Skocz do zawartości

Okna Bertrand - reklamacja pozytywnie rozpatrzona


Lupa

Recommended Posts

Witam,

Dlugo szukalismy firmy zeby zamowic okna, zdecydowalem sie na firme Bertrand z Luzina, po czesci rowniez polecona przez znajomego. Wszystko bylo cacy do czasu kiedy odebralem okna. Zaznaczam ze calosc sumy zostala przelana przed wykonaniem montazu (i kto tu jest idiota).
Okna zamontowane, nie odebralismy jednej prowadnicy do rolet bo byla zarysowana ostrym narzedziem, brakowalo rowniez moskitier w oknach w ktorych powinny byc zamontowane a przybyly moskitiery w oknach w ktorych ich nie powinno byc, po rozmowie mialo nie byc problemu z ich dowiezieniem i montarzem.
Po jakims czasie zaczely odchodzic tasmy ochronne z prowadnic rolet zamontowanych na oknach. Zauwazylismy wtedy wgniecenia na wiekszosci prowadnic. Zaprosilismy serwis (o czasie oczekiwania nawet nie wspomne). Przyjechali panowie serwisanci firmy Bertrand i stwierdzili ze podczas montazu rolet na oknach ,,ktos,, robil to zle i wbijajac je plastikowym mlotkiem pouszkadzal prowadnice. Czas oczekiwania na naprawe dluzyl sie niemilosiernie wiec zaczelismy dzwonic do firmy Bertrand. Mila Pani przyjmujaca nasze zamowienie nagle dostala pomrocznosci jasnej i nie byla w stanie nam pomoc. Postanowilismy zadzwonic do szefa firmy Bertrand myslelismy ze moze uda cos sie przyspieszyc (jestesmy w trakcie budowy I zalezy nam aby jak najszybciej sie wprowadzic). Po wielu probach odebral telefon i po niezbyt milej rozmowie gdzie dowiedzielismy sie ze przesadzamy i szukamy dziury w calym i gdzie drwa rabia tam wiory leca. Postanowil ze serwisanci ktorzy byli ogladac nasze okna nie byli wystarczajaco wykwalifikowanymi pracownikami i przyslal do nas swojego specjaliste od rolet ktory stwierdzil to samo co serwisanci. Czekalismy 5 tygodni na wymiane prowadnic rolet, w koncu przyjechaly, oczywiscie ,,ktos,, zle spisal i zabraklo rolet na okna z moskitierami.
Podczas wymiany tych prowadnic serwisanci znalezli kilka okien w ktorych uszczelki nie przylegaja do szyb a w szpary od zewnatrz i wewnatrz wciska sie piach kurz i robaki, wiem ze w to ciezko uwierzyc ale tak jest (dolaczam zdjecie jednego z okien), okna trzymalismy zamkniete zeby naszym budowlancom nie wpadlo do glowy wciagac sobie przez nie jakiekolwiek materialy budowlane, a ze szczyt domu byl otwarty wszystko schlo bez zadnego problem w srodku, dlatego wczesniej sami nie zauwazylismy ze ten brud sie tam wciska.
Teraz musze czekac na nastepna wizyte serwisu ktora bedzie probowala cos z tym zrobic jesli cookolwiek da sie z tym zrobic. Dodam ze budowa domu niemilosiernie sie przeciaga a mi i zonie rosna tylko siwe wlosy. Zamowilismy profile pokryte akrylem na ich wystawie okna sa pieknie wykonczone a to co do nas przyszlo prezentuje na zdjeciach (zdjecie jednego z polaczen na ramie, kazde okno niestety tak wyglada).
Czekamy co bedzie z tego dalej. Zaluje tylko ze nie zamowilem okien gdzie indziej ze dalem sie skusic pseudoprofesjonalizmem I ladnym oknom na firmowej wystawie.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

[attac
hment=11639:DSC_0064.JPG]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

[attachment=1
1644:DSC_0678.JPG]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

[
attachment=11647:DSC_0681.JPG]
Tak wiec moja przygoda z firma Bertrand z Luzina trwa, bede opisywal dalej co sie dzieje.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Okna do wy....nia , takiej kaszany to nigdy nie widziałem.Co do tego brudu między uszczelką a szybą to wydaje mi się ,że ten brud jest w środku szyby (tak bynajmniej widać to na fotach) a to są szyby zespolone-klejone tam nie powinno (nie może) się dostawać powietrze atmosferyczne.Uszczelki nie dolegają bo profile są krzywe najprawdopodobniej,zresztą po fotkach widać że tam mało co jest proste,,chyba tylko ściany są proste icon_lol.gif Nie ma co się zastanawiać,wołaj niezależnego eksperta na oględziny tych okien i na Twoim miejscu wołał bym zwrot pieniędzy,bo nie wierzę że poprawią czy naprawią Ci te okna na 100% tak abyś był zadowolony.
Link do komentarza
Cytat

Okna do wy....nia , takiej kaszany to nigdy nie widziałem.Co do tego brudu między uszczelką a szybą to wydaje mi się ,że ten brud jest w środku szyby (tak bynajmniej widać to na fotach) a to są szyby zespolone-klejone tam nie powinno (nie może) się dostawać powietrze atmosferyczne.Uszczelki nie dolegają bo profile są krzywe najprawdopodobniej,zresztą po fotkach widać że tam mało co jest proste,,chyba tylko ściany są proste icon_lol.gif Nie ma co się zastanawiać,wołaj niezależnego eksperta na oględziny tych okien i na Twoim miejscu wołał bym zwrot pieniędzy,bo nie wierzę że poprawią czy naprawią Ci te okna na 100% tak abyś był zadowolony.



Brud nie jest w srodku szyby tylko pomiedzy szyba a uszczelkami ,, zewnetrzna i wewnetrzna''. Ciezko jest zrobic dobre zdjecie jak jest sie w.... Chyba tak zrobie i poprosze jakiegos rzeczoznawce budowlanego o opinie, bo z firma sie dogadac jest ciezko
Link do komentarza
Jeszcze jest Rzecznik Konsumentów (chyba dobrze napisałem) i on tez może pomóc w razie gdyby były problemy z producentem tych okien.A montaż robiła firma czy sam na własna rękę kogoś wynająłeś?
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze jest Rzecznik Konsumentów (chyba dobrze napisałem) i on tez może pomóc w razie gdyby były problemy z producentem tych okien.A montaż robiła firma czy sam na własna rękę kogoś wynająłeś?



Montowala firma, dlatego sam sie dziwie ze podczas montazu u mnie lub skladanie tego na hali nie widzieli ze cos jest nie tak. Sprawa jest rozwojowa jak cos sie ruszy dam znac. Na razie kompletuje ,,dokumentacje'' i czekam na przyjazd serwisu po raz kolejny
pozdrowionka
Link do komentarza
Moim zdaniem, od początku reklamacja była źle załatwiana , bo na „gębę”.
Proponuje abyście napisali pismo do firmy (za pokwitowaniem odbioru) o treści, mniej więcej jak ten pierwszy wpis, ale uzupełnione o daty i ewentualne nazwiska osób z którymi sprawa była załatwiana.
Dołączcie również te zdjęcia i jak macie to te „ekspertyzy”.
W końcówce pisma zaznaczcie, ze towar nie jest zgodny z umową i oczekujecie załatwienia sprawy w terminie ………

Teoretycznie wartość złożenia reklamacji pisemnej i słownej powoduje takie same skutki, ale forma pisemna stanowi dowód i ogranicza możliwość „matactwa” sprzedawcy.
Może tez być pomocne jeśli w załatwienie sprawy włączy się rzecznik konsumentów.
Link do komentarza
Przyłóż gdzie to możliwe w miarę długą poziomice np.2m sprawdź czy profile są niepokrzywione,jest możliwość że poprzesuwały sie podkładki dystansowe pod wkładami szybowymi ,dla fachowców 10 min roboty (przynajmniej u mnie tyle trwało prostowanie okien przekoszonych o 5-10mm,podczas montażu lało i było ślisko),wymiana pękniętej ramy i fiksa trwała 5dni (miałem asa w rękawie nie zapłaciłem im kilku tyś do momentu wymiany).
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem, od początku reklamacja była źle załatwiana , bo na „gębę”.
Proponuje abyście napisali pismo do firmy (za pokwitowaniem odbioru) o treści, mniej więcej jak ten pierwszy wpis, ale uzupełnione o daty i ewentualne nazwiska osób z którymi sprawa była załatwiana.
Dołączcie również te zdjęcia i jak macie to te „ekspertyzy”.
W końcówce pisma zaznaczcie, ze towar nie jest zgodny z umową i oczekujecie załatwienia sprawy w terminie ………

Teoretycznie wartość złożenia reklamacji pisemnej i słownej powoduje takie same skutki, ale forma pisemna stanowi dowód i ogranicza możliwość „matactwa” sprzedawcy.
Może tez być pomocne jeśli w załatwienie sprawy włączy się rzecznik konsumentów.



Na gebe to chyba raczej nie, probowalismy to zalatwic po ludzku, za kazdym razem po wizycie serwisu spisywalismy protokol, rowniez wysylalismy emaile razem z opisem uszkodzen jako zgloszenie przed wizyta serwisu tak wiec ,,dokumentacja jest'', czekam do wizyty serwisu w czwartek i zobaczymy co dalej.
Link do komentarza
Cytat

Coś zawsze to da,tylko czy to jest producent tych okien czy tylko samych profili. Nagrywaj,rób foty ,sporządzaj notatki wszystko później wykorzystasz w sądzie icon_lol.gif



wlasnie dostalismy slodki list z firmy jak to oni probuja wszystko zalatwic i jak mocno sie staraja po bezmala 10 tyg przepychanek, na szczescie ,,machina'' juz ruszyla i zadne listy tego nie zmienia, wszystko kompletuje mam juz tego pudlo i mam nadzieje ze wszystko da sie wykorzystac:-)
Link do komentarza
Cytat

wlasnie dostalismy slodki list z firmy jak to oni probuja wszystko zalatwic i jak mocno sie staraja po bezmala 10 tyg przepychanek, na szczescie ,,machina'' juz ruszyla i zadne listy tego nie zmienia, wszystko kompletuje mam juz tego pudlo i mam nadzieje ze wszystko da sie wykorzystac:-)



Witam,

Wiec jutro maja dokonczyc wymiane prowadnic rolet.Pierwsze prowadnice byly na wysoki polysk te sa bardziej mat i struktura cos jak skorka pomaranczy, chyba wytrzymam. Czekam na speca z Galeana ktory bedzie stwierdzal przyczyne nieprzylegania uszczelek. Mam tylko nadzieje ze koles nie mieszka w Pekinie i dotrze przed zima.
Chyba zeszlo mi w koncu troche cisnienie za duzo problemow naokolo, koniec swiata itd
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Wiec jutro maja dokonczyc wymiane prowadnic rolet.Pierwsze prowadnice byly na wysoki polysk te sa bardziej mat i struktura cos jak skorka pomaranczy, chyba wytrzymam. Czekam na speca z Galeana ktory bedzie stwierdzal przyczyne nieprzylegania uszczelek. Mam tylko nadzieje ze koles nie mieszka w Pekinie i dotrze przed zima.
Chyba zeszlo mi w koncu troche cisnienie za duzo problemow naokolo, koniec swiata itd



hej,

prowadnice rolet wymienione, teraz szczotki wysuwaja sie same pod swoim ciezarem, ale podobno parapety je zblokuja, nic nastepny telefon do sks-u po potwierdzenie tej informacji. Dalej czekam na magika z ,,Galeana''
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

hej,

prowadnice rolet wymienione, teraz szczotki wysuwaja sie same pod swoim ciezarem, ale podobno parapety je zblokuja, nic nastepny telefon do sks-u po potwierdzenie tej informacji. Dalej czekam na magika z ,,Galeana''



witam

byl przedstawiciel Galeana i stwierdzil wadliwe uszczelki przyszybowe, wszystkie do wymiany, podobno to nie pierwszy taki przypadek, a ja sie pytam jak cos takiego moze w ogole oposcic fabryke, sciema na maksa. Juz widze BB i oczywiscie to nie ich wina, robi mi sie niedobrze, mocowali mi parapety
(inna firma) i na dwoch oknach wymienione prowadnice sa za dlugie, powiedzialem zeby cieli na budowie bo mam juz dosyc.
czekam na wymiane tych uszczelek i zobaczymy, a i zalozyli mi jedno okno nowe rama z szyba tyle ze ma inny kolor bieli, jesli ich profile zmieniaja tak szybko kolor z bialego na lekko zolty to po prostu ja wszystkim polecam te okna k.....
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
witam,

minal miesiac, wymienili listwy przyszybowe jak beda sie teraz sprawowac okna zobaczymy, podczas mycia znalezlismy trzy szyby brudne od wewnatrz, zglosilismy reklamacje, przyjechal przedstawiciel producenta szyb juz nie BB, wymienili dwie szyby, trzecia nie zostala uznana bo opilki nie byly wieksze niz 2mm i niewidoczne z odleglosci 3m, kpina i oczywiscie wszystko zgodne z Polska Norma, moim zdaniem oszukiwanie klijenta, ale to moje zdanie.
Czy kiedykolwiek jeszcze kupilbym okna firmy BB?, NIE NIGDY,
Nie polecam rowniez drzwi wejsciowych gerda gsx z lakierowanym frontem jesli juz to jakis laminat
Link do komentarza
Cytat

wymienili dwie szyby, trzecia nie zostala uznana bo opilki nie byly wieksze niz 2mm i niewidoczne z odleglosci 3m, kpina i oczywiscie wszystko zgodne z Polska Norma, moim zdaniem oszukiwanie klijenta, ale to moje zdanie.


To znaczy jak z 3 metrów nie widać,że okna są brudne to nie trzeba myć icon_biggrin.gif a jak goście się będą dopytywać czemu to będzie trzeba powołać się na PN icon_mrgreen.gif
Jak widać nic sobie z człowieka nie robią,jednym słowem kpina.Ja bym dalej walczył o wymianę tej szyby, łaski nie robią wzięli kasę to teraz znaczy że maja mieć Cię gdzieś?Jestem Twojego zdania,że to oszuści.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Sprawa naszego Klienta została rozpatrzona pozytywnie, zgodnie z regulaminem składania i rozpatrywania reklamacji. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zachowane zostały odpowiednie procedury obowiązujące przy tego typu zdarzeniach, zaś Klient czuł się w ostatecznym rozrachunku usatysfakcjonowany.

Nie zamierzamy wdawać się w nikomu niepotrzebną i niczemu niesłużącą dyskusję. Moglibyśmy długo polemizować z "faktami" przedstawionymi przez naszego Klienta. Rozumiemy bowiem, że pierwsze ludzkie odruchy są zazwyczaj nacechowane wielkimi emocjami. Zwykle zupełnie niepotrzebnymi i nieadekwatnymi do problemu. Często też są wyolbrzymiane. Każdy ma do tego prawo, chociaż w pierwszej chwili nie zdaje sobie sprawy, że tego typu działaniami pod wpływem emocji nie zawsze opisuje zdarzenia zgodnie z prawdą. W ten sposób psuje opinię i renomę firmom, które na takową krytykę absolutnie nie zasługują, gdyż swoją kilkudziesięcioletnią tradycją i funkcjonowaniem na rynku udowadniają, że cieszą się ogromnym zaufaniem Klientów i prestiżem.

Firma Bertrand działa na rynku okien i drzwi od 1969 roku - nie tylko w Polsce, ale na wielu rynkach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych i Australii. Jesteśmy niezwykle wysoko cenionym producentem drzwi, okien, fasad, ogrodów zimowych, bram garażowych, okiennic itp. W całej historii naszego działania nie posiadamy negatywnych opinii na temat oferowanych przez nas produktów.

Jakość wykonania jest dla firmy Bertrand najwyższym priorytetem. Nie mamy żadnych złudzeń, iż firma Bertrand została bezpodstawnie oczerniona przez naszego Klienta. Nie wchodząc w spór prawny uważamy, że Klient zachował się nieracjonalnie. Nie zaprzeczamy, iż przy realizacji projektu doszło do drobnych zaniedbań na etapie kontrollingu przy wysyłaniu zamówienia. Jednakże w ostatecznym rozrachunku dołożyliśmy wszelkich starań, aby Klient nie miał powodu do wysoce niesprawiedliwej i krzywdzącej oceny. Z przykrością stwierdzamy, iż informacje o pozytywnym finale w/w sprawy nie znalazły już swojego odzwierciedlenia w treści wątku założonego przez naszego Klienta, dlatego mamy poważne wątpliwości, czy nie doszło do przemyślanych działań ze strony naszej konkurencji, mających na celu zdyskredytowanie firmy Bertrand w oczach przyszłych kontrahentów.
Link do komentarza
Chwała firmie, że załatwiła sprawę pozytywnie dla klienta.
Szkoda, że tego nie zrobił sam zainteresowany.
A swoją drogą upłynęło już od zdarzenia cztery lata więc może firma Bertrand dopisała by jak długo trwała procedura reklamacji, bo nie wierzę że aż cztery lata.
Link do komentarza
Witam,

O i po bez mala czterech latach, wynurza sie z odchlani ciagnac za soba smuge smrodu, ludzkiego cierpienia i nienawisci beznamietny twor ludzkiej degrengolady.

Ciesze sie ze nie ma Pan/Pani zamiaru wdawac sie w nikomu niepotrzebna i niczemu nie sluzaca dyskusje. Ciesze sie rowniez ze odpowiedzial Pan/Pani sobie na wszystkie nurtujace pytania sugerujac przy okazji ze nie opisuje zdarzen zgodnie z prawda oczerniam firme Bertrand, konfabuluje itd. Jest mi przykro po lekturze tego listu ale prawda jest taka ze byc prawym czlowiekiem dzis to ciezki kawalek chleba.

Zaplacilem przed montazem. Przedstawilem fakty. Wstawilem zdjecia. Czego wiecej jeszcze potrzeba?

Czlowieku, opluwasz mnie a potem piszesz ,,drobne zaniedbania na etapie kontrolingu. Jednakze w ostatecznym rozrachunku dolozylismy wszelkich staran’’.O tak pamietam te ,,starania’’ szczegolnie na poczatku. Czasami trzeba cos wziasc na klate, a ja widze ze po czterech latach wszystko zostalo po staremu, ciezko jest przyznac sie do wlasnych ulomnosci latwiej jest kogos oczernic.

Prawda jest taka ze gdyby to wszystko wygladalo tak kolorowo jak Pan/Pani to sobie opisuje to nigdy bym nie zamiescil tych zdjec na forum Budujemydom, trafily tam z powodu mojej bezsilnosci i biernego zachowania sie firmy w stosunku do kupujacego.

Nie mam nic wiecej do dodania wszystko zostalo opisane. Gdyby Pan/Pani dokladnie czytal post zauwazylby Pan/Pani rowniez opisany process realizacji reklamacji. Niestety nie mam zamiaru uginac sie do ziemi I wychwalac was pod niebiosa ze wzgledu na to ze naprawiliscie to co zle wykonaliscie.

Kazdy widzi jak zachowuje sie firma BB, wybor zalezy tylko od was.

Czuwaj
Link do komentarza
Cytat

Sprawa naszego Klienta została rozpatrzona pozytywnie, zgodnie z regulaminem składania i rozpatrywania reklamacji.



I właśnie dlatego należało zgłosić u sprzedawcy niezgodność towaru z umową , bo tam są uregulowania prawne jednolite, niezależne od jakiegoś szemranego regulaminu gwarancyjnego.

Powtarzałem to i będę powtarzał do znudzenia - zapomnijcie o gwarancji - tylko niezgodność towaru/usługi z umową (rękojmia) - ustawowa to 2 lata na rzeczy ruchome, w tym 12 miesięcy od zakupu wada jest traktowana jako powstała w dniu zakupu.

Nie dajcie się wrabiać w gwarancję - chyba, że jest dłuższa niż 2 lata, to wtedy z niej korzystamy (po 2 latach ustawowych).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...