Skocz do zawartości

Instalacja Wodna i Kanalizacyjna Wypusty


ktaczal

Recommended Posts

Cytat

Witam potrzebuje informacji o wysokościach, rozstaw i rozmieszczenia wyjść wypustu w ścianach do kanalizy i wody bieżącej do wanien, umywalek, pralek ubikacji itp... nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.



Pomierz jak masz obecnie w mieszkaniu.
Pamiętaj o wylewkach.
Link do komentarza
Cytat

Pomierz jak masz obecnie w mieszkaniu.
Pamiętaj o wylewkach.




Obecnie mam starą i nie typową mieszkam tymczasowo i obecnie skłaczyłem z instalacja elektryczną miałem poradnik ze strony mollera i mi ułatwił całą robotę i teraz biorę się się za wodną a kanaliza jest już pod wylewką. tylko muszę dobrze odpowiednia wysokość, i zrobić wypusty by później wszystko pasowało.
Link do komentarza
Cytat

Witam potrzebuje informacji o wysokościach, rozstaw i rozmieszczenia wyjść wypustu w ścianach do kanalizy i wody bieżącej do wanien, umywalek, pralek ubikacji itp... nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.


Np.:
http://www.kolo.com.pl/
a w produktach, np. :
http://www.kolo.com.pl/produkt/2914
ale to dla baterii stojącej, bo będzie inaczej dla baterii naściennych.
Generalnie jest zasada taka, że idziemy do paru sklepów "na wycieczkę", oglądamy wyposażenie łazienki, dopytujemy o szczegóły obsługę sklepu, z grubsza wybieramy wzory, potem bierzemy hydraulika, który ma nam robić instalację, razem wybieramy ostatecznie docelowy sprzęt, a ten hydraulik (oczywiście, jeśli zna się na tym lepiej, niż pan Kazio) sam będzie się matrwił na jakich wysokościach i w jakich miejscach umieścić rzeczone wypusty w dobrze przemyślanej i zaplanowanej łazience.
Pralki starszych typów musiały mieć wyjście na wysokości przewyższającej maksymalny poziom w czasie prania, w nowszych może być niżej, tak, że zależy jaką masz, czy będziesz miał pralkę.
Bateria prysznicowa standardowa i termostatyczna ma rozstaw osi 150 mmm i umieszcza się na wysokości ok. 120 cm, ale wyjście pod panel prysznicowy jest różne i na różnych wysokościach u różnych producentów.
Wniosek: nie zaczynaj remontu łazienki od zrobienia instalacji, a, tak jak pisze Redakcja, od wyboru i zakupu wyposażenia łazienki.
Link do komentarza
Cytat

Wniosek: nie zaczynaj remontu łazienki od zrobienia instalacji, a, tak jak pisze Redakcja, od wyboru i zakupu wyposażenia łazienki.


Łazienka to bodaj najbardziej skomplikowane pomieszczenie do remontu. Ja miałem od dewelopera zrobiony układ , który całkowicie zmieniałem.
Prostym przykładem są baterie wannowe, które czasami są schowane bo wychodzą z brzegu wanny.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...