Skocz do zawartości

Dom drewniany -przeniesienie -jakie koszty??


Recommended Posts

  • 2 lata temu...
mnie tez interesuje takie przenoszenie drewniaka. co wiecej chcialabym sie dowiedziec jak dobrac do gotowego domu projekt. na ile ten projekt moze byc rozbiezny z tym co rzeczywiscie zostanie przeniesione i postawione. no i jak to jest z pozwoleniem na budowe takiego przenoszonego drewniaka
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesiące temu...
trzeba najpierw mieć działkę , potem złożyć wniosek o warunki zabudowy do urzędu gminy,
, (jesli gmina nie posiada planu zagospodarowania przestrzennego)koszt opłaty skarbowej 107 zł, jesli gmina taki plan posiada to jest inna procedura , nastepnie po uzyskaniu wielu zgód między innymi od wydziału melioracji, geodezji, własciciela drogi,gmina wysyła nasz wniosek do województwa do odpowiedniego projektanta,potem dostaje się wspomniane wyżej warunki (trwa to około 2 miesięcy), to jeszcze nie koniec icon_sad.gif , trzeba iśc do architekta, który na podstawie zdjęc i pomiarów starego domu wykona nam projekt "nowego" domu koszt 1500=2500 zł, potem trzeba złożyć wniosek z projektem do zakładu energetyki (koszt około 2000zł)i wodociągów -pozwolenie na podłączenie ok. 300 zł w małych miejscowościach, po 2 tygodniach składa sie papiery z projektem do starostwa o uzyskanie pozwolenia na budowę.czeka się maksymalnie 65 dni plus 7 dni na uprawomocnienie, po otrzymaniu wniosku trzeba złozyc pismo ,że chce się juz budować i wyznaczyć kierownika budowy koszt ok 500 -1500 zł, potem trzeba zrobic podmurówkę lub tylko tzw. wegły koszt ok 2 tony cementu , 2 tony żwiru plus robocizna ,tnatomiast jeśli chodzi o przenoszenie, to są ekipy obecnie rożeby przenieśc dom drewniany najpierw trzeba miec go gdzie postawić, czyli trzeba mieć działkę , nasytępnie trzeba wystąpic do Urzedu gminy z wnioskiem o warunki zabudowy koszt około 800-1500 zł-(można zrobić samemu lub z pomocą informatyka zaprzyjaznionego wtedy darmo wychodzi icon_biggrin.gif )trzeba zaznaczyć gdzie chce się budować , przedstawić prawobią to traktorami z przyczepami , spinaja podwaliny i sciany domu , wiażą je w sobie znany sposób , podważają lewarami i wiozą na miejsce przeznaczenia... i to już chyba wszystko , potem tylko pozostaje powkładanie okien i drzwi , wylanie podłóg , zrobienie komina i kominka , ogrzewania ale to juz drobnostki icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...