Skocz do zawartości

Koszt wykonania tarasu i schodów


Recommended Posts

Witam.
Intensywnie rozważam wykonanie tarasu oraz schodów przed domem z kostki brukowej (staro-bruk), ewentualnie z kostki klinkierowej. Koszty wykonania znam - 90-110zł/m2 (robocizna+materiały) w kostce brukowej.
Jaki jest koszt wykonania takiego tarasu i schodów w sposób tradycyjny - czyli zbrojenie + beton + robocizna? Taras ma 39 m2 (dwa stopnie) oraz koszt wykonania schodów przed domem o powierzchni 12m2 (trzy stopnie).
Link do komentarza
nie wiem jaki jest koszt wykonania tarasu i schodów betonowych o które pytasz, ale weź pod uwagę, że na pewno będziesz chciał obłożyć ten taras jeśli zdecydujesz się na betonowy - kiedyś płytkami ... najtańsze mrozoodporne płytki w markecie kupisz za 20zł od metra , plus klej to jakieś 25- 30 zł od metra ... plus koszt robocizny jeśli sam nie będziesz tego robił ... to już jest 40zł od metra ....

więc zastanów się , czy Ci się to kalkuluje ...

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Nie myślałeś o tarasie drewnianym? Fakt, że trzeba o niego troszkę dbać w przyszłości, aczkolwiek w pełni rekompensuje to swoim wyglądem i estetyką. Ceny zaczynają się od 40zł/m2 (sosna), a obecnie dosyć popularny staje się modrzew, ze względu na przystępną cenę i jakość drewna (ok 60zł/m2). Robocizna natomiast to koszt ok 80-100zł/m2.
Link do komentarza
Deska kompozytowa to coś nowego for me. Jednak po przejrzeniu ofert sklepów internetowych koszt m2 materiału wynosi ponad 100zł, do tego należy doliczyć wykonanie. Te deski pewnie również trzeba impregnować po kilku latach? Jak jest z tą odpornością na wilgoć? Niewiele informacji na necie...
Link do komentarza
Jak to w życiu trzeba ważyć słowa. Teściowa jest przez płot - od północy. Czyli na północ żadnych widoków na przyszłość.
Właśnie rozważam starobruk, kostkę ceramiczną bądź kamień, ale wszystko zależy od kosztów, a w zasadzie od ilości pieniędzy, która mi zostanie po zakończeniu budowy.
Link do komentarza
Cytat

Jak było wyżej wspomniane, wilgoć to nie problem obecnie dla drewna - np pomosty, wykonywane z drewna itp. W tym przypadku spokojnie wystarczy impregnowany, bądź olejowany modrzew. Odnośnie kompozytu, to ceny jednak są droższe, na gotowo i solidnie za 1m2 trzeba sie liczyć z kwotami ok 300zł.


Nawet, jeżeli taras nie będzie zadaszony?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...