No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.
Jeżeli są pęknięcia to tańszym sposobem (nie wiem czy się sprawdzi ale spróbować zawsze można) to zakleić te pęknięcia jakąś masą bitumiczną a potem całość potraktować środkiem wodoodpornym. Nie będę wymieniał nazw produktów bo jest tyle tego na rynku, że jest kolorowy zawrót głowy icon_smile.gif na pewno w sklepie z chemią budowlaną albo ktoś tu na forum poda Ci nazwę preparatów. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Podłoża są w nich nieszczelne na pewno(bo woda ucieka) wiec tutaj trzeba uszczelnić. Na kilku scianach rownież sa rysy wiec uważam że całosc bedzie trzebe uszczelnic. Te zbiorniki są z roku 1936 wiec juz swoje lata mają




Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym



Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.
Link do komentarza
Cytat

Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.





i wspaniale
tylko zawsze jest jakieś ale
wyobraź sobie że mieszkasz na "bagnach" i właśnie wypompowałeś całą wodę ze zbiornika icon_smile.gif
i cała konfiguracja ...... icon_biggrin.gif
nie wystarczy oprzeć się na jednym wskazaniu
bo inne mogą wykluczyć to rozwiązanie .


tak jak wpisałem wyżej
aby woda nie wyciekła ze zbiornika
zabezpieczamy go od środka lepiszczem
tylko
nie zabezpieczy to przed wlewaniem się wody z zewnątrz do wewnątrz - czy może bardziej zabezpieczy na niezbyt długi czas
po którym znów migracja w obie strony
Link do komentarza
Cytat

No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.




Cytat

Możecie polecić jakieś środki które będą chronić zbiornik od środka?
sicalastic jest strasznie drogi( 300/400zl za 33kg, 1,8kg/m2). Znajde coś tanszego czy tylko w takim przedziale cenowym?


Jak już pisałem wcześniej, że tanio to to nie będzie icon_biggrin.gif
Pytaj w sklepach czy w hurtowniach bo dzisiaj jest tyle "wynalazków" że nie sposób w jednoznaczny sposób doradzić co kupić .
Żeby mniej poszło tego specyfiku, jaki by on nie był to polecam dobrze wyrównać jakąś masą cementową ściany tego zbiornika.
Kiedyś , pamiętam jak dolewano wody szklanej do zaprawy tynkarskiej i tynkowano miejsca gdzie pojawiała się wilgoć, może to by pomogło w Twoim przypadku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...