Skocz do zawartości

przebudowa garażu na mieszkanie


Recommended Posts

Cytat

Witam. orientuje się ktoś jakie potrzebne są dokumenty przebudowy garażu na mieszkanie 55m2.
garaż jest zaadoptowany pod dom, wszystko oprócz ścian do remontu.
Proszę o odpowiedz z góry dziękuje


Napisz troszkę jaśniej o co chodzi. Czy masz garaż 55m2 i chcesz go przebudować na dom czy masz już zaadaptowany ten garaż i mieszkasz w nim "na dziko"? Bo z wypowiedzi wynika jedno i drugie - i wzajemnie się wykluczają.
W każdym razie procedura taka sama jak przy nowobudowanym obiekcie - musisz wystąpić o warunki zabudowy, zlecić projekt i złożyć wniosek o pozwolenie na budowę.
Link do komentarza
jeśli ten garaż jest jedynym obiektem na tej działce to:

- do wniosku o wydanie warunków zabudowy:

2 kopie mapki do celów projektowych i wypis z ewidencji gruntów

opinie od dostawców sieciowych o warunkach technicznych wykonania przyłaczy (energia i woda, ewentualnie kanaliza, gaz nie jest obowiązkowy)

U projektanta na mapce musisz nanieść o co ci chodzi (zaznaczy budynek itp.)

odpisy aktu własności

wypełniony wniosek do urzędu gminy



-w urzędzie gminy procedura trwa ok 1,5m-ca


-jak przyjdzie decyzja z urzędu gminy o warunkach zabudowy to możecie
z projektantem robić projekt budowlany adaptacji tego budynku od celów mieszkaniowych.

z całym kompletem dokumentów wypełniasz wniosek o wydanie pozwolenia na budowe w starostwie powiatowym.

jeśli adaptacja ma być finansowana przez jakiś kredyt mieszkaniowy to trzeba jeszcze do projektu mieć kosztorys adaptacji, na tej podstawie banki określają koszt.

czekaszna decyzje ze starostwa.. i wkraczasz do akcji icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze jedna uwaga. Ja bym dokładnie sprawdził stan ścian, izolacji wodnych itp.
Zeby się nie okazało że władujesz jupe szmalu a tu klops bo budynek źle konstrukcyjnie zbudowany - wkońcu ktoś to budował jako garaż ....


Mnie też się tak wydaje...
Wartość materiałów w obecnych ścianach to, co by nie mówić, jest znikoma w porównaniu do kosztów całego remontu. Pozostawienie obecnych ścian, jeśli nie masz PEWNOŚCI co do izolacji poziomej, stanu materiału (cegły, pustaki, budowało się z tego, co było dostępne w danym momencie) może w przyszłości - niedalekiej - przysporzyć wielu kłopotów w eksploatacji domu. Może to być iluzoryczna oszczędność.
Zdaję sobie sprawę, że szukasz jak najdalej idących oszczędności, ale tu bym mocno się zastanowił.
Zrób odkrywkę fundamentów w kilku miejscach, jaka jest głębokość i stan tych fundamentów...
Tego domu nie robisz na 2 - 3 lata!!!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...